kultsu kutiaa

tiitu

Onko kenelläkään kokemusta allergisesta kultsusta? Meillä koira rapii itseään vimmatusti. Tänään annan loishäädön ja ruokana vaan riisiä ja lihaa muutaman viikon.

4

770

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verikoe

Aina voi löytyä jokin allergisoiva ruoka, siitepöly, varastopunkki, pölypunkki tai jopa kissat tai toiset koirat, ym. ym.
      Mielestäni sinun kannattaisi käyttää koira eläinlääkärillä allergiatesteissä.
      Testi otetaan verikokeella, ja tulosten saaminen kestää 2-4 viikkoa.
      Rahaa et siinä säästä mutta aikaasi kyllä,
      ja koiraparkaa myös.
      Oletpahan sitten tietoinen mistä koirasi kutina saattaa johtua,
      ja näin pystyt toivottavasti myös hänelle avun antamaan.
      Meillä koira allerginen kuivanappuloissa oleville kahdelle varastopunkille,
      joten siksi siirryttiin Barffiin.
      Seuraava linkki esiintyikin jo jossain kohtaa täällä suomi24:n sivuilla, ja siittä olen ottanut opikseni.

http://laaninen.net/evrk/mosso.htm

Nyt meillä kutinat ja muut oireilut poissa ja koira voi paremmin kuin koskaan ennen.
      Myönnettäköön että linkissä oleva "mössö" tekee terää ihmisellekkin,
      olen noin puolen vuoden ajan ottanut sitä itsekkin 1-2 ruokalusikallista joka päivä,
      ja veriarvoni ovat parantuneet huomattavasti,
      myös muutamasta muusta kiusallisesta pikku-vaivasta olen päässyt eroon.
      Eihän tuo mössö minun makuhermojani paljoakaan kutkuttele, mutta silmät kii ja suu auki,
      ja ei kun ääntä kohti.
      Toivottavasti koirallesi tästä apu löytyy.
      Kerrothan sitten miten kävi ja kuinka hyvin tehosi?

• voi myös

olla hilsepunkki jolloin koira rapsuttaa itseään normaalia enemmän. todetaan yleensä mikroskoopilla (jos koirasta irtoavasta hilseestä se sattuu löytymään) ja lääkityksenä strongholdia

• ollut samaa

meillä siis samanlaista kutinaa ollut, nyt aloitettiin hypoallergeeninen ruoka jotta karsitaan pois allergia. mulle tulil yllätyksenä, että yksi suurimmista allergian aiheuttajista on naudan ja possun liha, joita molempia annoin yrjölänpuuron kyytipoikana. lopetin noiden antamisen ja on selkeästi helpottanut koiraa, varmasti muutenkin tuo hypo-ruoka on helpottanut kaverin oloa.

• kesätytsy

Meillä allergisoi riisi, kyllä, kuulostaa oudolta mutta näin siinä vain kävi.
      Itse en juossut testeihin, rahantuhlausta se, eläinlääkärinkin suoraan sanoi " voidaan testit tehdä muttei välttämättä saa vastausta vieläkään ongelmaan".
      Vaihdettiin ruoka ensin kana-riisistä , lammas-riisiin ja ei auttanut, vaihdettiin sitten lohi-peruna sekoitukseen ja johan loppui kutina.
      eli siinä säästiin n 300 euroa mutten aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6011
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      3894
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3295
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      470
      2740
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      270
      1755
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1423
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      159
      1288
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe