kultsu kutiaa

tiitu

Onko kenelläkään kokemusta allergisesta kultsusta? Meillä koira rapii itseään vimmatusti. Tänään annan loishäädön ja ruokana vaan riisiä ja lihaa muutaman viikon.

4

746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verikoe

      Aina voi löytyä jokin allergisoiva ruoka, siitepöly, varastopunkki, pölypunkki tai jopa kissat tai toiset koirat, ym. ym.
      Mielestäni sinun kannattaisi käyttää koira eläinlääkärillä allergiatesteissä.
      Testi otetaan verikokeella, ja tulosten saaminen kestää 2-4 viikkoa.
      Rahaa et siinä säästä mutta aikaasi kyllä,
      ja koiraparkaa myös.
      Oletpahan sitten tietoinen mistä koirasi kutina saattaa johtua,
      ja näin pystyt toivottavasti myös hänelle avun antamaan.
      Meillä koira allerginen kuivanappuloissa oleville kahdelle varastopunkille,
      joten siksi siirryttiin Barffiin.
      Seuraava linkki esiintyikin jo jossain kohtaa täällä suomi24:n sivuilla, ja siittä olen ottanut opikseni.

      http://laaninen.net/evrk/mosso.htm

      Nyt meillä kutinat ja muut oireilut poissa ja koira voi paremmin kuin koskaan ennen.
      Myönnettäköön että linkissä oleva "mössö" tekee terää ihmisellekkin,
      olen noin puolen vuoden ajan ottanut sitä itsekkin 1-2 ruokalusikallista joka päivä,
      ja veriarvoni ovat parantuneet huomattavasti,
      myös muutamasta muusta kiusallisesta pikku-vaivasta olen päässyt eroon.
      Eihän tuo mössö minun makuhermojani paljoakaan kutkuttele, mutta silmät kii ja suu auki,
      ja ei kun ääntä kohti.
      Toivottavasti koirallesi tästä apu löytyy.
      Kerrothan sitten miten kävi ja kuinka hyvin tehosi?

    • voi myös

      olla hilsepunkki jolloin koira rapsuttaa itseään normaalia enemmän. todetaan yleensä mikroskoopilla (jos koirasta irtoavasta hilseestä se sattuu löytymään) ja lääkityksenä strongholdia

    • ollut samaa

      meillä siis samanlaista kutinaa ollut, nyt aloitettiin hypoallergeeninen ruoka jotta karsitaan pois allergia. mulle tulil yllätyksenä, että yksi suurimmista allergian aiheuttajista on naudan ja possun liha, joita molempia annoin yrjölänpuuron kyytipoikana. lopetin noiden antamisen ja on selkeästi helpottanut koiraa, varmasti muutenkin tuo hypo-ruoka on helpottanut kaverin oloa.

    • kesätytsy

      Meillä allergisoi riisi, kyllä, kuulostaa oudolta mutta näin siinä vain kävi.
      Itse en juossut testeihin, rahantuhlausta se, eläinlääkärinkin suoraan sanoi " voidaan testit tehdä muttei välttämättä saa vastausta vieläkään ongelmaan".
      Vaihdettiin ruoka ensin kana-riisistä , lammas-riisiin ja ei auttanut, vaihdettiin sitten lohi-peruna sekoitukseen ja johan loppui kutina.
      eli siinä säästiin n 300 euroa mutten aikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7877
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      174
      1705
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1104
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1103
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      968
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      186
      906
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      181
      888
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      793
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe