Ostaisko Rockyn?

Grazz

Olen tässä alkanut vähän miettimään tuollaisen Rockyn ostoa. Toinen vaihtoehto olisi Patrolin pakuversiota 2 3 versiona tai 3 3 versiona. Tosin Patroleilla on ajettu niin perskeleesti ja ne on aivan mätiä. Vero olisi kyllä halpa.

Mitä täällä olen lukenut juttuja niin tuon rockyn heikoimmat kohdat taitaa olla varaosien saatavuus, korin ruostuminen ja vaihdelaatikko. Osassa näyttäis myös olevan ongelmia etuvetarien kanssa. Mut sekin kait johtuu iästä ja kulumisesta?

Mistähän noita rockyn osia sitten voisi kysellä? Motonet taitaa olla yksi paikka. Mutta muista ei ainakaan minulla ole tietoa. Jossain viestissä mainittiin että ruotsista sais hyvin osaa. Kuinkahan paikkaansa pitävää tietoa se on?

Onkos tässä 7 hengen versiossa (juuri se mitä haluasin) takana penkit sivuittain ikkunoita vasten vai onko ne samanlailla kuin normaalissa henkilöautossa ja näin ollen autossa olisi 3 penkkiriviä? Onko tämä 7 hengen versio sellainen mistä saa katon pois ja onko se vain takaosasta vai lähteekö se myös edestä? Mitähän tuollaiseen maksaa vakuutukset? Dieselvero on ilmeisesti jotain 500€ luokkaa. Alkaa olemaan siinä maksimi verossa mitä itse maksaisin.

Ja tärkein kysymys. Mitähän tuollaisista kannattaisi maksaa? Jos lähdetään siitä että haluaa hyvä kuntoisen. Oletettavasti sitä ei saa alle 2000€? Millois noita rockyjä on tuotu suomeen?

12

3130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mertmi

      Yhden -86 vuosimallin Rockyn hitsailin kokoon. Koriin meni jotakin reilu neliön verran uutta peltiä. Vahva runko siinä on. Tunteja en edes uskalla ajatella.

      Kyllä siihen saa on saatu varaosia ihan tavallisesta varaosaliikkeestä. Motonettiäkin on käytetty. Kyllähän kaikissa vehkeissä voimansiirto kuluu, kun paljon ajetaan. Tuohon meidän ostamaan vehkeeseen on laitettu kardaanin ristikot uudet, takapyörien laakerit, vaihdelaatikon laakerit. Pitäis vielä laittaa uudet iskarit ja etuakselistoon murrokset.

      Tuo yksilö jota olen ollut laittelemassa, on rekisteröity seitsemälle rekkarin mukaan, mutta ei siellä mitään lisäpenkkejä ole. Liekkö edelliset omistajat unohtaneet laittaa ne mukaan??

      Kait sen katon saisi takaosasta pois, jos jaksaisi ruuvata ruuvit irti. Enpä usko että kukaan suomalainen sitä viittii ruuvata irti. Ei se kuitenkaan muutu miksinään avolavaksi.

      En tiedä saako näitä pakettiautoksi rekisteröitynä. Dieselvero on tosiaan 500luokkaa. Polttoainetta kuulemma palaa jotakin 10litran luokkaa. Moottorissahan on paljon enemmän tehoja, kuin autossa ajo-ominaisuuksia :) Tuo 2.8turbo diesel on hyvä vetojuhta. 1500kg venetraileri nousee tasaiselle maalle leikiten, eikä tunnu paljon kulkemistakaan haittaavan.

      Rockyt taitaa olla 80-luvun puolivälistä tuonne jonnekin -93 vuoteen asti. Vanhemmissa pyöreät valot ja uudemmissa neliskanttiset. 1986 vuosimalliin asti jakopää ketjulla, ja sen jälkeen hihnalla.

      • Mertmi

        Näköjään on vielä aiemmatkin stoorit näkyvissä, vaikka aikoja sitten kirjoittelin tänne. Onpahan kertausta :)


      • Grazz

        Eli osaa saa.. Olettaisin että ne on hieman normaalia kalliimpia, kun ei noita niin paljoa taida olla. Mut kyllä ne land-cruiserinkin osat maksaa..

        Kuis paljon Rockyllä saa muuten vetää?

        Ja jos katon saa pois niin totta kai se pitää aina aurinkoisella säällä rykiä pois. Onko muuten noi 7 hengen versiot aina sillä irroitettavalla katolla?

        Eikä tuolla ole niin väliä onko se paku vai ei. 500€ on kyllä se maksimi dieselvero mitä itse suostuisin maksamaan. Patrolissa se meni muistaakseni reilusti yli jos oli henkilöauto. Pakuna taas ei sais ajaa kuin 80:iä.

        Rockyllä kun ei ole tullut ajettua yhtään ja yhtään sellaista en ole sisältä nähnyt. Niin mitenhän tuollaiseen 7 hengen versioon menee sisälle 2 pikkusälliä ja rattaat? Ei olettais teettävän ongelmaa. Jääkö sinne tilaa vielä toisille rattaille? Rattaat on mielestäni erittäin hyvä väline kuvaa auton tavaratilaa. Ne vie yllättävän paljon tavaratilaa.

        Pitääpä katsoa jostain autoliikkeestä rocky ja käydä vähän kokeilemassa.


      • Mertmi
        Grazz kirjoitti:

        Eli osaa saa.. Olettaisin että ne on hieman normaalia kalliimpia, kun ei noita niin paljoa taida olla. Mut kyllä ne land-cruiserinkin osat maksaa..

        Kuis paljon Rockyllä saa muuten vetää?

        Ja jos katon saa pois niin totta kai se pitää aina aurinkoisella säällä rykiä pois. Onko muuten noi 7 hengen versiot aina sillä irroitettavalla katolla?

        Eikä tuolla ole niin väliä onko se paku vai ei. 500€ on kyllä se maksimi dieselvero mitä itse suostuisin maksamaan. Patrolissa se meni muistaakseni reilusti yli jos oli henkilöauto. Pakuna taas ei sais ajaa kuin 80:iä.

        Rockyllä kun ei ole tullut ajettua yhtään ja yhtään sellaista en ole sisältä nähnyt. Niin mitenhän tuollaiseen 7 hengen versioon menee sisälle 2 pikkusälliä ja rattaat? Ei olettais teettävän ongelmaa. Jääkö sinne tilaa vielä toisille rattaille? Rattaat on mielestäni erittäin hyvä väline kuvaa auton tavaratilaa. Ne vie yllättävän paljon tavaratilaa.

        Pitääpä katsoa jostain autoliikkeestä rocky ja käydä vähän kokeilemassa.

        Enpä usko että ovat kalliimpia. Lantikka taitaa olla kuitenkin arvostetumpi.

        Vetopaino taisi olla jotain kolmen tonnin luokkaa jarrullisena auton rekisteritietojen perusteella, jos ei tieliikennelaki rajoita sitä jotenkin. En osaa sanoa tuosta muuta.

        Kunhan tutustut siihen katon rakenteeseen, niin luulenpa että tajuat sen irroittamisen olevan aika "älytöntä".

        Tuosta nopeusrajoituksesta voisin sanoa sen verta,ettei ainakaan tuolla isäukon omistamalla Rockyllä tee mieli ajaa 90km/h kovempaa. Melu kasvaa huimasti eikä ajo-ominaisuudet ole enää mitenkään mukavat. Tietysti, jos kaikki puslat, nivelet, iskarit ja jouset olisivat priimakunnossa, niin...

        Niistä sisätiloista sen verta, että ilman lisäpenkkejä takapaksiin jää ehkä metri tilaa. Jos sinne vielä lisäpenkit vääntäisi, niin ei muuta sovi. Ilmeisesti Rockystäkin on eri mittaisia versioita, ja luulenpa, että tuo isäni peli on lyhempää mallia.


      • ROCKY
        Mertmi kirjoitti:

        Enpä usko että ovat kalliimpia. Lantikka taitaa olla kuitenkin arvostetumpi.

        Vetopaino taisi olla jotain kolmen tonnin luokkaa jarrullisena auton rekisteritietojen perusteella, jos ei tieliikennelaki rajoita sitä jotenkin. En osaa sanoa tuosta muuta.

        Kunhan tutustut siihen katon rakenteeseen, niin luulenpa että tajuat sen irroittamisen olevan aika "älytöntä".

        Tuosta nopeusrajoituksesta voisin sanoa sen verta,ettei ainakaan tuolla isäukon omistamalla Rockyllä tee mieli ajaa 90km/h kovempaa. Melu kasvaa huimasti eikä ajo-ominaisuudet ole enää mitenkään mukavat. Tietysti, jos kaikki puslat, nivelet, iskarit ja jouset olisivat priimakunnossa, niin...

        Niistä sisätiloista sen verta, että ilman lisäpenkkejä takapaksiin jää ehkä metri tilaa. Jos sinne vielä lisäpenkit vääntäisi, niin ei muuta sovi. Ilmeisesti Rockystäkin on eri mittaisia versioita, ja luulenpa, että tuo isäni peli on lyhempää mallia.

        Pätkä rockyä ei tietääkseni ole ainakaan suomeen tuotu turbo moottorilla ja ainakin vanhemmissa pätkä malleissa ei ole ohjaustehostinta.

        Pitkässä 7h mallissa lisä penkit on takatilassa sivuttain kääntyvällä istuinosalla ei vie paljoa tavaratilaa, pitkän mallin tavaratilaan sopii syvyys sunnassa lastenvaunut kohtalaisesti (tavaratila n,50cm syvä).
        Se pitkä rocky on kohtuullisen pieni ja pätkä malli on tosi pieni.

        Vetokyky isommalla on n,2500kg mutta tiän yhen pätkän joka on rekisteröity pakuksi (2 3) ja vetokyky on n,3000kg ota nyt nuista sitten selvää.


      • Mertmi
        ROCKY kirjoitti:

        Pätkä rockyä ei tietääkseni ole ainakaan suomeen tuotu turbo moottorilla ja ainakin vanhemmissa pätkä malleissa ei ole ohjaustehostinta.

        Pitkässä 7h mallissa lisä penkit on takatilassa sivuttain kääntyvällä istuinosalla ei vie paljoa tavaratilaa, pitkän mallin tavaratilaan sopii syvyys sunnassa lastenvaunut kohtalaisesti (tavaratila n,50cm syvä).
        Se pitkä rocky on kohtuullisen pieni ja pätkä malli on tosi pieni.

        Vetokyky isommalla on n,2500kg mutta tiän yhen pätkän joka on rekisteröity pakuksi (2 3) ja vetokyky on n,3000kg ota nyt nuista sitten selvää.

        Mikä on selkein tuntomerkki pitkän/lyhyen välillä? Ne Feronzat jne on lyhkäsiä, siinä mihin ovi loppuu alkaa melkein heti takakaari. Tossä isäukon -86:ssa on tehostin sekä 2,8turbodiesel kone.


      • ROCKY
        Mertmi kirjoitti:

        Mikä on selkein tuntomerkki pitkän/lyhyen välillä? Ne Feronzat jne on lyhkäsiä, siinä mihin ovi loppuu alkaa melkein heti takakaari. Tossä isäukon -86:ssa on tehostin sekä 2,8turbodiesel kone.

        Ehkä selvin tuntomerkki on pätkässä että "takapyöräkotelon" kaari alkaa heti etuoven lälkeen, kun taas pitemmässä mallissa kaari alkaa n,20cm päästä etuoven takareunasta.
        Jos tuosta selityksestä ei saa mitään tolkkua niin varmuus löytyy tyyppi koodista lyhytmalli on
        F70 ja pitempi on F75.
        Epäilen että tuohon -86:seen on vaihettu TD kone jälkeenpäi ja ehkä myös tehostin on jälkiasennettu
        mutta en ole aivan varma.

        Lyhyet mallit on yleensä kiinteällä katolla (ei irrotettavissa) ja nuita pätkiä on ainaki kahta eri takapenkki versiota ns,normaali ja ns,BJ malli eli penkit kummalaki sivulla.


      • Mertmi
        ROCKY kirjoitti:

        Ehkä selvin tuntomerkki on pätkässä että "takapyöräkotelon" kaari alkaa heti etuoven lälkeen, kun taas pitemmässä mallissa kaari alkaa n,20cm päästä etuoven takareunasta.
        Jos tuosta selityksestä ei saa mitään tolkkua niin varmuus löytyy tyyppi koodista lyhytmalli on
        F70 ja pitempi on F75.
        Epäilen että tuohon -86:seen on vaihettu TD kone jälkeenpäi ja ehkä myös tehostin on jälkiasennettu
        mutta en ole aivan varma.

        Lyhyet mallit on yleensä kiinteällä katolla (ei irrotettavissa) ja nuita pätkiä on ainaki kahta eri takapenkki versiota ns,normaali ja ns,BJ malli eli penkit kummalaki sivulla.

        Enpä ole kattonut rekkaria sen kummemin, kun että ei siellä ainakaan mielestäni ole tehty mitään muutoskatsastusta. Jakopää on moottorissa ketjulla ja sehän vaihtuu 87-vuosimallissa hihnaksi. Elikkä tuntomerkkien perusteella se isäukon vempele on toi pidempi malli. Laattaa en ole katsonut.


    • Omistaja

      Vähän faktoja. Mulla oleva malli F75, eli siis pitkä malli. Turbo ja tehostin löytyy. Takana kääntyvät penkit, katto takaosastaan irrotettava, tosin pienen ongelman aiheuttaa se että takaovi on yksiosainen eli sekin pitää irrottaa (tai katkaista) jos katon ottaa pois !. Euosassa on vain isohko irrotettava kattoluukku. Rekisteriotteen mukaan perään saa laittaa 2415 kg jarrullisen kärryn ja 600 kg jarruttoman, suurin sallittu perävaunuleveys 230 cm. Pienen ongelman aiheutti näin perheelliselle takapenkkien turvavöiden puute (siis vyöt on ainoastaan etupenkeillä - ei kuulemma vaadita vöitä takapenkillä maastohenkilöautossa ainoastaan henkilöautossa !!!). Kolmipistevyön asennus hankalaa koska ei ole 'turvakaaria' ja takana korin yläosa on muovia.

    • Tyyppi

      Minulla muuten on tuo rousku...pitempi malli 2 2akettiautona ja saa ajella 100:sta.
      Ihanne vehje erämiehelle.

      • Paje

        Minulla öli semmonen lyhyt vm.88 ostin sen uutena eipä ollu häävi ajettava tiellä varsinkaan takapenkkiläisistä.Metässä ja maastossa menetteli tosin saatto jäähä sillai "ristikiikuntaan helposti kun ei minkäänlaisia lukkoja.Eikä ollu minulle käypänen oikein kun takana usein säkkejä ja kun oven aukas ne tuli vastaan.Ja kun ei ollu turboo oli aika laiska.Tämmösiä minulle jäi siitä mieleen ei mitään ihan huonoo tosin.


      • Metso
        Paje kirjoitti:

        Minulla öli semmonen lyhyt vm.88 ostin sen uutena eipä ollu häävi ajettava tiellä varsinkaan takapenkkiläisistä.Metässä ja maastossa menetteli tosin saatto jäähä sillai "ristikiikuntaan helposti kun ei minkäänlaisia lukkoja.Eikä ollu minulle käypänen oikein kun takana usein säkkejä ja kun oven aukas ne tuli vastaan.Ja kun ei ollu turboo oli aika laiska.Tämmösiä minulle jäi siitä mieleen ei mitään ihan huonoo tosin.

        Ostin syksyllä Rockyn vm.92 aj.130t pätkä.Täytyy kyllä olla vähän eri mieltä tuosta ajettavuudesta,kun on tullut 5000km pyöritettyä tiellä ja metässä.Kyllä renkaat ja kaikki kyseiseen ajettavuuteen liittyvä tekninen kunto on avainasemassa ajoneuvoissa yleensä.Jouset/iskarit/nivelet/kardaanit ynm....En voi moittia nykyistä Taikahattua.Eikä näitä ole varmaan tarkoitettukaan miksikään vauhtihirmuiksi.Ostin vielä toisenkin varaosa sellaisen vm.89 aj.207t pitkä Td. Onhan ne sellaisia rauhallisten miesten/naisten kulkupelejä ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2377
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      284
      2275
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      74
      1759
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1452
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1299
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1298
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1030
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1020
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe