300 win mag

kokemuksia?

soveltuuko linnustukseen,kauriille ja hirvelle?
onko "yleishyödyllisempi" kuin 308?
paukkujen hinnalle on ihan sama,en laske sille painoarvoa,jos käyn vuodessa metillä sen verran ,että joudun ostamaan 20kpl patruunoita,on ihan sama paljon ne maksavat

45

18135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaliberi

      Käy kyllä kaikille tehokkaampi ja suorempi lentorata kuin 308.Haittapuolena on suuri vaara joutua puolikuukerhoon,jos kevyt ase ilman vaimenninta ja huono ampumaasento.Rekyyli myös haittaa harjoitellessa.Hirvipuolella on sen verran tästä aseesta kokemusta,ettei ampumamatkan arvioinnilla ole niin väliä.

      • Anonyymi

        Rekyli on henkilökohtainen asia.turhaa sillä pelotellaan.300win MAG on ihan mukava ampua vaimentimen kanssa.


    • 8,6x70

      Toimii se kaikille noille elukoille ja koska käyttää samaa luotia kuin 308 win ei varmasti ole huonompikaan. :-)

      Mutta osta kiikari josta löytyy silmäväliä sillä tämä helpottaa ampumista kummasti, etenkin jos ase on kevyt.

      • hillbergmounting

        Hylsyssä liian lyhyt kaula ja vyökanta.
        Lopeta pelleily ja hanki .30-06 Spr. Tarkoitan tietenkin kun sinulla tarpeeksi ikää.


      • kyselewä
        hillbergmounting kirjoitti:

        Hylsyssä liian lyhyt kaula ja vyökanta.
        Lopeta pelleily ja hanki .30-06 Spr. Tarkoitan tietenkin kun sinulla tarpeeksi ikää.

        Taitaa minulla olla enemmän ikää kuin hillbergmountingilla,kommenteista ja nimimerkistäkin päätellen..ammu sinä vaan sillä isältäsi saamalla vanhalla 30-06 sohlolla


      • hillbergmounting
        kyselewä kirjoitti:

        Taitaa minulla olla enemmän ikää kuin hillbergmountingilla,kommenteista ja nimimerkistäkin päätellen..ammu sinä vaan sillä isältäsi saamalla vanhalla 30-06 sohlolla

        Sakon pienari 1950. Isältäni jäi yksi Mauser. Nyt vaatimattomana eläkkeellä loisijana tyydyn yli viiteentoista, mutta alle kahteenkymmeneen ruutiaseeseen.


      • hillbergmounting
        hillbergmounting kirjoitti:

        Sakon pienari 1950. Isältäni jäi yksi Mauser. Nyt vaatimattomana eläkkeellä loisijana tyydyn yli viiteentoista, mutta alle kahteenkymmeneen ruutiaseeseen.

        Kerron vielä,että.... hihihiii, minullahan on teitenkin....hihihiii nämä Suomessa yleissivistykseen kuuluvat .308 Win, .30-06 Spr ja tietenkin...........................njam, mjam............................................. 9.3x....hihihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..khrömmmmm!!!


      • sinö
        hillbergmounting kirjoitti:

        Kerron vielä,että.... hihihiii, minullahan on teitenkin....hihihiii nämä Suomessa yleissivistykseen kuuluvat .308 Win, .30-06 Spr ja tietenkin...........................njam, mjam............................................. 9.3x....hihihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..khrömmmmm!!!

        vähhöönen niun monell asseell? Out sie hullu? Kottikärrylöilläkös niit raahoot piköön mettii?

        siu ei oukkoo PPC,TÄ...hihihihihi...köhköhköh...sie out köyhhä.


      • hmmmmmmmmkmlklkklmkl
        hillbergmounting kirjoitti:

        Hylsyssä liian lyhyt kaula ja vyökanta.
        Lopeta pelleily ja hanki .30-06 Spr. Tarkoitan tietenkin kun sinulla tarpeeksi ikää.

        mitä haittaa on vyökannasta?


      • timonenp
        hillbergmounting kirjoitti:

        Hylsyssä liian lyhyt kaula ja vyökanta.
        Lopeta pelleily ja hanki .30-06 Spr. Tarkoitan tietenkin kun sinulla tarpeeksi ikää.

        30-06lla on sama teho kuin 308 jos ostaa kaupasta panokset,mutta jos tekee itse saa vähän enemmän. turha kaliiberi. ruudin polttaja vain. paskan mallinen hylsy. mene lukemaan ensin


      • Pystykorva M-27
        hmmmmmmmmkmlklkklmkl kirjoitti:

        mitä haittaa on vyökannasta?

        Ei yhtään mitään haitaa ole vyökannnasta eikä laippa kannasta , ne nuo, tuuri nolla kasi miehet kun ei kato ymmärrä hyvän päälle ;)


      • Kanuuna
        hillbergmounting kirjoitti:

        Hylsyssä liian lyhyt kaula ja vyökanta.
        Lopeta pelleily ja hanki .30-06 Spr. Tarkoitan tietenkin kun sinulla tarpeeksi ikää.

        Niin sama hylsy kuin 375 hh mag


      • ikivanhaa
        Kanuuna kirjoitti:

        Niin sama hylsy kuin 375 hh mag

        Ei juma**ta. Keskusteluhan on jo vuosikausia vanha. Mitä itseisarvio luulet vastausellasi olevan?


      • Anonyymi
        timonenp kirjoitti:

        30-06lla on sama teho kuin 308 jos ostaa kaupasta panokset,mutta jos tekee itse saa vähän enemmän. turha kaliiberi. ruudin polttaja vain. paskan mallinen hylsy. mene lukemaan ensin

        Idiootti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idiootti

        idiootti vastaa vuosikausia vanhaan viestiin...


    • kun vain hankkii

      kaliiperina hyvä kun vain malttaa hankkia kunnon aseen. ja siihen tähtäimen jossa riittävän suuri etäisyys silmästä. tuo lapuan D 46 luoti, sillä linnut. Ja hirvelle sitten tuo 220 graininen (yli 14g)

      • Viänäse Tumi

        ...Tuo lapuan D 46 ja ..tuo 22o graininen.
        Suattaapi olakkii tämä, tuo, se, nämä, nuo ne, nämähä juo ne.....sahtijakkoo hyö sitte juovattii?


      • siellähän
        Viänäse Tumi kirjoitti:

        ...Tuo lapuan D 46 ja ..tuo 22o graininen.
        Suattaapi olakkii tämä, tuo, se, nämä, nuo ne, nämähä juo ne.....sahtijakkoo hyö sitte juovattii?

        katohan vuan, siellähän pieru ite löysäilöö nahkahoosujaan, taitaapi jo pyöryttää...


    • ostoa katuva

      itse mietin pitkään 300wm ostoa mutta menin tyhmyyttäni ostaan 30-06. itse latailen panoksia ja eihän tähän 30-06 saa ladattua kovinkaan kummoisia kun max ruutimäärä on niin pieni. harmittaa kovasti etten ostanut 300wm koska siihen saa ladattua raskaammanki hirviluodin lentään lujaa jolloin lentorata pystyy hyvänä kauvas. ja mitä tuo kaulan pituus höpinä on. 30-06 hylsyssä on putkä kaula ja mitä siitä on hyötyä ei mitään. joku 8g kuula uppoa hylsyyn n.4-5mm ja silti olisi kaulaa jäljellä vaikka sen upotat 300wm. ja kaulalla ei ole merkitystä koska kyllä se piippu pitää luodin suorassa. vai pelkääkö tämä hiidenpillu että jos luoti on vinossa hylsyssä se tulee piipun kyljestä ulos. ei se 300wm ihan kaulaton ole.

      • Viänäse Tumi.

        ee tiijäkkää jotta luotiloehe on oltava minimissää kaliperisa verra hylsylöessää. Se ee kylläkää kunnolla piisoo ku niipataa ja luotiloehe oltava tip top suorassa eekä melekee.
        Tää ukkoha onnii iha seleväti tämmöne jote-kuten, vähäse sinnepäen latur iha sieltä huonoimmasta piästä. Mittee sitä turhoo sekuntoo lattoo, ku samassa aajassa suap riimoo?


      • viänäsen apina
        Viänäse Tumi. kirjoitti:

        ee tiijäkkää jotta luotiloehe on oltava minimissää kaliperisa verra hylsylöessää. Se ee kylläkää kunnolla piisoo ku niipataa ja luotiloehe oltava tip top suorassa eekä melekee.
        Tää ukkoha onnii iha seleväti tämmöne jote-kuten, vähäse sinnepäen latur iha sieltä huonoimmasta piästä. Mittee sitä turhoo sekuntoo lattoo, ku samassa aajassa suap riimoo?

        hyls lyhyö kuaalla ei haet mitn sen sant jo järk myö käyt pos kea tuul hirmuo vähäö kaugoo loe baa.


    • on 300winmag
    • ostawa erkki

      Mitä haittaa tai etua tuosta on jos on laippakantainen tai vyökantainen patuuna valaiskaa tyhmempää?

      • Viänäse Tumi

        ennee mokomasta kaliperista kirjottoo.
        Mitä tyhmemp jätkä sen varmemmi hirvijahissa joku pienreekäne noppee kalper.
        Pohjanoteeraus kumminnii .300Win Maknumi.


      • ...

        Vyösyöttöisissä konekivääreissä ei voida patruunaa työntää irti vyöstä, vaan se täytyy vetää irti (Maxim) tai ulostaa sivusta (12,7 ITKK). En sitten tiedä miten tämä liittyy hirven metsästykseen. Vaikuttaisi enemmän asesuunnittelijan päänvaivalta. Ei niissä mitään muuta vikaa ole.

        Tai no tietenkin yli 20 patruunan lippaista tulee mahdottoman käyriä laippakantaisilla ja vyökantaisilla patruunoilla.


    • yks mielipide

      Olen kaatanut .300 win mag :illa 18 hirveä eikä ainoakaan ole karannut, kun liipaisinta olen painanut. Pisin etäisyys osumapaikasta kaatumispaikkaan on ollut n. 60 metriä ja lähes puolet hirvistä on pudonnut paikalleen. Ampumamatkat ovat olleet 25 metristä n. 300 metriin, keskimäärin ehkä 60-70metriä. Luoti pysyy 20 sentin putkessa 0-300 metriin joten matkan arviointi ei ole niin kriittistä. Hyvä patruuna on ollut Remington 180 grainin Core-Lock luodilla, jää yleensä nahkaan toiselle puolelle nätiksi sieneksi - paitsi vasassa. Naturalis on varmaan myös hyvä, joskaan en ole kokeillut, kun CoreLock luoteja menee vain 1/hirvi, niin aski riittää kauan. Ampuma-alan tulee olla risuvapaa ( kuten muillakin alle 11mm kaliibereilla ) ja lihahävikin välttämiseksi kannattaa ampua hieman lavan takareunaan sivulta tai kaulan tyveen etuviistosta. Ittellä on myös .308, 9,3x62 sekä .458 win mag. Tänä syksynä mukana oli vain tuo .300 win mag ja taas yksi hirvi kuoli paikalleen havu suussaan.
      Teeriäkin olen vuosia sitten ampunut 11 gramman LockBase luodilla takana 4,4 grammaa N160 ruutia. Tippuu hyvin eikä revi. Kiikarin silmäetäisyys pitää olla yli 9 cm, ja suujarrua ei mulla ole edes .458 win magissa -eikä tarvita. Hyvä kiikari on esim Leupold variXIII 1,5 -5. Jos ei ole kaliiberiin tyytyväinen, saa sen aina vaihdettua. Minä en vaihda. Kaliiberi on itseasiassa toissijainen tappohommissa; se mihin luoti osuu ratkaisee käytännössä. Kaikilla pyssyilläni on hirvet kuolleet ihan nätisti. Lapsellisia kommentteja näyttää täällä foorumilla olevan - liekkö tietoa olenkaan.

      • hillbergmounting

        voi melkein allekirjoittaa. Nimittäin jos ampuu vain tehdaspatruunoita, Mutta jos harrastaa jälleenlatausta kuten itsekkin, niin, 300 Win mag ei ole sopiva kaliperi.
        Jälleenlataamalla ei säästy rahaa, mutta voi ampua jumalattomasti enemmän.
        Meikäläinen ei ampuisi yli kymmenellä mutta alle kahdellakymmenellä aseella nykyiseen malliin, jos olisi vain tehdaspatruunamahdollisuus. Kaikenlisäksi minulla pari ns kuollutta kaliperia joihin hankala saada tehdassellaisia.


      • iugigog
        hillbergmounting kirjoitti:

        voi melkein allekirjoittaa. Nimittäin jos ampuu vain tehdaspatruunoita, Mutta jos harrastaa jälleenlatausta kuten itsekkin, niin, 300 Win mag ei ole sopiva kaliperi.
        Jälleenlataamalla ei säästy rahaa, mutta voi ampua jumalattomasti enemmän.
        Meikäläinen ei ampuisi yli kymmenellä mutta alle kahdellakymmenellä aseella nykyiseen malliin, jos olisi vain tehdaspatruunamahdollisuus. Kaikenlisäksi minulla pari ns kuollutta kaliperia joihin hankala saada tehdassellaisia.

        Kuka nykykulutusyhteiskunnassa jaksaa ladata itse :)


    • Aivan sama

      Hei, jos aiot käydä metsällä, niin joudut vähän treenaamaankin. silloim 20 patruunaa vuodessa ei riitä "kunnon" ylläpitämiseen... Tuskin osut tällöin "ladon seinään".

      Vyökantaisten patruunoiden huonopuoli lienee jälleenlataamisen "vaikeus", joka lienee Sulle pienin ongelma. .308 luotiin saa tai on saannissa riittävän nopeita ja laakeita luotien lentoratoja myös 30-06 Spr kaliiberissa. Niin ainakin voisin päätellä tarpeistasi viestistäsi.

      Näyttäisi siltä että 300 WIN MAG on menneen talven lumia, mutta 300 WSM:n kohdalla voisit miettiä, jos lataat itse patruunasi. Muuten 30-06 vastanee tarpeitasi.

      300 WSM on puupäidenkin mielestä "yhtä tehokas" kuin 300 WIN MAG, mutta ilman vyökantaa...

    • Mukana kehityksessä

      "Unohda tyhmä kaliperi.
      Hylsyssä liian lyhyt kaula ja vyökanta.
      Lopeta pelleily ja hanki .30-06 Spr. Tarkoitan tietenkin kun sinulla tarpeeksi ikää"

      Herralla ei taida olla mitään käsitystä/ kokemusta 300win magista.
      308 on ok siitä vähän parempi on tuo 30-06 ja paras näistä ehdottomasti 300win mag. Kaikki kehitys ja säätö viety loppuun asti testaten ja pitäen siitä huolen että lentoran ballistiikka, rekyyli yms pysyvät kohtuuden rajoissa.
      Siten on saavutettu kaikki nämä ylivoimaiset asiat mitä tällä 7,62 voi aikaan saada.

    • Pystykorva M-27

      KyllÄ son niin notta kyllä tuo 7,62-53R ja 300win mag ne on parhaat kaliperit. Minun mielestä kokemuksella sanon ite pyyvän teeriä ja mehtoja vanhalla M-27 pystykorvalla avotähtäimillä, ampuen. ja hirvet kans . Sitte 300 win mag on hirvipyssynä kans.Tämä minun on tehty vanhasta m-27 pysytykorvasta sillä voisitte vaikka lähtiä afrikaan puhvelimetälle jos haluaa. Ite on latannu kutit kumpaanki tussariin linnulle on käyttäny Lapuan 8g fmj luotia ,hitaaks ladattuna ja hirvelle sitte 11,7 g Noslerin accu bondia , nämä siis tuossa sotilas kaliberissa käytössä.(7,62-53R) tuo noslerin kuti on paras testaamani millä oon monet hirvet pyytännä .Samakuti käy tosihyvin tuohon 300win mag tosin saa olla sitte 14,3 g jos tehoja haluaa eikä lyö verille lihoja. Pahin jäläki minkä oon nähny oli ammuttu hirveen , (tällä paskakaliberilla -308) sen hirven kylyki oli kokonaan pilalla. Verillä ja pahati.

      • mmm..595m

        tervehys synkkien metsien miehet! mites saako tälle kaliberille ostolupia nykyään? metästyskortit,hirvimerkit,308 (ja muutama muu tulikeppi niinku inkkarit sanos) löytyy.. entäs isommat kaliberit esim338puolarina vai pilasko koulu ampuja pennut erä-jormilta luvan hommata järeempiä kanuunoita? ja karhuja on ammuttu piekkarilla tyyppien mielpiteet ee kiinnosta..


    • aseita on

      Kun ottaa Oryxin 13 grammasen 300 wm:iin niin käy hirvelle ja kaikelle muullekin. Ainoastaan jos ampuu kauemmas kuin 250 m (hirveä) niin voi ottaa hiukan paremmalla ballistiikalla varustetun luodin. Ei revi enempää kuin 308 tait 3006, lähdöt kun ovat samaa luokkaa. Ainoastaan luodin paino suurempi ja tehot parempia. Ei kaliberi sinänsä revi vaan huono luoti ja ylisuuri nopeus. Ja parhaiten tappaa hyvä osuma. Sama patruuna mikä on hyvä 300 metriin ei välttämättä ole paras 50 metriin. Ja käytännössä ei koskaan samalla kertaa harrasteta peltojahtia ja koira /ajo jahtia.

    • tussarin piippu

      Mikään vehe ei ole huono, on vain huononpia. ite valitsisin .338 win magin koska se
      kaataa kaukaa!

    • 500-1000 patia

      kokemuksia---paukkujen hinnalle on ihan sama,en laske sille painoarvoa,jos käyn vuodessa metillä sen verran ,että joudun ostamaan 20kpl patruunoita,on ihan sama paljon ne maksavat

      jestas sentään,,vallan 20 paukkua,,kuinka luulet osaavasi ja tuntevasi pyssysi jos ammut 20 paukkua vuodessa,,, vai osaatko jo kaiken ja tunnetko aseesi ominaisuudet kaikilla matkoilla
      itse paukutan tikallani 270win ainakin 500 patia vuodessa..olen kai niin paljon huonompi ampuja..tarviin paljon harjotusta..

    • sakojako

      Jos et lataa itse osta se perus 308win jolla tekee kaiken jotenkuten. Patruunavalikoma syynä tähän. Jos lataat itse niin -06 tai jopa 300wm. Se joka väittää että -06 on sama kuin 308 ei tiedä mistään mitään. 308win voi kokeilla ampua 13grammaista 870ms ulos. Jos onnistuu allekirjoitan tuon väitteen ja myös näytän teille samalla miten pyörö-ovista hiihdetään. Ja -06 tarkkuuden kyseenalaistavat eivät tiedä yhtään mistä puhuvat.. 300wm potentiaali on taas pykälää laajempi...

    • Scoremax1

      Varmasti kaikkein järkevin vaihtoehto 30 cal. vaihtoehdoista. 308 ja 3006 eivät oo hyviä oikeen missään. 300 win magilla 10 g luodit vielä mukava ampua, joidenkin mielestä 14,3 g luodit max. latauksina jo epämiellyttäviä..subjektiivinen asia. Kiikarissa ei kannata säästellä, tuskin pysyy osumapiste halppiksilla. Paras potentiaali cal. saadaan jälleenladattuna laajan luotivalikoiman ja aneemisten tehdaslatinkien takia.

    • loheys

      No jopas...siinpä vasta ammattilaisen mielipide.."308 ja 3006 eivät oo hyviä oikeen missään"..

      Onkos sitten mielestäsi .300 win mag parempi linnustuksessa kuin kolmenollakasi? ..vai jääkö ainoaksi se etä kolmenollakasilla ei kannata ampua kuin mökillä kaljatölkkejä?

      Milestäni tuo .300 win mag on aivan liian surkean hentoinen kaliiperi linnulle, nopeutta on juuri ja juuri mutta tappokykyä ei. Hernepyssy.

      • Kouhia

        Jopas on vuosien varrella ollut syvällistä pohdintaa. Käsitteitäkin on keksitty tai kuulltu jostain mm. tämä viimeinen "tappokyky"?

        Liike-energia nyt vain noudattaa kaavaa 1/2mv2 => eli massan (luodin halkaisijan) kasvattaminen ei pärjää lähtönopeuden kasvattamiselle. Tokihan saa sitä luodin pituuttakin kasvattaa ja samalla kasvaa massakin mutta eipä ole onnistunut vuosien saatossa. Pitäisi kai tehdä sileäpiippu ja alikaliperiammus tai puhallusputki.

        Paljonko energiasta jää maaliin onkin sitten toinen juttu. Lintua ampuessa hyvin vähän mikä tarkoittaa jotain lentomatkassa sattuman varaisesti ampumasuuntaan.

        Harva kai ampuu saaliista läpi tietoisesti koska sittenhän siitä jäljelläolevasta energiasta ei ole mitään hyötyä. Vaaraa kylläkin. "Tappokykykin" on vielä jäljellä liike-energian määrässä.

        Suuri massa voipi auttaa pitämään luodin vakaana ja isompi pinta-ala auttaa lentämään pitemmälle.

        En vain saanut selville miksi painovoima ei vaikuta raskaisiin luoteihin? toisaalta sillä ei kuulemma ole merkitystä, kun ampumamatkat ovat lyhyitä.

        En tiedä saiko kysyjä koskaan käsitystä ko. kaliberin yleishyödyllisyydestä mutta tukun mielipiteitäja muutaman vinkin latauskokeiluihin. Joita hän tosin ei harrasta, kun ei aikonut kysymällään kaliberillä juurikaan ammuskella.


    • Anonyymi

      #30-06 on myös hyvä yleispatruuna.

    • Anonyymi

      Minun mielestäni linnustukseen paras on .222 ...tuo nyt ei sitten sovellu muuhun metsästykseen mutta latvalinnustukseen .222 siksi paras että ohilaukauksessa alas tulee paljon kevyempi luoti kuin mitä on esim .308:n lintupaukun luoti...yli puolta kevyempi.

      • Anonyymi

        300 winmag lapuan 3.9gramman kuula nokkaan lähtöä 1500ms kyllä teeri on ihmeissään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        300 winmag lapuan 3.9gramman kuula nokkaan lähtöä 1500ms kyllä teeri on ihmeissään

        Olisi ampujakin ihmeissään jos vielä osuisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi ampujakin ihmeissään jos vielä osuisi

        Kyllä tätä 300Wm. voi tietysti käyttää tällaisena yleiskaliberina, mutta se vaatisi kyllä itselataamista.20 patruuna vuodessa, eli ammut myös linnut hirvilatauksella. Haittaako se että luoti menee seuraavan pitäjään. 🌚🌚🌚


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe