Mieheni on sairaalassa, ollut pari päivää. Kuulema sappirakon tulehdus. On suonensisäisessä antib. lääkityksessä samoin saa kipulääkettä.
Ihmettelen vaan, kun CRP (tulehdusarvo) oli mennessä 7, eilen 85 ja tänään yli 200! Muut arvot O.K. paitsi tietty leukosyytit koholla.
Onko kenelläkään tietoa,tai kokemusta vastaavasta? Minua vähän huolestuttaa, miksei antibioottia vaihdeta, jos tulehdusarvo vaan kohoaa.
Olisin kiitollinen vastauksesta!
TIETOA SAPPITULEHDUKSESTA??
28
21933
Vastaukset
- rappisakko
JOs sappirakko on noin tulehtunut että antibiootista huolimatta arvot nousevat, todennäköisesti tulehdus ei parane ettenkuin tulehtunut sappirakko poistetaan leikkauksella.
- Nimetön
Valitettavasti joudun olemaan "Nimetön" - koska koneeni tarjoaa vain sitä vaihtoehtoa...
En ole ikinä kuullutkaan, että sappirakko poistettaisiin kokonaan! Siis ihan uutta tietoa. Onko sinulla kokemusta - vai mihin perustuu tietosi?
Kiinnostaisi tietää. Kiitos.
Miehelläni on sappirakon tulehdus. Kaikki muut arvot ovat normaalit, paitsi tulehdusarvo ja leukkarit.
Jotenkin tuntuu uskomattomalta - että sappirakko pitäisi poistaa...
Siis: onko sinulla kokemusta vaiko vain läppää heität?
Jos pää on kipeä - ei kait päätä poisteta, vaikkei se heti parantuisikaan? - poistaminen
Nimetön kirjoitti:
Valitettavasti joudun olemaan "Nimetön" - koska koneeni tarjoaa vain sitä vaihtoehtoa...
En ole ikinä kuullutkaan, että sappirakko poistettaisiin kokonaan! Siis ihan uutta tietoa. Onko sinulla kokemusta - vai mihin perustuu tietosi?
Miehelläni on sappirakon tulehdus. Kaikki muut arvot ovat normaalit, paitsi tulehdusarvo ja leukkarit.
Jos pää on kipeä - ei kait päätä poisteta, vaikkei se heti parantuisikaan?Sappirakon poistaminen on tuiki tavallista ja varmaan niin tehdään miehellesikin heti kun lääkärit katsovat että on turvallista leikata. Jos tilanne pahenee niin he leikkaavat toki riskilläkin.
Tulehdusarvot ovat sellainen ns. jälkijunassa tuleva arvo, joka saattaa kohota vielä jonkin aikaa lääkityksen aloittamisen jälkeenkin.
Minun sappirakkoni poistettiin lähes vuosi sitten. - Nimetön
poistaminen kirjoitti:
Sappirakon poistaminen on tuiki tavallista ja varmaan niin tehdään miehellesikin heti kun lääkärit katsovat että on turvallista leikata. Jos tilanne pahenee niin he leikkaavat toki riskilläkin.
Tulehdusarvot ovat sellainen ns. jälkijunassa tuleva arvo, joka saattaa kohota vielä jonkin aikaa lääkityksen aloittamisen jälkeenkin.
Minun sappirakkoni poistettiin lähes vuosi sitten.Olen itse sairastanut paljon ja ollut tiputuksessa ym. monta kertaa.
Mieheni ei koskaan.
En ole ollut tietoinen, että sappirakkokin voidaan poistaa. Ilmeiaesti se tulee kysymykseen nyt, koska kivut olivat ääärimmäisen kovat - ja ovat jatkuneet liki vuoden.
En vaan ole saanut millään konstilla tätä "suomalaista jäärää" lääkäriin...Kunnes n.s. omalääkärimme soitti hänelle ja kehoitti menemään sairaalaan.
Kiitos vastauksestasi! - toka vastaaja
Nimetön kirjoitti:
Olen itse sairastanut paljon ja ollut tiputuksessa ym. monta kertaa.
Mieheni ei koskaan.
En ole ollut tietoinen, että sappirakkokin voidaan poistaa. Ilmeiaesti se tulee kysymykseen nyt, koska kivut olivat ääärimmäisen kovat - ja ovat jatkuneet liki vuoden.
En vaan ole saanut millään konstilla tätä "suomalaista jäärää" lääkäriin...Kunnes n.s. omalääkärimme soitti hänelle ja kehoitti menemään sairaalaan.
Kiitos vastauksestasi!sappirakko tähystämällä vuosikausien kipuilun ja kohtausten jälkeen. Leikkaushetkellä tilanne rauhallinen ja tiettäväsi rakko ei ollut tulehtunut missään vaiheessa kovin rajusti kohtauksista huolimatta.
Ihan lähiaikoina eräs sukulaiseni joutui rajujen vatsakipujen vuoksi sairaalaan ja sairaalassa todettuun sappirakon tulehduksen annetttiin antibioottia suoneen. antibiootista huolimatta tulehdusarvot nousivat, joten päätyivät leikkaamaan avoleikkauksella (tähystäminen liian riskialtista tuossa tilanteessa kn sappirkko voi tulehtuneena puhjeta)sappirakon pois.
Sappirakko poistetaan yleensä kokonaan vaikka sappikivet sieltä saadaan poistettua ilman leikaustakin ERCP tutkimuksen yhteydessä, sillä nuorehkoilla (40 vuotias on nuori lääketieteellisessä mielessä) ssppikivien ja siis kipukohtausten ja tulehdusten uusiutumisriski on olemassa.
Sappirakonpoisto on aikalailla rutiinia, tosin tulehtuneessa tilanteessa tehtävät leikkaukset ei niinkään. - Nimetön
toka vastaaja kirjoitti:
sappirakko tähystämällä vuosikausien kipuilun ja kohtausten jälkeen. Leikkaushetkellä tilanne rauhallinen ja tiettäväsi rakko ei ollut tulehtunut missään vaiheessa kovin rajusti kohtauksista huolimatta.
Ihan lähiaikoina eräs sukulaiseni joutui rajujen vatsakipujen vuoksi sairaalaan ja sairaalassa todettuun sappirakon tulehduksen annetttiin antibioottia suoneen. antibiootista huolimatta tulehdusarvot nousivat, joten päätyivät leikkaamaan avoleikkauksella (tähystäminen liian riskialtista tuossa tilanteessa kn sappirkko voi tulehtuneena puhjeta)sappirakon pois.
Sappirakko poistetaan yleensä kokonaan vaikka sappikivet sieltä saadaan poistettua ilman leikaustakin ERCP tutkimuksen yhteydessä, sillä nuorehkoilla (40 vuotias on nuori lääketieteellisessä mielessä) ssppikivien ja siis kipukohtausten ja tulehdusten uusiutumisriski on olemassa.
Sappirakonpoisto on aikalailla rutiinia, tosin tulehtuneessa tilanteessa tehtävät leikkaukset ei niinkään.Valitettavasti minulle tarjotaan jatkuvasti tuota "nimetön"-nikkiä...Haluaisin itse päättää nimimerkkini.
Mieheni kohdalla on tänä-aamuna päädytty samaan ratkaisuun, kuin kertomasi sukulaisenkin kohdalla: huomena leikataan avoleikkauksella. Tulehdusarvo eilisestä noussut vielä vähän, joten antibiootti ei tehoa. Kirurgi oli käynyt puhumassa miehelleni.
Itseäni vähän huolestuttaa, onko komplikaatioiden vaara suuri nyt, kun sappirakko on tulehtunut...
Mutta hoitaja vakuutteli, että k.o. kirurgi on erittäin ammattitaitoinen ja tietää kyllä, mitä tekee. Joten luotan siihen.
Mieheni on saanut aika usein noita kipukohtauksia, mutta pannut aina "ruuan syyksi" eikä ole kehoituksistani huolimatta suostunut lääkäriin. Edellinen kova yökipukohtaus oli lokakuun lopussa, siis vajaa kuukausi sitten. Tämä keskiviikkoinen oli todella raju. Hän oksenteli koko yön ja näin, miten kipu oli kova. Eikä vieläkään suostunut ensiapuun lähtemään! Vasta, kun omalääkärimme soitti hänelle (yksityisessä lääkärikeskuksessa) hän lähti. Mennessä CRP 7, seuraavana päivänä 85, jolloin vietiinkin osastolle ja lääkitys aloitettiin. Perjantaina CRP 230 ja tänään 265. Nyt siis tehtiin leikkauspäätös huomiseksi. - toka vastaaja taas...
Nimetön kirjoitti:
Valitettavasti minulle tarjotaan jatkuvasti tuota "nimetön"-nikkiä...Haluaisin itse päättää nimimerkkini.
Mieheni kohdalla on tänä-aamuna päädytty samaan ratkaisuun, kuin kertomasi sukulaisenkin kohdalla: huomena leikataan avoleikkauksella. Tulehdusarvo eilisestä noussut vielä vähän, joten antibiootti ei tehoa. Kirurgi oli käynyt puhumassa miehelleni.
Itseäni vähän huolestuttaa, onko komplikaatioiden vaara suuri nyt, kun sappirakko on tulehtunut...
Mutta hoitaja vakuutteli, että k.o. kirurgi on erittäin ammattitaitoinen ja tietää kyllä, mitä tekee. Joten luotan siihen.
Mieheni on saanut aika usein noita kipukohtauksia, mutta pannut aina "ruuan syyksi" eikä ole kehoituksistani huolimatta suostunut lääkäriin. Edellinen kova yökipukohtaus oli lokakuun lopussa, siis vajaa kuukausi sitten. Tämä keskiviikkoinen oli todella raju. Hän oksenteli koko yön ja näin, miten kipu oli kova. Eikä vieläkään suostunut ensiapuun lähtemään! Vasta, kun omalääkärimme soitti hänelle (yksityisessä lääkärikeskuksessa) hän lähti. Mennessä CRP 7, seuraavana päivänä 85, jolloin vietiinkin osastolle ja lääkitys aloitettiin. Perjantaina CRP 230 ja tänään 265. Nyt siis tehtiin leikkauspäätös huomiseksi.avoleikkauksella saadaan sappirakko poistettua turvallisesti, sillä kirurgi näkee isosta haavasta hyvin ja saa otettua sapirakon varovasti puhkaisematta sitä, se nimittäin on hauras tulehtuneena. Avoleikkauksesta toipuminen on ymmärrettävästi hieman hitaampaa ison haavan vuoksi verrattuna tähystykseen, ja rajun tulehduksen vuoksi antanevat muutamia vuorokausia antibioottia vielä suonensisäisesti sairaalassa. Miehesi vointi todennäköisesti paranee nopeasti, kun tulehduspesäke saadaan pois.
- Sappivaivainen
Nimetön kirjoitti:
Valitettavasti minulle tarjotaan jatkuvasti tuota "nimetön"-nikkiä...Haluaisin itse päättää nimimerkkini.
Mieheni on saanut aika usein noita kipukohtauksia, mutta pannut aina "ruuan syyksi" eikä ole kehoituksistani huolimatta suostunut lääkäriin. Edellinen kova yökipukohtaus oli lokakuun lopussa, siis vajaa kuukausi sitten. Tämä keskiviikkoinen oli todella raju. Hän oksenteli koko yön ja näin, miten kipu oli kova. Eikä vieläkään suostunut ensiapuun lähtemään! Vasta, kun omalääkärimme soitti hänelle (yksityisessä lääkärikeskuksessa) hän lähti. Mennessä CRP 7, seuraavana päivänä 85, jolloin vietiinkin osastolle ja lääkitys aloitettiin. Perjantaina CRP 230 ja tänään 265. Nyt siis tehtiin leikkauspäätös huomiseksi.Ystäväni on juuri sairaalassa sappirakon tulehduksen vuoksi, sanoivat etteivät leikkaa ennenkuin tulehdusarvot ovat normaalilla tasolla. Käsittääkseni leikkaus noin kovilla tulehdusarvoilla on vaarallista. Mutta ilmeisesti miehesi tapauksessa ei ole muuta vaihtoehtoa jos antibiootit ei pure, toivottavasti kaikki menee hyvin. Ystävälläni kuitenkin oli siinä mielessä onnea että antibiootit tehoavat, ja tässäkin tapauksessa kun tulehdus on ollut niin kova, leikkausta ei tehdä vasta kun parin kuukauden päästä. En tiedä miksi, mutta näin oli sanottu.
- Nimetön
toka vastaaja taas... kirjoitti:
avoleikkauksella saadaan sappirakko poistettua turvallisesti, sillä kirurgi näkee isosta haavasta hyvin ja saa otettua sapirakon varovasti puhkaisematta sitä, se nimittäin on hauras tulehtuneena. Avoleikkauksesta toipuminen on ymmärrettävästi hieman hitaampaa ison haavan vuoksi verrattuna tähystykseen, ja rajun tulehduksen vuoksi antanevat muutamia vuorokausia antibioottia vielä suonensisäisesti sairaalassa. Miehesi vointi todennäköisesti paranee nopeasti, kun tulehduspesäke saadaan pois.
Tulin sairaalasta äsken ja hoitaja sanoi ihan samaa! Sanoi juuri noin kuin kirjoitit. Oletkohan alan ammattilainen!?
Kovasti minuakin "rauhoitteli" - koska taidan olla enemmän huolissani kuin mieheni. Meillä on tähän asti ollut niin, että MINÄ olen se sairastaja = on useita kroonisia sairauksia joiden vuoksi useita sairaalajaksoja jne. Miehellä ei mitään kokemuksia sairaalassaolosta - hän on ollut minun "tuki ja turva", ja yht`äkkiä onkin näinpäin.
Siis kiitos empaattisista ja asiallisista vastauksistasi! - mutta kokemusta on
Nimetön kirjoitti:
Tulin sairaalasta äsken ja hoitaja sanoi ihan samaa! Sanoi juuri noin kuin kirjoitit. Oletkohan alan ammattilainen!?
Kovasti minuakin "rauhoitteli" - koska taidan olla enemmän huolissani kuin mieheni. Meillä on tähän asti ollut niin, että MINÄ olen se sairastaja = on useita kroonisia sairauksia joiden vuoksi useita sairaalajaksoja jne. Miehellä ei mitään kokemuksia sairaalassaolosta - hän on ollut minun "tuki ja turva", ja yht`äkkiä onkin näinpäin.
Siis kiitos empaattisista ja asiallisista vastauksistasi!En todellakaan ole terveydenhoitoalan ammattilainen, mutta itse sairastin sappivaivoja pitkään ja hartaasti ja utelias kun olen niin kyselin kaiken mahdollisen silloin. Tämä sukulaiseni tapaus oli todellakin hyvin samankaltainen miehesi tilanteen kanssa, joeten ihan siitä kokemuksesta kirjoittelin.
Tuossa alempana joku mainitsi että leikkaaminen on riskialtista kun tulehdus päällä, mutta todellakin jos antibiootit eivät pure niin leikkaus on pakko tehdä. Yleensä siis odotetaan rauhallista tilannetta ennenkuin leikataan juuri komplikaatioriskien vuoksi.
Mukavaa, jos kirjoitteluni edes vähän rauhoitti sinua. Miehesi on todennäköisesti niin kipeä ja sairas, ette enää jaksa hermoilla. Muistan itsestäni että välillä ajatteli että tehkää mitä vaan kunhan tästä kivusta päästään...
En muista mainitsinko jo, mutta tuo sukulaiseni toipui isosta leikkauksesta todella hyvin. Leikkauksen jälkeen tulehdusarvot suorastaan romahtivat alas ja vointi samalla parani nopeasti. Kirurgit osaavat hommansa, tsemppiä teille molemmille ja miehellesi pikaista paranemista. - on mautonta
Sappivaivainen kirjoitti:
Ystäväni on juuri sairaalassa sappirakon tulehduksen vuoksi, sanoivat etteivät leikkaa ennenkuin tulehdusarvot ovat normaalilla tasolla. Käsittääkseni leikkaus noin kovilla tulehdusarvoilla on vaarallista. Mutta ilmeisesti miehesi tapauksessa ei ole muuta vaihtoehtoa jos antibiootit ei pure, toivottavasti kaikki menee hyvin. Ystävälläni kuitenkin oli siinä mielessä onnea että antibiootit tehoavat, ja tässäkin tapauksessa kun tulehdus on ollut niin kova, leikkausta ei tehdä vasta kun parin kuukauden päästä. En tiedä miksi, mutta näin oli sanottu.
tilanteessa, jossa on kyse nimenomaan "riskileikkauksesta".
En kiitä vastauksestasi.
Mutta edellinen oli rohkaiseva - ja se sai minutkin levollisemmaksi.
Lopulta Isän kädellä kaikki olemme...
Miellä miten miellät. - Kirurgi...
Ystäväni on juuri sairaalassa sappirakon tulehduksen vuoksi, sanoivat etteivät leikkaa ennenkuin tulehdusarvot ovat normaalilla tasolla. Käsittääkseni leikkaus noin kovilla tulehdusarvoilla on vaarallista. Mutta ilmeisesti miehesi tapauksessa ei ole muuta vaihtoehtoa jos antibiootit ei pure, toivottavasti kaikki menee hyvin. Ystävälläni kuitenkin oli siinä mielessä onnea että antibiootit tehoavat, ja tässäkin tapauksessa kun tulehdus on ollut niin kova, leikkausta ei tehdä vasta kun parin kuukauden päästä. En tiedä miksi, mutta näin oli sanottu.
on huippuammattilainen ja kävi tänään miestäni katsomassa. Oli sanonut, että tulehdus saataisiin kyllä rajummalla lääkityksellä laskemaan - mutta jonkun ajan päästä taas sama tilanne.
Joten itse leikkaa huomena "päivystysluontoisena".
Ja hoitajat sanoivat, että vastaavia leikkauksia on samanlaisessa tilanteessa tehty usein.
Joten turha pelotella "vaarallisuudella" - nukutus ja leikkaus on AINA "vaarallinen". Minä tiedän sen omasta kokemuksesta.
Vaikka hampaanpoistoon voi kuolla! Sellaisenkin tapauksen tiedän - hyvin.
Et silleen. - sinä
Kirurgi... kirjoitti:
on huippuammattilainen ja kävi tänään miestäni katsomassa. Oli sanonut, että tulehdus saataisiin kyllä rajummalla lääkityksellä laskemaan - mutta jonkun ajan päästä taas sama tilanne.
Joten itse leikkaa huomena "päivystysluontoisena".
Ja hoitajat sanoivat, että vastaavia leikkauksia on samanlaisessa tilanteessa tehty usein.
Joten turha pelotella "vaarallisuudella" - nukutus ja leikkaus on AINA "vaarallinen". Minä tiedän sen omasta kokemuksesta.
Vaikka hampaanpoistoon voi kuolla! Sellaisenkin tapauksen tiedän - hyvin.
Et silleen.miehestäsi huolissasi vai et?
sun vastaukset on vähän outoja ... ;-)
älä sekoa sivupoluille vaan keskity
miehesi vaivaan. jos lähetät kysymyksesi
tänne ja odotat tietyntyyppisiä vastauksia,
määrittele heti kirjoituksessasi mitä haluat kuulla - älä kiukuttele vastaajille jos
vastaukset eivät ole mieleisiäsi. Sillä
lopahtaa lukijoiden sympatiat äkkiä. - Vaan asiallisia
sinä kirjoitti:
miehestäsi huolissasi vai et?
sun vastaukset on vähän outoja ... ;-)
älä sekoa sivupoluille vaan keskity
miehesi vaivaan. jos lähetät kysymyksesi
tänne ja odotat tietyntyyppisiä vastauksia,
määrittele heti kirjoituksessasi mitä haluat kuulla - älä kiukuttele vastaajille jos
vastaukset eivät ole mieleisiäsi. Sillä
lopahtaa lukijoiden sympatiat äkkiä.vastauksia. Sellaisia olen saanut ja olen siitä kiitollinen.
Pelottelu leikkauksen "vaarallisuudesta" ei tässä tilanteessa ole asiallista - varsinkaan -jollet ole itse kirurgi.
En halua "tietyntyyppisiä vastauksia" - mutta jos itse vastaisin tähän, en mainitsisi mitään "vaarallisuudesta" - jollen olisi asiantuntija.
Mieti ihan issekseis... - maininta
Vaan asiallisia kirjoitti:
vastauksia. Sellaisia olen saanut ja olen siitä kiitollinen.
Pelottelu leikkauksen "vaarallisuudesta" ei tässä tilanteessa ole asiallista - varsinkaan -jollet ole itse kirurgi.
En halua "tietyntyyppisiä vastauksia" - mutta jos itse vastaisin tähän, en mainitsisi mitään "vaarallisuudesta" - jollen olisi asiantuntija.
Mieti ihan issekseis...kyseisellä kirjoittajalla tuli luultavammin
sairaalan henkilöstöltä kyseisen tapauksen yhteydessä - joten kirurgi
ei todellakaan tarvi olla voidakseen siitä
mainita. Vastaus oli myöskin täysin asiallinen.
Ammattilaisten vastauksia ei täältä löydy - soita yleiseen lääkärivarausnumeroon ja kysy lisää sieltä sairaanhoitajalta -mihin aikaan vaan.
Ja jos uskot mainitsemaasi "Isän kämmeneeseen", sinun ei tarvitse huolehtia mistään , vai mitä? - Sappivaivainen
on mautonta kirjoitti:
tilanteessa, jossa on kyse nimenomaan "riskileikkauksesta".
En kiitä vastauksestasi.
Mutta edellinen oli rohkaiseva - ja se sai minutkin levollisemmaksi.
Lopulta Isän kädellä kaikki olemme...
Miellä miten miellät.En halunnut pelotella,ehkä "vaarallinen leikkaus" oli väärä sana,parempi olisi ollut sanoa riskialtis. Mutta on hyvä tietää että nyt ei ole kyse mistään luomen poistosta. Ja tänään juuri juttelin leikkauksen riskeistä ystäväni kanssa joka on sairaalassa vakavan sappirakon tulehduksen vuoksi. Toivon todella että miehesi leikkaus menee hyvin, ja että saatte elää jatkossa terveenä. Itse olen menossa myös samaan leikkaukseen, toivottavasti ei sappi ehdi tulehtua ennenkuin pääsen sinne asti.
- sait tyydytystä
maininta kirjoitti:
kyseisellä kirjoittajalla tuli luultavammin
sairaalan henkilöstöltä kyseisen tapauksen yhteydessä - joten kirurgi
ei todellakaan tarvi olla voidakseen siitä
mainita. Vastaus oli myöskin täysin asiallinen.
Ammattilaisten vastauksia ei täältä löydy - soita yleiseen lääkärivarausnumeroon ja kysy lisää sieltä sairaanhoitajalta -mihin aikaan vaan.
Ja jos uskot mainitsemaasi "Isän kämmeneeseen", sinun ei tarvitse huolehtia mistään , vai mitä?vastauksestasi! Minä en - olet ilkeä ihminen.
- Sappivaivainen
sait tyydytystä kirjoitti:
vastauksestasi! Minä en - olet ilkeä ihminen.
Kukaan ei ole sinulle ilkeyksissään sanonut mitään, mutta kun lyödään faktat pöytään niin tilanne on vakava. Ei kukaan voi sanoa sinulle että tulehtuneen rakon poisto on ihan pikkujuttu, se olisi väärin luoda harhakuvia. Mutta kuitenkin kirurgi tietää mitä hän tekee ja on arvioinut riskit, tässä tapauksessa on parempi leikata jos tulehdus ei lähde antibiooteilla. Minä olen hengessä mukana ja toivon miehellesi pikaista paranemista.
- uteliaisuudesta
sait tyydytystä kirjoitti:
vastauksestasi! Minä en - olet ilkeä ihminen.
kysyn - minkä ihmeen kohdan tulkitset
äskeisessä tekstissä ilkeäksi??
Luehan viesti uudelleen ja
tee uusi oikeampi tulkinta :-) - sappivaivanen
minulla oli todella raju sappirakon tulehdus joskus 1990.luvulla mutta sappikiviä eikä soraa ollut lääkäri sanoi ettei sitä sappirakkoa tarvitse poistaa. paranee antipiootilla ja parani saman vaivan yhteydessä löytyi helikobakteeri joka myöskin sai häätökuurin kirurgi meinas että ihminen tarvitsee sappirakkonsa. eikä ole viellä tänäänkään leikattu joskus sappi kyllä muistuttaa olemasta olostaan jos on syönyt esim erittäin lihapitoisen aterian. mutta kun muistaa vähän varoa mitä suuhunsa tunkee niin sappensa kanssa pärjää.
- Anonyymi
Nimetön kirjoitti:
Jos pää on kipeä - ei kait päätä poisteta, vaikkei se heti parantuisikaan?Kyllä sappirakon poistetaan jos on raju tulehdus.Tulehdus saattaa johtaa sappirakon kuolioon joka saattaa olla kohtalokas.Myös sappikivet on syynä koko sappirakon poistoon.Ihan perus yleinen leikkaus.Tottakai edelleen muodostuu sappinestettä mutta se ohjautuu suolistoon ja tästä johtuen saattaa myös seurata ns sappiripuli,joka on hoidettavissa.
Kummallista kyllä esim Panacod lääke saattaa laukasta erittäin kovat vatsakivut,jos sappirakko on poistettu.
Tulehtunut sappirakon poistetaan,usein päivystyksellisesti,mutta pyritään ensin rauhoittamaan tulehdus Ab hoidolla.Sappirakko joka ei ole tulehtunut poistetaan yleensä jos on kiviä ja oireita,sopivassa kohdassa.( jonotus).
- Kaikille...
teille.
Olen kokenut "pelotteluna" jonkun kirjoituksen.
Ja se on minun TUNTEENI, johon minulla on oikeus.
Mieheni piti leikata tänään; oli jo esilääkityksessä ja valmiudessa leikkaukseen....vaan eipä leikattukaan.
Kirurgi oli käynyt juttelemassa ja pahoitellut...oli tullut vielä kiireellisempiä leikkauksia.
Miehen CRP (=tulehdusarvo) oli tänään 285 - eli noussut vielä eilisestä.
Poikamme tuli 270 km:n päästä isäänsä katsomaan - sikäli turhaan, ettei oltu leikattukaan. Kuulema huomena.
Minun osaltani keskustelu päättyy tähän.- niin,
niin et tee niin tunnepitoisia
vääriä tulkintoja ihan normaaleista
viesteistä - sehän on yksi ongelma
kirjallisessa viestinnässä täällä ...
kärsivällisyyttä odotteluun! - Sappivaivainen
Onpa kovat tulehdusarvot miehelläsi, toivottavasti pääsee huomenna leikkaukseen. Kerrothan kuitenkin miten leikkaus sujui, voimia sinulle ja miehellesi.
- koska nätisti...
Onpa kovat tulehdusarvot miehelläsi, toivottavasti pääsee huomenna leikkaukseen. Kerrothan kuitenkin miten leikkaus sujui, voimia sinulle ja miehellesi.
pyysit. Olen itsekin aika loppu tästä prosessista. Mies soitti viime yönä 23.30 ja oli hyvin tuskainen eikä saanut nukuttua 5-hengen huoneessa. Jos HÄN soittaa - asiat ei ole hyvin. Ei kuulu hätäisimpiin ihmisiin - jos kuuluisi, ei tämäkään juttu olisi mennyt näin pitkälle...
Tänään kirurgi oli sanonut, että "pitää olla viiltokunnossa klo 13".
Niinhän hän oli eilenkin...käytävällä. Ja sitten taas siirtyi ja CRP nousee koko ajan.... - sappivaivanen
hyvää jatkoa ja pikaista paranemista miehellesi hän on todella kipee minä muistan kun itsellä oli sappirakon tulehdus ja kotipitäjän tk panivat sairaalaan umpilisäkepotilaana tuntui jo jossain välissä että henki lähtee.
- Valli2
Luin juuri, että haimatulehdus voi johtaa CRP:n kohoamiseen. Sappinesteen kolesterolikiteytymät voivat tukkia myös haimatiehyen. Sekä yhteinen sappitiehyt että haimatiehyt laskevat ohutsuolen pohjukaissuoleen samaan kohtaan.
- Anonyymi
Antibiootit tarvii mennä jonkun päivän jolloin Crp alkaa laskea.
Ei hätää.
Jatkossa ja kaikille joilta on sappirakon poistettu Ei saa sydä Panacod lääkettä.
Saattaa laukasta sappikoliikin vaikka sappirakon on poistettu.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123760MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761980Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421608Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788