2-tahti kevaria hankkimassa

jepjepboy

eli kevaria hankkimassa olisin, joten kysyn mitä suosittelette, kriteereinä ei oo oikeastaan muuta kun että pitää olla 2-tahti ja en haluu mitään kisaenskoja.
suositelkaa jotain.
ei oo väliä onko kyykky vai enduromallinen
vuosimalli sais olla 2005-2007
olisko yamahan dt:n kevarit hyviä? paljonko kulkee a1 tehosena?

8

9520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valinnanvaraa vähän

      Jos 2-tahtarin haluat ja huipputeholla ei niin väliä ota yamaha dt 125 siitä lähtee täystehoisena 20 hepoa, husqvarnasta irtoaa 28hepoa ja apriliasta samoin. Kakstahtiset tulevat luultavasti jäämään päästöjen takia kokonaan pois. Kyllä tulevaisuus on nelareiden.

    • nelitahti!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

      älä osta missään nimessä 2tahtista konetta jos haluat ajella huoletonta ajoa, 2t pitää vaihtaa jatkuasti mäntiä ja äänetkin ovat kuin mopon, 4t ei tarvitse tehä ikinä mtn remppaa,2t saat sehä useammastikkin remonttia ja kyllä alkaa rahaa palamaan.

      • kevaristi-16w

        Sinä nelitahtijätkä,

        jos kyselijä juuri haluaa vajaatahtisen ostaa, niin uskoisin että hän myös haluaa sellaisen, eikä nelitahtista!

        Ja nuo sinun väitteesi ovat liioiteltuja. Kyllä se kaksitahtikin kestää kauan, ei vain niin kauan kuin nelitahtinen (eikö se 10 000 km männänvaihtoväli ole tarpeeksi pitkä, etenkin kun itse homma on helppo) mutta ajoturvallisuus ja -mukavuus ovat parempia sillä maantiellä voi mennä pintakaasulla.

        Ja vertailepa kaksitahtimopon ja kaksitahtikevarin ääniä; ei niissä ole juuri hitustakaan samaa sävyä. Itseasiassa nelitahtimopon ja -kevarin ero on vähäisempi. Molemmat puksuttavat samalla äänellä. Sylinterien lukumäärä tekee tehtävänsä; monisylinteriset kaksitahtiset ne kuullostavat suorastaan pelottavan komeilta!

        MUTTA SITTEN ITSE KYSYMYKSEEN:
        Mitä minä olen kuullut, ja mitä Yamahasta tiedän, on se DT 125 kaksitahtisten luotettavimpia ja luultavasti varsin hyviä ajaakin. Se on vaan niin että nykypäivien kevareista häviää kaksitahtiset moottorit pois päästöjen takia. Mutta vielä kun niitä on tarjolla, etenkin käytettynä, niin nautittakoon!


      • Latee69
        kevaristi-16w kirjoitti:

        Sinä nelitahtijätkä,

        jos kyselijä juuri haluaa vajaatahtisen ostaa, niin uskoisin että hän myös haluaa sellaisen, eikä nelitahtista!

        Ja nuo sinun väitteesi ovat liioiteltuja. Kyllä se kaksitahtikin kestää kauan, ei vain niin kauan kuin nelitahtinen (eikö se 10 000 km männänvaihtoväli ole tarpeeksi pitkä, etenkin kun itse homma on helppo) mutta ajoturvallisuus ja -mukavuus ovat parempia sillä maantiellä voi mennä pintakaasulla.

        Ja vertailepa kaksitahtimopon ja kaksitahtikevarin ääniä; ei niissä ole juuri hitustakaan samaa sävyä. Itseasiassa nelitahtimopon ja -kevarin ero on vähäisempi. Molemmat puksuttavat samalla äänellä. Sylinterien lukumäärä tekee tehtävänsä; monisylinteriset kaksitahtiset ne kuullostavat suorastaan pelottavan komeilta!

        MUTTA SITTEN ITSE KYSYMYKSEEN:
        Mitä minä olen kuullut, ja mitä Yamahasta tiedän, on se DT 125 kaksitahtisten luotettavimpia ja luultavasti varsin hyviä ajaakin. Se on vaan niin että nykypäivien kevareista häviää kaksitahtiset moottorit pois päästöjen takia. Mutta vielä kun niitä on tarjolla, etenkin käytettynä, niin nautittakoon!

        Nelarit on ihan helvetin lussuja.... Eli samaa kuin edellinenkin että jos hän haluaa sellaisen kevarin, millä pääsee ohi jossain muuallakin kuin 40km/h rajoitusalueella niin se on ehdottomasti 2-T! Ja äänistä sanon sen verran että 2-tahtisen äänet ovat paljon paremmat ja kisaisemmat kuin 4-tahtipörinä, ainakin TT:nä.


      • sddd
        Latee69 kirjoitti:

        Nelarit on ihan helvetin lussuja.... Eli samaa kuin edellinenkin että jos hän haluaa sellaisen kevarin, millä pääsee ohi jossain muuallakin kuin 40km/h rajoitusalueella niin se on ehdottomasti 2-T! Ja äänistä sanon sen verran että 2-tahtisen äänet ovat paljon paremmat ja kisaisemmat kuin 4-tahtipörinä, ainakin TT:nä.

        no ne jotka haluu pienikulutuksisen ei oo rahaa tehä huoltoja ni ostaa 4t mutta kaikki ei voi tykätä samoista asioista 2t kihtyy ja kulkee paljon paljon kovempaa ku joku nelari ja jos haluu mennä nelaril 2t ohi ni ismopi kone on ainoit mahollisuuksii jostai yamaha xt saa tt 12 kw jippijaijei. ja 2t onnoin puolet enemmän:D 2t kestää jos osaa ite huoltaa ja ajaa oikeella tavalla ktm piikkii on kyl aika kallista huoltaa ku laatikkoöljyt vaihetaa melkee koko ajan muutenki kulutus on iso ja männät noin 100€ kpl. mut jos on varaa ni sillo ostakaa vaa mut on niitäki nähty et eka ostetaan kotari ja sit rupee vituttaa se huoltaminen ni vaihtaa toiseen mikään pyörä ei ole täydellinen älkää itkekö lapset.


      • Juuupelispuupelis

        Miks tuut avautuu 4t kevareista ku niistä ei tässä keskustelussa puhuttu :)


    • TwistTwist

      Ensiksi miettisin millaiseen ajoon kevari tulee? Hiekkateillä kyykyt ei välttämättä ole parhaimmillaan, kun taas itse en nappularenkailla olevasta DT;stä kovinkaan paljon nauttisi jollain mutkapätkällä.

      a1 tehoisena kyykyt menevät juuri ja juuri sen 120 hirveällä huudatuksella. dt:llä joku 110 voisi olla aika maksimi?

      En sitten tiedä onko järkeä ostaa 2 tahtia jos aikoo pitää a1? Koneen väärinkäyttöä mielestäni lähinnä.

    • vittuihmisetontyhymiä

      Vitun jonne osta 5t nissan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe