S-type R

kertokaa käyttökokemuksia

Tuollaista olen ajatellut seuraavaksi autoksi.
Kuinka luotettava, toimiva ja laadukas on?
Onko navissa minkälainen karttaohjelmisto vakiona?
Mitenkä talvella pärjää, onko kitkoista tässä mihinkään, vaatiiko nastat vai onko viisainta jättää talliin?
Kuinka hyvin huolto on toiminut esim. inchcapella, ettei auto jää korjaamolle seisomaaan vaikka osien puutteessa jne..

44

7599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stype

      Todellisuudessahan se on erittäin luotettava. Vikoja on vähemmän kuin saksalaisissa ja konekin valittiin yhdeksi kymmenestä maailman hienoimmasta (Ward's 10 Best Engines 2000). Nicasil-sylintereillä ajelee miljoona kilometriä, mutta jenkkibensa aiheutti niissä konerikkoja (kuten myös esim. BMW:llä). Tuota ahdettua en ole itse ajanut, mutta varmasti saa monelta herneen vielä syvemmälle nenään kuin perusV8 - nää kun ei oo amislaisten autoja, eikä moderaattoreiden.

      Konehan on sama kuin Lincoln LS:n. Kuten alustakin. Ei siis Mondeo, kuten kateelliset joskus sammakoivat. Sama alusta on myös Ford Thunderbirdissä. Tosin alusta ei tee autoa kuin noille muutamille valituille. Muotoilu vaan tekee sen, että jalkatila on takana aina surkea auton kokoon nähden. Ja samat takaluukkuun.

      Saksasta? Sieltä tuoduissa ei ole kuin Saksan kartat. Jaggella DVD (älä osta CD-versiota, oliskohan autoissa 2002 ja vanhemmat, koska niihin ei saa Suomikarttaa) maksaa kivat 800e. Navi ei muutenkaan ole kovin kummonen oikeaan erilliseen verrattuna. Itselläni VDO maksoi Saksasta 320e ja siinä on toimiva televisiokin.

      Toinen juttu on se, että saksalainen ei ole maantiesuolaa nähnytkään. Ja siitä huomauttaa katsastusmieskin iloisena. Mulla on tästä useamman tuontiauton kokemus.

      Eteläsuomessa talvet menee autolla kuin autolla kitkoilla. Omassani oli alla Pirellin punaiset Zeroa (pitäisi olla maailman parasta tms) ja ne ainakin olivat järjettömän meluisat jopa tällaisessa autossa (kuulosti amisBemulta). Vaihto Nokian kitkohin teki merkittävän parannuksen äänettömyyteen. Saksalaisilla kitkoilla ei tee mitään. Luistonesto on aika epäurheilijamainen ja heittäytyy päälle turhan helposti, turhan paljon ja turhan pitkään. Eli kiirettä ei voi pitää, mutta eihän se ralliauto olekaan! Muuten toimii talvella kyllä kokonaisuutenaan loistavasti. Mulla on lämmitetty tuulilasikin.

      Huolto toimii hyvin ja taas amislaiset jäävät jonoon matsdojensa kanssa kun sinä pääset kahvin kanssa jonon ohi omalle tiskille. Muutama perushuolto ja yhden vian korjaaminen ovat olleet kohtuuhintaisia.

      En tiedä onko tuossa (sähköinen) CATS-alusta vakiona. Toivottavasti. Se on aivan loistava ja auto kulkee kuin ilmassa eikä siitä huolimatta ole ollenkaan "vetelä". Jos sitä ei ole suosittelen harkitsemaan asiaa valintaa tehdessäsi.

      • tiedot hukassa

        Saksassa käytetään tiesuolaa keskimäärin 1.8 miljoonaa tonnia talvessa!!!

        "...Durchschnittlich werden pro Winter in Deutschland 1,8 Millionen Tonnen Salz gestreut"

        http://www.fuss-ev.de/themen/tausalz.html

        Suomessa käytetään noin puolet tuosta määrästä, joten älä kirjoittele pas***


      • talviauto!

        S-Type on kaikkein paras talviauto!
        Sanoohan sen järkikin.


      • lisää vastauksia...

        Tuo Cats-alusta on tietäkseni R:ssä vakiona ja tietysti sen toiminta auton ikääntyessä mietityttää. Melutaso on tietysti yksi seikka mikä pitäisi olla alhainen kun siihen on Rangessa tottunut.
        Tuosta tuo huollon toimivuus tuli mieleen kun siinä on hiukan osatoimituksissa ollut hankaluuksia. Eiköhän noissa tuoreemmissa 05-07 malleissa ole Suomenkin kartta, tai luulisi sen saavan uuden DVD:n kautta? Onko soittimissa millainen äänentoisto, tai onko niitä eritasoisia vai onko R:ssä aina paras versio?
        Vaihteistossa ei ole manuaaliasentoa, mutta lieneekö se tarpeellinen noilla väännöillä.
        Näissä ei kaiketi ole webastoa vakiona kuten Rangessa, saako edes lohkolämmitintä?


      • ästype
        lisää vastauksia... kirjoitti:

        Tuo Cats-alusta on tietäkseni R:ssä vakiona ja tietysti sen toiminta auton ikääntyessä mietityttää. Melutaso on tietysti yksi seikka mikä pitäisi olla alhainen kun siihen on Rangessa tottunut.
        Tuosta tuo huollon toimivuus tuli mieleen kun siinä on hiukan osatoimituksissa ollut hankaluuksia. Eiköhän noissa tuoreemmissa 05-07 malleissa ole Suomenkin kartta, tai luulisi sen saavan uuden DVD:n kautta? Onko soittimissa millainen äänentoisto, tai onko niitä eritasoisia vai onko R:ssä aina paras versio?
        Vaihteistossa ei ole manuaaliasentoa, mutta lieneekö se tarpeellinen noilla väännöillä.
        Näissä ei kaiketi ole webastoa vakiona kuten Rangessa, saako edes lohkolämmitintä?

        CATS toimii hienosti vanhanakin, itse ajoin vuosia vapaasti hengittävällä V8:lla, ja aktiivialusta toimi kuin unelma. R-malli tuon CATSIN tarvitseekin, koska renkaan profiili on niin matala.

        Joku tuossa kirjoitti, että alusta ja moottori ovat samat kuin Lincoln LS:ssä. Alusta perustuu LS:ään, mutta moottorit ovat Jaggen omia. Pienemmät moottorit (3 ja 2,5-litraiset) ovat sitten ns. konsernimoottoreita. Perussoitin on aina sama kaikissa malleissa, lisähintaan on saanut sitten parempaa - ts. eroja eri yksilöiden välillä voi olla. Omassani oli 6cd:n vaihtaja sullottu hanskalokeroon, ja sillä se olikin sitten saatu täyteen, eikä sinne enää muuta mahtunut.
        Vaihteiston J-gatella on mahdollista vaihtaa myös käsin. Webastoja ei bensakoneisissa mielestäni ole.


      • Sokeri
        tiedot hukassa kirjoitti:

        Saksassa käytetään tiesuolaa keskimäärin 1.8 miljoonaa tonnia talvessa!!!

        "...Durchschnittlich werden pro Winter in Deutschland 1,8 Millionen Tonnen Salz gestreut"

        http://www.fuss-ev.de/themen/tausalz.html

        Suomessa käytetään noin puolet tuosta määrästä, joten älä kirjoittele pas***

        Kun Suomessa tuo puolet kaadetaan niin pariin risteykseen mitä täällä on ja siitä ajaa kaikki Suomen 10 autoa niin eipä ihme, että ruostuu. Saksa on sentään iso maa, ja siellä on paljon paljon enemmän autoja.

        Kokonaan toinen juttu olisi sitten kysyä: käytetäänkö sittenkään?


      • Stype
        lisää vastauksia... kirjoitti:

        Tuo Cats-alusta on tietäkseni R:ssä vakiona ja tietysti sen toiminta auton ikääntyessä mietityttää. Melutaso on tietysti yksi seikka mikä pitäisi olla alhainen kun siihen on Rangessa tottunut.
        Tuosta tuo huollon toimivuus tuli mieleen kun siinä on hiukan osatoimituksissa ollut hankaluuksia. Eiköhän noissa tuoreemmissa 05-07 malleissa ole Suomenkin kartta, tai luulisi sen saavan uuden DVD:n kautta? Onko soittimissa millainen äänentoisto, tai onko niitä eritasoisia vai onko R:ssä aina paras versio?
        Vaihteistossa ei ole manuaaliasentoa, mutta lieneekö se tarpeellinen noilla väännöillä.
        Näissä ei kaiketi ole webastoa vakiona kuten Rangessa, saako edes lohkolämmitintä?

        Joo, niin se vaan on että kun jossain vaiheessa CATSista tulee ongelmia niin tilalle tuskin laitetaan hyllystä Monroeta. Nyt 150.000km takana yksi iskari on katsastuksessa hieman väljempi kuin muut.
        Muista käyttää tukevia (esim. teräsreunaisia) vanteita kun on matalat profiilit. Alessio tai muu vastaava lähes muovista tehty taipuu ensimmäisessä kuopassa tai jopa ilman sitä ja sitten värisee joka paikka. Lisäksi matala profiili ja hiljainen kulku on entistä hankalampi saada sovitettua yhteen.
        Niin Rangessa kuin muissakin melutasoon vaikutta todella paljon rengastus. Olisi mielenkiintoista kuullu hieman ajatuksiasi kunhan olet ajanut ensimmäisen kymppitonnin Jaggella Rangesi jälkeen. Muutos on varmasti huomattava, mutta millainen?
        Itse en ole huolloissa törmännyt ongelmiin sen enempää kuin muidenkaan merkkien kanssa. Jos osaa ei ole se tilataan ja voi siis olla, että joutuu käyttämään uudelleen joku toinen päivä.
        Noissa uudemmissa on DVD, mutta sitä en tiedä onko Suomen karttaa. Netistä joskus otin talteen jonkun pira-version kun halusin nähdä istuisiko se CD:lle, mutta ei. Vähän outoa, että kun auto on 3 vuotta vanha siihen ei enää päivitetä navigaattorin CD:tä. Mitenhän käy DVD:n kanssa.
        Perusääni on stereoissa hyvä, mutta toki kuulijasta kiinni pitääkö olla HiEnd vai riittääkö laadukas Hifi. Minulla sekä Navi että CD-box ovat takaluukussa vasemmassa sivussa luukun takana päällekkäin.
        Käsivalinta on varmasti R:ssä tarpeellinen jos haluat vähän leikitellä. Tuskin tuota tehoa siksi ostat, että se on vain kiva olla. Kyllä sitä pitää käyttääkin. Mutta totta, eipä sitä juurikaan tule käytettyä. Sellainen on ollut jo monessa alla olleessa ja vähissä tarve on.
        Webasto on 1600e jälkiasennettuna kaukosäätimellä ja ajastuksella - asennutin juuri Grand Cherokeehen. Aivan loistava varuste autolle, joka ei ole aina tallissa. Kuten Jagge.
        Moottori tosiaankin on sama kuin Lincoln LS:ssä ja esim. Land Roverissa. Ford käyttää tietenkin samaa AJ-V8 lohkoa lisälaitteineen missä vaan jos vain voi - kuten alustassakin. Ja miksipä ei? Samaa tehdään tosiaan pienemmilläkin.
        http://www.answers.com/topic/jaguar-aj-v8-engine


      • Stype
        Sokeri kirjoitti:

        Kun Suomessa tuo puolet kaadetaan niin pariin risteykseen mitä täällä on ja siitä ajaa kaikki Suomen 10 autoa niin eipä ihme, että ruostuu. Saksa on sentään iso maa, ja siellä on paljon paljon enemmän autoja.

        Kokonaan toinen juttu olisi sitten kysyä: käytetäänkö sittenkään?

        Siis ainakin minulle sekä katsastusmies että ruostesuojaaja ovat molemmat tunnistaneet Saksasta tuodun auton välittömästi ja selkeästi. Suolaaminen siellä on lukuja vertaillessa mitä ilmeisimmin todella vähäistä per kilometri/auto.


      • Stype
        talviauto! kirjoitti:

        S-Type on kaikkein paras talviauto!
        Sanoohan sen järkikin.

        Niin, ja kesäauto. Eli siis paras auto. Miksi sellaisen ostaisinkaan, jos niin ei olisi?


      • aivan ainoa
        Stype kirjoitti:

        Niin, ja kesäauto. Eli siis paras auto. Miksi sellaisen ostaisinkaan, jos niin ei olisi?

        maailmassa, jonka mielestä S-type on kaikista autoista paras kesä- ja talviauto.


      • Tyytyväinen.
        aivan ainoa kirjoitti:

        maailmassa, jonka mielestä S-type on kaikista autoista paras kesä- ja talviauto.

        Minulle on aivan sama olenko ainoa vai yksi tuhansien joukossa. Miten niin?


      • olevan
        Tyytyväinen. kirjoitti:

        Minulle on aivan sama olenko ainoa vai yksi tuhansien joukossa. Miten niin?

        aivan sama. Joku on vähäänkin tytyväinen. Mutta että mennä suosittelemaan ja kehumaan sillä perusteella.


      • yksinkertainen selitys
        Stype kirjoitti:

        Siis ainakin minulle sekä katsastusmies että ruostesuojaaja ovat molemmat tunnistaneet Saksasta tuodun auton välittömästi ja selkeästi. Suolaaminen siellä on lukuja vertaillessa mitä ilmeisimmin todella vähäistä per kilometri/auto.

        ensimmäinen ero on suolakauden pituudessa. Saksassa se kestää normaalisti noin 3 kk ja Suomessa noin 5 kk. Lisäksi suomessa käytetään santapaperia, eli hiekkaa enemmän kuin saksassa.

        Saksassa muuten käytetään enemmän suolaa per km kuin suomessa.


      • ilman kokemusta
        olevan kirjoitti:

        aivan sama. Joku on vähäänkin tytyväinen. Mutta että mennä suosittelemaan ja kehumaan sillä perusteella.

        moittia niitä pihlajanmarjoja, mutta ehkä se helpottaa omaa oloasi.


      • kokeilisin,
        ilman kokemusta kirjoitti:

        moittia niitä pihlajanmarjoja, mutta ehkä se helpottaa omaa oloasi.

        niin S-type olisi minustakin kaikista paras talviauto? Oletko varma, nyt minulla on A6 quattro-audi?


      • Audi quattro
        kokeilisin, kirjoitti:

        niin S-type olisi minustakin kaikista paras talviauto? Oletko varma, nyt minulla on A6 quattro-audi?

        niin miksi kirjoittelisit tänne Jaguar-palstalle?


      • minullakin S-type
        aivan ainoa kirjoitti:

        maailmassa, jonka mielestä S-type on kaikista autoista paras kesä- ja talviauto.

        Hieno peli, todella. Joten ei hän ole ainoa, meiträ on monta muutakin.


      • Jagge...
        Audi quattro kirjoitti:

        niin miksi kirjoittelisit tänne Jaguar-palstalle?

        Mutta mitä se tähän kuuluu? Monella muullakin on Audi, eikö.
        Kerrotko nyt millä mittareilla mitattuna / arvioituna S-Type on Audia parempi talviauto?


      • pappaseni
        minullakin S-type kirjoitti:

        Hieno peli, todella. Joten ei hän ole ainoa, meiträ on monta muutakin.

        Hienohan se, mutta nyt väite siis kuuluu että S-type on kaikista paras talvi- ja kesäauto. Vahvimpana perusteluna on esitetty seuraavaa: "Koska minulla ja yhdellä toisellakin on semmoinen".
        Minusta se on, varsinkin talviautona, 15 vuotta sitten suunniteltuna ja takavetoisena nykyautoihin verrattuna alle keskitason. Nykyaikaiseen nelivetoon verrattuna se on jo huono.


      • päät jäässä..
        pappaseni kirjoitti:

        Hienohan se, mutta nyt väite siis kuuluu että S-type on kaikista paras talvi- ja kesäauto. Vahvimpana perusteluna on esitetty seuraavaa: "Koska minulla ja yhdellä toisellakin on semmoinen".
        Minusta se on, varsinkin talviautona, 15 vuotta sitten suunniteltuna ja takavetoisena nykyautoihin verrattuna alle keskitason. Nykyaikaiseen nelivetoon verrattuna se on jo huono.

        En kysynyt mielipiteitä kuinka paljon Saksassa käytetään tiesuolaa tai mikä on paras talviauto.
        Ihan yksinkertaisesti käyttökokemuksia kyseisestä autosta ja heti aletaan tarjoamaan jotain Audia kun on niin hyvä talviauto? Ei takavetoisuus tee huonoa talviautoa vaikka neliveto varmasti on parempi, mutta ei se autoa huononna. Talvikeleillä se paras ajonvakautus on siinä ratin ja penkin välissä jolle ei mikään ESP pärjää.
        Muutama kunnon vastaus on sentään tullut aiheeseen liittyen ja loput turhaa kateellisten jurinaa... Tälläisiä ne Suomalaiset "automiehet" ovat kaikessa suuressa viisaudessaan, eli ette tiedä autoista tuon taivaallista. Kiitos asiallisen vastauksen antaneille.


      • anteeksi?
        päät jäässä.. kirjoitti:

        En kysynyt mielipiteitä kuinka paljon Saksassa käytetään tiesuolaa tai mikä on paras talviauto.
        Ihan yksinkertaisesti käyttökokemuksia kyseisestä autosta ja heti aletaan tarjoamaan jotain Audia kun on niin hyvä talviauto? Ei takavetoisuus tee huonoa talviautoa vaikka neliveto varmasti on parempi, mutta ei se autoa huononna. Talvikeleillä se paras ajonvakautus on siinä ratin ja penkin välissä jolle ei mikään ESP pärjää.
        Muutama kunnon vastaus on sentään tullut aiheeseen liittyen ja loput turhaa kateellisten jurinaa... Tälläisiä ne Suomalaiset "automiehet" ovat kaikessa suuressa viisaudessaan, eli ette tiedä autoista tuon taivaallista. Kiitos asiallisen vastauksen antaneille.

        En tiennyt, että tämä on sinun henkilökohtainen keskustelusi, jossa muiden kirjoittajien on pitäydyttävä kehumaan S-Typeä talviautona. Toisaalta rajoituksen tietysti ymmärtää, kun muut eivät kuitenkaan tiedä tuon taivaallista autoista.
        Et satu tietämään, mistä se Suomi24-keskustelupalsta löytyy?


      • joka sanoin sen ensin.
        Jagge... kirjoitti:

        Mutta mitä se tähän kuuluu? Monella muullakin on Audi, eikö.
        Kerrotko nyt millä mittareilla mitattuna / arvioituna S-Type on Audia parempi talviauto?

        Minä vaan myötäilin, sillä sanoohan sen järkikin.


      • talviauto
        kokeilisin, kirjoitti:

        niin S-type olisi minustakin kaikista paras talviauto? Oletko varma, nyt minulla on A6 quattro-audi?

        Audi quattro on huono talviauto. Jos lumessa pitää päästä etenemään, mikä tahansa halpismaasturikin Audin hakkaa mennentullen. Ja jokaikinen volkkari on hyytävän kylmä auto pakkasella. Kuplavolkkarissani aikanaan piti olla turkishaalarit pakkasella päällä, ja lasit oli niin huurussa, että piti peukalolla tuulilasiis sulattaa reiät, josta saatto katsoa eteenpäin. Tänään huurulasiaudit taas tuolla talvessa köröttää, voi raukkoja reppanoita - sääliksi käy.


      • milloin?
        pappaseni kirjoitti:

        Hienohan se, mutta nyt väite siis kuuluu että S-type on kaikista paras talvi- ja kesäauto. Vahvimpana perusteluna on esitetty seuraavaa: "Koska minulla ja yhdellä toisellakin on semmoinen".
        Minusta se on, varsinkin talviautona, 15 vuotta sitten suunniteltuna ja takavetoisena nykyautoihin verrattuna alle keskitason. Nykyaikaiseen nelivetoon verrattuna se on jo huono.

        Ainakin tuo minun S-typeni on mainio talviauto. Luistonesto toimii hienosti samoin ajonvakautusjärjestelmä, samoin absit. Lämmin, pikahuurteenpoistolla saa lasit nopeasti kirkkaaksi, erinomaiset istuinlämmittimet. Pesee mennen tullen Volvot ja Audit. Samoin kuin monet "nykyaikaiset nelivedot" talviautona. kerro nyt mikä siinä on huonoa, minä kun en itse millään löydä, kuten aikaisemmista merkeistä joita minulla on ollut.


      • se sitten...
        milloin? kirjoitti:

        Ainakin tuo minun S-typeni on mainio talviauto. Luistonesto toimii hienosti samoin ajonvakautusjärjestelmä, samoin absit. Lämmin, pikahuurteenpoistolla saa lasit nopeasti kirkkaaksi, erinomaiset istuinlämmittimet. Pesee mennen tullen Volvot ja Audit. Samoin kuin monet "nykyaikaiset nelivedot" talviautona. kerro nyt mikä siinä on huonoa, minä kun en itse millään löydä, kuten aikaisemmista merkeistä joita minulla on ollut.

        S-type esiteltiin 1998, eli yli 10 vuotta sitten. Tuohon aikaan automallien suunnittelu kesti viitisen vuotta, joten peruskonstruktio on noin 15 vuoden takaa.

        Mutta se, että sinun S-typesi talviliukkailla pesee "mennen tullen Volvot ja Audit", uudet nelivetoisetkin siis, on minulle tyystin uutta ja fysiikan lakien valossa hyvin yllättävää tietoa. Tapahtuuko sitä "mennen tullen pesemistä" sinulle usein ja kaikissa olosuhteissa?

        S-typesi on oltava kaikista paras talviauto ilmeisen ikinä. Se on ihme. :)


      • on ihme
        se sitten... kirjoitti:

        S-type esiteltiin 1998, eli yli 10 vuotta sitten. Tuohon aikaan automallien suunnittelu kesti viitisen vuotta, joten peruskonstruktio on noin 15 vuoden takaa.

        Mutta se, että sinun S-typesi talviliukkailla pesee "mennen tullen Volvot ja Audit", uudet nelivetoisetkin siis, on minulle tyystin uutta ja fysiikan lakien valossa hyvin yllättävää tietoa. Tapahtuuko sitä "mennen tullen pesemistä" sinulle usein ja kaikissa olosuhteissa?

        S-typesi on oltava kaikista paras talviauto ilmeisen ikinä. Se on ihme. :)

        Eihän se turhaan kaikkia palkintoja ole voittanut.

        Ei talviauton paremmuutta lasketa siitä pääseekö sillä puun juurelle, vaan ihan käytännön asioista. Jo lähtökohtaisestikin Volkkarilla on täysin erilaista ajella kuin Jaguarilla. Ja ihan sama pätee muuten kesäautoonkin.


      • puolueeton...
        on ihme kirjoitti:

        Eihän se turhaan kaikkia palkintoja ole voittanut.

        Ei talviauton paremmuutta lasketa siitä pääseekö sillä puun juurelle, vaan ihan käytännön asioista. Jo lähtökohtaisestikin Volkkarilla on täysin erilaista ajella kuin Jaguarilla. Ja ihan sama pätee muuten kesäautoonkin.

        näkemys asiasta.

        Tämä S-typen arvosteleminen talviautona saa aikuiset miehet(?)näemmä ihan järjiltään.

        Saadaanko tänne esimerkki tai linkki, jossa S-type on voittanut jonkun kotimaisen tai ulkomaisen vertailutestin. Ikinä.
        Mulla löytyisi ainakin yksi vertailu TM:stä, mutta siinä jagge oli viimeinen.


      • ei tiedä mistään mitään
        puolueeton... kirjoitti:

        näkemys asiasta.

        Tämä S-typen arvosteleminen talviautona saa aikuiset miehet(?)näemmä ihan järjiltään.

        Saadaanko tänne esimerkki tai linkki, jossa S-type on voittanut jonkun kotimaisen tai ulkomaisen vertailutestin. Ikinä.
        Mulla löytyisi ainakin yksi vertailu TM:stä, mutta siinä jagge oli viimeinen.

        "Arvostetun Auto, Motor und Sport –lehden lukijat ovat äänestäneet Jaguar S-Typen vuoden 2005 parhaaksi tuontiautoksi ylemmässä keskiluokassa. Tämä on jo kuudes kerta peräkkäin kun S-Type voittaa tittelin."

        "Saksalainen autolehti Auto Zeitung on julkistanut vuoden 2006 laaturaporttinsa. Parhaimmat arvosanat saa Jaguar. Tutkimukseen, jossa arvosteltiin 33 automerkin luotettavuus, tuotelaatu ja palvelu, osallistui yli 30 000 lehden lukijaa."

        "Arvostettu J.D. Power and Associates –tutkimuslaitos on julkaissut vuoden 2004 uusien autojen laatua mittaavan tutkimuksensa Yhdysvalloissa. Eurooppalaisista autonvalmistajista korkeimmalle sijoittui Jaguar, sijaluvulla kolme. Parhaan merkin tittelin vei Lexus ja toiseksi tuli Cadillac. Seuraavaksi parhaiten menestyneet eurooppalaiset löytyvät sijaluvuilta 10 (Mercedes), 11 (Audi), 12 (BMW) ja 14 (Volvo)."

        "Arvostettu What Car? –lehti on valinnut jo toistamiseen Jaguar XJ6:n vuoden parhaaksi loistoluokan autoksi. Kilpailun jury äänesti Jaguarin ykköseksi, “Best Luxury Car 2005”, auton ulkonäön, ajodynamiikan, laadun, suorituskyvyn ja moitteettoman hienostuneisuuden perusteella."

        TM:ssä tärkeintä on kuinka nopea auto on ympyräkokeessa. Lukijat ilmeisesti ajavat ympyrää, Audilla. Meille Jaguar-kuljettajille autossa merkitsevät ihan eri asiat kuin tojotamiehelle. Lisäksi meistä kukaan ei osta testivoittaja-autoa, vaan luxusauton joka täyttää kaikki unelmat. Siitä on valtava ero. Jos se oli testaajan mielestä huonoin niin hän ei varmaankaan osta sellaista. Minä tuskin koskaan ostaisin sitä testivoittajaa.


      • tuontiauto 2005?
        ei tiedä mistään mitään kirjoitti:

        "Arvostetun Auto, Motor und Sport –lehden lukijat ovat äänestäneet Jaguar S-Typen vuoden 2005 parhaaksi tuontiautoksi ylemmässä keskiluokassa. Tämä on jo kuudes kerta peräkkäin kun S-Type voittaa tittelin."

        "Saksalainen autolehti Auto Zeitung on julkistanut vuoden 2006 laaturaporttinsa. Parhaimmat arvosanat saa Jaguar. Tutkimukseen, jossa arvosteltiin 33 automerkin luotettavuus, tuotelaatu ja palvelu, osallistui yli 30 000 lehden lukijaa."

        "Arvostettu J.D. Power and Associates –tutkimuslaitos on julkaissut vuoden 2004 uusien autojen laatua mittaavan tutkimuksensa Yhdysvalloissa. Eurooppalaisista autonvalmistajista korkeimmalle sijoittui Jaguar, sijaluvulla kolme. Parhaan merkin tittelin vei Lexus ja toiseksi tuli Cadillac. Seuraavaksi parhaiten menestyneet eurooppalaiset löytyvät sijaluvuilta 10 (Mercedes), 11 (Audi), 12 (BMW) ja 14 (Volvo)."

        "Arvostettu What Car? –lehti on valinnut jo toistamiseen Jaguar XJ6:n vuoden parhaaksi loistoluokan autoksi. Kilpailun jury äänesti Jaguarin ykköseksi, “Best Luxury Car 2005”, auton ulkonäön, ajodynamiikan, laadun, suorituskyvyn ja moitteettoman hienostuneisuuden perusteella."

        TM:ssä tärkeintä on kuinka nopea auto on ympyräkokeessa. Lukijat ilmeisesti ajavat ympyrää, Audilla. Meille Jaguar-kuljettajille autossa merkitsevät ihan eri asiat kuin tojotamiehelle. Lisäksi meistä kukaan ei osta testivoittaja-autoa, vaan luxusauton joka täyttää kaikki unelmat. Siitä on valtava ero. Jos se oli testaajan mielestä huonoin niin hän ei varmaankaan osta sellaista. Minä tuskin koskaan ostaisin sitä testivoittajaa.

        Miten nuo talviauto-ominaisuuksiin liittyvät? Esitetty väitehän kuuluu, että S-type on maailman paras talviauto.

        Noitten vanhojen lainausten perusteellako Jaggen ikiaikainen paremmuus sai sitten oikein sertifikaatin? "Paras TUONTIauto Saksassa"? Ja oikein äänestämällä. Omiahan niillä onkin sitten Audi, Mersu, Bemari jne.
        Vastaavia äänestysvoittoja on muuten muun muassa Audilla pilvin pimein.
        Äänestysten arvosta kertoo se, että täällähän Suomi24:n vanhojen ässien haltijat ovat äänestäneet sen maailman parhaaksi talviautoksi. :)

        S-typekö "luxusauto joka täyttää kaikki unelmat"? On mukavaa, että tähän ajatustenvaihtoon otetaan huumoria mukaan.

        Niitä testejä, vertailuja, koeajoja tms, jotka todistavat S-Jaggen hienot talviominaisuudet, kaipailen. Ei taida tulla?


      • aivan ensin sinne
        tuontiauto 2005? kirjoitti:

        Miten nuo talviauto-ominaisuuksiin liittyvät? Esitetty väitehän kuuluu, että S-type on maailman paras talviauto.

        Noitten vanhojen lainausten perusteellako Jaggen ikiaikainen paremmuus sai sitten oikein sertifikaatin? "Paras TUONTIauto Saksassa"? Ja oikein äänestämällä. Omiahan niillä onkin sitten Audi, Mersu, Bemari jne.
        Vastaavia äänestysvoittoja on muuten muun muassa Audilla pilvin pimein.
        Äänestysten arvosta kertoo se, että täällähän Suomi24:n vanhojen ässien haltijat ovat äänestäneet sen maailman parhaaksi talviautoksi. :)

        S-typekö "luxusauto joka täyttää kaikki unelmat"? On mukavaa, että tähän ajatustenvaihtoon otetaan huumoria mukaan.

        Niitä testejä, vertailuja, koeajoja tms, jotka todistavat S-Jaggen hienot talviominaisuudet, kaipailen. Ei taida tulla?

        Jaguar liikkeeseen ja koeajaisin Jaguarin nyt talvella, en minäkään tuota olisi uskonut, mutta pakko uskoa, olen aivan äimistynyt Jaguaarin talvikelpoisuudesta. Hmh, turhaan epäröin takavetoisen auton talvikelpoisuutta, kait niitä Volvon peruja ne epäilyt, samoin Bemarin, joka tuppasi aina lähtemään käsistä liukkailla.


      • Stype
        tuontiauto 2005? kirjoitti:

        Miten nuo talviauto-ominaisuuksiin liittyvät? Esitetty väitehän kuuluu, että S-type on maailman paras talviauto.

        Noitten vanhojen lainausten perusteellako Jaggen ikiaikainen paremmuus sai sitten oikein sertifikaatin? "Paras TUONTIauto Saksassa"? Ja oikein äänestämällä. Omiahan niillä onkin sitten Audi, Mersu, Bemari jne.
        Vastaavia äänestysvoittoja on muuten muun muassa Audilla pilvin pimein.
        Äänestysten arvosta kertoo se, että täällähän Suomi24:n vanhojen ässien haltijat ovat äänestäneet sen maailman parhaaksi talviautoksi. :)

        S-typekö "luxusauto joka täyttää kaikki unelmat"? On mukavaa, että tähän ajatustenvaihtoon otetaan huumoria mukaan.

        Niitä testejä, vertailuja, koeajoja tms, jotka todistavat S-Jaggen hienot talviominaisuudet, kaipailen. Ei taida tulla?

        Nyt just on talvi. Huomenna varmaan ei. Mutta kun nyt just tuosta pihasta autolla lähden niin kaikkein mieluiten lähden Jaguarilla. Se siis on paras talviauto.


      • oikeassa
        Stype kirjoitti:

        Nyt just on talvi. Huomenna varmaan ei. Mutta kun nyt just tuosta pihasta autolla lähden niin kaikkein mieluiten lähden Jaguarilla. Se siis on paras talviauto.

        Ei käy kiistäminen, tämähän on vain rajauskysymys.
        Jagge on siis paras talviauto, johon sinulla on avaimet.
        Oikeasti S-Type on hieno ja oikeinkin tyylikäs auto. Mutta pakkoko siitä on ruveta maailman absluuttisesti parasta vääntämään.


      • itselleni
        oikeassa kirjoitti:

        Ei käy kiistäminen, tämähän on vain rajauskysymys.
        Jagge on siis paras talviauto, johon sinulla on avaimet.
        Oikeasti S-Type on hieno ja oikeinkin tyylikäs auto. Mutta pakkoko siitä on ruveta maailman absluuttisesti parasta vääntämään.

        Jokaisen mielipiteet ovat jokaisen omia. Niiden yleistäminen voi toki olla väärin. Kuka yleistyksen teki sitä en tiedä. Minä vaan ilmaisin oman mielipiteeni, että Jaguar on paras talviauto.

        Jos taas yleistetään tätä paremmuutta, niin jokainen varmaankin ostaa sen auton joka on hänen omille rahoilleen paras. Toisaalta olisiko edes mahdollista määritellä ja miten mikä olisi absoluuttisesti paras talviauto? Ei.

        Nii.


      • mielipiteestä
        itselleni kirjoitti:

        Jokaisen mielipiteet ovat jokaisen omia. Niiden yleistäminen voi toki olla väärin. Kuka yleistyksen teki sitä en tiedä. Minä vaan ilmaisin oman mielipiteeni, että Jaguar on paras talviauto.

        Jos taas yleistetään tätä paremmuutta, niin jokainen varmaankin ostaa sen auton joka on hänen omille rahoilleen paras. Toisaalta olisiko edes mahdollista määritellä ja miten mikä olisi absoluuttisesti paras talviauto? Ei.

        Nii.

        Jokaisella saa olla eri asioista oma mielipiteensä, totta kai. Kaikki asiat eivät kuitenkaan ole mielipidekysymyksiä. Ilman faktojen tunnistamista ja tunnustamista kaikki asiat ovat muuten mielipidekysymyksiä, eikä todistetuilla lainalaisuuksilla tehdä enää mitään. Absoluuttisesti parhaan talviauton nimeäminen on mielipidekysymys, mutta se, onko -74 Toyota Carina ehdokkaiden joukossa, ei minusta ole.
        Ja sitä rataa.


      • olla ihan liian
        mielipiteestä kirjoitti:

        Jokaisella saa olla eri asioista oma mielipiteensä, totta kai. Kaikki asiat eivät kuitenkaan ole mielipidekysymyksiä. Ilman faktojen tunnistamista ja tunnustamista kaikki asiat ovat muuten mielipidekysymyksiä, eikä todistetuilla lainalaisuuksilla tehdä enää mitään. Absoluuttisesti parhaan talviauton nimeäminen on mielipidekysymys, mutta se, onko -74 Toyota Carina ehdokkaiden joukossa, ei minusta ole.
        Ja sitä rataa.

        mustavalkoinen. Carina-juttusi meni jo vähän yli...


      • alfa-eki
        itselleni kirjoitti:

        Jokaisen mielipiteet ovat jokaisen omia. Niiden yleistäminen voi toki olla väärin. Kuka yleistyksen teki sitä en tiedä. Minä vaan ilmaisin oman mielipiteeni, että Jaguar on paras talviauto.

        Jos taas yleistetään tätä paremmuutta, niin jokainen varmaankin ostaa sen auton joka on hänen omille rahoilleen paras. Toisaalta olisiko edes mahdollista määritellä ja miten mikä olisi absoluuttisesti paras talviauto? Ei.

        Nii.

        Kiva huomata, että joku muukin on aina oikeassa. Ollaan lisäksi samaa mieltäkin! (muutenhan toinen olisi väärässä ja sehän olisi mahdotonta). Jagge on hiton hyvä talvi auto.


      • se vaan niin
        itselleni kirjoitti:

        Jokaisen mielipiteet ovat jokaisen omia. Niiden yleistäminen voi toki olla väärin. Kuka yleistyksen teki sitä en tiedä. Minä vaan ilmaisin oman mielipiteeni, että Jaguar on paras talviauto.

        Jos taas yleistetään tätä paremmuutta, niin jokainen varmaankin ostaa sen auton joka on hänen omille rahoilleen paras. Toisaalta olisiko edes mahdollista määritellä ja miten mikä olisi absoluuttisesti paras talviauto? Ei.

        Nii.

        kuin kirjoitat! Kyllä sitä talvisinkin mieluiten hyppään Jaggeeni ja nautiskelen koko matkan!


      • Jagge

        Terve
        Itselläni on aina ollut jagge, ja pidän siitä siinämielessä se on vain paras.
        Tehokas kone antaa tasaisen kyydin, en voi muuta kuin kehua.
        Varaosat on halvempia kuin Esim,MB osat...
        Sen luistonestoeston saa pois päältä...
        Suosittelen kaikille Jaguaaria.


    • dsfgdsf

      Milläs saataisiin joku poliisin tekniikkakeskuksen kaveri tänne ääneen.
      Voisi olla mielenkiintoista kuulla käytännön kokemuksia TM-50:stä.

    • Jerry Cotton

      S-typen omistajana ja R-mallin omistajan kaverina voin suositella lämpimästi ko. autoa. Toimii kuin ajatus. Ainoa ongelma kahden vuoden kokemusten perusteella on siinä, että autolla on niin nautinnollinen ajaa, ettei sitä malttaisi lopettaa... :)

      Jagge on merkkinä todettu erääksi laadukkaimmista, kun tarkastellaan teknistä laatua. Fiilispuolella ja muilla subjektiivisilla laatumittareilla Jagge on varmasti ylivertainen, mutta huonopa tällaisia todellisuudessa on vertailla. Jagge on nautinnollinen ajaa ja upea omistaa.

      Inchapesta ei ole kokemusta (en asu ko. liikkeen vaikutusalueella) muutoin kuin puhelinpalvelusta, kun olen kysellyt autoon liittyviä neuvoja, ja hyvin olen tietoa saanut ainakin Helsingin Inchapelta.

      Talvella Jagge kulkee hyvin, nastarenkaat ovat kyllä tarpeelliset samalla tavalla kuin missä tahansa autossa, jossa on potkua taka-akselilla.

      • No.....no.... nokiat

        Eli siis Nokian kitkat, ja hyvin pelittää ja lähtee, makuasia, mutta en halunnut nastoja. Nuo ovat jopa hyvin hiljaiset ja mukavat ajossa.
        Potkua taka-akselilla? Luistonesto puuttuu peliin, ja taas mennään.
        Navigaattorista, minulla on Suomikartta ja autoni on isolla hipaisunäytöllä, opastus tosin on valittavissa eri kielillä, suomenkieltä ei ole, mutta englanti kelpaa mainiosti. Päivityslevyke on kahden vuoden ikäinen, kaikki paikat ovat löytyneet helposti. Plussaa automaattisesta yöasennosta, joka poistaa häikäisyn.
        Mitähän parempaa "oikeissa navigaattoreissa" on olevinaan.
        Vaimolla on Sonyn navi, jonka näyttö on n. puolet tuosta Jaggen omasta, ja imukuppikiinnityksellä se peittää osan näkyväisyydestä.
        Lisäksi se on työläs, sikäli että se on syytä ottaa yöksi mukaan. Välillä se hävittää itsensä ja on resetoitava, sitä ongelmaa ei Jaggen omassa navissa ole ilmennyt, ja auto tietää aina sijaintinsa heti.
        Lisäherkkuna hipaisunäytöstä toimii myös puhelin, joka on kytketty auton omaan audioon, samoin kuin tietysti myös ilmastoinnin ja audioiden säädöt.
        Ja halutessaan siinä näkyy vain Jaguar logo.


      • Stype
        No.....no.... nokiat kirjoitti:

        Eli siis Nokian kitkat, ja hyvin pelittää ja lähtee, makuasia, mutta en halunnut nastoja. Nuo ovat jopa hyvin hiljaiset ja mukavat ajossa.
        Potkua taka-akselilla? Luistonesto puuttuu peliin, ja taas mennään.
        Navigaattorista, minulla on Suomikartta ja autoni on isolla hipaisunäytöllä, opastus tosin on valittavissa eri kielillä, suomenkieltä ei ole, mutta englanti kelpaa mainiosti. Päivityslevyke on kahden vuoden ikäinen, kaikki paikat ovat löytyneet helposti. Plussaa automaattisesta yöasennosta, joka poistaa häikäisyn.
        Mitähän parempaa "oikeissa navigaattoreissa" on olevinaan.
        Vaimolla on Sonyn navi, jonka näyttö on n. puolet tuosta Jaggen omasta, ja imukuppikiinnityksellä se peittää osan näkyväisyydestä.
        Lisäksi se on työläs, sikäli että se on syytä ottaa yöksi mukaan. Välillä se hävittää itsensä ja on resetoitava, sitä ongelmaa ei Jaggen omassa navissa ole ilmennyt, ja auto tietää aina sijaintinsa heti.
        Lisäherkkuna hipaisunäytöstä toimii myös puhelin, joka on kytketty auton omaan audioon, samoin kuin tietysti myös ilmastoinnin ja audioiden säädöt.
        Ja halutessaan siinä näkyy vain Jaguar logo.

        Nokian WR (250km/h, maailman nopein kitkarengas) on ehdoton valinta. Se nykyinen Hakkapeliitta R on melkoisen vetelä ja kestää vain 170km/h (jos sillä sattuu olemaan väliä).

        Minulla navigaattoreista on kertynyt melkoisesti kokemusta ja nytkin niitä on 3 erilaista. Tomtom on ylivoimainen navina, mutta kuten itsekin totesit asiassa on monta puolta. Kivahan se on kun on upotettuna konsoliin ja sisältää muutkin toiminnot. Mutta kun edes uusimmat kartat (kellään valmistajalla) eivät ole esim. Helsingissä ajan tasalla (ollet vielä koskaan) vaan ne (kaikki) ohjailevat mitä kummallisimpia koukeroita ja turhia korttelin kiertoja voin vain kauhulla kuvitella kuinka 2 vuotta vanha Jaguar levy jossa on 4 vuotta vanhat kartat todellisuudessa toimii, varsinkin jos sitä käytetään työkseen. Toisaalta jos tarve on kerran pari kuukaudessa kylään mentäessä ei laadulla juurikaan ole väliä. Itse vihaan suuresti kojetaulussa roikkuvia johtoja ja siksi esim. nykyinen VDO on niiden osalta upotettu nätisti piiloon. 320e maksava laite televisiolla ja uusimmilla euroopan kartoilla houkuttelee melkoisesti verrattuna Jaguarin 800e päivitykseen.

        ps, todella usein olen ihmetellyt sitä, että ihmiset todellakin kiinnittävät navin imukupilla keskelle tuulilaisia ikään kuin näkösuojaksi. Jos olisin poliisi ottaisin rekisterikilvet veks.


      • alfa-eki
        No.....no.... nokiat kirjoitti:

        Eli siis Nokian kitkat, ja hyvin pelittää ja lähtee, makuasia, mutta en halunnut nastoja. Nuo ovat jopa hyvin hiljaiset ja mukavat ajossa.
        Potkua taka-akselilla? Luistonesto puuttuu peliin, ja taas mennään.
        Navigaattorista, minulla on Suomikartta ja autoni on isolla hipaisunäytöllä, opastus tosin on valittavissa eri kielillä, suomenkieltä ei ole, mutta englanti kelpaa mainiosti. Päivityslevyke on kahden vuoden ikäinen, kaikki paikat ovat löytyneet helposti. Plussaa automaattisesta yöasennosta, joka poistaa häikäisyn.
        Mitähän parempaa "oikeissa navigaattoreissa" on olevinaan.
        Vaimolla on Sonyn navi, jonka näyttö on n. puolet tuosta Jaggen omasta, ja imukuppikiinnityksellä se peittää osan näkyväisyydestä.
        Lisäksi se on työläs, sikäli että se on syytä ottaa yöksi mukaan. Välillä se hävittää itsensä ja on resetoitava, sitä ongelmaa ei Jaggen omassa navissa ole ilmennyt, ja auto tietää aina sijaintinsa heti.
        Lisäherkkuna hipaisunäytöstä toimii myös puhelin, joka on kytketty auton omaan audioon, samoin kuin tietysti myös ilmastoinnin ja audioiden säädöt.
        Ja halutessaan siinä näkyy vain Jaguar logo.

        Vanha sääntö pitää paikkansa. Jos auto on hyvä ajaa kesällä, niin eivät sen ominaisuudet mihinkään katoa talevellakaan. Itselläni on s-type 4.2 (ei ahdettu) ja oikein hyvin olen pärjännyt. Harmittaa vain noi nastat, kun ei niillä mitään tee. Onneksi Jagge on niin hyvin äänieristetty, ettei nastojen rapinaa juuri kuule. Kitkoilla aijaisin miluummin. Hyvin on Jagge pelannut, ei ole turhaa listojen kärjessä.


      • alfa-eki

        Mulla on ihan sama tauti. Aina koettaa keksiä jonkin (teko)syyn, jotta voisi perustella, miksi taas voin ajella Jaggelani. Nyt päätin, etten enää keksi ja sanon että ajelen, koska se on niin hiton mukavaa loistavalla autolla (4.2 ei ahdettu, tosin)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysynkin sinulta nyt...

      Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      44
      3720
    2. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

      että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      96
      3275
    3. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

      Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      50
      2972
    4. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

      Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      137
      2240
    5. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

      Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      38
      1778
    6. Missä paikassa ja minkälaisessa tilanteessa

      Olit silloin kun tajusit ihastuneesi häneen?
      Ikävä
      105
      1692
    7. Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?

      Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.
      Maailman menoa
      332
      1635
    8. Nainen sä olet

      arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      82
      1626
    9. En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista

      Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si
      Ikävä
      3
      1604
    10. Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?

      Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin
      Maailman menoa
      101
      1385
    Aihe