KUPARI

JKDSJKFSJSD

joo minä löysin meidän tosi vanhan parvekkeen alta kolme melko vanhaa rahaa.siinä oli kaksi kupari ja yksi ehkä hopea kolikko.eli 1.10 penniä vuodelta 1875... 2.kupari 5 penninen vuodelta 1865... ja 3. ehkä hopeinen hyvä kuntoinen vuoden 1788 raha...eli oisko näillä mitään arvoa?

7

821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1875 on kohtalaisen harvinainen. Ilman kuvaa, josta selviäisi kolikon kunto, on lähes mahdotonta arvioida hintaa. Koska tuon kymmenpennisen hintahaarukka on 5:tä eurosta lähelle tuhatta euroa kunnosta riippuen. Tuosta linkistä löytyy vuoden 1875 kolikko josta maksoin 62 euroa vuonna 2002 http://i10.photobucket.com/albums/a115/cevy/kolikot/10p1875.jpg

      Vastaavan kuntoinen vuoden 1865 viisipenninen on hintaluokaltaan 5-10 euroa.
      Tuosta 1788 vuoden kolikosta ei pysty sanomaan mitää ilman kuvaa. Veikkaisin ruotsinvallan aikaiseksi kolikoksi, joka menee ohi oman keräilyharratukseni.

      • Eli älä vaan koita puhdistaa tai kiilloittaa kolikoita millään, koska puhdistettujen kolikoiden arvo on vain murto-osa käsitteleättömän lantin hinnasta. Ainoastaan irtolian voi pestä pois esim. fairy liuoksella ja pumpulilla, pumpulipuikolla tai muulla vastaavalla. Jonka jälkeen huuhtelu ja kuivaus.


      • qefeaerwadae
        cevy kirjoitti:

        Eli älä vaan koita puhdistaa tai kiilloittaa kolikoita millään, koska puhdistettujen kolikoiden arvo on vain murto-osa käsitteleättömän lantin hinnasta. Ainoastaan irtolian voi pestä pois esim. fairy liuoksella ja pumpulilla, pumpulipuikolla tai muulla vastaavalla. Jonka jälkeen huuhtelu ja kuivaus.

        ok...kiitos ku vastasit =D


      • Numis...
        cevy kirjoitti:

        Eli älä vaan koita puhdistaa tai kiilloittaa kolikoita millään, koska puhdistettujen kolikoiden arvo on vain murto-osa käsitteleättömän lantin hinnasta. Ainoastaan irtolian voi pestä pois esim. fairy liuoksella ja pumpulilla, pumpulipuikolla tai muulla vastaavalla. Jonka jälkeen huuhtelu ja kuivaus.

        no en nut tiedä onko noinkaan. Kyllä hopea rahoja voit huolettaa putsata.. Kupari on tosi arka ja sille kyllä piisais tiski aine. Jos paha ja välttämätön niin asetooni.. Pikkusen.
        ei hopea rahoista ainakaan arvot ole pudonneet
        huoletta topsilla ja hopean kiillotus aineella
        putsannu kaikki. Ja kaupaksi on aina käyny
        putsasin viimmekI 25pennisen 1876 ja kiillotin vielä kunnolla. sain 1000enemmän kun maksoin..
        hopea rahojen osalta paljon mukavampia kattellaa ku on puhtaita ja komeita
        kun paskaisia ja rumia. Muut rahat ovat oma lukunsa


      • Numis...
        cevy kirjoitti:

        Eli älä vaan koita puhdistaa tai kiilloittaa kolikoita millään, koska puhdistettujen kolikoiden arvo on vain murto-osa käsitteleättömän lantin hinnasta. Ainoastaan irtolian voi pestä pois esim. fairy liuoksella ja pumpulilla, pumpulipuikolla tai muulla vastaavalla. Jonka jälkeen huuhtelu ja kuivaus.

        no en nut tiedä onko noinkaan. Kyllä hopea rahoja voit huolettaa putsata.. Kupari on tosi arka ja sille kyllä piisais tiski aine. Jos paha ja välttämätön niin asetooni.. Pikkusen.
        ei hopea rahoista ainakaan arvot ole pudonneet
        huoletta topsilla ja hopean kiillotus aineella
        putsannu kaikki. Ja kaupaksi on aina käyny
        putsasin viimmekI 25pennisen 1876 ja kiillotin vielä kunnolla. sain 1000enemmän kun maksoin..
        hopea rahojen osalta paljon mukavampia kattellaa ku on puhtaita ja komeita
        kun paskaisia ja rumia. Muut rahat ovat oma lukunsa


    • s

      ostake markka 1865 selwää hopeata, suomen ensimmäinen oma markka taottiin tuona vuonna josten soittoa jos osto haluja p:0449610854

      • Tiukkaperse

        jaaa eiks se ollukkaan1864? Hheheh


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1633
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe