G: Kassa vai hyllytys?

KALLUPPI-------

Elikkä jos pitäisi valita jompikumpi, työskentelisitkö mielummin koko ajan kassalla, vai osastolla? Eli ihan tavallisella kassalla ilman neuvonta/veikkaus-juttuja. Ja osastolla hyllyttäen ja ym. tehden.

Perustele myös mielellään vastauksesi, edes ihan lyhyesti.

Kiitos.

18

7335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no minä saattaisin

kallistua osastoon, koska se on ehkä monipuolisempi (?) Tosin jos on iso kauppa niin mielellään olisin jossain musiikkiosastolla ku jossain maitoja laittamas.. :D

• mutta hätätilassa

menee kun tarvii rahaa opiskeluun.

• Ikuinen opiskelija
        mutta hätätilassa kirjoitti:

menee kun tarvii rahaa opiskeluun.

on ajatusmaailmasi. Mitä lie mahdat "opiskella"!

• ...................
        Ikuinen opiskelija kirjoitti:

on ajatusmaailmasi. Mitä lie mahdat "opiskella"!

Joku sanoo, että kauppatyö on aivotonta, mikä pitää täysin paikkansa ja joku aivoton sitten tulee haukkumaan :o) Siitä sen huomaa, että kaupan alalla yritetään epätoivoisesti kuvitella, että työ on jotenkin hienoa, mutta todellisuudessahan apinakin osaa samoja hommia tehdä. Aivotonta ja älyttömän helppoa työtä.

• tule meille vaan!
        ................... kirjoitti:

Joku sanoo, että kauppatyö on aivotonta, mikä pitää täysin paikkansa ja joku aivoton sitten tulee haukkumaan :o) Siitä sen huomaa, että kaupan alalla yritetään epätoivoisesti kuvitella, että työ on jotenkin hienoa, mutta todellisuudessahan apinakin osaa samoja hommia tehdä. Aivotonta ja älyttömän helppoa työtä.

meillä ei leivota... heh

• .................
        tule meille vaan! kirjoitti:

meillä ei leivota... heh

Nimenomaan kauppatyö on älyttömän helppoa, leivottiin sitten tai ei. Aivot voi sammuttaa töihin mennessä ja avata sitten taas, kun lähtee kotiin. Ja kyllä, kokemusta on paljonkin. Joillekin sopii, joillekin ei. Itse en koko elämääni kaupassa viihtyisi -- kaipaan haasteita ja ennekaikkea aivojen käyttöä!

• Neiti R

Molemmat kuuluvat työnkuvaani, kuten myös ne pois suljetut Veikkaus/"neuvonta". Lisäksi on vielä Toto, videovuokraus, paketit, tilaukset, liittymät, lahjakortit, matkaliput, lippulunastus ym..
      Eipä käy tylsäksi ei =)
      Perustelu: tykkään tehdä töitä.

• alkup.

gallupin pointti oli se, että jos ei ole MAHDOLLISUUTTA tehä kuin vaan joko kassaa tai hyllytystä. Kuten esim. isoissa marketeissa.

• nakkisormet

Tulee huono olo, kun tavarat virtaa koko ajan samaan suuntaan kassahihnaa pitkin. Joskus pitänyt vessatauolla jopa yrjötä sen takia. Enkä jaksais sitä "hei-onko etuläpyskää-kiitos-olkaa hyvä" nauhaa pyörittää. En ole sormiltani mikään maailman näppärin, ja sitä paitsi kolikot on alkaneet syyhyttää, epäilen nikkeliallergiaa.

• bakteereja.

Rahathan ovat todella mukavia bakteeripesiä eli voit olla herkkä myös siitä syystä. Toki allergiakin voi olla syynä.

Noin muuten ole kanssasi samaa mieltä. Kassatyössä ei jaksa asiakkaita nuoleskella kovin pitkään, kun suurin osa nyrpistelee takaisin tai kohtelee kuin ilmaa. Hyllytyksessä sentään saat olla välillä omassa rauhassa ellei sitten joudu jatkuvasti opastamaan tumpeloita asiakkaita.

• myynti neiti
        bakteereja. kirjoitti:

Rahathan ovat todella mukavia bakteeripesiä eli voit olla herkkä myös siitä syystä. Toki allergiakin voi olla syynä.

Noin muuten ole kanssasi samaa mieltä. Kassatyössä ei jaksa asiakkaita nuoleskella kovin pitkään, kun suurin osa nyrpistelee takaisin tai kohtelee kuin ilmaa. Hyllytyksessä sentään saat olla välillä omassa rauhassa ellei sitten joudu jatkuvasti opastamaan tumpeloita asiakkaita.

Kassan käyttö, kuten rahan käsittely yleensä vaatii aivoja ja tarkkuutta, joten apina tuskin siitä suoriutuisi.
        Lisäksi asiakaspalvelu ja monet muut kaupassa tarvittavat taidot eivät luonnistu ihan joka jannulta.
        On niitä paljon helpomiakin töitä, mutta on myös ihmisiä, jotka eivät halua antaa koko elämäänsä ja kaikkea energiaansa liian vaativalla työlle, palkka kun voi olla lähes sama ja kai sitä rahan takia työtä tehdään?
        Itse eri aloilla työskennelleenä olen huomannut jaksavani kaikkein parhaiten silloin, kun työ ei vaadi liikoja, on sitä meinaan muutakin elämää.

• .....
        myynti neiti kirjoitti:

Kassan käyttö, kuten rahan käsittely yleensä vaatii aivoja ja tarkkuutta, joten apina tuskin siitä suoriutuisi.
        Lisäksi asiakaspalvelu ja monet muut kaupassa tarvittavat taidot eivät luonnistu ihan joka jannulta.
        On niitä paljon helpomiakin töitä, mutta on myös ihmisiä, jotka eivät halua antaa koko elämäänsä ja kaikkea energiaansa liian vaativalla työlle, palkka kun voi olla lähes sama ja kai sitä rahan takia työtä tehdään?
        Itse eri aloilla työskennelleenä olen huomannut jaksavani kaikkein parhaiten silloin, kun työ ei vaadi liikoja, on sitä meinaan muutakin elämää.

...ei sullakaan "myynti neiti" tunnu ihan aivot olevan kohdallaan, kun et osaa kirjoittaa yhdyssanoja :P

• muovipussi...
        bakteereja. kirjoitti:

kassalla kun tervehtii iloisesti asiakkaita ne mumisee korkeintaan sen : "muovipussi
        "...
        tai sitten pöllii sen muovipussin :D

• kaupan koosta

kumpi tehtävä on parempi. Pienessä lähiökaupassa on jopa mukavaa olla kassalla, ruuhkaisessa megahypermarketissa se on äärimmäisen puuduttavaa liukuhihnatyötä. Osastolla ei tarvitse olla koko ajan nokikkain asiakkaiden kanssa eikä duuni ole yhtä pakkotahtista kuin kassalla.

• ............

syyt:

-saa liikuntaa päivän aikana
      -työ on rennompaa ja työtahdin voi säädellä itse (vrt. kassalla AINA kiire)
      -ei vaadi keskittymistä joten voi vaipua omiin ajatuksiinsa
      -asiakkaita kohtaa 1/10 siitä mitä kassalla ja kohtelevat paremmin
      -ei tarvitse hokea sitä "hei-viistoistakakskytviis-kiitos" -mantraa koko ajan
      -ei tartte kuunnella hihnan ulinaa ja tuijottaa tietokoneen ruutua
      -ei tartte ottaa naamalleen kenenkään ysköksiä tai kosketella silsaisia käsiä ja saastaisia rahoja

vielä mieluummin olisin kuormanpurkaja, ja kaikkein mieluiten tietenki tekisin jotain ihan muuta.

• ilman muuta

koska tavaraa voi latoa hyllyyn omaa tahtia. Osastolla säästyy kuuntelemasta sekä asiakkaiden ruikutusta milloin mistäkin että "vitsikkäiltä" huomautuksilta kassan ulkonäöstä. Eikä tarvitse käsitellä paskaisia rahoja, joista saa helposti nikkeliallergian ja ties mitä pöpöjä.

• Elli Esimerkki

Tää on kyllä jo vanha viestiketju, mutta mua alko kiinnostamaan tossa edellisessä viestissä ollut maininta "vitsikkäistä" huomautuksista kassan ulkonäöstä. Mitä huomautuksia kassaihmiset on saanu kuulla ulkonäöstään? Kertokaa esimerkkejä!

• Anonyymi

Moi! Itsin töitä hyllytystä kaupasta S market , K market

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe