Mies oinas

Miten suhtautuu

Jos kolmen vuoden takainen luokkakaveri kirjoittaa hänelle ja ajattelee että olisi kiva vaihtaa kuulumisia ja nähdä joskus?
(Ikää oinaalla 18vuotta)

18

2032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunteeoinaan

      Oinas jos mikä ilahtuisi yhteydenotostasi, oinaat ovat sisältäpäin pehmeitä, romanttisia ja intohimoisia, kova ulkokuori usein peittää sen. Mutta GO FOR IT!

    • Nimetön

      Kun kirjeen kirjoittaja on vastakkaista sukupuolta :p

    • Nimetön..

      Mihin muotoon jonkun kirjeen muotoilisi ettei toinen nyt ihan säikähdä tai viskaa sentään roskiin.

    • Nimetön..

      Mie olen ihan tosissani tän asian kanssa.
      Jelppikää ihmeessä jos vain osaatte :p

      • oinaan kaveri

        Niin, kehottaisin kirjoittamaan lyhyen ja ytimekkään viestin, johon ei jää mitään tulkinnan varaa. Voisit esim. ehdottaa suoraan tapaamispäivää? Ei siis mitään "olisi kiva nähdä" vihjailuja, vaan "Nähdäänkö huomenna? Lähdetäänkö syömään?"

        :)

        Oma oinaskaverini ei koskaan vastaa epämääräisiin vihjaileviin viesteihin. Hän ei takuulla tulkkaa mitään toiveitani rivien välistä. Onneksi olen sen jo oppinut!

        Jos jatkossa haikailet jotain romanttista oinaan suhteen, muista, että hän pitää kissa-hiiri-leikistä. Ja että on turhaa kehitellä mitään juonia hänen sydämensä menoksi. Hän joko pitää sinusta, aidosta sinusta, tai ei. Ole siis suora ja vilpitön koko ajan.

        Eräs sitaatti vielä omalta kaveriltani, joka mielestäni kuvaa hänen romanttisuuttaan: "rakastan, mutta en joka päivä" :)


      • Voi ääh!
        oinaan kaveri kirjoitti:

        Niin, kehottaisin kirjoittamaan lyhyen ja ytimekkään viestin, johon ei jää mitään tulkinnan varaa. Voisit esim. ehdottaa suoraan tapaamispäivää? Ei siis mitään "olisi kiva nähdä" vihjailuja, vaan "Nähdäänkö huomenna? Lähdetäänkö syömään?"

        :)

        Oma oinaskaverini ei koskaan vastaa epämääräisiin vihjaileviin viesteihin. Hän ei takuulla tulkkaa mitään toiveitani rivien välistä. Onneksi olen sen jo oppinut!

        Jos jatkossa haikailet jotain romanttista oinaan suhteen, muista, että hän pitää kissa-hiiri-leikistä. Ja että on turhaa kehitellä mitään juonia hänen sydämensä menoksi. Hän joko pitää sinusta, aidosta sinusta, tai ei. Ole siis suora ja vilpitön koko ajan.

        Eräs sitaatti vielä omalta kaveriltani, joka mielestäni kuvaa hänen romanttisuuttaan: "rakastan, mutta en joka päivä" :)

        Hitsi, kerkesin jo kirjottaa sen ja valitettavasti tuli kyllä sen muotoinen että "Olisi kiva nähdä, jos vain haluat"
        Sellainen mie olen, en pakota jos ei halua, vaan "jos haluaa" :)

        Mut kiitos sinulle kuitenkin :)


    • Nimetön..

      Kun mie yläasteella olin ihastunut tähän kyseiseen oinas herraan ja muutenkin sillon teininä olin sen verran villi, että keneen olin ihastunut niin olin niin utelias että osoite oli välttämättömyys tietää.
      Että mitenköhän suhtautuu tähän, että hänen osoitteensa tiesin
      (pysynyt mielessäni nämä vuodet :o)

      • oinaan kaveri

        .. niin tuskin edes miettii tuommoista, ellet sitten kirjeessä sitä kertonut?

        Saahan noita osotteita nykysin niin helposti.

        Muutenkaan oinaat ei tunnu takertuvan lillukanvarsiin. Se mitä mie olen oppinut oinaasta on, että puhuvat suoraan eivätkä mieti turhia.


      • Nimetön..
        oinaan kaveri kirjoitti:

        .. niin tuskin edes miettii tuommoista, ellet sitten kirjeessä sitä kertonut?

        Saahan noita osotteita nykysin niin helposti.

        Muutenkaan oinaat ei tunnu takertuvan lillukanvarsiin. Se mitä mie olen oppinut oinaasta on, että puhuvat suoraan eivätkä mieti turhia.

        Kiitos sinulle taas kommentista :)

        Nyt pitäisi odotella pari viikkoa, kun haluaisin hänen saavan kirjeen jouluksi, vähän kuin joululahja. Voi että jännittää!! :)

        Mut iskee pelko. Jos poika on lähtenyt opiskelemaan toiselle paikkakunnalle ja siis muuttanut muualle. Tai lapsuuden kodissa on jo toiset asukkaat kuin hänen vanhempansa.

        Entäs sitten, jos hän ei saa kirjettä koskaan? :(


      • oinaan kaveri
        Nimetön.. kirjoitti:

        Kiitos sinulle taas kommentista :)

        Nyt pitäisi odotella pari viikkoa, kun haluaisin hänen saavan kirjeen jouluksi, vähän kuin joululahja. Voi että jännittää!! :)

        Mut iskee pelko. Jos poika on lähtenyt opiskelemaan toiselle paikkakunnalle ja siis muuttanut muualle. Tai lapsuuden kodissa on jo toiset asukkaat kuin hänen vanhempansa.

        Entäs sitten, jos hän ei saa kirjettä koskaan? :(

        .. onhan noita palveluita, joilla osoitetiedot selviää :) Jos hänen omalla nimellään löytyy liikaa vaihtoehtoja, tarkista vanhempiensa nimillä, jne...

        Nyt olet tosiaan sellaisessa tilanteessa, jossa joudut odottamaan. Ja odottavan aika voi olla pitkä.... Älä hämmenny ja menetä toivoasi, jos hän ei vastaa. Voihan olla, että hän ei harrasta kirjeitä. Harrastaako miehet useinkaan? Siltä varalta voinet laatia suunnitelma B:n, eli tietyn ajan kuluttua otat uudelleen yhteyttä, suorempaan. Puhelu, tekstiviesti tai sähköposti voi olla oiva vaihtoehto. Ja sen voi aloittaa viittaamalla kirjeeseen, eli "laitoin sulle kirjeen, mutta tuli mieleen, että jospa et asukaan siinä osoitteessa, johon sen laitoin, niin sillä tässä sitten soittelen".

        Jos tarvitset tukea ja apua jatkossa, olen täällä. Huikkaile vain


      • Nimetön..
        oinaan kaveri kirjoitti:

        .. onhan noita palveluita, joilla osoitetiedot selviää :) Jos hänen omalla nimellään löytyy liikaa vaihtoehtoja, tarkista vanhempiensa nimillä, jne...

        Nyt olet tosiaan sellaisessa tilanteessa, jossa joudut odottamaan. Ja odottavan aika voi olla pitkä.... Älä hämmenny ja menetä toivoasi, jos hän ei vastaa. Voihan olla, että hän ei harrasta kirjeitä. Harrastaako miehet useinkaan? Siltä varalta voinet laatia suunnitelma B:n, eli tietyn ajan kuluttua otat uudelleen yhteyttä, suorempaan. Puhelu, tekstiviesti tai sähköposti voi olla oiva vaihtoehto. Ja sen voi aloittaa viittaamalla kirjeeseen, eli "laitoin sulle kirjeen, mutta tuli mieleen, että jospa et asukaan siinä osoitteessa, johon sen laitoin, niin sillä tässä sitten soittelen".

        Jos tarvitset tukea ja apua jatkossa, olen täällä. Huikkaile vain

        Ihan ensin, kiitos kun haluat olla avuksi :)

        En ajatellutkaan, että hän kirjeitä innostuisi kirjoittelemaan, joten pistin kirjeeseen sähköpostini.
        Muistan hänen olleen ujo minua kohtaan yläasteella, joten mietiskelin uskaltaakohan hän kirjoittaa minulle.

        Sukunimikin on sen mukainen, että jos tiedustelusta kysyisi hänen nimellään osoitetta ja numeroa, vaihtoehtoja tulisi paljon- ei mikään harvinainen nimi :)
        Totta, vanhempien nimellä voi löytyä, mutta odotan kiltisti, josko osoite olisikin oikein ja hän kirjoittaisi :)
        Tai mistäpäs tietää, josko on sattunut niin, että perhe on muuttanut pois, mutta nykyinen asukki tietää heidän osoitteen ja pistäisi kirjeen sinne, jos siis ovat muuttaneet.

        On muuten totta "Silloin kun ajattelee, ei satu mitään". Kun kyseinen henkilö nyt on ajatuksissa ja mitkä ovat ehkä seuraukset lähetettyäni kirjeen, eipä ole häntä näkynyt.
        Pelottaakin, onko hän muuttanut pois paikkakunnalta opiskelemaan muualle. Tällöin todella toivon hänellä olevan hyvät välit perheeseensä, ja tulevan joululomalla käymään kotona, jotta saisi kirjeen.

        Minkä muuten teen, jos hänen numeronsa on salainen. Jos todella ei mitään kuulu ja otan kertomasi esimerkin käytäntöön. Mistä voisin saada selville hänen sähköpostiaan, ou nou :s
        Muuten tuota tapaa voisi käyttää, jos hän ei kirjoita.

        Kiitos tuestasi :)


      • oinaan kaveri
        Nimetön.. kirjoitti:

        Ihan ensin, kiitos kun haluat olla avuksi :)

        En ajatellutkaan, että hän kirjeitä innostuisi kirjoittelemaan, joten pistin kirjeeseen sähköpostini.
        Muistan hänen olleen ujo minua kohtaan yläasteella, joten mietiskelin uskaltaakohan hän kirjoittaa minulle.

        Sukunimikin on sen mukainen, että jos tiedustelusta kysyisi hänen nimellään osoitetta ja numeroa, vaihtoehtoja tulisi paljon- ei mikään harvinainen nimi :)
        Totta, vanhempien nimellä voi löytyä, mutta odotan kiltisti, josko osoite olisikin oikein ja hän kirjoittaisi :)
        Tai mistäpäs tietää, josko on sattunut niin, että perhe on muuttanut pois, mutta nykyinen asukki tietää heidän osoitteen ja pistäisi kirjeen sinne, jos siis ovat muuttaneet.

        On muuten totta "Silloin kun ajattelee, ei satu mitään". Kun kyseinen henkilö nyt on ajatuksissa ja mitkä ovat ehkä seuraukset lähetettyäni kirjeen, eipä ole häntä näkynyt.
        Pelottaakin, onko hän muuttanut pois paikkakunnalta opiskelemaan muualle. Tällöin todella toivon hänellä olevan hyvät välit perheeseensä, ja tulevan joululomalla käymään kotona, jotta saisi kirjeen.

        Minkä muuten teen, jos hänen numeronsa on salainen. Jos todella ei mitään kuulu ja otan kertomasi esimerkin käytäntöön. Mistä voisin saada selville hänen sähköpostiaan, ou nou :s
        Muuten tuota tapaa voisi käyttää, jos hän ei kirjoita.

        Kiitos tuestasi :)

        Jep, eli tässä muutama vinkki, jolla ihmisen saa nykypäivänä metsästettyä..

        Kirjoita nimi googleen, lainausmerkeissä. Näin voi löytyä hänen nimensä yhteyksistä, joista voi alkaa tehdä tarkempaa tutkimusta. Eli jos vaikka kuuluu johonkin seuraan, tai nimi on mainittu jonkin oppilaitoksen tenttituloslistalla. Siitä selviää koulukin, ja ko. koulun nettisivuilta saattaa löytyä vinkki oppilaiden s.postiosoitteiden muodosta.

        Toinen, ehkä parempi on tehdä googlen kuvahaku. Jos löydät saman näköisen miehen kuvan, linkki vie sinut sivulle, josta saattaa selvitä lisää.

        Sitten voit mennä facebook-sivuille, ja tehdä nimellään haun sielläkin. Ilman siis omaa kirjautumista. Tulokset tulevat kuvien kera, jos sellaisen on laittanut. Sitten voitkin kirjautua, ja laittaa naamakirjan kautta sitä postia.

        Sitten koulukaverit.com sivuilta voi löytyä myös hänen tietonsa. Sieltä voit jopa rajata haun sen koulun oppilaisiin, jota kävitte yhdessä.

        Ihminen on nykypäivänä helppo löytää. Etenkin jos ei ole muuttanut nimeään ;)

        Ja tällaisia ihmisen löytämis-keinoja voi käyttää tähdellisissäkin asioissa, eli esim. kun tekee nettikauppaa, ja haluaa selvittää kauppakumppanin taustoja luotettavuuden varmistamiseksi. Eli mistään epämääräisestä kiusanteosta tai vaanimisesta ei ole kyse. :)


    • Nimetön..

      Huomasin sellaisen seikan, kun kirjeethän laitetaan jouluna 19pv. Niin jos hän ei asukkaan tietämässäni osoitteessa vaan muuttanut pois ja myös hänen perhe, niin minun ajatus saada se hänelle juuri jouluksi menee ihan mehtään :/
      Että millonkahan se pitäisi laittaa? Olen kahen vaiheilla siksi, jos uusi asukas tietääkin heidän uuden osoitteen ja pistäisi sen sinne, mutta silloin kirjeen saaminen viivästyy eikä kerkeä jouluksi.
      Eli, pähkäilen tässä, lähetänkö kirjeen 19pv vai hieman aiemmin yllä olevan asian varalta :/

    • Nimetön..

      SUURI kiitos sinulle! Minä satuin löytämään sivuston millä pystyi etsimään osoitetta. Ja minä löysin sen! Osoite on sama, tosin ei hänen nimellä, mutta se on se :)

      Nyt ei tarvii enää murehtia meneekö oikeaan osoitteeseen, koska se on oikea paikka :)

      Kiitos sulle! Tosi paljon :) Tää mimmi on nyt vain yhtä hymyä!! :)

      Nyt vain odotellaan parin viikon ajan, että sattuisi juuri jouluaatoksi tai aaton aatoksi tulemaan se hänelle. Ja sitten se jännitys tuleeko mitään takaisin :)

      Mutta kiitos oikeasti, pelastit päivän!! :)

    • Nimetön..

      Neljän päivän päästä se kirje sitten lähtee postiin. Jännittää, kirjoittaakohan hän? Entä jos hän ei osaa sanoa mitään ja jättää siksi kirjoittamatta? Entä jos hän ei uskalla kirjoittaa?

      Se tässä jännittää jos hän ei minulle kirjoita :/
      Vai olenko nyt ihan harhateillä? Kirjoittaako hän?

      Voin tulla kertomaan kuulumisia sitten jos jotain kuuluukin, mutta pelottaa jos ei kuulu :/

    • a.p.

      Hei!

      Teinkö virheen jotenkin, ei miehestä mitään kuulu. Oliko kirje ehkä liian pitkä tai jotain liikaa? Eikö hän vain uskalla, vai tiedä mitä kirjoittaisi, tai ei halua?

      Luulisin hänen saaneen sen jo viikon alussa, ei mitään ole tullut..

      Huoh.. ehkä vielä odotan :/

      • oinaan kaveri

        Hei sinulle.

        Jokos on miehestä kuulunut?

        Minä vähän pelkäsin, että saattaa olla huono vastaamaan. Toivottavasti olin väärässä. Jos ei mitään kohta kuulu, sinun pitää tarttua sitä oinasta sarvista: soitat ja pyydät suoraan ulos. Jookos? :)


    • oinaan kaveri

      Niin, ap., kertoisitko kuinka teille kävi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      459
      3369
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      451
      3277
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      135
      2918
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2242
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2110
    6. 187
      1460
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1367
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1232
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1060
    Aihe