Green Card

mistä

Mikä on se virallinen sivu jossa voi osallistua Green Cardin arvontaan? Ja millon ne arvotaan jos nyt osallistuu?

10

1883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä lankea huijauksiin

      AINOA virallinen, USA:n hallituksen sivusto on http://www.dvlottery.state.gov/.

      KAIKKI muut ovat enemmän tai vähemmän huijausta. Älä missään nimessä lankea niihin, äläkä ainakaan maksa mitään osallistumisesta!

      Tuo virallinen sivu on täysin maksuton; hakemuksen täyttämiseen menee max. viisi minuuttia ja se tehdään netissä. Ainoa vähän aikaavievä homma voi olla tuo digitaalinen valokuva, jonka pitää olla tietyn kokoinen ja noudattaa tiettyjä sääntöjä. Sivustolla on tarkat ohjeet.

      Arvontalomakkeen täyttöaika on 02.10.2008 - 01.12.2008. Sen jälkeen lomake ei enää ole saatavilla netissä.

      Arvonnat tapahtuvat vuoden 2009 alkupuoliskolla. Heinäkuusta 2009 alkaen kaikki osallistuneet voivat netistä tarkistaa, ovatko voittaneet vai eivät (tätä varten pitää säästää se rekisteröintinumero, jonka saa kun laittaa elektronisen hakemuksen).

      "Voittajille" ilmoitetaan VAIN kirjeitse, ei koskaan sähköpostilla. Sanon "voittajille" siksi, että arvonnassa ei siis voi voittaa Green Cardia, vaan ainoastaan mahdollisuuden HAKEA Green Cardia. Kortin saamiseksi on kuitenkin käytävä läpi pitkä ja monimutkainen paperisota. Erona on, että työpaikkaa ei tarvitse olla valmiina.

      • linkki ei toimi

        mä sain tänään soiton USGC.com sivuston tyypeiltä ja ne ehdotti mulle että laitettaisko 2 vuoden green card lotto menemään että osallistuu arvontaan ja sitte voi voittaa sen green cardin. No sitte mä maksoin sen 76€ ja sitte vielä toiset 56€ jostain kirjasta ja dvd:stä... sano että tulee 35päivän kuluessa ne..... noh nyt sitä sitte ootellaan että mitä tuli tehtyä..... yhteensä tililtä lähti rahaa jotain 150€.... eikä näkyny lasku pankkitiliotteessa.... onkohan tuo joku huijaus vai onko joku muukin ostanut kyseisen palvelun ?


      • on huijattu
        linkki ei toimi kirjoitti:

        mä sain tänään soiton USGC.com sivuston tyypeiltä ja ne ehdotti mulle että laitettaisko 2 vuoden green card lotto menemään että osallistuu arvontaan ja sitte voi voittaa sen green cardin. No sitte mä maksoin sen 76€ ja sitte vielä toiset 56€ jostain kirjasta ja dvd:stä... sano että tulee 35päivän kuluessa ne..... noh nyt sitä sitte ootellaan että mitä tuli tehtyä..... yhteensä tililtä lähti rahaa jotain 150€.... eikä näkyny lasku pankkitiliotteessa.... onkohan tuo joku huijaus vai onko joku muukin ostanut kyseisen palvelun ?

        Ja rahat meni. Ainoa oikea osoite on .gov paatteinen. Eika arvonnassa voi voittaa GreenCardia, vain oikeuden sen hakemiseen, hakemus voidaan myos hylata.
        Oikeilla sivuilla ei maksa mitaan.


      • Sinua on huijattu
        linkki ei toimi kirjoitti:

        mä sain tänään soiton USGC.com sivuston tyypeiltä ja ne ehdotti mulle että laitettaisko 2 vuoden green card lotto menemään että osallistuu arvontaan ja sitte voi voittaa sen green cardin. No sitte mä maksoin sen 76€ ja sitte vielä toiset 56€ jostain kirjasta ja dvd:stä... sano että tulee 35päivän kuluessa ne..... noh nyt sitä sitte ootellaan että mitä tuli tehtyä..... yhteensä tililtä lähti rahaa jotain 150€.... eikä näkyny lasku pankkitiliotteessa.... onkohan tuo joku huijaus vai onko joku muukin ostanut kyseisen palvelun ?

        Linkki toimii, ja sivulla sanotaan "The entry registration period for DV-2010 is now over and all submission processing at this website has stopped. "

        Ota huomioon että tuo viesti johon vastasit on kirjoitettu lokakuussa 2008! Silloin mahdollisuus rekisteröityä viralliseen Green Card -lotteryyn oli juuri meneillään. Nyt se on taas suljettu. Seuraava mahdollisuus on vuoden 2009 lopulla.

        Sinua on selkeästi huijattu ja olet maksanut rahaa täysin turhaan.


      • ...kuitenkaan...
        linkki ei toimi kirjoitti:

        mä sain tänään soiton USGC.com sivuston tyypeiltä ja ne ehdotti mulle että laitettaisko 2 vuoden green card lotto menemään että osallistuu arvontaan ja sitte voi voittaa sen green cardin. No sitte mä maksoin sen 76€ ja sitte vielä toiset 56€ jostain kirjasta ja dvd:stä... sano että tulee 35päivän kuluessa ne..... noh nyt sitä sitte ootellaan että mitä tuli tehtyä..... yhteensä tililtä lähti rahaa jotain 150€.... eikä näkyny lasku pankkitiliotteessa.... onkohan tuo joku huijaus vai onko joku muukin ostanut kyseisen palvelun ?

        Itsekin "erehdyin" kyseisen firman sivustoille ja tilasin nuo palvelut. Kirja, joka sieltä tuli, oli aika mielenkiintoinen, tiedä tuota sitten oliko hintansa väärti.

        Kyllä sieltä tuli monenlaista korjauskehoitusta hakemukseen ja lopulta tuli ilmoitus, että hakemus on nyt perfect. Valitettavasti mitään tietoa ei ole tullut green cardista, joten seuraavan kerran rekisteröidyn virallisen sivun kautta.... ilmaiseksi....


      • name and shame
        linkki ei toimi kirjoitti:

        mä sain tänään soiton USGC.com sivuston tyypeiltä ja ne ehdotti mulle että laitettaisko 2 vuoden green card lotto menemään että osallistuu arvontaan ja sitte voi voittaa sen green cardin. No sitte mä maksoin sen 76€ ja sitte vielä toiset 56€ jostain kirjasta ja dvd:stä... sano että tulee 35päivän kuluessa ne..... noh nyt sitä sitte ootellaan että mitä tuli tehtyä..... yhteensä tililtä lähti rahaa jotain 150€.... eikä näkyny lasku pankkitiliotteessa.... onkohan tuo joku huijaus vai onko joku muukin ostanut kyseisen palvelun ?

        Voi jessus etta tuollaisiin huijauksiin riittaa rikkaita ja ehka jonkin verran joltain osin rajoittuneita uhreja.

        Ilmoita tuo sivusto USA: n viranomaisille tai edes tanne, niin joku muu voi ilmoittaa.

        En usko etta saat rahoja takaisin mutta se olisi varoitukseksi muille.


      • Hoboken
        name and shame kirjoitti:

        Voi jessus etta tuollaisiin huijauksiin riittaa rikkaita ja ehka jonkin verran joltain osin rajoittuneita uhreja.

        Ilmoita tuo sivusto USA: n viranomaisille tai edes tanne, niin joku muu voi ilmoittaa.

        En usko etta saat rahoja takaisin mutta se olisi varoitukseksi muille.

        Toden totta ainoa oikea sivusto on http://www.dvlottery.state.gov/

        Kaavakkeen täyttämiseen ei todellankaan tarvita ulkopuolista apua, kunhan tiedät oman nimesi ja osoitteesi ja muistaakseni ruksaat, että olet high schoolin suorittanut. Ja tämä kaikki ilmaiseksi! Maksun aika tulee vasta siinä vaiheessa jos US myöntää sivulle green cardin.

        Ennen tätä US embassy ilmoittaa loppukeväästä, että nyt on onni potkaissut ja sinulla on mahdollisuus hakea, siis vasta hakea, korttia. Jos haluat jatkaa prosessia on toimitettava tietyt todistukset ja käytävä läpi lääkärintarkastus sekä mahdollisesti haastattelu lähetystössä. Kaikkinensa tulee maksamaan vajaan tonnin per naama. Jos kielitaito riittää niin esim. käännöskustannuksissa voi säästää kääntämällä tietyt dokumentit itse.

        Seuraava askel on käydä USA:ssa 6kk:n sisällä suorittamassa, väliaikaisen viisumin kera, prosessi loppuun. Tämä tapahtuu lentokentällä maahantulon yhteydessä. Saat leiman passiisi, joka toimii väliaikaisena green cardina, ja n. parin viikon päästä saat postitse virallisen 10 vuotta voimassaolevan kortin, jonka tosin voi menettää jos USA:han ei muuta tietyn ajan kuluessa kortin saamisesta.

        Eli ei muuta kuin lykkyä tykö seuraavaan arvontaan loppuvuodesta, ja tervetuloa perässä. Eipä ole ollut hirveästi Suomea ikävä vaikka mainio paikka onkin.

        Vaikka Suomessa muuta väitetäänkin niin USA:ssa
        1. terveydenhuolto toimii (paremmin kuin Suomessa)
        2. koulutuskin toimii, tosin alueellisia eroja on enemmän kuin Suomessa
        3. koulutettujen ihmisten liksat on ihan eri tasolla kuin Suomessa
        4. tuleva eläkekin on hyvä kunhan pidät siitä itse huolen, etkä nojaudu pelkästään social securityyn (näinhän Suomessa tehdään...)
        5. ihmiset on oikeasti mukavia (sen vasta huomaa täällä asuttuaan vierailessaan Suomessa)
        6. ennen kaikkea ihmisillä on tekemisen meininkiä ja toisia ei kadehdita Suomen malliin. On OK menestyä

        Kannattaa ainakin kokeilla viihtyykö USA:ssa. Ainahan sitä voi Suomeen palata, jos ei miellytä. Ei maailmassa täydellistä paikkaa taida ollakkaan.


      • dv
        Hoboken kirjoitti:

        Toden totta ainoa oikea sivusto on http://www.dvlottery.state.gov/

        Kaavakkeen täyttämiseen ei todellankaan tarvita ulkopuolista apua, kunhan tiedät oman nimesi ja osoitteesi ja muistaakseni ruksaat, että olet high schoolin suorittanut. Ja tämä kaikki ilmaiseksi! Maksun aika tulee vasta siinä vaiheessa jos US myöntää sivulle green cardin.

        Ennen tätä US embassy ilmoittaa loppukeväästä, että nyt on onni potkaissut ja sinulla on mahdollisuus hakea, siis vasta hakea, korttia. Jos haluat jatkaa prosessia on toimitettava tietyt todistukset ja käytävä läpi lääkärintarkastus sekä mahdollisesti haastattelu lähetystössä. Kaikkinensa tulee maksamaan vajaan tonnin per naama. Jos kielitaito riittää niin esim. käännöskustannuksissa voi säästää kääntämällä tietyt dokumentit itse.

        Seuraava askel on käydä USA:ssa 6kk:n sisällä suorittamassa, väliaikaisen viisumin kera, prosessi loppuun. Tämä tapahtuu lentokentällä maahantulon yhteydessä. Saat leiman passiisi, joka toimii väliaikaisena green cardina, ja n. parin viikon päästä saat postitse virallisen 10 vuotta voimassaolevan kortin, jonka tosin voi menettää jos USA:han ei muuta tietyn ajan kuluessa kortin saamisesta.

        Eli ei muuta kuin lykkyä tykö seuraavaan arvontaan loppuvuodesta, ja tervetuloa perässä. Eipä ole ollut hirveästi Suomea ikävä vaikka mainio paikka onkin.

        Vaikka Suomessa muuta väitetäänkin niin USA:ssa
        1. terveydenhuolto toimii (paremmin kuin Suomessa)
        2. koulutuskin toimii, tosin alueellisia eroja on enemmän kuin Suomessa
        3. koulutettujen ihmisten liksat on ihan eri tasolla kuin Suomessa
        4. tuleva eläkekin on hyvä kunhan pidät siitä itse huolen, etkä nojaudu pelkästään social securityyn (näinhän Suomessa tehdään...)
        5. ihmiset on oikeasti mukavia (sen vasta huomaa täällä asuttuaan vierailessaan Suomessa)
        6. ennen kaikkea ihmisillä on tekemisen meininkiä ja toisia ei kadehdita Suomen malliin. On OK menestyä

        Kannattaa ainakin kokeilla viihtyykö USA:ssa. Ainahan sitä voi Suomeen palata, jos ei miellytä. Ei maailmassa täydellistä paikkaa taida ollakkaan.

        Voin vaan ihmetellä miten niin tyhmät ihmiset, jotka lankeavat noihin huijaksiin, voivat edes kuvitella pärjäävänsä koko prosessissa; työnhaku, muutto ulkomaille... Tiedonhaun ja englanninkielen taidot on hieman hakusessa. Jeesus... Tästä saikin tämän päivän myötähäpeäkiintiön täyteen.


    • GC koulutus

      Siis käykö suomalaisen ammattikoulun päättötodistus vai ei? Erillisissä ohjeissa lukee selvästi:

      "The law and regulations require that every entrant must have at least a high school education or its equivalent or have, within the past five years, two years of work experience in an occupation requiring at least two years’ training or experience. A “high school education or equivalent” is defined as successful completion of a twelve-year course of elementary and secondary education in the United States or successful completion in another country of a formal course of elementary and secondary education comparable to a high school education in the United States. "

      Suomessahan lukio kuuluu toisen asteen opiskeluun siinä määrin kuin ammattikoulukin eli 12 vuotta opinahjoissa riittää. Mutta itse lomakkeessa lukee näin:

      You must have a minimum of a high school diploma reflecting the completion of a full course of study (vocation schools or equivalency degrees are not acceptable) or be a skilled worker in an occupation that requires at least two years of training or experience to qualify (visit http://online.onetcenter.org/ {this link will open in a new window} to see if your occupation qualifies) for a Diversity Visa.

      Eli ammattikoulu ei sitten riitäkään? Entä luetaanko Suomen iltalukio 12 vuotiseen koulutukseen (kelpaa) vai tuohon "equivalency/vastaavaan" (ei kelpaa) sarjaan?

      • AetP

        Minakin kaipaan vastausta tahan. Onko kukaan pelkalla ammattikoulutodistuksella voittanut tuota?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe