Ovatko 3d kortit historiaa?

3d kortit?

Ovatko 3d kortit "menneen talven lumia"?

Viime jouluna näin ensimmäisen kerran tiimarissa ns 3d kuvia "uutuutena". Näistä sainkin kauniita kortteja tehtyä.
Nyt malleja ja ideoita ei löydy mistään. Askarteluliikkeet netissä kyllä kuvia edelleen myyvät, mutta korttiblogeja tai muita idean lähteitä olen koettanut etsiä, mutta 3d kortteja ei vain löydy? Onko tämäkin nyt sitten niin, että sen aika on ohi ja leimakuvat ovat vallanneet harrastuksen -niitä kyllä löytyy pilvin pimein ja kaikki samanlaisilla kuvilla ja samoilla ajatuksilla varustettuina.
Oliko se 3d vain viime talven pyrähdys?

17

1939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riitumuori

      Ylivieskan Kärkkäisellä ainakin on pilvin pimein 3 d-korttivärkkejä.

    • sukka-saana

      Sinellissä ja Sinooperissa ainakin on, koska jokunen päivä sitten ostin niitä. Tämän syksyn uutuus on 3D-hologrammikuvat. Ihanan kiiltäviä ja metallinhohtoisia.

    • silloin tällöin

      Onhan niitä kaupat väärällään ja moni niitä tekeekin. Joillekin se saattaa jopa olla ihan uusi juttu ;)) Kuvia on myynnissä ja blogeistakin löytyy kuvia 3D korteista. Kannattaa googlettaa, eiköhän ala löytymään. Hesarissakin oli juttua ihan hiljattain 3D korttien tekemisestä.

    • Taas jälkijunassa

      Kuulin kans,et noi olis menneet pois muodista.En silti anna tuollaisen häiritä,sillä tarvikkeita myydään vähän joka paikassa.Keijukammari.fi on yksi erittäin hyvä paikka hommata tarvikkeita.Käyppä kurkkaamassa.

      • sitroen.

        muutaman sellaisen kortin Göteborgista vuonna 1970.

        Tai olisiko sittenkin kyse eri jutusta?
        Joku kortti oli 3-ulotteinen, mutta toisissa esimerkiksi tyttö oli alasti yhdestä suunnasta katsottuna, toisesta vaatetettuna. Tai istui tuolissa toisin päin.


      • 3d harrastaja
        sitroen. kirjoitti:

        muutaman sellaisen kortin Göteborgista vuonna 1970.

        Tai olisiko sittenkin kyse eri jutusta?
        Joku kortti oli 3-ulotteinen, mutta toisissa esimerkiksi tyttö oli alasti yhdestä suunnasta katsottuna, toisesta vaatetettuna. Tai istui tuolissa toisin päin.

        On totta, että 3d kortteja ei paljoakaan blogeissa nää. Ihmiset laittavat vain näistä leimatuista kuvia, koska ovat niin "in". Myynnissä kyllä 3d kuvia löytyy paljon.


      • No joo
        sitroen. kirjoitti:

        muutaman sellaisen kortin Göteborgista vuonna 1970.

        Tai olisiko sittenkin kyse eri jutusta?
        Joku kortti oli 3-ulotteinen, mutta toisissa esimerkiksi tyttö oli alasti yhdestä suunnasta katsottuna, toisesta vaatetettuna. Tai istui tuolissa toisin päin.

        Puhut täysin eri jutusta.


      • niiinuliiina
        No joo kirjoitti:

        Puhut täysin eri jutusta.

        Hei!

        Ei todellakaan ole.
        3d:tä saa sinellistä, askarellista, sinooperista, tiimarista... Uutena kuten mainittiin niin hologrammiset kuvat ja stanssatut kuvat (eli valmiiksi leikatut, painat vaan paperista irti). Sitten on monia nettikauppoja jossa on myynnissä, usein halvemmalla.

        Itse olen tehnyt jo parisen vuotta ja vielä menee kaupaksi, hyvinkin.


    • Tyttönen vain

      Olen tehnyt 3D-kortteja jo vuosia, enkä ole kyllästynyt niihin. Menevät hyvin kaupaksi, ja uusia mallejakin tulee hyviin askartelukauppoihin tasaiseen tahtiin!

      Tiimari elää muoti-ilmiöiden mukaan, ja koska 3D:t tulivat kunnolla pinnalle viime- ja edellisvuonna, ei niitä enää Tiimarissa juurikaan myydä, mutta kaikki muut askartelukaupat kyllä myyvät! Kaiken lisäksi 3D-kuvat olivat Tiimarissa melko kalliita, en sieltä niitä koskaan ostanut.

      Tampereella Paprus on ehdottomasti paras askartelukauppa! :)

      • +Aloittaja+

        Kiitos kaikista vastauksistanne!!
        Sanokaapa vielä, että tiedättekö blogeja tai muita paikkoja netissä mistä löytäisi 3d korteista malleja tai muita ideoita?
        Haeskelin ja löydän kivoja kortteja, mutta en 3d kortteja.


      • Tyttönen vain
        +Aloittaja+ kirjoitti:

        Kiitos kaikista vastauksistanne!!
        Sanokaapa vielä, että tiedättekö blogeja tai muita paikkoja netissä mistä löytäisi 3d korteista malleja tai muita ideoita?
        Haeskelin ja löydän kivoja kortteja, mutta en 3d kortteja.

        Tässä nyt edes jotain mitä hätäisesti löytyi

        http://www.onnenpuu.com/kauppa/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=2

        http://www.pietu.vuodatus.net/blog/category/kortteja
        (Täällä oli myös muita kortteja, mutta kun selaa alaspäin niin on siellä myös 3D-kortteja)

        Tai yksinkertaisesti: laitoin googlen kuvahakuun hakusanaksi että 3D kortti niin tuli vaikka mitä.... http://images.google.fi/images?um=1&hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&q=3D kortti&btnG=Etsi kuvia

        Eiköhän tuossa ole edes jotain hyödyllistä? Kokeile myös googlata englanniksi, varmasti löytyy paljon lisää!


      • niinuliina
        Tyttönen vain kirjoitti:

        Tässä nyt edes jotain mitä hätäisesti löytyi

        http://www.onnenpuu.com/kauppa/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=2

        http://www.pietu.vuodatus.net/blog/category/kortteja
        (Täällä oli myös muita kortteja, mutta kun selaa alaspäin niin on siellä myös 3D-kortteja)

        Tai yksinkertaisesti: laitoin googlen kuvahakuun hakusanaksi että 3D kortti niin tuli vaikka mitä.... http://images.google.fi/images?um=1&hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&q=3D kortti&btnG=Etsi kuvia

        Eiköhän tuossa ole edes jotain hyödyllistä? Kokeile myös googlata englanniksi, varmasti löytyy paljon lisää!

        ainakin osoitteessa www.korttitarvikkeet.fi on malleja. Myös ostokauppa.


      • +aloittaja+
        niinuliina kirjoitti:

        ainakin osoitteessa www.korttitarvikkeet.fi on malleja. Myös ostokauppa.

        Todella Kiitos! Näillä pääsenkin jo alkuun!


      • Kortin tekijä
        +aloittaja+ kirjoitti:

        Todella Kiitos! Näillä pääsenkin jo alkuun!

        Itse tein ensimmäiset 3D-korttini vuonna 2002. Tein niitä aktiivisesti vuoteen 2007. Jotenkin kun viisi vuotta niitä väänsi, niin pakko oli saada jotain uutta.

        Kyllähän nuo 3D-kortit myyvät, mutta itseäni ei enää innostanut viiden vuoden väkertämisen jälkeen. Siitä siis varmaankin on kyse monen kohdalla, että niitä ei jaksa vuodesta toiseen tehdä, vaan pitää saada jotain uutta. Siksi ei enää ihan jokaisesta blogista niitä löydykään. Aikansa kutakin.


    • tuunaaja67

      Kyllä niitä vielä monikin tekee.Itsekin tein tänään 3kpl 3d kortteja.Mene vaikka vuodatukseen ja laita hakusanaksi 3D kortit tai kokeileppa googlettaa.Mä ainakin löysin malleja.

    • Pippa82

      Heipsan

      Kyllä 3D kortit ovat vielä "in", ainakin niiden henkilöiden keskuudessa, jotka ovat niistä kiinnostuneet. Olen itse tullut siihen tulokseen tuttaviani ja muita korttiaskartelijoita jututtamalla, että 3D ei ehkä vain ole kaikkien juttu. Monet pitävät niitä rumina ja osalle käsite 3D kortti on täysin vieras. Ne koetaan usein myös todella työläiksi tehdä.

      Itse olen innokas 3D korttiharrastaja ja koen, että materiaalia on runsaasti saatavilla. Itse koluan askartelukauppoja (Tiimari, Sinooperi ym.) ja tilaan netistä (Kirjokas, Paperella) materiaalia.

      Uudehko juttu leimailuun liittyen on koota itse omilla leimasimilla 3D kuvia (tehdään useampi leima, leikataan ne erilaisiksi ja kootaan kuten 3D kuvat).

    • 3D korttifani

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe