Palstalla oli pari kuukautta sitten tällainen viesti
http://keskustelu.suomi24.fi/matkailu_show.fcgi?category=104&conference=4500000000000162&posting=22000000038296472
Asia viritti runsaan keskustelun. Ketjun avaaja lupasi palata asiaan marraskuun alkupuolella. Ei vaan nyt mitään kuulu...
En tiedä, tuliko tuolle "Kokeneelle karjalaiselle" selväksi se, että hänen ideansa pitkästä ja huokeasta matkasta oli aivan mainio. Jotain fantastista, pyyteetöntä. Hän tarjosi pienillä tuloillakin kituuttavalle mahdollisuuden hiukeaan elämykseen.
Toivon tosiaan että palaat asiaan. haluan ilman muuta mukaan. Pitäisi vain saada tietää, minne ilmottautua. Passin ja vuosiviisuminkin olen jo hankkinut ihan tätä matkaa varten. Omin avuin en osaa Karjalaan lähteä.
Kokeneelle Karjalaiselle!
36
2032
Vastaukset
- koko juttu
Tuo asia oli alun alkujaan täysin epäuskottava.
- jonnin joutava
jorina pääasiassa täällä.Joku on käynyt oikein Viipurissa ja vielä pyöreässä tornissa! Ja kyllä oli halpaa!!! Ja yhtä on kusetettu Viipurin kalleimpiin kuuluvassa ravintolassa vaikka venäjällähän piti olla kaikki halpaa! Jotkut miettivät yön pimeinä tunteina kannattako käydä tankkaamassa venäjällä jne.Pääasiassa täällä kirjoittelee tyhjätakkiset päänaukojat joista suurin osa ei ole venäjällä edes käynyt.
- Kokenut Karjalainen
Hei kaikki kyllä lähdössä ollaan,sinulle nimimerkki vanhamies kertoisitko viisumisi päivämäärät ja millainen passi sinulla on niin palaan asiaan sinun kohdallasi, muuten väki on valittu, joten kaikille epäilijöille ja hengessä mukana olijoille valitettavasti voin vain tarjota matkakertomuksen valokuvineen vaikka Juhannus luettavaksi, laitan myös toteutuneet kustannukset sadan ruplan tarkuudella. Kiva kun ensimmäinen matkanjärjestäjäkin heräsi markkinoimaan "sotaretkiään", onko Luuba vielä Sateenkaaren pomona, ne Radugan päärakennuksen hotellihuoneet muistuttavat paremmin 1940 lukusta Suomalaista matkustajakotia, ruoka ainoastaan siinä läävässä on hyvää. Siitä taipaleenjoen tiestä senverran, ei sinne kannata millään 2000 lukusella bussilla yrittää mennä, sellanen vuodenpäästä hevosautoksi muuttava Viima tai Deltta vois vesiluosien läpi mennä, ja kannattaisi pitää Suomalaisen hinausliikkeen numero mukana sekä Imatran ja Lappeenrannan idässä poikeavien bussifirmojen numerot korvaavan kuljetuksen saamiseksi paikalle.
- Vanha mies
Kiitos paljon.
Lähetänkö kopion passin kuvasivusta ja viisumista? Mihin osoitteeseen? - vastata?
Vanha mies kirjoitti:
Kiitos paljon.
Lähetänkö kopion passin kuvasivusta ja viisumista? Mihin osoitteeseen?Vastaa
- Kokenut Karjalainen
vastata? kirjoitti:
Vastaa
laitapa passi- ja viisumikopiot tänne.
Kokenut Karjalainen
Karjalankatu 69 B 69
696969 Karjala
Päivärahojen maksatusten vuoksi pankkiyhteystiedot on saatava heti.
Nimi:
Osoite:
Tilinro:
Kiitos ja hyvää talven alkua!
Karjalainen, se Kokenut - Kokematon Karjalainen
Kokenut Karjalainen kirjoitti:
laitapa passi- ja viisumikopiot tänne.
Kokenut Karjalainen
Karjalankatu 69 B 69
696969 Karjala
Päivärahojen maksatusten vuoksi pankkiyhteystiedot on saatava heti.
Nimi:
Osoite:
Tilinro:
Kiitos ja hyvää talven alkua!
Karjalainen, se KokenutSeurailin kanssa tähän liittyvää viestiketjua aiemminkin.
Älkää ihmeessä mitään rahoja epämääräiselle
matkanjärjestäjälle vaan lähetelkö.
Luotettavia järjestäjiä löytyy rekisteröidyistä
matkanjärjestäjistä.
Vanha mies: unohda asia, ilmoittaudu vain luotettavien matkanjärjestäjien reissuille.
Saat palvelut, mitkä luvataan!
Näillä epämääräisillä hämärätyypeillä on
ainoastaan mielessä rahojesi puhallus.
Jos näin ei olisi "kokenut Karjalainen"
olisi jo yhteystietonsa ajat sitten antanut. - Vanha mies
Kokematon Karjalainen kirjoitti:
Seurailin kanssa tähän liittyvää viestiketjua aiemminkin.
matkanjärjestäjistä.
Vanha mies: unohda asia, ilmoittaudu vain luotettavien matkanjärjestäjien reissuille.
olisi jo yhteystietonsa ajat sitten antanut.Asia tuli kyllä jo ajat sitten selväksi minulleki. Olen saattanut itseni vain naurunalaiseksi.
Mutta penään edelleen ns porukkamatkojen perään. Kaupallisilla matkoilla ajetaan vain pääteitä. Opas ei useinkaan tiedä yhtään mitään. Maksaa saa kaikesta.
Monet kaverini ovat olleet ns porukkamatkoilla. Luotettavilla, hyvin järjestetyillä ja huokeilla reissuilla. Nyt vaan kaikki minu tiedossani vetäjät, joiden puoleen olen kääntynyt, ovat jo lopettaneet nämä raskaat keikat.
Juuri siksi yritin tarttua tähän asiaan. Täytyyhän osaavia harrastajavetäjiä vielä löytyä. Ketjun avaaja vaikutti pari kuukautta sitten lähettämässään aloitusviestissä osaavalta ja luotettavalta.
Eikö tämänkin palstan tarkoitus ole juuri toimia yhdysvälineenä kaikessa tällaisessa? - Kokematon Karjalainen
Vanha mies kirjoitti:
Asia tuli kyllä jo ajat sitten selväksi minulleki. Olen saattanut itseni vain naurunalaiseksi.
Mutta penään edelleen ns porukkamatkojen perään. Kaupallisilla matkoilla ajetaan vain pääteitä. Opas ei useinkaan tiedä yhtään mitään. Maksaa saa kaikesta.
Monet kaverini ovat olleet ns porukkamatkoilla. Luotettavilla, hyvin järjestetyillä ja huokeilla reissuilla. Nyt vaan kaikki minu tiedossani vetäjät, joiden puoleen olen kääntynyt, ovat jo lopettaneet nämä raskaat keikat.
Juuri siksi yritin tarttua tähän asiaan. Täytyyhän osaavia harrastajavetäjiä vielä löytyä. Ketjun avaaja vaikutti pari kuukautta sitten lähettämässään aloitusviestissä osaavalta ja luotettavalta.
Eikö tämänkin palstan tarkoitus ole juuri toimia yhdysvälineenä kaikessa tällaisessa?Oot näköjään linjoilla, hyvä!
Et mitenkään naurunalaiseksi ole itseäsi saattanut.
Kaupalliset matkat: enpä samaa mieltä ole kanssasi.
Olen mielestäni reissannut kaikki mahdolliset
ns. sotareissut Karjalassa...Summat, Kollaat,
Talit, Ihantalat, Poventsat, Röhöt, Siiranmäet,
Kuuterselät, Uhtuat, Kiestingit,Tappokukkulat,
Munat ja Makkarat, Taipaleet (vain joen takaa), ym, ym.
Voin vakuuttaa, että joka reissulla on
matkanjärjestäjillä on ollut erittäin
asiantuntevat oppaat, yleensä eläkkeellä olevia esiupseereja, jotka ovat kiinnostuneita asiasta.
Olenpa kerran tämmoisellä harrastelijaporukkareissulla,
jota ykkösenä pidät, toiminut Summassa oppaana, mutta en enää moiseen ryhdy; vaatii
mahdottomasti aikaa perehtyä yksityiskohtiin,
ja varmistuksia, ettei ihan puutaheinää puhu.
Eikun luotettavan järjestäjän reissuun keväällä.
Itse kuulun rekisteröimättömään yhdistykseen "Stalinin Kanavan Uimarit".
Täytyisköhän käydä alkukesästä taas muistoja verestämässä?
Harvassapan yhdistyksellä on kokouksia ollut.
Mainostaahan ei saa, mutta vinkkejä:
Tampereella ja Haminassa ainakin on hyviä
matkanjärjestäjiä. - Vanha mies
Oot näköjään linjoilla, hyvä!
Et mitenkään naurunalaiseksi ole itseäsi saattanut.
Kaupalliset matkat: enpä samaa mieltä ole kanssasi.
Olen mielestäni reissannut kaikki mahdolliset
ns. sotareissut Karjalassa...Summat, Kollaat,
Talit, Ihantalat, Poventsat, Röhöt, Siiranmäet,
Kuuterselät, Uhtuat, Kiestingit,Tappokukkulat,
Munat ja Makkarat, Taipaleet (vain joen takaa), ym, ym.
Voin vakuuttaa, että joka reissulla on
matkanjärjestäjillä on ollut erittäin
asiantuntevat oppaat, yleensä eläkkeellä olevia esiupseereja, jotka ovat kiinnostuneita asiasta.
Olenpa kerran tämmoisellä harrastelijaporukkareissulla,
jota ykkösenä pidät, toiminut Summassa oppaana, mutta en enää moiseen ryhdy; vaatii
mahdottomasti aikaa perehtyä yksityiskohtiin,
ja varmistuksia, ettei ihan puutaheinää puhu.
Eikun luotettavan järjestäjän reissuun keväällä.
Itse kuulun rekisteröimättömään yhdistykseen "Stalinin Kanavan Uimarit".
Täytyisköhän käydä alkukesästä taas muistoja verestämässä?
Harvassapan yhdistyksellä on kokouksia ollut.
Mainostaahan ei saa, mutta vinkkejä:
Tampereella ja Haminassa ainakin on hyviä
matkanjärjestäjiä.Hyvä, jos olet tyytyväinen.
Minun vähäiset kokemukseni ovat pääteillä ajelemista. Opas kyllä varmaan tiesi paljon, muttei varmaan osannut selittää. Mieleen jäi vain "tuota tietä pääsee Kollaalle, mutta sinne ei nyt mennä" ja "tässä on tienhaara Lunkulansaaren, mutta sinne ei nyt mennä" ja "tästä on kilometri Tuuloksen mahinnousurannalle, mutta sinne ei nyt mennä." Ja vaikkei minnekään varsinaisesti menty, ajattiin kolmen päivän aikana niin penteleesti.
Jos olet itsekin vetänyt harrastelijamatkoja, tunnet varmaan muita alan harrastajia. Kerroppa nimiä! - Kokematon Karjalainen
Vanha mies kirjoitti:
Hyvä, jos olet tyytyväinen.
Minun vähäiset kokemukseni ovat pääteillä ajelemista. Opas kyllä varmaan tiesi paljon, muttei varmaan osannut selittää. Mieleen jäi vain "tuota tietä pääsee Kollaalle, mutta sinne ei nyt mennä" ja "tässä on tienhaara Lunkulansaaren, mutta sinne ei nyt mennä" ja "tästä on kilometri Tuuloksen mahinnousurannalle, mutta sinne ei nyt mennä." Ja vaikkei minnekään varsinaisesti menty, ajattiin kolmen päivän aikana niin penteleesti.
Jos olet itsekin vetänyt harrastelijamatkoja, tunnet varmaan muita alan harrastajia. Kerroppa nimiä!Jopas olet sattunut aika ammattitaidottoman porukan järjestämälle reissulle.
Tekisi mieli kysyä mokoman järjestäjän nimeä,
mutta antaa olla. Asiakkaat näköjään jaloillaan
äänestävät.
Mainitsit Kollaan, Lunkulan ja Tuuloksen.
Kyllä ne nyt semmoisia paikkoja ovat, että
jos reisulla ollaan, niin niissäpä täytyy käydä.
Sehän nyt ilman muuta pitäisi kuulua ohjelmaan.
Samoin Sammatus ja myös Kuujärvi.
Valitettavasti en pysty, enkä tahdo suosittella
mitään harrastelija-matkanjärjestäjää.
Mene vain mainitsemilleni reissuille.
Ei se kokonaishinnanero varmaankaan suuri ole,
verrattuna näihin villeihin.
Niin, tietääkseni Vihdinpuolessa on myös
järjestäjä, minulla kuitenkaan ei omakohtaista
kokemusta ko. firmasta. - Kokenut Karjalainen
Seurailin kanssa tähän liittyvää viestiketjua aiemminkin.
matkanjärjestäjistä.
olisi jo yhteystietonsa ajat sitten antanut.Sinä kaikkitietävä varoittelija, voisitko kertoa miten kukaan matkalaisista menettäisi rahansa, koska minkaanlaisia etumaksuja ei kerätä ja jokainen maksaa yöpymisensä, ruokansa, pääsymaksunsa, viisuminsa, limsansa ja muut kulunsa henkilökohtaisesti itse. Liikennötsijan osuus on ainut yhteinen maksu joka jakautuu henkilömäärän mukaan, sinähän olet varmaankin niitä setsemän kahdeksankymmentäluvun Lenskin reisaajia, jossa käytettiin kommunistiatteen pimeää puolta hyväksi vaihtaen ruplat pimeestä ja farkkuja, lenkkareita myyden rahat lisäätyivät matkalla ja varmasti sinullakin oli jossain Kivennavan tievarressa "pankki" jossa ruplasi sälyivät seuraa reissua varten, ajat ovat muuttuneet nyt joutuu maksamaan ruokansa ja yöpymisensä ihan itse Karjalassakin. Eikä tätä reissua ole suuniteltu millekkään massaporukalle, maksimissaan 14:sta asiasta kiinostuneelle eikä kyseesä ole RYYPPYREISSU juokkaa kaljanne vaikka reissun jälkeen kotonanne ystävien seurassa kertoassanne reisusta joko hyviä tai huonoja kokemuksia.
Ja sinulle nimimerkki Vanhamies, laajaan ihmistuntemukseen perustuen en usko sinun olevan lähtemässä minnekkään reisuun kanssamme, paljastit itsesi kertomalla passin ja viisumin olevan kunnossa, jos olen väärässä paikka on sinulle avoin vieläkin, voisit kertoa asuinpaikkasi vaikka aluksi. Kuten aiemmin olen todennut emme ota mukaan täysin tuntematonta, niistä on riittävästi kielteisiä kokemuksia. viesti myös teille ninimerkin lainaajille kyllä teidät pystyy eroittamaan muutkin kuin minä ainut orginaali Kokenut Karjalainen joten laittakaa vaikka viitaus omaan liiketoimintaanne jos niin kovasti ottaa kupoliin tämmöinen 14-15 henkilön matkasuunitelma.
Heinäkuussa laitan viimeistään kuvia reissusta tänne teille arvosteltavaksi. Hyvää hiihto keliä kaikille hoitakkaa kuntoanne muutenkin kuin tänne kirjoittelemalla, täällä saattaa joskus verenpaine nousta herkemmillä liiankin korkeelle, onneksi olen tottunut jo hankkeen arvostelijoihin. Ps Hyvää Joulun odotusta kaikille
Tv. Kokenut Karjalainen - Entinen kulkija
Sinä kaikkitietävä varoittelija, voisitko kertoa miten kukaan matkalaisista menettäisi rahansa, koska minkaanlaisia etumaksuja ei kerätä ja jokainen maksaa yöpymisensä, ruokansa, pääsymaksunsa, viisuminsa, limsansa ja muut kulunsa henkilökohtaisesti itse. Liikennötsijan osuus on ainut yhteinen maksu joka jakautuu henkilömäärän mukaan, sinähän olet varmaankin niitä setsemän kahdeksankymmentäluvun Lenskin reisaajia, jossa käytettiin kommunistiatteen pimeää puolta hyväksi vaihtaen ruplat pimeestä ja farkkuja, lenkkareita myyden rahat lisäätyivät matkalla ja varmasti sinullakin oli jossain Kivennavan tievarressa "pankki" jossa ruplasi sälyivät seuraa reissua varten, ajat ovat muuttuneet nyt joutuu maksamaan ruokansa ja yöpymisensä ihan itse Karjalassakin. Eikä tätä reissua ole suuniteltu millekkään massaporukalle, maksimissaan 14:sta asiasta kiinostuneelle eikä kyseesä ole RYYPPYREISSU juokkaa kaljanne vaikka reissun jälkeen kotonanne ystävien seurassa kertoassanne reisusta joko hyviä tai huonoja kokemuksia.
Ja sinulle nimimerkki Vanhamies, laajaan ihmistuntemukseen perustuen en usko sinun olevan lähtemässä minnekkään reisuun kanssamme, paljastit itsesi kertomalla passin ja viisumin olevan kunnossa, jos olen väärässä paikka on sinulle avoin vieläkin, voisit kertoa asuinpaikkasi vaikka aluksi. Kuten aiemmin olen todennut emme ota mukaan täysin tuntematonta, niistä on riittävästi kielteisiä kokemuksia. viesti myös teille ninimerkin lainaajille kyllä teidät pystyy eroittamaan muutkin kuin minä ainut orginaali Kokenut Karjalainen joten laittakaa vaikka viitaus omaan liiketoimintaanne jos niin kovasti ottaa kupoliin tämmöinen 14-15 henkilön matkasuunitelma.
Heinäkuussa laitan viimeistään kuvia reissusta tänne teille arvosteltavaksi. Hyvää hiihto keliä kaikille hoitakkaa kuntoanne muutenkin kuin tänne kirjoittelemalla, täällä saattaa joskus verenpaine nousta herkemmillä liiankin korkeelle, onneksi olen tottunut jo hankkeen arvostelijoihin. Ps Hyvää Joulun odotusta kaikille
Tv. Kokenut KarjalainenKai sitä nyt saa kysellä. Tämähän on keskustelupalsta.
Huomaat kai, että tuo sinun reissukuviosi herättää aitoa kiinnostusta. Et selvästikään heitä ideoitasi ilman jonkinlaista kokemusta. Eikö siksi ole ihan normaalia, että lukijat haluaisivat tietää sinusta edes jotain? Nyt et ole tehnyt mitään edes sen hyväksi, että sinut erotettaisiin trolleista (rekisteröitynyt). Voisit "Aunuksen äijän" tavoin antaa edes sähköpostiosoitteesi.
Sanot kertovasi kaiken jälkikäteen. Kertoiseit sen sijaan edes jotain etukäteen. - Konitohtori
Sinä kaikkitietävä varoittelija, voisitko kertoa miten kukaan matkalaisista menettäisi rahansa, koska minkaanlaisia etumaksuja ei kerätä ja jokainen maksaa yöpymisensä, ruokansa, pääsymaksunsa, viisuminsa, limsansa ja muut kulunsa henkilökohtaisesti itse. Liikennötsijan osuus on ainut yhteinen maksu joka jakautuu henkilömäärän mukaan, sinähän olet varmaankin niitä setsemän kahdeksankymmentäluvun Lenskin reisaajia, jossa käytettiin kommunistiatteen pimeää puolta hyväksi vaihtaen ruplat pimeestä ja farkkuja, lenkkareita myyden rahat lisäätyivät matkalla ja varmasti sinullakin oli jossain Kivennavan tievarressa "pankki" jossa ruplasi sälyivät seuraa reissua varten, ajat ovat muuttuneet nyt joutuu maksamaan ruokansa ja yöpymisensä ihan itse Karjalassakin. Eikä tätä reissua ole suuniteltu millekkään massaporukalle, maksimissaan 14:sta asiasta kiinostuneelle eikä kyseesä ole RYYPPYREISSU juokkaa kaljanne vaikka reissun jälkeen kotonanne ystävien seurassa kertoassanne reisusta joko hyviä tai huonoja kokemuksia.
Tv. Kokenut KarjalainenHyvä Karjalainen, se kokenut: Arvosta asiakasta sellaisena kuin hän on. Ajattele hänestä positiivisesti, vaikka se joskus voi olla vaikeaa.
Eihän tämä Vanha mies pyydä muuta kuin, että ilmoitat osoitteen, johon hän saa lähettää tietonsa.
On muillakin ollut hankalia asiakkaita, älä lannistu
TAPAHTUI ERÄÄNÄ PÄIVÄNÄ MACDONALDSISSA
(asiakkaan ja myyjän vuoropuhelu)
- Ja mitäs teille?
- Mitäpä tässä, kiitos kysymästä.
- Tarkoitan siis, mitä te syötte?
- Purkkaa. Tästä on kyllä menny jo maku
- Mutta mitä te tilaatte nyt?
- Hesaria ja Aku Ankkaa, mutta otan hampurilaisen.
- Selvä. Ja minkähän hampurilaisen?
- No se systeemi, jossa on pihvi ja kaks kuorta. Pitäis teidän täällä tietää.
- Syötkö täällä?
- Silloin tällöin.
- Öh...siis syötkö täällä nyt tällä hetkellä?
- Purkkaa edelleen, mutta maku on menny jo.
- Puhun tilaamastasi hampurilaisesta. Tuleeko se mukaan?
- Jos se tahtoo.
- Siis otatko mukaan
- Tule vain jos haluat.
- Selkeä kysymys: syötkö tilaamasi ruoan täällä?
- Onko siellä tilaa? Ajattelin kyllä että tuolla pöydässä...
- Hyvä on. Saako laittaa kaikki mausteet?
- Jos ne mahtuu.
- Eli: kaikkia mausteita vai ei kaikkia mausteita?
- Joo...ei kanelia.
- Eipä sitä kyllä yleensä...no, kaikkia muita saa siis panna?
- No sepä oli aika hävytön kysymys. Lähen kyllä nyt pois. - Bussinkuljettaja
Konitohtori kirjoitti:
Hyvä Karjalainen, se kokenut: Arvosta asiakasta sellaisena kuin hän on. Ajattele hänestä positiivisesti, vaikka se joskus voi olla vaikeaa.
Eihän tämä Vanha mies pyydä muuta kuin, että ilmoitat osoitteen, johon hän saa lähettää tietonsa.
- Ja mitäs teille?
- Syötkö täällä?
- Silloin tällöin.
- Jos se tahtoo.
- Siis otatko mukaan
- Tule vain jos haluat.
- Jos ne mahtuu.
- Joo...ei kanelia.
- No sepä oli aika hävytön kysymys. Lähen kyllä nyt pois.Olekohan tehnyt matkaa lähimarkettia kauemmas koskaan tai tietysti ajellut emäntien lehmiä hoitamassa pitkin pitäjiä, kyllä ympärikännissä matkusteleva mies tai nainenkin on helvetin hankalaa matkaseuraa kaikille muille paitsi tietysti itselleen. Sellaiset oksentelevat orveltäjät saisivat olla akkansa tai ukkonsa seurassa kotonaan, ainakin minunpuolesta ja hyvin todennäköisesti muiden matkusjajienkin puolesta.
Hoitele niitä konejas äläkkä tarjoa neuvojasi tänne matkapuolelle. - Ahaa elämyksiä
Konitohtori kirjoitti:
Hyvä Karjalainen, se kokenut: Arvosta asiakasta sellaisena kuin hän on. Ajattele hänestä positiivisesti, vaikka se joskus voi olla vaikeaa.
- Ja mitäs teille?
- Syötkö täällä?
- Silloin tällöin.
- Jos se tahtoo.
- Siis otatko mukaan
- Tule vain jos haluat.
- Jos ne mahtuu.
- Joo...ei kanelia.
- No sepä oli aika hävytön kysymys. Lähen kyllä nyt pois.Suoraan sanoen olet pilkunviilaaja tai paremminkin pilkunnussia etsi jorinoillesi parempi kanava kuin tää.
- Kokematon Karjalainen
Entinen kulkija kirjoitti:
Kai sitä nyt saa kysellä. Tämähän on keskustelupalsta.
Huomaat kai, että tuo sinun reissukuviosi herättää aitoa kiinnostusta. Et selvästikään heitä ideoitasi ilman jonkinlaista kokemusta. Eikö siksi ole ihan normaalia, että lukijat haluaisivat tietää sinusta edes jotain? Nyt et ole tehnyt mitään edes sen hyväksi, että sinut erotettaisiin trolleista (rekisteröitynyt). Voisit "Aunuksen äijän" tavoin antaa edes sähköpostiosoitteesi.
Sanot kertovasi kaiken jälkikäteen. Kertoiseit sen sijaan edes jotain etukäteen."Entisen Kulkija"n kanssa paljolti olen samaa mieltä.
Mikähän veijari tämä ns."Kokenut Karjalainen" lienee?
Ei edes osaa asiallisesti keskustella, irvailuja jotka voi kukin jättää omaan arvoonsa.
Kaikenlaista ala-arvoista huulta aiemminkin, jos joku KK:n motiiveja kysyy tai heittää epäilyt.
Mikähän lienen hänen tarkoituksensa, kun tulee
palstoille meuhaamaan ja kuitenkaan mitään
tosi-infoa ei kiinnostuneille anna (mm.Vanha mies).
Luulenpa: porukka oli kerätty jo ennenkuin KK
alkoi tällä palstalla riehua.
Nyt vähän omaa imagoa nostetaan kavereiden silmissä, jotta minä sitä tässä...
(KK voi oikaista, jos väärässä olen, tuskinpa olen.!)
Ps. Mitä ihmettä Sinulle KK. kuuluu vanhan miehen
asuinpaikka, vaikka Utsjoen Kevolla asunee?
Hänhän Sinulta tietoja kyselee. Vastaappa ystävällisesti hänelle, please!
Ette ota mukaan täysin tuntematonta? Itsehän semmoinen täysin tuntematon olet. - Kokenut Karjalainen
"Entisen Kulkija"n kanssa paljolti olen samaa mieltä.
Mikähän veijari tämä ns."Kokenut Karjalainen" lienee?
Ei edes osaa asiallisesti keskustella, irvailuja jotka voi kukin jättää omaan arvoonsa.
Kaikenlaista ala-arvoista huulta aiemminkin, jos joku KK:n motiiveja kysyy tai heittää epäilyt.
Mikähän lienen hänen tarkoituksensa, kun tulee
palstoille meuhaamaan ja kuitenkaan mitään
tosi-infoa ei kiinnostuneille anna (mm.Vanha mies).
Luulenpa: porukka oli kerätty jo ennenkuin KK
alkoi tällä palstalla riehua.
Nyt vähän omaa imagoa nostetaan kavereiden silmissä, jotta minä sitä tässä...
(KK voi oikaista, jos väärässä olen, tuskinpa olen.!)
Ps. Mitä ihmettä Sinulle KK. kuuluu vanhan miehen
asuinpaikka, vaikka Utsjoen Kevolla asunee?
Hänhän Sinulta tietoja kyselee. Vastaappa ystävällisesti hänelle, please!
Ette ota mukaan täysin tuntematonta? Itsehän semmoinen täysin tuntematon olet.Osuinko herkkään paikkaan arvatessani sinun herra tai rouva "moninimimerkki" kyselyiden aitouden. Ihan pikku vinkkinä katseleppas vessasi peiliin niin näet, pahimman räyhääjän näissä viestiketjuissa.
Jos on jäänyt epäselväksi, niin olen tehnyt vastaavanlaisia matkoja aiemminkin, joten tiedän tarkalleen mistä kirjoittelen ja kyselin vain halukkaita lähtijöitä mukaan, en ole mielestäni luvannut teille kenellekkään taivaspaikkaa, siitä varmemmin huolehditte ihan itse henkilökohtaisesti. Kuten arvasin jo ensimmäisen ketjun avauksessa te matkoja ammatiksenne järjestävät yritätte kaikin mahdollisin keinoin pitää kiinni katteistanne, tälläisella pikkuporukan reissulla ei niitä ole mahdollista kaventaa.
Jopa joku kehitteli kopion tapaisen reissun, mutta paljon suuremmalle henkilömäärälle,
oikein puskalounaalla ja Valkjärven hienoimassa hotellissa parilla yöllä maustettuna mahdollisimman suuren katteen saamiseksi. Nostata vaan sitä imagoasi "moninimimerkki" omalla kohdallasi, minun sitä ei todellakaan tarvitse tehdä.
Voisin antaa ilmaisen pikkuvinkin Venäjälle suuntautuvien matkojen suunnittelijoille, kerätkää ystävistänne ja sukulaisistanne todelliset lähtijät laatikaa alustava matkaohjelma ja pyytäkää useammalta matkanjärjestäjältä tarjous omalle ryhmällenne, muistakaa sopia kaikki mahdolliset asiat etukäteen, kuten useissa matkaohjelmissa on luettavissa että matkan toteuttaminen vaatii esimerkiksi 30 lähtijää sitten kun siihen tuleekin 40 lähtijää niin näiden "kymmenen "ylimääräisen kuljetuskustannukset jäävät ylimääräiseksi voitoksi matkanjärjestäjälle, silloin kun tiedetään jo palvelua tilattaessa todellinen lähtijämäärä hinta on todellinen jokaisen kohdalla.
Nykyisin kannattaa hankkia jokaiselle henkilökohtainen viisumi, hinnanero on pieni ryhmäviisumiin, kertaviisumi on voimassa kuukauden joten yllättävienkin tapahtumien seuratessa ei tarvitse hätäillä viisumin loppumista.
Mitä sitten tulee tähän kotipaikka keskusteluun niin mielestäni on aika vaikeaa suunitella minkäänlaista matkareittiä jos ei ole tiedossa kyytiin tulopaikat. Turha tänne on kirjoitella käskevässä muodossa minkaanlaisia tarinoita, olen senverran monta aamua nähnyt etten ihan pienestä hätkähdä. - kehtaa
Osuinko herkkään paikkaan arvatessani sinun herra tai rouva "moninimimerkki" kyselyiden aitouden. Ihan pikku vinkkinä katseleppas vessasi peiliin niin näet, pahimman räyhääjän näissä viestiketjuissa.
Jos on jäänyt epäselväksi, niin olen tehnyt vastaavanlaisia matkoja aiemminkin, joten tiedän tarkalleen mistä kirjoittelen ja kyselin vain halukkaita lähtijöitä mukaan, en ole mielestäni luvannut teille kenellekkään taivaspaikkaa, siitä varmemmin huolehditte ihan itse henkilökohtaisesti. Kuten arvasin jo ensimmäisen ketjun avauksessa te matkoja ammatiksenne järjestävät yritätte kaikin mahdollisin keinoin pitää kiinni katteistanne, tälläisella pikkuporukan reissulla ei niitä ole mahdollista kaventaa.
Jopa joku kehitteli kopion tapaisen reissun, mutta paljon suuremmalle henkilömäärälle,
oikein puskalounaalla ja Valkjärven hienoimassa hotellissa parilla yöllä maustettuna mahdollisimman suuren katteen saamiseksi. Nostata vaan sitä imagoasi "moninimimerkki" omalla kohdallasi, minun sitä ei todellakaan tarvitse tehdä.
Voisin antaa ilmaisen pikkuvinkin Venäjälle suuntautuvien matkojen suunnittelijoille, kerätkää ystävistänne ja sukulaisistanne todelliset lähtijät laatikaa alustava matkaohjelma ja pyytäkää useammalta matkanjärjestäjältä tarjous omalle ryhmällenne, muistakaa sopia kaikki mahdolliset asiat etukäteen, kuten useissa matkaohjelmissa on luettavissa että matkan toteuttaminen vaatii esimerkiksi 30 lähtijää sitten kun siihen tuleekin 40 lähtijää niin näiden "kymmenen "ylimääräisen kuljetuskustannukset jäävät ylimääräiseksi voitoksi matkanjärjestäjälle, silloin kun tiedetään jo palvelua tilattaessa todellinen lähtijämäärä hinta on todellinen jokaisen kohdalla.
Nykyisin kannattaa hankkia jokaiselle henkilökohtainen viisumi, hinnanero on pieni ryhmäviisumiin, kertaviisumi on voimassa kuukauden joten yllättävienkin tapahtumien seuratessa ei tarvitse hätäillä viisumin loppumista.
Mitä sitten tulee tähän kotipaikka keskusteluun niin mielestäni on aika vaikeaa suunitella minkäänlaista matkareittiä jos ei ole tiedossa kyytiin tulopaikat. Turha tänne on kirjoitella käskevässä muodossa minkaanlaisia tarinoita, olen senverran monta aamua nähnyt etten ihan pienestä hätkähdä.Minä en ole mitään kehitellyt kopioita jonkun toisen harrastelijan innoittamana. Pikemminkin siinä kävi niin, että luettuani avaamasi viestiketjun sain idean tuoda julki mahdollisuuden päästä mukaan reilun 10 vuoden ajan kerta vuoteen toteutetulle Karjalan retkelle. Näistä ei kyllä juurikaan kukaan rikastumaan pääse onko sitten reissussa 10 vai 80 henkeä. Isommissa ryhmissä on sen verran paljon työtä pitkin vuotta, että ei kehtaa lähteä edes laskemaan. Annetaan mieluummin kaikkien kukkien kukkia ja jätetään tuo toisten harrastetoiminnan arvostelu vähemmälle. Itselläni on oma näkemykseni ja idea, miten matkat toteutetaan ja sinulla omasi. Itsekin voisin toimia ihan saman periaatteen mukaan, mutta...siihen ei löydy yksinkertaisesti itseltäni aikaa ja toisaalta arvostan osaavaa verkostoa ja sen tuomaa yhteistyötä erittäin korkealle. Siitä myös hyötyy retkeläiset matkan aikanakin ihan selkeästi. Pari ensimmäistä vuotta tein kaiken käytännön järjestelytyöt itse ja en löydä siinä mitään järkeä näiden vuosien kokemusten perusteella.
Kuten sanoin, annetaan kaikkien kukkien kukkia ja jokaiselle retkelle löytyy omat reissaajansa ja retken myötä omat matkakokemuksensa. Eräs yksinkertainen totuus on kuitenkin olemassa: Se mikä ei ole aitoa ja jossa hinta/laatu ei kohtaa ei ole pitkäkestoista toimintaa. - Paljon turhaa työtä tehnyt
kehtaa kirjoitti:
Minä en ole mitään kehitellyt kopioita jonkun toisen harrastelijan innoittamana. Pikemminkin siinä kävi niin, että luettuani avaamasi viestiketjun sain idean tuoda julki mahdollisuuden päästä mukaan reilun 10 vuoden ajan kerta vuoteen toteutetulle Karjalan retkelle. Näistä ei kyllä juurikaan kukaan rikastumaan pääse onko sitten reissussa 10 vai 80 henkeä. Isommissa ryhmissä on sen verran paljon työtä pitkin vuotta, että ei kehtaa lähteä edes laskemaan. Annetaan mieluummin kaikkien kukkien kukkia ja jätetään tuo toisten harrastetoiminnan arvostelu vähemmälle. Itselläni on oma näkemykseni ja idea, miten matkat toteutetaan ja sinulla omasi. Itsekin voisin toimia ihan saman periaatteen mukaan, mutta...siihen ei löydy yksinkertaisesti itseltäni aikaa ja toisaalta arvostan osaavaa verkostoa ja sen tuomaa yhteistyötä erittäin korkealle. Siitä myös hyötyy retkeläiset matkan aikanakin ihan selkeästi. Pari ensimmäistä vuotta tein kaiken käytännön järjestelytyöt itse ja en löydä siinä mitään järkeä näiden vuosien kokemusten perusteella.
Kuten sanoin, annetaan kaikkien kukkien kukkia ja jokaiselle retkelle löytyy omat reissaajansa ja retken myötä omat matkakokemuksensa. Eräs yksinkertainen totuus on kuitenkin olemassa: Se mikä ei ole aitoa ja jossa hinta/laatu ei kohtaa ei ole pitkäkestoista toimintaa.Opettele ainakin passin numerot ja syntymäajat laittamaan oikei viisumihakemuksiin, ettei matkanjohtajien tarvitse passintarkistuksessa niitä korjailla.
- tuolla?
Paljon turhaa työtä tehnyt kirjoitti:
Opettele ainakin passin numerot ja syntymäajat laittamaan oikei viisumihakemuksiin, ettei matkanjohtajien tarvitse passintarkistuksessa niitä korjailla.
Epäselvyyksien välttämiseksi itselläni on käytäntö kerätä lähtijöiltä passikopiot viisumia varten ja lähettää ne matkatoimistolle osallistujalistan kera ja matkatoimisto huolehtii viisumihakemuksen sitten konsulaattiin. Itse toimin sitten reissussa matkanjohtajana. Nähtävästi erehdyit henkilöstä.
- APAP
Osuinko herkkään paikkaan arvatessani sinun herra tai rouva "moninimimerkki" kyselyiden aitouden. Ihan pikku vinkkinä katseleppas vessasi peiliin niin näet, pahimman räyhääjän näissä viestiketjuissa.
Mitä sitten tulee tähän kotipaikka keskusteluun niin mielestäni on aika vaikeaa suunitella minkäänlaista matkareittiä jos ei ole tiedossa kyytiin tulopaikat. Turha tänne on kirjoitella käskevässä muodossa minkaanlaisia tarinoita, olen senverran monta aamua nähnyt etten ihan pienestä hätkähdä.Rakas ystävä!
Sinulla on tosi hieno nimimerkki. Koska et halua rekisteröidä sitä, muutkin kirjoittelevat sillä. Tämä palsta vaan on sellainen. Itse päätät.
Kokoat ryhmää hienoon seikkailuun. Teet tärkeätä työtä. Mutta ei tältä palstalta kukaan tule mukaasi. Semminkään, kun et ole ilmoittanut mitään yhteystietoa.
Mutta mene ystäviesi kanssa hyvillä mielin sille matkalle. Kaikkea hyvää Sinulle
AP - Kova karju
kehtaa kirjoitti:
Minä en ole mitään kehitellyt kopioita jonkun toisen harrastelijan innoittamana. Pikemminkin siinä kävi niin, että luettuani avaamasi viestiketjun sain idean tuoda julki mahdollisuuden päästä mukaan reilun 10 vuoden ajan kerta vuoteen toteutetulle Karjalan retkelle. Näistä ei kyllä juurikaan kukaan rikastumaan pääse onko sitten reissussa 10 vai 80 henkeä. Isommissa ryhmissä on sen verran paljon työtä pitkin vuotta, että ei kehtaa lähteä edes laskemaan. Annetaan mieluummin kaikkien kukkien kukkia ja jätetään tuo toisten harrastetoiminnan arvostelu vähemmälle. Itselläni on oma näkemykseni ja idea, miten matkat toteutetaan ja sinulla omasi. Itsekin voisin toimia ihan saman periaatteen mukaan, mutta...siihen ei löydy yksinkertaisesti itseltäni aikaa ja toisaalta arvostan osaavaa verkostoa ja sen tuomaa yhteistyötä erittäin korkealle. Siitä myös hyötyy retkeläiset matkan aikanakin ihan selkeästi. Pari ensimmäistä vuotta tein kaiken käytännön järjestelytyöt itse ja en löydä siinä mitään järkeä näiden vuosien kokemusten perusteella.
Kuten sanoin, annetaan kaikkien kukkien kukkia ja jokaiselle retkelle löytyy omat reissaajansa ja retken myötä omat matkakokemuksensa. Eräs yksinkertainen totuus on kuitenkin olemassa: Se mikä ei ole aitoa ja jossa hinta/laatu ei kohtaa ei ole pitkäkestoista toimintaa.eilen naapuri kertoi
yhdellä miehillä oli emäsika ja hän halusi pieniä possuja sille. Kylässä oli 3 karjua. No, miesi pani sikaa kottikärryille ja lähti ensimmäisen karjun luokse- emäsikä touhusi sen kanssa, mies odotti- possuja ei tullut. hän laitoi sikaa taas kottikärryille ja lähti seuraavan karjun luokse. tapahtui niin kuin eka kerralla. karjun emäntä ihmetteli mihin toi emäsikä meni? Mies vastasi- se odottaa jo kottikärryillä seuraava karjuaa.... - Helvetin kova karju
Kova karju kirjoitti:
eilen naapuri kertoi
yhdellä miehillä oli emäsika ja hän halusi pieniä possuja sille. Kylässä oli 3 karjua. No, miesi pani sikaa kottikärryille ja lähti ensimmäisen karjun luokse- emäsikä touhusi sen kanssa, mies odotti- possuja ei tullut. hän laitoi sikaa taas kottikärryille ja lähti seuraavan karjun luokse. tapahtui niin kuin eka kerralla. karjun emäntä ihmetteli mihin toi emäsikä meni? Mies vastasi- se odottaa jo kottikärryillä seuraava karjuaa....miten tuo soperruksesi kuuluu mielestäsi tähän palstaan, todellakin yhtähyvin kuin hajuvesi lihapullaan. PS. muistitkohan ottaa lääkkeesi aamulla.
- kuka uskaltaa
Ahaa elämyksiä kirjoitti:
Suoraan sanoen olet pilkunviilaaja tai paremminkin pilkunnussia etsi jorinoillesi parempi kanava kuin tää.
Olen seurannut tätä keskustelua ihmetyksellä.
Minä en ainakaan lähtisi tällaisen porukan kanssa samalle reissulle. Porukan eripuraisuuden näkee jo kirjoitetuista teksteistä.
Miksei voi mennä "omin voimin" omalla autolla 2-4 henkilöä, ottaa aikaa ja menee. Ei tarvitse selitellä ja suunnitella. Suunnitelma syntyy matkalla. Toteutuneita matkoja itsellä "hyviä" tällä systeemillä: jo noin 1000 venäjällä, parhaimpana vuonna 1993 sata käyntiä. Kahdesti maapallon ympäri, kahden viikon matkoja. Kenian safari 2 viikkoa. Disneylandit jenkeissä itärannikolla Orlando ja länsirannikolla Anahaim, sekä Pariisin disney. Parikymmentä kertaa Espanjassa, kaikki mahdolliset kohteet.
Vielä haaveena on mennä junalla venäjän ja kiinan läpi ilman aikataulua. Kimmokkeen ja ajatuksen tähän sain kun menin luxus yöjunalla Nairobista Mombasaan. Joka puolella maailmaa olen toimeen tullut, ei ryöstöjä, ei tauteja, oma asenne ratkaisee. Yhdestä asiasta olen kieltäytynyt Fidzi saarilla, menin paikalliseen "tönöön" kaverit istu ringissä ison puukupin ääressä (noin 5 litr.) jossa näyn perusteella oli savivelliä, siitä ne hörppi vuorotellen ja olivat hilpeällä mielellä. Kyselin mitä tämä on, miten tehty ja jne. käyminen oli saatettu aikaiseksi naisten sylkemillä tähän kuppiin !!!!
Sorry ! Tiedän ! Tähän minun jorinoille tulee kielteistä palautetta, mutta se ei haittaa. Haluan vain tällä osoittaa, menkää kaverin kera. Toimeen tulette ilman aikatauluja. Saatte ystäviä ympäri maapallon. Näette ja koette paljon enemmän, kuin aikatauluilla ja tuntemattomilla "ahdistuneilla suomalaisilla" matkakumppaneilla varustetulla seuramatkalla. - Kokematon Karjalainen
kuka uskaltaa kirjoitti:
Olen seurannut tätä keskustelua ihmetyksellä.
Minä en ainakaan lähtisi tällaisen porukan kanssa samalle reissulle. Porukan eripuraisuuden näkee jo kirjoitetuista teksteistä.
Miksei voi mennä "omin voimin" omalla autolla 2-4 henkilöä, ottaa aikaa ja menee. Ei tarvitse selitellä ja suunnitella. Suunnitelma syntyy matkalla. Toteutuneita matkoja itsellä "hyviä" tällä systeemillä: jo noin 1000 venäjällä, parhaimpana vuonna 1993 sata käyntiä. Kahdesti maapallon ympäri, kahden viikon matkoja. Kenian safari 2 viikkoa. Disneylandit jenkeissä itärannikolla Orlando ja länsirannikolla Anahaim, sekä Pariisin disney. Parikymmentä kertaa Espanjassa, kaikki mahdolliset kohteet.
Vielä haaveena on mennä junalla venäjän ja kiinan läpi ilman aikataulua. Kimmokkeen ja ajatuksen tähän sain kun menin luxus yöjunalla Nairobista Mombasaan. Joka puolella maailmaa olen toimeen tullut, ei ryöstöjä, ei tauteja, oma asenne ratkaisee. Yhdestä asiasta olen kieltäytynyt Fidzi saarilla, menin paikalliseen "tönöön" kaverit istu ringissä ison puukupin ääressä (noin 5 litr.) jossa näyn perusteella oli savivelliä, siitä ne hörppi vuorotellen ja olivat hilpeällä mielellä. Kyselin mitä tämä on, miten tehty ja jne. käyminen oli saatettu aikaiseksi naisten sylkemillä tähän kuppiin !!!!
Sorry ! Tiedän ! Tähän minun jorinoille tulee kielteistä palautetta, mutta se ei haittaa. Haluan vain tällä osoittaa, menkää kaverin kera. Toimeen tulette ilman aikatauluja. Saatte ystäviä ympäri maapallon. Näette ja koette paljon enemmän, kuin aikatauluilla ja tuntemattomilla "ahdistuneilla suomalaisilla" matkakumppaneilla varustetulla seuramatkalla.No, näemmepä tässä sitten oikein kunnollisen
matkanjärjestäjän! Eikö yhtään hävetä?
Vanha mies (jonka muilutitte)
oli tulossa reissuusi.
Jos on kanttia, häpeä!
Joku saattoi tosissaan ottaa
tosissaan pelleilysi! - Kokenut Karjalainen
No, näemmepä tässä sitten oikein kunnollisen
matkanjärjestäjän! Eikö yhtään hävetä?
Vanha mies (jonka muilutitte)
oli tulossa reissuusi.
Jos on kanttia, häpeä!
Joku saattoi tosissaan ottaa
tosissaan pelleilysi!Varmasti kaikille palstaa seuranneille on tullut selväksi sinun käyttämät nimimerkit, voisit ystävällisesti käyttää samaa nimimerkkiä etkä käyttäisi useita nimimerkkejä.
Luuletko tosiaan minua niin tyhmäksi etten käsittäisi sinun tarkoitusperiä arvoisa matkanjärjestäjä joka leikit usealla nimimerkillä Vanhamies ym. muilla laupiasta Samarialaista. Koska Joulu on jo ovella niin Hyvää Joulua ja Onnellista Uuttavuotta, yritä saada paljon ensivuoden reisuilles lähtijöitä tuonne itään.
PS. Olemme edelleen lähdössä Karjalanmatkalle josta kirjoitin ensimmäisessä viestiketjussani, pidämme matkasta palaverin keväällä joten tapaamme kaikki toisemme ennen matkaa. - Kokematon Karjalainen
Varmasti kaikille palstaa seuranneille on tullut selväksi sinun käyttämät nimimerkit, voisit ystävällisesti käyttää samaa nimimerkkiä etkä käyttäisi useita nimimerkkejä.
Luuletko tosiaan minua niin tyhmäksi etten käsittäisi sinun tarkoitusperiä arvoisa matkanjärjestäjä joka leikit usealla nimimerkillä Vanhamies ym. muilla laupiasta Samarialaista. Koska Joulu on jo ovella niin Hyvää Joulua ja Onnellista Uuttavuotta, yritä saada paljon ensivuoden reisuilles lähtijöitä tuonne itään.
PS. Olemme edelleen lähdössä Karjalanmatkalle josta kirjoitin ensimmäisessä viestiketjussani, pidämme matkasta palaverin keväällä joten tapaamme kaikki toisemme ennen matkaa.Valitettavasti nimimerkki "Kokenut Karjalainen"
on nyt täysin ulkona!
"Vanha mies" ja kirjoittajalla ei varmasti ole
mitään yhtäläisyyttä. En ole matkanjärjestäjä,
en matkanjohtaja, enkä muukan toimihenkilö.
Olen tässä ryppäässä esiintynyt vain tällä
nimimerkillä. "Vanha mies" on täysin tuntematon.
Koska et uskalla mitään yhteystietojasi antaa
tälle VM:lle, uskoisin että vilpittömällä mielellä
reissuusi halunneelle Vanhalle miehelle
on hyvä, ettei reissuusi pääsyt.
Jotta jokin huijaus on menossa, olisiko verottajaa kohtaan
tai sitten ihan puhallus?
Muuten, pikkuhiljaa alkaa persoonasi paljastua... - ajatuksenkulkuasi?
Varmasti kaikille palstaa seuranneille on tullut selväksi sinun käyttämät nimimerkit, voisit ystävällisesti käyttää samaa nimimerkkiä etkä käyttäisi useita nimimerkkejä.
PS. Olemme edelleen lähdössä Karjalanmatkalle josta kirjoitin ensimmäisessä viestiketjussani, pidämme matkasta palaverin keväällä joten tapaamme kaikki toisemme ennen matkaa.Nimimerkki Kokenut Karjalainen, voisitko ystävällisesti selventää ajatuksenkulkuasi. Olet nähtävästi sotkenut eri kirjoittajat tässä ketjussa toisiinsa ja tehnyt omia villejä johtopäätöksiäsi. Tarkoitatko tällä epäilylläsi matkanjärjestäjästä tuota toista keskusteluketjun avaajaa, joka tiedustelee kiinnostuneita omalle Karjalan retkelleen tällä palstalla?
- Kokenut Karjalainen
ajatuksenkulkuasi? kirjoitti:
Nimimerkki Kokenut Karjalainen, voisitko ystävällisesti selventää ajatuksenkulkuasi. Olet nähtävästi sotkenut eri kirjoittajat tässä ketjussa toisiinsa ja tehnyt omia villejä johtopäätöksiäsi. Tarkoitatko tällä epäilylläsi matkanjärjestäjästä tuota toista keskusteluketjun avaajaa, joka tiedustelee kiinnostuneita omalle Karjalan retkelleen tällä palstalla?
Tuotapa en tullut ajatelleeksi, mutta niinhän sitä sanotaa että se koira älähtää mihin kalikka kolahtaa, revi lisää huumoria asiasta.
- Matkamies
Valitettavasti nimimerkki "Kokenut Karjalainen"
on nyt täysin ulkona!
"Vanha mies" ja kirjoittajalla ei varmasti ole
mitään yhtäläisyyttä. En ole matkanjärjestäjä,
en matkanjohtaja, enkä muukan toimihenkilö.
Olen tässä ryppäässä esiintynyt vain tällä
nimimerkillä. "Vanha mies" on täysin tuntematon.
Koska et uskalla mitään yhteystietojasi antaa
tälle VM:lle, uskoisin että vilpittömällä mielellä
reissuusi halunneelle Vanhalle miehelle
on hyvä, ettei reissuusi pääsyt.
Jotta jokin huijaus on menossa, olisiko verottajaa kohtaan
tai sitten ihan puhallus?
Muuten, pikkuhiljaa alkaa persoonasi paljastua...Kertoisitko miten tällä Kokeneen Karjalaisen matkaidealla voisi verottajaa kusettaa taikka puhaltaa rahaa keneltäkään, taidat olla itse paraskin veronkiertäjä tai välistävetäjä kun noin paljon hengästyttää nämä keskustelut sinua.
- ole osallistunut
Tuotapa en tullut ajatelleeksi, mutta niinhän sitä sanotaa että se koira älähtää mihin kalikka kolahtaa, revi lisää huumoria asiasta.
Selventääkseni vaan sinulle, niin en ole osallistunut tähän ketjuusi muuta kuin yhdellä ainoalla kommentilla, jossa tiedustelin "mitä tarkoitat?".
Olen siis tuossa toisen ketjun avaaja ja samalla myös vilpittömässä mielessä keräämässä porukkaa kasaan täydentämään jo tiedossani olevaa ryhmää. Meillä kummallakin on selkeästi erilainen idea toteuttaa rajantakaiseen Karjalaan matkaa ensi kesällä. Ja ei pitäisi olla, mikään ongelma, jos toimijoita on useampia.
Oman retkeni osallistujien perusrunko koostuu monien vuosien aikana matkoilla olleista henkilöistä ja ajatuksena on isommalla porukalla koota näkemyksiä ja kokemuksia sotiemme aikaisista taistelupaikoista ja tapahtumista asiantuntevan oppaan ja käytännön toteuttajien parissa. Mitään ennakkomaksuja tms. ei lähtijöiltä peritä vaan vasta keväällä passikopioita vastaan lähtee varausmaksut yms. posti lähtijöille.
En henkilökohtaisesti pidä tyylistäsi arvostella toisten toimintaa, kun kyseessä on kuitenkin meille, jotka tuonne lähdemme ja teemme retkiä, monin tavoin henkilökohtaisesti puhutteleva kokemus. On olemassa moninaisia tapoja toteuttaa noita Karjalaan suuntautuvia matkoja ja sinne lähtijöiden on syytä tiedostaa, minkälaiselle retkelle ovat lähdössä. Oma lupaukseni on se, että mistään Karjalan läpi tapahtuvasta pikaristeilystä ei ole kyse. Toivotan sinulle kaikkea hyvää oman retkesi suhteen. - Kokenut Karjalainen
ole osallistunut kirjoitti:
Selventääkseni vaan sinulle, niin en ole osallistunut tähän ketjuusi muuta kuin yhdellä ainoalla kommentilla, jossa tiedustelin "mitä tarkoitat?".
Olen siis tuossa toisen ketjun avaaja ja samalla myös vilpittömässä mielessä keräämässä porukkaa kasaan täydentämään jo tiedossani olevaa ryhmää. Meillä kummallakin on selkeästi erilainen idea toteuttaa rajantakaiseen Karjalaan matkaa ensi kesällä. Ja ei pitäisi olla, mikään ongelma, jos toimijoita on useampia.
Oman retkeni osallistujien perusrunko koostuu monien vuosien aikana matkoilla olleista henkilöistä ja ajatuksena on isommalla porukalla koota näkemyksiä ja kokemuksia sotiemme aikaisista taistelupaikoista ja tapahtumista asiantuntevan oppaan ja käytännön toteuttajien parissa. Mitään ennakkomaksuja tms. ei lähtijöiltä peritä vaan vasta keväällä passikopioita vastaan lähtee varausmaksut yms. posti lähtijöille.
En henkilökohtaisesti pidä tyylistäsi arvostella toisten toimintaa, kun kyseessä on kuitenkin meille, jotka tuonne lähdemme ja teemme retkiä, monin tavoin henkilökohtaisesti puhutteleva kokemus. On olemassa moninaisia tapoja toteuttaa noita Karjalaan suuntautuvia matkoja ja sinne lähtijöiden on syytä tiedostaa, minkälaiselle retkelle ovat lähdössä. Oma lupaukseni on se, että mistään Karjalan läpi tapahtuvasta pikaristeilystä ei ole kyse. Toivotan sinulle kaikkea hyvää oman retkesi suhteen.En ole viitannut tuleviin tai menneisiin sinun matkoihin, keitelkää perunanne Äyräpäässä ihan rauhassa, minun retket ovat lähinnä omatoimireissuja ilman suurta matkustajamäärää.
Ainoastaan käytän Venäjällä asuvien ystävien palveluita hotellien varauksissa ja muissa käytännön järjestelyissä.
Matkoillani on aina mukana sodissa mukana ollut henkilö, en käytä mitään kirjasta opikelleita asiantuntijoita kun vielä on todellisia paikalla olleitakin saatavilla, jotka ilman korvausta haluavat lähteä mukaan.
Huomennahan voit katsoa opiskelu mielessä sodista kertovia elokuvia monelta kanavalta.
Lopetan kanssasi kirjoittelun tähän, jokohan ymmärät miten asiat todella ovat vai vieläkö luulet olemattomia. - Kokematon Karjalainen
Matkamies kirjoitti:
Kertoisitko miten tällä Kokeneen Karjalaisen matkaidealla voisi verottajaa kusettaa taikka puhaltaa rahaa keneltäkään, taidat olla itse paraskin veronkiertäjä tai välistävetäjä kun noin paljon hengästyttää nämä keskustelut sinua.
Kiitokset palautteesta.
Tämmöinen nimetön matkanjärjestäjä on erittäin epäilyttävä.
Kaveriporukassa ilman julkisuutta
tämmöinen matkustelu on ihan ok.
Mutta...jos tullaan näille palstoille elvistelemään
ja muka tarjotaan mahdollisuutta osallistua
matkoihin, mutta ei edes yhteystietoja uskalleta antaa,
herää epäilys, että onkohan kaikki nyt ihan laillista.
Mitäs, jos jättää porukan heitteille; ei majoitusta, ei enää autoa jne,
kukahan vastaa? Toisin tämän matkanjärjestäjän
älykkyysosamäärä lienee sama, kuin hänen
kengännumeronsa, ei osaa edes asiallisesti
keskustella (no huuli).
Lainaus viestistäsi: "taidat olla itse paraskin veronkiertäjä tai välistävetäjä".
Jos itse olet myös palkkatuloilla elävä tai
eläkeläinen kaiketi tiedät, miten mahdotonta veronkierto ja välistäveto on.
Tämä on sitten minulta viimeinen reply tässä ketjussa.
Harmittelen vaan kohdetta "Vanha mies".
Mielestäni hän oli kiinnostunut asiasta, mutta teki kai oikean ratkaisun, ei tämmöiseen.
Luotettavia matkanjärjestäjiä löytyy: googlettakaa! - kun itse nostaa
En ole viitannut tuleviin tai menneisiin sinun matkoihin, keitelkää perunanne Äyräpäässä ihan rauhassa, minun retket ovat lähinnä omatoimireissuja ilman suurta matkustajamäärää.
Ainoastaan käytän Venäjällä asuvien ystävien palveluita hotellien varauksissa ja muissa käytännön järjestelyissä.
Matkoillani on aina mukana sodissa mukana ollut henkilö, en käytä mitään kirjasta opikelleita asiantuntijoita kun vielä on todellisia paikalla olleitakin saatavilla, jotka ilman korvausta haluavat lähteä mukaan.
Huomennahan voit katsoa opiskelu mielessä sodista kertovia elokuvia monelta kanavalta.
Lopetan kanssasi kirjoittelun tähän, jokohan ymmärät miten asiat todella ovat vai vieläkö luulet olemattomia.Mistä moinen agressiivisuus ja ylimielisyys? Omat reissuni ovat alunperin rakentuneet siihen ajatukseen, että veteraanipolven perintöä siirretään nuoremmille sukupolville. Ensimmäisillä reissuillani oli veteraaneja joukosta liki kaksikymmentä muodostaen kolmanneksen koko porukasta. Sittemmin vuosien saatossa on tuo veteraanien joukko keskuudessamme pienentynyt. Mutta tärkein asia on nimenomaan se perintö - niin henkinen kuin kokemuksellinen perintö -, jonka veteraanipolvilla on annettavana meille nuoremmille.
Haitaksi tähän ei ole ollut myöskään se seikka, että matkassa on mukana elämäntyönsä armeijan palveluksessa tehnyt esiupseeri, jolla on omakohtaista työkokemusta mm. armeijassa sotien jälkeen palvelleiden veteraanien kanssa.
En pidä itseäni minään sotahistorian asiantuntijana - ainoastaan harrastajana, jolla on liki 40 vuoden harrastustausta asiaa kohtaan.
Niin kuin sanoin, tärkeintä on siirtää veteraanien perintöä nuoremmille sukupolville ja sitä ehtii vielä tehdä muutoinkin kuin kirjojen avulla.
Ehkä saat jotain extraa tuosta tölvimisestäsi, mutta haitanneko mitään, kun itse tietää, mitä ja miksi harrastaa moista retkeilyä. - Hinnoitteluja tekevä
kun itse nostaa kirjoitti:
Mistä moinen agressiivisuus ja ylimielisyys? Omat reissuni ovat alunperin rakentuneet siihen ajatukseen, että veteraanipolven perintöä siirretään nuoremmille sukupolville. Ensimmäisillä reissuillani oli veteraaneja joukosta liki kaksikymmentä muodostaen kolmanneksen koko porukasta. Sittemmin vuosien saatossa on tuo veteraanien joukko keskuudessamme pienentynyt. Mutta tärkein asia on nimenomaan se perintö - niin henkinen kuin kokemuksellinen perintö -, jonka veteraanipolvilla on annettavana meille nuoremmille.
Haitaksi tähän ei ole ollut myöskään se seikka, että matkassa on mukana elämäntyönsä armeijan palveluksessa tehnyt esiupseeri, jolla on omakohtaista työkokemusta mm. armeijassa sotien jälkeen palvelleiden veteraanien kanssa.
En pidä itseäni minään sotahistorian asiantuntijana - ainoastaan harrastajana, jolla on liki 40 vuoden harrastustausta asiaa kohtaan.
Niin kuin sanoin, tärkeintä on siirtää veteraanien perintöä nuoremmille sukupolville ja sitä ehtii vielä tehdä muutoinkin kuin kirjojen avulla.
Ehkä saat jotain extraa tuosta tölvimisestäsi, mutta haitanneko mitään, kun itse tietää, mitä ja miksi harrastaa moista retkeilyä.100€ päivääkohden per. matkustaja matkustajakoti tasoisessa majoituksessa ei ole mitään pyyteetöntä puuhastelua vaan kovanluokan bisnestä joka tuottaa hyvän potin harrastajalle.
Ps, mielenkiitoinen keskusteluketju, älkää lopettako tähän vaan jatkakaa vielä Joulun jälkeenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433523- 362124
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301799- 161567
- 231538
- 111467
- 241397
- 141257
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781205- 251145