Malmin surullisen kuuluisa sairaala

Palle Ramstedt

Malmin sairaala alkaa jo koko suomessa saamaan sellaista mainetta että suoraan sanoen pelkään sitä paikaa, viime aikana on maine pahentunut entisestään pahemmaksi.
Ihmisiä lähetetään kotiin kitumaan, kun vastoin otettaisiin sisään tutkimuksiin.
Eikö se hitto vie jo raja kulje siinä että kun toinen itkua vääntäen kituu tuskissaaan oksenellen ja masentuneena, niin ei, Isosuisia ja epämielyttäviä vastauksia kyllä saa ilmottautumisluukulta ja nekin tietty ruotsiksi, voi miksi herranjumala on asiat näin, vanhukset jotka koko ikänsä ovat veroja maksaneet, miksi heitä kohdellaan näin.
Olisi kiva elää ja nauttia elämästä, mutta sisimissä toivon että nyt täytyy elää koska vanhempana ei enään se ole mahdollista, IHMINEN ei ole minkään väärti vanhenettuaan.
Kadehdin teitä Kreikkalaisia esim, ollesani kreikassa huomasin että siellä vanhuksia tosiaan kunnioitettiia, samoin kuten myös mustalaiset tekevät.
Romaaneilla on paljon muitakin hienoja asioita kulttuurissaan.

17

3918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarzan

      palle palle eräskin porukka säilytti sairasta mummoaan vaatekomerossa.ps katso yleareenasta silminnäkiä helvetilliset naapurit siinä lisää hyviä tapoja joita kuulema omistavat.

      • Palle Ramstedt

        Eräs ja eräs, osta sinä Alibi lehti ja katso mitä valtaväestö tekee, siellä on tarinaa sun muuta, toki mustalaisilla huono maine on, mutta on se parempaan päin ja Haaparannan tarina on kyllä suuri poikkeus, eipä tollasta usein kuule.


    • Kuutar

      Olen kanssasi ihan samaa mieltä.
      Niinkuin varmaan huomasit alempana olevan aloitukseni.
      Samasta aiheesta,ja itse koettuna.
      Ja vielä:Se sama lääkäri empos laittoi sisätaudeil lähetteen miehelleni..no höh..siltä sit tuli lappu et ei sisätaudeil verenp.pot.hoideta.

      Tekisi niin vitusti..anteeksi ruma ilmaisuni,kertoa sen lekurin nimi.

      Mieheni sai toisen sydäninfarktin..no taas sama juttu..siis tuon ed. kirj.jälkeen.
      Ei ku kotiin.Mies kuulemma terve!
      Että terve rekkakuski vaan maantielle,
      uhmaamaan omaa henkeään,sekä muiden.Tää on kyllä tosi sairasta.

      Ja vielä lisään,itse olen sairaanhoitaja,..tosin en työs enää..eläkkeellä olen.
      Siis minä mittaan mieheltäni paineet kolmasti päiväs..raportoin ja pidän kirjaa,
      et lääkäri pääsis helpommal.

      Palvelu perseestä malmilla.

      • narodni rabotet tsa stalin

        Oliko venäjänkielinen joka puhuu håånåa rååtsia ja vielä hjuonnompaa suomea? Kysyn vaan......


      • Kuutar
        narodni rabotet tsa stalin kirjoitti:

        Oliko venäjänkielinen joka puhuu håånåa rååtsia ja vielä hjuonnompaa suomea? Kysyn vaan......

        Eipä sattunut tälläkertaa olevan.Oli ihan SUOMALAINEN...Siksi kummastuksemme oli suuri...


      • ojiuyfty
        Kuutar kirjoitti:

        Eipä sattunut tälläkertaa olevan.Oli ihan SUOMALAINEN...Siksi kummastuksemme oli suuri...

        Sekin vituttaa että sulkemisajan jälkeen sisällä on puliukkoja. Taitaa häipyä osastoilta käsidesipulloja. Unskille kelpaa kaikki.


      • tarzan
        ojiuyfty kirjoitti:

        Sekin vituttaa että sulkemisajan jälkeen sisällä on puliukkoja. Taitaa häipyä osastoilta käsidesipulloja. Unskille kelpaa kaikki.

        jaa romaanitko suomea pyörittää jo 500 vuotta eikä loppua näy.sotiemme jälkeen he jälleen,rakensivat suomen.romaanit ahkerat,tunnolliset,luotettavat,älykkäät,reilut, uskolliset.kyllä olisi suomalaiset kusessa jos ei romaanit olisi pelastaneet heitä ei olisi sosiaalitoimistoa,kelaa,sairaalaa,poliisia. eikä olisi ilmaisia hammashoitoja ajatelkaa hyvät ihmiset. kantaväestön pummit,työtävieroksuvat,varkaat,rikolliset 10tuhatta romaania elättävät teidät kaikki.


      • Arvoton
        tarzan kirjoitti:

        jaa romaanitko suomea pyörittää jo 500 vuotta eikä loppua näy.sotiemme jälkeen he jälleen,rakensivat suomen.romaanit ahkerat,tunnolliset,luotettavat,älykkäät,reilut, uskolliset.kyllä olisi suomalaiset kusessa jos ei romaanit olisi pelastaneet heitä ei olisi sosiaalitoimistoa,kelaa,sairaalaa,poliisia. eikä olisi ilmaisia hammashoitoja ajatelkaa hyvät ihmiset. kantaväestön pummit,työtävieroksuvat,varkaat,rikolliset 10tuhatta romaania elättävät teidät kaikki.

        Harkitsemmeko mielenosoitusta malmin edustalla; laitan kohta hitto liitteitä potilasvahinko keskuksen raportista missä he toteavat että on tapahtunut huolimaton hoitovirhe, palaan asiaan kun kiireiltäni ehdin, JUTTUA lisää tänne nyt.


      • Kuutar
        Arvoton kirjoitti:

        Harkitsemmeko mielenosoitusta malmin edustalla; laitan kohta hitto liitteitä potilasvahinko keskuksen raportista missä he toteavat että on tapahtunut huolimaton hoitovirhe, palaan asiaan kun kiireiltäni ehdin, JUTTUA lisää tänne nyt.

        Nettikirjoittelut eivät auta,sanomiset itse paikanpääl ei auta.Mitä pitäisi tehdä...kaikki menee kuuroille korville.

        Tilanne vain pahenee.Esimerkkejä kyllä riittää..vaikka kuinka paljon.
        Mutta kuka uskaltaa tODELLA tehdä jotain..

        Itse kokeneena monta kertaa esim.Ulkolainen lääkäri tarvitsee tulkin,paitsi kysyi viimeksi että jos taidan ruotsinkieltä,no sillä hetkellä en jaksanut pyytää tulkkia ja sanoin osaavani.Sispä keskustelu ja tutkiminen käytiin kielel.ruotsi.
        Aiemmin en PIRUTTANNIKAAN puhunut muuta kuin äidinkieltäni,
        joten sain myös "tulkin"joka puhui hoonosoomi..

        Nauratti kyllä oikeesti,ja olin kuulol käänneettiinkö valittamani vaiva oikein...

        No tapahtui tässä jo viisivuotta sitten seuraavaa:
        Kävin tutkituttamas vatsavaivojani ja useamman kerran.
        Lääkärillä oli tulkki.
        Lääkäri totesi leikkaustarpeen.Niinpä jäin odottelemaan..

        Vihdoin Vaasan keskussairaalasta soitettiin että
        seuraavana päivänä sinne ja leikataan.

        Menin sitten poistattamaan tikkejä vatsastani ja tapasin leikkausta ehdottaneen lääkärin.
        Ja ette ikinä arvaa,hän kysyi että oliko jo leikattu,minä että juuh..hän siihen että kuinka ihmeessä..paperini olivat hänen kädessään.

        Siis leikkaussaliin mennessäkään heil ei ollut muuta tietoa minsta kuin malmilta saadut puhelinohjeet..
        ja tämä tarina on tosi.Minä uskoin heitä ja minulle tehtiin mitä tehtiin.Kymmenen tikkiä mahaan.Vikakin löytyi mutta ja korjattiin,mutta ei SITÄ vikaa minkä lähettävä lääkäri oli todennut.On edelleen korjaamatta.Sen pituinen SE!


      • tutkitapururatasi

        ei vikaa, ei vikaa josko vika on korvien välissäsi?


    • mössömauno

      kyllä tää sairaala toiminta p:saaressa oli viisainta lopettaa!!!!! vittu kun kielipolitiikka menee kaiken edelle!!!! isäukollakin oli olkapää pois paikoiltaan ja kipu kova , eikä "kipu" lääkettä saanut kuin noin 1,5 h jälkeen vaikka 2kertaa huomautettiin??? ja loppujen lopuksi äijä kuskattiin vaasaan . jossa 5min. jälkeen olkapää oli paikoillaan, liian pitkään vetkutettiin ja käsi ei ikään entisensä! että näin....! Ja omalta kohdalta tyräleikkauksen jälkeen virokirurgi sanoi, heti kun tuo parantunut leikataan toinen?????? noin 6v. kulunut leikkauksesta! ei mitään ongelmaa ole ollut.... ilm. olen koe kani? suoraan sanottuna mielummin kokkolan keskussairaalaan kuin jakobstaadin paperittomille lekureille

      • svenskspråkig

        Pietarsaari pidetään ruotsinkielisenakaupunkina ja juuri siksi tilanne on näin, ei anneta resursseja hoitaa potilaat kunnolla.


      • Anonyymi
        svenskspråkig kirjoitti:

        Pietarsaari pidetään ruotsinkielisenakaupunkina ja juuri siksi tilanne on näin, ei anneta resursseja hoitaa potilaat kunnolla.

        Aivan outo paikka ei osata suomenkieltä. Kun tuommoista palvelua saa p.saaren malmilla niin täältä porukat lähtee muualle. Lääkärit aivan ummikkoja ja hoitajat myös. Väkiluku jo lähtenyt laskuun.Minun neljä tuttavaperhettä on lähtemässä muualle kielipolitiikan ja huonjen palvelujen vuoksi. Pietarsaaressa ei ole 10 vuoden päästä mitään vaan on kuin pieni maalaiskylä.


    • vieKotiisHoitoon

      Vie mummo tai paappa kotiis ja hoida, mitä täällä rääyt!

      • ootko-ite-terve

        Vai kotia!kyllä sen verran pitää lääkärinki ymmärtää?ettei kotihoito riitä,jos vanhalta ihmiseltä romahtaa kunto!kyllä se on lääkärin ja sairaalan vastuulla!


      • Anonyymi
        ootko-ite-terve kirjoitti:

        Vai kotia!kyllä sen verran pitää lääkärinki ymmärtää?ettei kotihoito riitä,jos vanhalta ihmiseltä romahtaa kunto!kyllä se on lääkärin ja sairaalan vastuulla!

        Mikäs hurri siellä rääkyy.


    • Anonyymi

      Eikä myöskään alkoholisti tai päihteidenkäyttäjä ole minkään arvoinen. Pietarsaaren riippuvuushoitoklinikkaa pidetään yleisenä vitsinä koko Pohjanmaa/Etelä-Pohjanmaa-akselilla. Ihmiset ostavat lääkkeensä kadulta mielummin kun hakeutuvat hoitoon. Olen nähnyt työni vuoksi kymmeniä (kyllä, kymmeniä) nuoria sekä nippa nappa kolmekymppisiä aikuisia jotka ovat yrittäneet saada A-klinikalta hoitoa, tuloksetta. Monihan siellä jopa asiakkaana olevat sanovat että se "hoito" on enemmänkin rankaisemista kuin auttamista. Reseptit uusitaan jos uusitaan (esimerkiksi vuosia rauhoittavia syöneiden kohdalla se on aika kriittistä että ne uusitaan ajallaan), lääkäri vaihtuu jatkuvasti, eivätkä he tunne edes klassisia huumausaineita, moderneista tutkimuskemilaaleista puhumattakaan. Tunsin myöskin entisen työni puolesta A-klinikan entisen päihdelääkärin Kimmo Kuisman, ja mitä olen nykyisiltä ja entisiltä asiakkailta (sekä tilastoista) kuullut, niin "ennen oli asiat paremmin". Joskus mietin, että jos olisikin asiat niin että olisin itse alkoholisti, lääkeriippuvainen tai huumausaineriippuvainen, niin en uskaltaisi minä siitä puljusta apua hakea.
      Kuten en Malmiltakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      88
      6240
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2584
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      29
      2106
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe