5v ja 8v kanarialle

en löytänyt aikaisempia ket...

Hei =)

Olemme suunnittelemassa perheen ensimmäistä etelänlomaa, ja kohteeksi on valikoitunut kanariansaaret-ihan siksi että olemme ensikertalaisia.
Olemme surffanneet netissä eri matkanjärjestäjien sivuilla, mutta lasten ohjelmista ei niissä kovin paljoa kerrota joten kokemus on paras opas-siispä kanarialla lasten kanssa matkustaneet jakakaa kokemuksenne ja kertokaa mikä on hyvä kaupunki/hotelli/matkatoimisto, jos on ollut negatiivisia kokemuksia niin olisi kiva tietää että sinne ei sitten ainakaan mennä (tyyliin hotelli homeessa, sikahuono palvelu tms.)
Mielellään menis sellaiseen paikkaan mistä on jo valmiiki lapsiperheillä hyviä kokemuksia, emmekä pelkästään matkanjärjestäjän sanojen varassa.
Kiitos jo etukäteen!

13

1672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - - - - - - - - - -

      Playa de las Americas ja siellä Tjäreborgin Sunwing Fanabe. Kortteli matkaa hiekkarannalle, paljon lapsiperheitä joille koko konsepti on suunniteltu, mahdollisuus ostaa all inc -paketti, helpointa mahdollista lomaa.
      Retkeillä kannattaa sen verran, että käytte ainakin Loro Parquessa saaren pohjoispuolella, muuten voi maata altaalla / rannalla koko loman.

    • ja siellä

      Puerto del Carmen. Siisti hyvätasoinen kohde jossa upeat loivat rannat. Koko saari on mielenkiintoinen ja varsinkin täynnä juuri tuon ikäisille jännittäviä käyntikohteita mm. Timanfayan tulivuorialue ja Mirador del Rio´n näköalapaikka. Playa Blancasta (muutama kilometri Carmenista) pääsee myös monta kertaa päivässä laivalla naapurisaari Fuerteventuralle ja ko. matka kestää vain n. 25 minuuttia. Lanzarotesta löytyy mukavasti tietoa ainakin plazan kanarian saari sivuilta.

    • Mats

      Olen aikanaan neljän lapseni kanssa matkustellut aika useissa paikoissa mm. Kanarialla. Periaatteeni oli, että eletään lasten ehdoilla, mutta nautitaan myös itse matkasta. Yksi tärkeä asia on, että hotellin uima-altaassa on lämmitetty vesi. Varsinkin keskitalvella atlantista suoraan pumpattu vesi on todella kylmää, eikä siinä edes lapset viihdy. Toinen tärkeä asia on, että joko samassa hotellissa tai jossakin lähihotellissa toimii matkanjärjestäjän tenavakerho tai vastaava, jotta vanhemmille jää myös yhteistä aikaa. Alexlusive hotellia en pidä tärkeänä, enkä tarpeellisena. Riittää, kun hotellissa on aamupala. On nimittäin mukava käydä jo tuonkin ikäisten lasten kanssa ulkona syömässä. Joka baarista löytyy myös lasten annoksia. Paremmuusjärjestykseen en osaa paikkoja laittaa, mutta kun olette ekakertaa matkalla, niin suosittelen Puerto Ricoa. Siellä ainain varmuudellapaistaa aurinko.

      • on tylsä

        paikka, annan ääneni Lanzarotelle!


      • *** *** ***
        on tylsä kirjoitti:

        paikka, annan ääneni Lanzarotelle!

        Makuasioita tietysti, mutta jos meillä lapset saavat valita, kohde on Puerto Rico, kakkosena Americas.


      • Mentira
        *** *** *** kirjoitti:

        Makuasioita tietysti, mutta jos meillä lapset saavat valita, kohde on Puerto Rico, kakkosena Americas.

        mutta kyllä minusta koko Lanzarote on niin mielenkiintoinen ja lapsista varmaan jännittävä paikka, että minäkin annan ääneni Lanzalle! Ja se laivamatka Fuerteventuralle on ihan "pakollinen"

        iltalukemista..

        http://keskustelu.plaza.fi/matkalaukku/keskustelu/haku?q=lanzarote&searchoptions=20132&begin_search=on&dd_begin_search=1&mm_begin_search=8&yyyy_begin_search=2008&dd_end_search=19&mm_end_search=11&yyyy_end_search=2008&searchtarget=threads


      • Mats
        Mentira kirjoitti:

        mutta kyllä minusta koko Lanzarote on niin mielenkiintoinen ja lapsista varmaan jännittävä paikka, että minäkin annan ääneni Lanzalle! Ja se laivamatka Fuerteventuralle on ihan "pakollinen"

        iltalukemista..

        http://keskustelu.plaza.fi/matkalaukku/keskustelu/haku?q=lanzarote&searchoptions=20132&begin_search=on&dd_begin_search=1&mm_begin_search=8&yyyy_begin_search=2008&dd_end_search=19&mm_end_search=11&yyyy_end_search=2008&searchtarget=threads

        Olin 1990-luvulla kahden lapsen kanssa Lanzarotella.
        Paikka oli kyllä aivan hyvä, mutta huonoa oli se, että uima-altaan vesi pumpattiin suoraan Atlantista ja se oli tammikuussa todella niin kylmää, ettei altaassa juurikaan lapsia näkynyt.Mielestäni tällaisella lomalla vesileikit ovat lapsille aika tärkeitä, veden pitäisi olla niin lämmintä, että siellä lapset voivat pulikoida.Kertoivat silloin, että Lanzarotella on joka hotellissa sama systeemi, vesi pumpataan lämmittämättä suoraan Atlantista.
        Gran Ganarialla ja Teneriffalla, joissa molemmissa olen vieraillut lasten kanssa useamman kerran, on aina löytynyt hotelleja, joissa vesi on uima-altaissa lämmitetty lapsille sopivaksi.


      • hotellista
        Mats kirjoitti:

        Olin 1990-luvulla kahden lapsen kanssa Lanzarotella.
        Paikka oli kyllä aivan hyvä, mutta huonoa oli se, että uima-altaan vesi pumpattiin suoraan Atlantista ja se oli tammikuussa todella niin kylmää, ettei altaassa juurikaan lapsia näkynyt.Mielestäni tällaisella lomalla vesileikit ovat lapsille aika tärkeitä, veden pitäisi olla niin lämmintä, että siellä lapset voivat pulikoida.Kertoivat silloin, että Lanzarotella on joka hotellissa sama systeemi, vesi pumpataan lämmittämättä suoraan Atlantista.
        Gran Ganarialla ja Teneriffalla, joissa molemmissa olen vieraillut lasten kanssa useamman kerran, on aina löytynyt hotelleja, joissa vesi on uima-altaissa lämmitetty lapsille sopivaksi.

        riippuen on lämmitetty vesi tai ei. Missään en ole tavannut hotellin uima-altaassa suolavettä. Meressä on Lanzarotella myös lastenkin hyvä uida sillä rannat ovat loivat.


      • en jaksa ymmärtää
        Mats kirjoitti:

        Olin 1990-luvulla kahden lapsen kanssa Lanzarotella.
        Paikka oli kyllä aivan hyvä, mutta huonoa oli se, että uima-altaan vesi pumpattiin suoraan Atlantista ja se oli tammikuussa todella niin kylmää, ettei altaassa juurikaan lapsia näkynyt.Mielestäni tällaisella lomalla vesileikit ovat lapsille aika tärkeitä, veden pitäisi olla niin lämmintä, että siellä lapset voivat pulikoida.Kertoivat silloin, että Lanzarotella on joka hotellissa sama systeemi, vesi pumpataan lämmittämättä suoraan Atlantista.
        Gran Ganarialla ja Teneriffalla, joissa molemmissa olen vieraillut lasten kanssa useamman kerran, on aina löytynyt hotelleja, joissa vesi on uima-altaissa lämmitetty lapsille sopivaksi.

        miksi ihmeessä pitää lentää etelään, jos uidaan sitten uima-altaassa meren sijasta? Kertoisko joku mulle, mitä ihmeen järkeä on matkustaa etelään, uida kloorisessa ja kusi-paskasessa vedessä, kun sitä voi tehdä kotikaupungin uimahallissakin?

        Itse en ole yhdelläkään matkalla mennyt uima-altaalle ja niitä matkoja on kertynyt jo aika monta. Jos veden lämpötilasta on kiinni, niin kyllä 28 asteista vettä löytyy läpi vuoden rapakon takaa.


      • Mats
        en jaksa ymmärtää kirjoitti:

        miksi ihmeessä pitää lentää etelään, jos uidaan sitten uima-altaassa meren sijasta? Kertoisko joku mulle, mitä ihmeen järkeä on matkustaa etelään, uida kloorisessa ja kusi-paskasessa vedessä, kun sitä voi tehdä kotikaupungin uimahallissakin?

        Itse en ole yhdelläkään matkalla mennyt uima-altaalle ja niitä matkoja on kertynyt jo aika monta. Jos veden lämpötilasta on kiinni, niin kyllä 28 asteista vettä löytyy läpi vuoden rapakon takaa.

        Jos olet neljän alle 10-vuotiaan kanssa reissussa, niin kyllä sinä varmaan heitä mielummin uima-altaalla vahdit kuin merenrannalla.
        Tässä oli kyse lapsista ja jos oikein ymmärsin, niin
        et ole enään lapsi.
        Itse aikuisena uin myös mielelläni meressä ja minusta aivan hyvä lämpötila on 18-20 C-asetta.


      • M-L K
        Mats kirjoitti:

        Jos olet neljän alle 10-vuotiaan kanssa reissussa, niin kyllä sinä varmaan heitä mielummin uima-altaalla vahdit kuin merenrannalla.
        Tässä oli kyse lapsista ja jos oikein ymmärsin, niin
        et ole enään lapsi.
        Itse aikuisena uin myös mielelläni meressä ja minusta aivan hyvä lämpötila on 18-20 C-asetta.

        kakarat kyllä uivat mieluummin meressä kuin uima-altaassa ja isä ja äiti heitä haukan lailla vahtii.


      • ehkäpä...
        M-L K kirjoitti:

        kakarat kyllä uivat mieluummin meressä kuin uima-altaassa ja isä ja äiti heitä haukan lailla vahtii.

        kakarat,mutta meidän lapset uivat mieluummin uima-altaassa. Riippuu tietenkin kakaroiden iästä ; )


    • villages

      Hei,
      Finnmatkojen Blue Villages hotelleista on hyviä kokemuksia. Esimerkiksi Gran Canarian Bahia Feliz on lapsiperheille suunniteltu lomakeidas, jossa on Bamse- ja Super Kids-kerhot lapsille ja hyvät allasalueet. Myös iltaohjelmaa sekä lapsille, että aikuisille. Tosin ranta on aika pieni,mutta taksilla pääsee 15 minuutissa Inglesin mahtaville hiekkarannoille/- dyyneille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1003
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      747
    5. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      707
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    9. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      690
    10. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    Aihe