Terveys Tansaniassa

mgeni

Onko kellään tätä viestiä lukevalla kokemuksia reissaamisesta/asumisesta Tansaniassa? Olen lähdössä sinne muutamaksi kuukaudeksi ja tahtoisin tietää kokemuksia kuullen tai niihin perustuen millaista lääkitystä sinne kannattaisi hommata..? Mikä/mitkä on tepsinyt kohteessa parhaiten? Sairastelultahan -oli se muodossa missä tahansa- ei varmaan välty noiden kuukausien aikana kokonaan, mutta lääkkeiden sivuvaikutuksista huolimatta olen niiden hankkimisen kannalla.

Polio, jäykkäkouristus, ab-hepatiitti ovat voimassa. Ehkä keltakuume rokote olisi hyvä ottaa? Entä miten malaria lääkkeiden suhteen? Lariamiin en taida luottaa, mutta saakohan paikan päältä mahdollisesti yhtä tepsiviä lääkkeitä, kun ovat täällä niin kalliita.? yhden pakan malaronea taidan ottaa kaikesta huolimatta mukaan...

Kertokaa, jos teillä kokemuksia ja millaisia! Kaikkihan varmasti reagoivat lääkkeisiinkin henkilökohtaisesti, yksilöinä. Siitä huolimatta antakaa kuulua mitä mieleen tulee.!
Ja kans niitä reissukokemuksia, missä on käyty, mitä nähty ja mitä koettu. missä tulisi käydä, mitä nähdä ja kokea?!
Kiitos. :)

3

748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tansaniaan

ota nyt ainakin se keltakuumerokotus ja malarialääkitys, olet aika kauan siellä joten kannattaa ottaa selvää voiko noin kauan yhtäjaksoisesti syödä malarialääkettä. Kaupunkiolosuhteissa ei liene niin tarvetta mutta jos menet maaseudulle ja noihin puistoihin siellä tarvitaan malarian estolääkitys. Itselleni Lariamista ei ole tullut oireita mutta Malaronesta kyllä. En menisi paikallisia malarialääkkeitä ostaan jos sieltä sellaisia löytyy.
      Missä sitten kannattaa käydä, tarpeeksi pitkällä safarilla tietysti, Tarangire ja Serengeti ovat olleet minulle parhaimmat paikat. Eteläosien puistoista Ruaha ja Selous. Yritä saada muutama telttayö keskellä puistoja pienen porukan kanssa. Muuta mitä harrastat mistä pidät, rantaelämää snorklaus oli ihanaa, sukellus varmaan vielä parempaa. Kilimantsarolle kiipeäminen jne.. Ei siellä välttämättä sairastu, terve järki käyttöön

• mgeni

Kiitos, panin puistojen nimet korvan taa. Ja sukellus!! Mahtavaa, jos se siellä onnistuu.!
        Keltakuumeesee sainki reseptin sekä lavantautii.. malaronea en kuulemma voi noin pitkälle ajalle ottaa sen jatkuvan käytönkää takia. Lariamia siis kerta viikkoon.
        Eiköhän näillä mennä.! :)
        Kilimanjaro kiikarissa...

• Mikaelah
        mgeni kirjoitti:

Kiitos, panin puistojen nimet korvan taa. Ja sukellus!! Mahtavaa, jos se siellä onnistuu.!
        Keltakuumeesee sainki reseptin sekä lavantautii.. malaronea en kuulemma voi noin pitkälle ajalle ottaa sen jatkuvan käytönkää takia. Lariamia siis kerta viikkoon.
        Eiköhän näillä mennä.! :)
        Kilimanjaro kiikarissa...

Olen myös matkaamassa tansaniaan vapaaehtoistöihin, ja kyllä järjestö ainaki infos mua että melko varmasti siellä sairastuu vaikka kuinha hyvä vastuskyky ja yleiskunto on (eli siis ripulia, muita mahaoireita)

Itselläni on vaan jäykkis ja ab-hepatiitti rokotukset, plus sitten paikanpäällä malarialääkitys.

Millasen reseptin mgeni sait lavantautiin ja keltakuumeeseen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      20
      2237
    2. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      28
      2088
    3. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      194
      1647
    4. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      52
      1609
    5. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      76
      1590
    6. Nainen rakas

Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      113
      1440
    7. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      51
      1379
    8. Pyyntö Teelle

Voisitko nyt vaan ystävällisesti laittaa viestin?
      Ikävä
      83
      1139
    9. Martina haluaa tasoisensa miehen

Seiskassa juttu minkälaisen miehen Martina haluaa. Kumppanin pitää tuoda hänen herkkyytensä ja vahvuutensa esiin sekä ol
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      997
    10. Voi ei! Katja Ståhl joutui sairaalaan - Syynä tämä vitsaus - Koskettava päivitys sairaalasängystä

Pikaista paranemista, Katja! Katja Ståhl on kertonut somessa joutuneensa sisään sairaalaan. Lue lisää: https://www.suom
      Suomalaiset julkkikset
      21
      895
    Aihe