Pitääkö mustasukkaisuuden

hävettää?

En oikein tiedä et mihin kategoriaan tää pitäis laittaa, mut siis semmonen tilanne et olen jo yli puol vuotta ollu ihan kauheesti ihastunu yhteen tyttöön, ja kun sain muutama kuukausi sitten sen poikaystävän selville, niin mä haukuin sitä aika pahasti (pääasiallisesti mustasukkaisuudesta). Olen tosiaan nähnyt koko tytön vasta kaks kertaa elämässä, ekan kerran kolme vuotta sitten (silloinkin ihastuin jo vähän) ja nyt siis uudestaan puolisen vuotta sitten, ja tunnustin sille rakkauteni vaikka tiesin sen seurustelevan. Se sanoi sillon et suostuisi ilman muuta, jos sillä ei ois jo poikaystävää, mut kun sillä jo on, ni tää ei nyt vaan käy, ja se teki mulle kaiken vielä paljon tuskaisemmaksi! En sillon tiennyt kuka se sen poikaystävä on, eikä se myöskään suostunut kertomaan siitä mitään. Sain sit kumminkin jossain vaiheessa kaverin kautta kyseisen pojan selville - ja netistä löysin vielä kuviakin - ja yllätyin aika lailla, se näyttää olevan melko erilainen ihminen kuin minä ja koulutustasoerokin mietitytti pikkuisen... Kuvittelin sit kai saavani tytön vielä suostuttua johonkin, ja olin tosin tyly tyyliin "Miten sä voit seurustella tommosen kanssa?" jne ja haukuin sitä muutenkin aika suorasanaisesti. Se tyttö vastas sit tosin vihaisesti (mitäpä muuta ois oikeestaan voinu odottaakaan?!), ja siinä vaiheessa tajusinkin sit tehneeni tosin pahan virheen, koska miten mä voin haukkua jotain tuntematonta ihmistä vaan sen takia et se sattuu seurustelemaan sen tytön kanssa, johon olen ihastunut? Rupes hävettämään todella paljon, ja pyysin useampaan otteeseen anteeks ja sanoin olevan pahoillani tapahtuneesta.

...Ehdotin nyt puolen vuoden jälkeen tytölle taas tapaamista, mut se ei halunnut, koska ei halua suututtaa poikaystäväänsä, joka ei halua sen tapaavan jotain ihmistä, joka haukkui sitä itse. Epäilen kyllä et sen poikaystävän ei halua meidän tapaavan ennen kaikkea siksi, että olen vieläkin ihastunut siihen tyttöön (vaikka tunteet nyt kyl jo vähän laantuneet, ku ei olla nähty puoleen vuoteen), mut mulla on silti tosin huono omatunto siit toisen ihmisen haukkumisesta pelkän mustasukkaisuuden takia. Ehdotin myös et voisin pyytää sen poikaystävältä vielä henkilökohtaisestikin anteeks, mut sitäkään se ei halunnut (mitä mä en ihan ymmärrä, ku luulisi ainakin et sen jälkeen asia tuntuis kaikista osapolista paremmalta).

Jäi nyt vaan askarruttamaan mieltä, että ajattelenks mä vaan liikaa ja pitäisköhän mun antaa asian nyt vaan olla tyyliin "sellaista sattuu kun on ihastunut, ei voi mitään", vai onko oikein että hävettää niin pirusti?

3

648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohj.mies7

olet typerä ääliö ja sinun pitäisi hävetä. taitaa tyttö ja hänen poikakaverinsa olla sinunlaista viksumpi. Ehkäpä poika on hyvin älykäs "koulutustaustastaan" huolimatta ja siksipä tyttö viihtyy pojan seurassa mielummin kuin ääliöiden

• äskeisen kirj.

Ja itse olet ainakin yhtä typerä ääliö kuin minä kun arvostelet mua tuolla tavalla vaikket tunne mua yhtään jos olet tullut miettineeksi asiaa. Elämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin joku "koulutustausta" (sen minäkin tiedän nykyään paremmin kuin hyvin), panin asian vain merkille siinä jutussa. Ja sitä paitsi koulutuksen kohdalla on pikemminkin kyse ahkeruudesta ja itselleen tavoitteita asettamisesta, ei niinikään ihmisen älykkyydestä, joka voi kyllä ilmetä ihan toisellakin tavalla.

Itse et näytä ainakaan olevan kovin alykäs, jos oot huomannu ni tää on keskustelupalsta eikä mikään haukkumis- tai kiusaamispalsta perkele!

• joskus mokaillu myös

anna asian olla ja pyydä anteeksi kasvotusten, jos joskus sattuu tilaisuus siihen. Ei tuota tilaisuutta kannata erikseen yrittää.

PS. kantapäänkautta oppinut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      26
      5271
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4647
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      145
      1577
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      155
      1426
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1260
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1104
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      21
      1064
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      189
      946
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      893
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      819
    Aihe