oinas n ja rakkaus

oinas n

Olen miettinyt viime aikoina miksi suhteeni menevät aina saman kaavan mukaan ja miksi ihastun aina tietynlaisiin miehiin? Kun ne suhteet ovat kuitenkin tuhoon tuomittuja.

Näin se menee: Ihastun miehessä huoliteltuun ulkonäköön ja hyvään käytökseen. Minulle on tärkeää että mies avaa minulle oven, hakee minut treffeille, osaa keskustella politiikasta ja on perillä ajankohtaisista asioista. Pidän itsestään selvyytenä että mies maksaa juomat treffeillä ja ostaa pieniä lahjoja. Aina näin käydessä ihastun mieheen enemmän ja enemmän.

Treffeillä: Minä pukeudun tyylikkäästi, mutta kuitenkin naisellisesti. Huomaan miehen kauniit eleet ja kiitän häntä käytöksestään vaikka se onkin minulle itsestään selvää. Keskustelen hänen kanssaan ajankohtaisista asioista ja flirttailen samalla selkeästi. Tykkään kiusoitella mutta en kuitenkaan hyppää sänkyyn heti.

Suhteessa: Tykkään haasteista ja osaan hurmata, mutta kun saan mitä halusin kyllästyn nopeasti. Ennen niin ihanat asiat miehessä alkavatkin ärsyttää. En halua että minulle soitellaan vähän väliä ja saatan loukata sanomalla asiasta. Minua ärsyttää se että saan kaiken tahtoni mukaan, eikä miehellä ole selkärankaa sanoa minulle vastaan. Jos en saa mitä haluan mies on valmis vaikka menemään kaupungin toiselle puolelle keskellä yötä ja sateessa, jotta hän voisi antaa minulle haluamani.

Kriisi: Koska mies on muuttunut haasteesta itsestäänselvyydeksi alan katsella muita miehiä. Lähden heidän kanssaan kahville ja saatan jopa flirttailla avoimesti. En kuitenkaan hyppää heidän kanssaan sänkyyn sillä se olisi pettämistä ja sitä en hyväksy.

Samaan aikaan mieheni on kyllästynyt ainaiseen kiukutteluuni ja alkaa miettimään muita vaihtoehtoja. Hän alkaa käydä ulkona ja saattaa tavata hyvinkin pian toisen naisen. Naisen joka jakaa hänelle huomiotaan, aivan kuten minäkin tein suhteemme alussa. Samalla hän kuitenkin saattaa jatkaa meidän suhdettamme kuten ennenkin, niin että minulla ei ole aavistustakaan hänen menoistaan, vasta kun myöhemmin. Sillä välittämättä kaikesta tästä olen hyvin luottavainen ja sinisilmäinen ja uskon miehestäni vain kaikkea hyvää. Varmistuttuaan että uusi suhde kantaa hän kertoo minulle uudesta naisesta.

Minä, aina niin vahva ja itsenäinen murrun ja alistun tekemään mitä tahansa säälittävyyksiin menevää saadakseni hänet takaisin. Silloin miehestä kuitenkin löytyy selkärankaa eikä hän enää halua jatkaa suhdettamme vaan valitsee mieluummin toisen naisen.

Yleensä kuitenkin jatkamme ystävyyttä sillä arvostamme kummatkin toisessa hyvää keskustelijaa ja ymmärtäjää. Lipsahduksiakin sattuu, mutta ero on lopullinen.

Aloitan uuden suhteen, mutta saatan silti haikailla exän perään ja hän minun. Saatamme soitella, mutta emme enää tapaa. Tunnen kuitenkin suurta tuskaa siitä että petän uutta miestäni tunnetasolla vaikka hän onkin minulle niin hyvä.

Ja taas kaikki alkaa alusta..

Olen huomannut itsestäni nämä seikat: ihastun helposti,kyllästyn nopeasti ja minun on vaikeaa päästää irti.

Pidän siitä että saan haluamani, mutta minua ärsyttää se että saan kaiken niin helposti. Osaan olla todella hurmaava ja haluttava, Tyttöystävä ja ystävä samassa paketissa. Hellin miehen piloille intohimolla ja huolenpidolla, oikeassa suhteessa. Näin siis suhteen alussa.

Olenkin saanut kuulla monelta mieheltä erotessammme että olen muuttunut siitä ihanasta ja ymmärtävästä ihmisestä vaikeaksi. He eivät jaksa sitä enää, joten he lähtevät.

Miten löytäisin miehen joka pitäisi mielenkiintoni yllä myös vuosien jälkeen? Jotta en kyllästyisi ja haikailisi muualle. Miehen joka osaisi antaa, mutta myös vaatia oikeassa suhteessa.

Ystäväni sanovat minun rakastuvan kynnysmattoihin. He sanovat että tarvitsen vahvan miehen josta on minulle vastusta. Olen samaa mieltä, mutta miten löydän sellaisen? Minkä minä sille voin että satun ihastumaan juuri tietynlaisiin miehiin?

16

2895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjetta

      Pitäisiköhän sinun miettiä, mitä se oikea rakkaus on? ja miksi feikkaat alussa, ole sellainen kuin olet normaalistikin. Et koskaan oikeasti kohtaa tunnetasolla ketään, jos pidät teatteria pystyssä.
      Pelkästään ihastuminen ei riitä pitämään suhdetta yllä. Siihen tarvitaan kahden ihmisen vahva läsnäolo, kiireettömyys ja ennenkaikkea rakkaus. Suorittamisen voit unohtaa.

    • Anche Io

      ...Ota renttu...Enemmän haastetta :D

      • Nimetön

        Joo, itse olen tässä kanssa sinkkuna ja tuntuu ettei sitä oikeeta tahdo löytyä millään...Pässin pää kun olen, haastetta miehessä pitää olla ja minua kiehtoo vahva seksuaalisuus jos en koe sitä ensi näkemältä niin en sitten kiinnostu olenkaan. Ongelmani on että vedän just näitä rentuja puoleen, jotka ei vielä tiedä mitä haluavat tai ovat pelimiehiä...Olen miettinyt että mikähän tässä menee koko ajan pieleen mutta kilttiäkään en halua. Mulle pitää olla vastusta..
        Antaakas mulle neuvoja..kieltämättä ehkäpä se seksuaalisuus tihkuu myös minusta mutta minkäs teen kun olen tälläinen.


    • oinas_herou

      en alleviivaa kaikkea sanomaasi..

      itse poikkean sinusta siinä etten etsi elättäjää itselleni, en VARMASTI..en anna miehen maksaa omia ostoksiani..paukkuja, ruokia..jne jne..olen siihen liian ylpeä..johtuukohan kotikasvatuksesta?

      enkä leiki itsekkäästi toisen tunteilla, olen oinas, joten en leiki toisten elämällä!!
      et sinäkään tekisi niin, joten nokka vaan pystyyn ja lopetat itsekkyyden, aika opettaa..sinuakin..kuten minuakin on opettanut :-)

      • oinas nainen myös

        Meille oinaille tuo kyllästyminen lienee hyvin luonteenomaista..
        itse olen viime aikoina koittanut ajatella asiaa vain itseni kautta.
        Pohdit kyllästymistäsi miesten luonteenpiirteen kautta, itse voin omasta kokemuksesta sanoa että se on ihan yksi ja sama onko mies macho vai ovimatto, jos olet yhtään niinkuin minä niin molempiin kyllä ajan kanssa kyllästyy.
        Siksi kehottaisin sinua katsomaan asiaa toiselta kantilta, kasvun paikkana itsellesi.
        Kun huomaat että ensimmäiset kyllästymisen tunteet alkavat pulpahtamaan esiin mieti tarkkaan miksi. Siksikö että mies on oikeasti tehnyt jotain mikä ajaa sinut hänen luotaan pois, vai oletko vain itsekkäästi kyllästynyt (mikä on meille hyvin ominaista). Jos olet vain kyllästynyt, kasva aikuiseksi.
        Tylysti ilmaistu mutta totuushan se on. Olen itse miljoonia kertoja kävellyt elämässäni peilin eteen ja sanonut varmaan ääneenkin itselleni että nyt on aika kasvaa, nähdä koko kuva. Yksikään parisuhde ei ole aina mielenkiintoinen, mielestäni pitkän liiton salaisuus on että pääsee niistä huonoista, tylsistä tai surullisista kausista yli oman kumppaninsa kanssa.
        Jos oikeasti miettii sitä millaisia me oinasnaiset pidemmän päälle olemme kumppanina ( puramme kiukun kumppaniin, tiedämme kaiken paremmin, saamme flirttailla mutta kumppanimme ei jnejne), on ylipäätänsä ihme että joku mies jaksaa meitä katsella ;D.
        Itse olen aikanaan kiinnostunut horoskoopeista juuri itsetutkiskelun vuoksi. En usko että yksikään piirre minussa ei olisi kehitettävissä tai hillittävissä ja luonnehoroskooppini pakottaa minut tuijottamaan pahinta vihollistani (itseäni) silmiin :).
        Älä luovuta itsesi edessä, kun seuraava hyvä mies tulee vastaan yksinkertaisesti päätä että tästä mennään läpi vaikka harmaan kiven. Syteen taikka saveen. Tottakai on olemassa se vaihtoehto että sitten kumppanisi kyllästyy, näin kävi itselleni kun viimein kasvoin. Karma tekee työtään!

        Niinkuin Taberman on jotenki tähän tyyliin sanonut: rakastuminen on ilmainen kyyti, rakkaus vaatii kovaa työtä.
        Uskalla tehdä se työ..nimenomaan ITSESI KANSSA.


      • Oinas N minäkin
        oinas nainen myös kirjoitti:

        Meille oinaille tuo kyllästyminen lienee hyvin luonteenomaista..
        itse olen viime aikoina koittanut ajatella asiaa vain itseni kautta.
        Pohdit kyllästymistäsi miesten luonteenpiirteen kautta, itse voin omasta kokemuksesta sanoa että se on ihan yksi ja sama onko mies macho vai ovimatto, jos olet yhtään niinkuin minä niin molempiin kyllä ajan kanssa kyllästyy.
        Siksi kehottaisin sinua katsomaan asiaa toiselta kantilta, kasvun paikkana itsellesi.
        Kun huomaat että ensimmäiset kyllästymisen tunteet alkavat pulpahtamaan esiin mieti tarkkaan miksi. Siksikö että mies on oikeasti tehnyt jotain mikä ajaa sinut hänen luotaan pois, vai oletko vain itsekkäästi kyllästynyt (mikä on meille hyvin ominaista). Jos olet vain kyllästynyt, kasva aikuiseksi.
        Tylysti ilmaistu mutta totuushan se on. Olen itse miljoonia kertoja kävellyt elämässäni peilin eteen ja sanonut varmaan ääneenkin itselleni että nyt on aika kasvaa, nähdä koko kuva. Yksikään parisuhde ei ole aina mielenkiintoinen, mielestäni pitkän liiton salaisuus on että pääsee niistä huonoista, tylsistä tai surullisista kausista yli oman kumppaninsa kanssa.
        Jos oikeasti miettii sitä millaisia me oinasnaiset pidemmän päälle olemme kumppanina ( puramme kiukun kumppaniin, tiedämme kaiken paremmin, saamme flirttailla mutta kumppanimme ei jnejne), on ylipäätänsä ihme että joku mies jaksaa meitä katsella ;D.
        Itse olen aikanaan kiinnostunut horoskoopeista juuri itsetutkiskelun vuoksi. En usko että yksikään piirre minussa ei olisi kehitettävissä tai hillittävissä ja luonnehoroskooppini pakottaa minut tuijottamaan pahinta vihollistani (itseäni) silmiin :).
        Älä luovuta itsesi edessä, kun seuraava hyvä mies tulee vastaan yksinkertaisesti päätä että tästä mennään läpi vaikka harmaan kiven. Syteen taikka saveen. Tottakai on olemassa se vaihtoehto että sitten kumppanisi kyllästyy, näin kävi itselleni kun viimein kasvoin. Karma tekee työtään!

        Niinkuin Taberman on jotenki tähän tyyliin sanonut: rakastuminen on ilmainen kyyti, rakkaus vaatii kovaa työtä.
        Uskalla tehdä se työ..nimenomaan ITSESI KANSSA.

        Olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi ko. aiheesta! Erittäin paljon harrastanut itsetutkiskelua ja oppinut vähitellen olemaan iteselleni rehellinen ja sitä myötä puhumaan asioista asioiden oikeilla nimillä. Totuus sattuu monesti, se on valitettavaa.


    • lisää..

      Lohduttavaa kuulla, että eräät muutkin oikku-naiset painivat samojen ongelmien kanssa. Yhdyn kaikkeen yllämainittuun; ihastun & kyllästyn nopeasti. Tapailun alussa olen ihana, mutta jossain vaiheessa se kaikki "lumo" haihtuu, ja muutun pirttihirmuksi. Enkä TOD tee sitä tahallani! Liian helpot & itseään "tyrkyttävät" eivät kiinnosta.. päinvastoin- alkaa vaan ärsyttämään ja ahdistamaan, kun joku vannoo rakkauttaan heti yhden näkemisen perusteella. Pitää olla miehessä haastetta, se on tää metsästäjänluonne :D
      Sitten juuri ne rentut kiinnostavat, vaikka alusta asti tietää vaan saavansa turpaansa loppupeleissä. Taas kasataan kaikki sirpaleet ja kootaan ajan kanssa ehjäksi -ja taas mennään kohti uusia tuulia!
      Masokistista puuhaahan tää ihan on.. mut minkä sitä luonnolleen mahtaa?

      Seksi on mulle yksi suhteen peruskivistä. Sitä pitää olla paljon ja sen pitää olla hauskaa & hyvää. Pari seurustelukumppania on todennut että "nainen ei voi haluta noin paljoa seksiä" -ihan kun mä halujani pystyisin säätelemään (..tai no ehkä pystyisin, mutta haluanko -EN!) ;)

      Mä kanssa "odotan" sitä kasvamista ja olen koittanutkin kasvattaa henkistä minääni, tuloksetta. Aina otan vaan siipeeni ja kompastun samoihin virheisiin. Pitää vaan toivoo että se elämä vielä kouluttaa ja vaikka asteen rankemalla kädellä :)

      Sarvet pystyyn armaat kanssa sisaret, kyllä se siitä ;D

      • Oinas n+

        Neisyt m... Ei toimi! Itselläni meni hermot kun neitsyt yritti kontrolloida mun elämää, menoja yms.


    • leppa

      neitsyt miesta?siina sinulle vastusta moneksi vuodeksi. ystavani on oinas nainen avoliitossa neitsyen kanssa jo monta vuotta,mies pettaa minka kerkiaa ja nainen sen kuin vain jatkaa yhdessa oloa hanen kanssa?mistahan johtuu,onko neitsyt ottanut sarvista tiukan otteen vai eiko naisella ole itseluottamusta.traagista katseltavaa

    • Oinas n kans :)

      Kuulostipa ihan mun tarinalta! :D Samaa rataa mennään..

    • -narsku-

      Kannattaa kokeilla perinteistä narsistisesti häiriintynyttä alkoholistinarkkia, eiköhän siinä riitä haastetta loppuelämäksi. Voi aloitta tyypin raitistamisesta. Ja jatkaa sen vahtimisella, ettei tuo raukkaparka vain retkahda. Voittaa varmasti oinaan kaikessa, impulsiivisuudessa, petollisuudessa, kostamisessa ja oinas saa varmasti vastavuoroista kostettavaa ja sellaisia kokemuksia, jotka eivät jätä ketään kylmäksi. Koko loppuelämän haaste. Että kyllä jokaiselle jotain löytyy, kun vain on avoin ja rehellinen itselleen.

    • Oinas-tyttönen

      Tää oli just kuin olisit kirjoittanut minusta! Minä olen juuri tuollainen :) Vaikea tapaus, ihan säälittää nykyinen miesystäväni (kalat), kun minulla on tuo kiukutteluvaihe menossa..

    • minä erilainen oinas n.

      enpä uskoisi jollen itse lukisi....

      minäkin oinas nainen mutta aivan erilainen, en ihastu huoliteltuun ulkonäköön, en halua että minulle avataan ovaet, en halua että mies maksaa kaiken jne.

      ihastun kyllä ulkonäköön ensin, miehen pitää olla miehen kokonen ja siisti ja tykkään kun juttelee luonnosta, ja elämästä yleensä, haluan maksaa omani ja voin jopa maksaa hänenkin, toinen nyt ja toisella kerralaa toinen...

      mahtaako johtuu erilaisuuteni kun olen synt. 21.03 elikä katson ja ajattelen olevani puolet oinaasta ja puolet kalaa...?????????????????

      • oikkutyttö

        minulla vähän samanlaisia ajatuksia tuosta oinasmaisuudestani...ja minäkin olen syntynyt 21.3

        ( ;


      • samanlainen erilainen

        ja syntynyt myös 21.03. Komppaan edellisiä kirjoittajia. Hyvin itsenäinen em. asioissa ja pyrin vielä auttamaan läheisiä ystäviänikin, jos ovat pulassa tms.. Olen erittäin lojaali, mutta jos huomaan jonkun yrittävän käyttää sitä piirrettä minussa hyväkseni, niin sen jälkeen hän ansaitsee ainoastaan halveksuntani. Olen itse 100% lojaali ystävilleni ja odotan samaa heiltä, tietysti niissä rajoissa, mitä normaliin ystävyyteen kuuluu. Jokainen tietysti huolehtii ensin perheestään ja läheisistään, työstään, mutta no tiedätte kyllä te samankaltaiset mitä tarkoitan :)


      • kaavaa
        samanlainen erilainen kirjoitti:

        ja syntynyt myös 21.03. Komppaan edellisiä kirjoittajia. Hyvin itsenäinen em. asioissa ja pyrin vielä auttamaan läheisiä ystäviänikin, jos ovat pulassa tms.. Olen erittäin lojaali, mutta jos huomaan jonkun yrittävän käyttää sitä piirrettä minussa hyväkseni, niin sen jälkeen hän ansaitsee ainoastaan halveksuntani. Olen itse 100% lojaali ystävilleni ja odotan samaa heiltä, tietysti niissä rajoissa, mitä normaliin ystävyyteen kuuluu. Jokainen tietysti huolehtii ensin perheestään ja läheisistään, työstään, mutta no tiedätte kyllä te samankaltaiset mitä tarkoitan :)

        menee täälläkin. Ihastun sairaan nopeasti ja sitten kun saan ko. miehen, kyllästyn tosi pika pikaa. Olen syntynyt 24.3


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1575
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1253
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1007
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      841
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      838
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      764
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe