Törkeää Maahanmuuttovirastolta

dothefake

Maahanmuuttovirasto käännyttää 80-vuotiaan sairaan venäläisnaisen Kuusankoskelta.
Näin luki tänään Kouvolan Sanomissa.
!5 vuotta Suomessa asunut tytär huolehtii äidistään omin varoin, mutta silti karkoitetaan tulevana sunnuntaina. No, onhan meille tullut korvauksena 3000 ankaraa työmiestä tänä vuonna. Kyllä pistää vihaksi, toivottavasti se on Maahanmuuttoviraston tarkoituskin. Tuo, jos mikä polkee esiin tavallisestakin kansalaisesta kelpo piilorasistin. Lukekaa koko artikkeli,
http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2008/11/18/Maahanmuuttovirasto k%E4%E4nnytt%E4%E4 80-vuotiaan sairaan ven%E4l%E4isnaisen Kuusankoskelta/200826203600/4

22

1940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauris

Mitenkähän tavis vois vaikuttaa? Luin sen ja ihmettelen! Inkerinmaalainen tytär ei saa lupaa hoitaa täällä äitiään,voi kun outoa.Olen muuten isävainajan kanssa käynyt siellä Inkerinmaalla ja tavannut siellä Suomea puhuvia Inkerinmummoja! Ihania ihmisiä,moni Siperian käyneitä,mutta ei katkeria.

• ei voi mene Venäjään hoitamaan sairasta vanhus?
      Perusteet oleskelulla ei ole, kolmen kuukauden viisumi meni umpeen.
      Vanhus ei täyttää pakolaisstatus.
      Venäjä on turvallinen maa, vai kohdellaanko siellä kaikki vanhukset niin huonosti, että olisi syytä myöntää automaattisesti kaikille yli seitsemänkymppisille oleskelulupa suomeen.
      Tytär maksaa itse kustannukset? Onko asia todella niin? Venäläiset voivat ostaa suomessa jos haluavat sairaalapalvelut, jotka sitten vastaavat todelliset kustannukset, ne on huomattavasti korkeampi kun mitä suomessa pysyvästi asuva henkilö maksaa, muista että kuntainliito maksaa erotus eli veronmaksajat viime kädessä.

• Kauris

Ai,miksi ei voi lähteä Venäjälle hoitamaan äitiään? Ehkä hänellä on jo viisitoista vuotta täällä asuneena lapset koulussa ym.ym.Ihmettelen tätä,olen suorastaan järkyttynyt,miten täällä toimitaan? Kyllä mummi pitää saada jäädä Suomeen.Me ollaan kaikki vain ihmisiä,emme mitään senkummempia.Auttakaa mummia !!!!

• dothefake

Ai onko kaikkien venäläisvanhusten ainoa sukulainen Suomessa. Olen hämmästynyt , olen pitänyt W:tä fiksumpana ja humaanimpana ihmisenä. Kukas niiden 3000 loisen kulut maksaa, ei kai taas veronmaksaja, häh? Pientä rajaa ihmisten tilanteen ymmärtämiseen ja kulujen suhteuttamiseen. Ja jos kerran lehdessä sanotaan, että tytär on maksanut kulut, niin eiköhän ns. nomaali suomalainen usko siihen, maahanmuuttajista en tiedä.

• Kauris kirjoitti:

Ai,miksi ei voi lähteä Venäjälle hoitamaan äitiään? Ehkä hänellä on jo viisitoista vuotta täällä asuneena lapset koulussa ym.ym.Ihmettelen tätä,olen suorastaan järkyttynyt,miten täällä toimitaan? Kyllä mummi pitää saada jäädä Suomeen.Me ollaan kaikki vain ihmisiä,emme mitään senkummempia.Auttakaa mummia !!!!

Jos äiti on tuon ikäinen, tuskin se tytär on kovin nuori, tietysti olaan tässä lehtijutun varassa joka tarkoituksella yrittää tehdä nyyhkytarina ja vetoaa ihmisten tunteesikin.
        Vähän kun Kysa uutisoi näistä pakolaislapsista jotka osoittautuvat todella isokokoiseksi.
        Jossain on vedettävä raja onko seuraavaksi vanhan äidin mies, sisko, serkku, serkun serkku jne.
        Maahanmuuttovirasto toimi sääntöjen mukaan, ja ne voi tuntuu yksilön kannalta kohtuuttomalta.
        Eli jos sääntöjä halutaan väljentää tai kiristää se on eduskunta-asia ei maahanmuuttoviraston.

• bögjnhoöigt
        dothefake kirjoitti:

Ai onko kaikkien venäläisvanhusten ainoa sukulainen Suomessa. Olen hämmästynyt , olen pitänyt W:tä fiksumpana ja humaanimpana ihmisenä. Kukas niiden 3000 loisen kulut maksaa, ei kai taas veronmaksaja, häh? Pientä rajaa ihmisten tilanteen ymmärtämiseen ja kulujen suhteuttamiseen. Ja jos kerran lehdessä sanotaan, että tytär on maksanut kulut, niin eiköhän ns. nomaali suomalainen usko siihen, maahanmuuttajista en tiedä.

tsemppiä maahanmuuttovirastolle,jostain se on aloitettava.ei muuta kun ahkerasti auttamaan venäläisiä palaamaan kotimaahansa.

• dothefake kirjoitti:

Osittain vasta kysymykseen(nimim. Kauris), minun puolesta se vanhus saa jäädä, mutta jos joka tapauksesta
        tehdään tarina lehdessä, joka perustuu ainoastaan kertojan kertomukseen.
        Noista 3000 teidän nimeämästä loisesta riittäisi juttuja kymenkunta joka päivä kohti onko joka tapauksesta järjestävä kansanäänestys vai luotetaanko maahanmuuttoviranomaisiin?

• ei kukaan
        wonterghem kirjoitti:

Osittain vasta kysymykseen(nimim. Kauris), minun puolesta se vanhus saa jäädä, mutta jos joka tapauksesta
        tehdään tarina lehdessä, joka perustuu ainoastaan kertojan kertomukseen.
        Noista 3000 teidän nimeämästä loisesta riittäisi juttuja kymenkunta joka päivä kohti onko joka tapauksesta järjestävä kansanäänestys vai luotetaanko maahanmuuttoviranomaisiin?

ihminen ole loinen,miten sinä voit noin kirjoittaa,Vai ymmärsinkö minä väärin?terv: Kauris,Olen järkyttynyt tästä mummon asiasta.

• ei kukaan kirjoitti:

ihminen ole loinen,miten sinä voit noin kirjoittaa,Vai ymmärsinkö minä väärin?terv: Kauris,Olen järkyttynyt tästä mummon asiasta.

ilmaus nimimerkki Dothefakelta.

• dothefake
        wonterghem kirjoitti:

ilmaus nimimerkki Dothefakelta.

No joo, tarkoitin tietenkin 3000 riuskaa työntekijää, jotka tarttuvat toimeen välittömästi ja pelastavat maamme kiljuvasta työvoimapulasta. Olen niin tuohtunut, että meni ajatus sekaisin. Pyydän anteeksi.

Kuitenkin tuollaisissa olosuhteissa karkottaminen ei tunnu oikealta, kun sitä tarkastelee satojen miljoonien pakolaiskulujen yhtenä maksumiehenä.

• dothefake kirjoitti:

No joo, tarkoitin tietenkin 3000 riuskaa työntekijää, jotka tarttuvat toimeen välittömästi ja pelastavat maamme kiljuvasta työvoimapulasta. Olen niin tuohtunut, että meni ajatus sekaisin. Pyydän anteeksi.

Kuitenkin tuollaisissa olosuhteissa karkottaminen ei tunnu oikealta, kun sitä tarkastelee satojen miljoonien pakolaiskulujen yhtenä maksumiehenä.

Ymmärtää minun pointti, koko maahanmuutto pitäisi tarkistaa ja ottaa kriittiseen keskusteluun.
        On odotettavissa että näitä ankkurilapsia on tulossa lisää. Somalian rannikolla on kaapattu
        iso tankkeri, ja juuri äsken tuli tieto että nyt on kaapattu viljalaiva.
        Raha on tiedossa ihmissalakuljettajille, eli EU ja myös suomen lapsipakolaisten vastaanotto ja
        perheiden yhdistämissäännöt, ruokkivat näitä laivakaappauksia ja ihmissalakuljetuksia.

• dothefake

Jos Venäjä on kerran turvallinen maa, niin miksi sieltä tulleita somalipakolaisia ei ole palautettu. Eikös siitä ole joku kansainvälinen sopimus.

Mutta, kun nyt ei ole turvallisuudesta kysymys, vaan tyttären halusta hoitaa omaa äitiään, jonka olosuhteet Venäjällä ovat varmasti sairaalle ylipääsemättömät.

Ps. Oletko käynyt Venäjällä tavallisten eläkeläisten parissa tai kuullut edes mitään heidän oloistaan. Turvallisuus ei itsestään poista karmeita olosuhteita.

• dothefake
        wonterghem kirjoitti:

Ymmärtää minun pointti, koko maahanmuutto pitäisi tarkistaa ja ottaa kriittiseen keskusteluun.
        On odotettavissa että näitä ankkurilapsia on tulossa lisää. Somalian rannikolla on kaapattu
        iso tankkeri, ja juuri äsken tuli tieto että nyt on kaapattu viljalaiva.
        Raha on tiedossa ihmissalakuljettajille, eli EU ja myös suomen lapsipakolaisten vastaanotto ja
        perheiden yhdistämissäännöt, ruokkivat näitä laivakaappauksia ja ihmissalakuljetuksia.

Aivan oikein, olin luullut, että olemme Halla-Ahomme lukeneet. Siitä huolimatta tämä erityistapaus on epäinhimillinen, varsinkin jos se ei aiheuta kuluja yhteiskunnalle, niinkuin uutisessa mainittiin.

Sitäpaitsi nuo 3000 tuottavat sellaisen lisäarvon ja rikkauden maallemme, että voimme tosiaan ottaa kaikki Venäjän eläkeläiset kissanpäiville.

Voiko Mummo kiertää maassaolokieltoa käymällä Venäjän puolella kahvilla ja saa luvan olla uudet 90 päivää?

Suomestahan on kadonnut kokonaan merirosvouksen jalo taito, emmekö voisi käyttää maahan tullutta ammattitaitoa hyväksi. Somalialaiset merirosvot voisivat ryöstää venäläisiä tankkereita, jolloin energiataloutemme kohoaminen korvaisi moninkertaisesti näihin kuoriutomattomiin kultamuniin sijoittamamme varat.

USA:han lopetti tuon somaliperheiden yhdistämisen, kun DNA-testeissä paljastui, että 10 prosenttia oli mitään sukua ankkurilapsille.

• dothefake kirjoitti:

Aivan oikein, olin luullut, että olemme Halla-Ahomme lukeneet. Siitä huolimatta tämä erityistapaus on epäinhimillinen, varsinkin jos se ei aiheuta kuluja yhteiskunnalle, niinkuin uutisessa mainittiin.

Sitäpaitsi nuo 3000 tuottavat sellaisen lisäarvon ja rikkauden maallemme, että voimme tosiaan ottaa kaikki Venäjän eläkeläiset kissanpäiville.

Voiko Mummo kiertää maassaolokieltoa käymällä Venäjän puolella kahvilla ja saa luvan olla uudet 90 päivää?

Suomestahan on kadonnut kokonaan merirosvouksen jalo taito, emmekö voisi käyttää maahan tullutta ammattitaitoa hyväksi. Somalialaiset merirosvot voisivat ryöstää venäläisiä tankkereita, jolloin energiataloutemme kohoaminen korvaisi moninkertaisesti näihin kuoriutomattomiin kultamuniin sijoittamamme varat.

USA:han lopetti tuon somaliperheiden yhdistämisen, kun DNA-testeissä paljastui, että 10 prosenttia oli mitään sukua ankkurilapsille.

on voimassa oleva monnikertaviisumi voi näin toimi, toinen on että anoo humanitäärisiin syihin vedoten viisumi ja oleskelulupa.
        Turistiviisumi on turistiviisumi ja sille voi vain oleskella se 90 päivä keralla, poliisilaitos voi jatkaa viisumi jos siihen on painavat ja hyväksytävät syyt.
        Jos turistiviisumilla tullaan suomeen ja tarkoitus on pysyvästi jäädä suomeen silloin on erehdyttänyt viranomaisia ja viisumi on annettu väärin perusteen, maahanmuuttovirkailija toimi sääntöjen ja ohjeiden mukaan.

• Rva vm.76
        wonterghem kirjoitti:

on voimassa oleva monnikertaviisumi voi näin toimi, toinen on että anoo humanitäärisiin syihin vedoten viisumi ja oleskelulupa.
        Turistiviisumi on turistiviisumi ja sille voi vain oleskella se 90 päivä keralla, poliisilaitos voi jatkaa viisumi jos siihen on painavat ja hyväksytävät syyt.
        Jos turistiviisumilla tullaan suomeen ja tarkoitus on pysyvästi jäädä suomeen silloin on erehdyttänyt viranomaisia ja viisumi on annettu väärin perusteen, maahanmuuttovirkailija toimi sääntöjen ja ohjeiden mukaan.

En kyllä tiedä,mitä mieltä asiasta olisin.Tottahan on,että kyseisen vanhuksen viisumi on umpeutunut jo keväällä ja täten hänen olisi kuulunut poistua maasta jo silloin tai ainakin hommata uusi viisumi.Vähän haiskahtaa kyllä viranomaisten huijaukselta...
        Eikö Venäjällä ole hoitoloita sairaille vanhuksille?
        Jätetäänkö siellä todellakin vanhukset/sairaat oman onnensa nojaan? Enpä usko.
        Uskon,että jos tämä kyseinen vanhus palaa kotimaahansa,hän pääsee siellä asianmukaiseen hoitoon.
        Jos näin aletaan toimimaan,että ihmisiä pikkuhiljaa siirtyy tähän maahan näillä perusteilla,niin ei varmasti mene kauan,että kusessa ollaan! (Suomeen on lama tulossa parin vuoden päästä muutenkin ja sitä on jo nytkin selvästi ilmassa.Eli suomalaiset tulevat kärsimään ilman ylimääräistäkin kansaa,jotka kaiken huipuksi oleilevat täällä maksamatta tuskin mitään...)Eli jos yksi saisi jäädä,se pitäisi päteä kaikkiin muihinkin,tasapuolisesti.
        Tuossa mielipiteeni,miksi vanhus pitäisi palauttaa maahansa.

Ja sitten... se kaksipiippuisuus:
        Jos ei ajatella byrokratiaa ym. kiemuroita,niin itse taistelisin samassa tilanteessa vaikka viimeiseen hengenvetoon,että saisin pitää vanhan ja sairaan omaiseni lähelläni,oli se sitten missä tahansa. Tuskin tämänkään ketjun muutkaan kirjoittajat lähettäisivät rakastaan pois,vaikka mielipiteitä onkin joka lähtöön.Kuten sanoin,kaksipiippuinen juttu. :/

• Rva vm.76 kirjoitti:

En kyllä tiedä,mitä mieltä asiasta olisin.Tottahan on,että kyseisen vanhuksen viisumi on umpeutunut jo keväällä ja täten hänen olisi kuulunut poistua maasta jo silloin tai ainakin hommata uusi viisumi.Vähän haiskahtaa kyllä viranomaisten huijaukselta...
        Eikö Venäjällä ole hoitoloita sairaille vanhuksille?
        Jätetäänkö siellä todellakin vanhukset/sairaat oman onnensa nojaan? Enpä usko.
        Uskon,että jos tämä kyseinen vanhus palaa kotimaahansa,hän pääsee siellä asianmukaiseen hoitoon.
        Jos näin aletaan toimimaan,että ihmisiä pikkuhiljaa siirtyy tähän maahan näillä perusteilla,niin ei varmasti mene kauan,että kusessa ollaan! (Suomeen on lama tulossa parin vuoden päästä muutenkin ja sitä on jo nytkin selvästi ilmassa.Eli suomalaiset tulevat kärsimään ilman ylimääräistäkin kansaa,jotka kaiken huipuksi oleilevat täällä maksamatta tuskin mitään...)Eli jos yksi saisi jäädä,se pitäisi päteä kaikkiin muihinkin,tasapuolisesti.
        Tuossa mielipiteeni,miksi vanhus pitäisi palauttaa maahansa.

Ja sitten... se kaksipiippuisuus:
        Jos ei ajatella byrokratiaa ym. kiemuroita,niin itse taistelisin samassa tilanteessa vaikka viimeiseen hengenvetoon,että saisin pitää vanhan ja sairaan omaiseni lähelläni,oli se sitten missä tahansa. Tuskin tämänkään ketjun muutkaan kirjoittajat lähettäisivät rakastaan pois,vaikka mielipiteitä onkin joka lähtöön.Kuten sanoin,kaksipiippuinen juttu. :/

Tilanne on sama kaikille jotka ovat muuttaneet toiseen maahan, kotimaassa jääneet omaiset sairastuvat
        vanhenevat kuolevat. Kokemuksia on.
        Tilanne on sitten vain hoidettava mahdollisuuksien mukaan, mitä pitempi matka alkuperäiseen maahan sitä vaikeampi, tilanne on sama myös suomalaisille jotka ovat muuttaneet Ruotsiin ,Kanadaan, Australiaan.

• MUMMON Suomeen jääminen
    • -berkku-

..on se että tuo on ihan hyvä alku.

• ralph nader

ketjun lukenut voi päätellä seuraavaa:Halla-aho presidentiksi,rajat kiinni ja kaikki vääränväriset-ja maalaiset ulos tai peräti omille leireille,niinkö?

• dothefake

Kyllä Halla-Aho ainakin Tarjan peittoaisi, tuskin olisi kuitenkaan presidentiksi. Haluatko rajat aivan auki, ei mitään kontrollia, niinkö? Eikös nytkin tulevat panna jonnekin leireille, joita pakolaiskeskuksiksi nimitetään. Väristä ei ole väliä, työtaidosta ja ennenkaikkea työhaluista tuntuu olevan puute.

• FreeFinland

Miks venäläiset yleensä on suomessa...? Elkää sitten enään ees myykö niille kiinteistöjä tai maita..

• dothefake

Olen nyt tullut siihen tulokseen, että en myy enää maita enkä kiinteistöjä venäläisille, ennenkuin Karjalasta voi ostaa samalla tavalla. Kiitos vinkistä.

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4302
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      38
      2582
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      105
      2438
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      107
      2219
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1937
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1925
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1607
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      193
      1602
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1588
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      79