Opinnäytetyö parityönä

ongelmia

Onko muilla ollut ongelmia, kun olette tehneet opinnäyteyön parityönä? Olen ammattikoulussa ja lupauduin tekemään opparin parityönä kun parini vakuutti tekevänsä kaiken hyvissä ajoin ja hyvin. Nyt on sitten muutama viikko aikaa ja parini ei ole saanut juuri mitään aikaiseksi, itselläni oma osuus viimeistelyä vaille valmis. Vihaksihan tämä laittaa, kun itse tekee parhaansa ja toinen ei tee mitään.

2

2512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemuksen syvä rintaääni

      Tiedän kyllä hyvin tuon tunteen. Yritin itse tehdä opinnäytetyötä parin kanssa, joka ei koskaan ottanut minuun aiheeseen liittyen yhteyttä, vaan aloite lähti aina minusta. Loppujen lopuksi kyllästyin tähän yksipuoliseen kommunikaatioon ja otin uuden aiheen, eli päätin että tekisin ihan itse oman uuden opinnäytteen. Enpä tiiä miten parilla on oma työ mennyt, toivottavasti kuitenkin hyvin. Ainakin se hyväksyi tämän ratkaisun.

      Mutta sulla ilmeisesti on se tilanne, että et voi valita enää uutta aihetta. Mun neuvo on se, että jos et vielä ole puhunut suoraan parillesi sen epäaktiivisuudesta, niin nosta ihmeessä kissa pöydälle. Se voi tehdä ihmeitä. Ainahan voit myös kertoa tilanteestasi opettajille ja pyytää erillistä arviointia, eli että opinnäytetyössä on eritelty kummankin osuus työhön ja että ne kumpikin arvioidaan erikseen.

      Tsemppiä sulle hirmuisesti, joskus meidän aktiivisten vaan pitää laahata muita mukana mutta älä missään nimessä päästä sitä kaveriasi paistattelemaan auringossa pelkästään sun ansioilla. Opettajat kyllä osaa reagoida näihin juttuihin. Kysy vaan apua niin varmasti saat sitä!

      • Esittele tai siis

        mene hakemaan ohjausta opelta. Älä puhu mitään ettei pari ole tehnyt mitään jos ei ope kysy. Sitten vasta kerrot, että olet raatanut sen kassn yksin ja pyydät yksilöarvioinnin. Älä anna sen tyypin ratsastaa sun työlläsi! Mitä sitten jos saat nelosen kuin että saatkin ykkösen kun pari ei ole tehnyt mitään sen ykkösen eteen. Heti opelle aikaa varaamaan marsmarskipikapi.
        ÄLÄ ANNA KUNNIAA ILMAISEKSI:EI LUSMUILLE!
        Ajattele, että se on tuleva laiska työkaveri jonka työt saat tehdä sittenkin aina ja ikuisesti, ja se nostaa palkan! EIkä tee mittään!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe