Näppäränä naisena menin ja ostin hamppunarua ja vene tervaa ja tein itse tervalta tuoksuvaa narua, josta lapsen oli tarkoitus askarrella avaimenperiä.
Mutta...mutta... naru on ja pysyy tahmeana kolmen kuukauden patterin päällä kuivattamisen jälkeenkin ihana tuoksu on onneksi tallella, mutta tuo tahmeus voisi jo "kuivua" pois.
Kysynkin nyt sinulta, että onko keinoja/neuvoja/ohjeita; millä saisin tuon narun "kuivaksi"? Kiitos ja *niiaus* jo etukäteen
Tervanaru ohjeita ja apuja KIITOS
4
5288
Vastaukset
- tärpätillä
Itse olen käsitellyt tervalla joitain puuesineitä ja totta on, ettei se kovin reipasta ole kuivumaan.
Kuumailmapuhaltimella tuota juttua voi vauhdittaa ja tärpätti tai asetoonirätillä pyyhkimällä liiat pois.- kätevää, eikö totta =)
...miten käy tervan tuoksun, jääkö tilalle tärpätin tuoksu :(
- sitten...
kätevää, eikö totta =) kirjoitti:
...miten käy tervan tuoksun, jääkö tilalle tärpätin tuoksu :(
Asetoonin haju katoaa hyvinkin pian..tervantuoksu kuitenkin jäää.
- tervakemisti
Näin,
Tervahan "kuivuu" niinkuin havupuun pihkakin hapettavassa auringonvalossa ja valitettavasti, jos käyttämäsi terva oli jotain mustaa "hiilentuottajien" litkua, niin tahmeus on ja pysyy. Ei tuo nykypäivän kotimainen "hautaterva" ole sitä toimivaa tavaraa, tuo halpa venäläinen ajaa monessa suhteessa edellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903211- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834