hei. minulta leikattiin 4v sitten vaikea-asteinen fisteli peräsuolesta,joka teki kanavan ja tuli ulos paiseen muodossa. fisteli parani ja kuivi, mutta leikkaukset(2) jätti kolon ylempään lihakseen ja kuopan peräaukon viereen.nyt uloste vuotaa ja sotkee housut harvase pv. onko kellä samanlaisia vaivoja? olen 44v mies.
anaali-inkontinenssi
2
2329
Vastaukset
- vm. 74
Heippa, " fisteli ".
Mulla tehtiin muutaman kuukauden sisään pari kolonoskopiaa ja ei havaittu fisteleitä, vain antibioottiripulia.
Mulla on ollut nyt reilun vuoden ulosteinkontinenssia. En tiedä, onko ne kolonoskopiat pahentaneet ulosteenkarkailua ( toinen niistä oli tehty hyvin, toinen ei ) . Mutta minä käytän Tenaa, joka suojaa housuja likaantumiselta.
Tosin mulla on myös selkäydinkanavan ahtauma, joka aiheuttaa ulosteinkontinenssia ja virtsaummen eli joudun katetroimaan. Virtsaumpi on ollut vajaa 3 vuotta.
Multa leikattiin selkäydinkanavan ahtauma 7 kk sitten, mutta tilanne ei ole parantunut. Ulostamisen tarvetta ei tunnu lainkaan. Entä Sinulla? Anteeksi arkaluontoinen kysymykseni.
Normaali uloste on kiinteää ja maha toimii, mutta sitten tulee yllättäen näitä ulosteen karkailuja.
Ja niihin kun ei lääkärit puutu millään tavalla! Ei aleta tutkimaan, ei mitään.
Olen ollut jo vuosia työkyvyttömyyseläkkeellä.
Oletko kokeillut Tenaa / inkontinenssisuojia? Niistä on mulle se apu, että on housujen suoja.
Olen Sua 10 vuotta nuorempi, mutta saman tapaiset probleemat. Tuntuu vain, että ulosteinkontinenssista kärsivät jäävät yksin vaivansa kanssa...
Mutta jos olisi ollut vastauksestani apua, hyvä.
Joka tapauksessa kaikkea hyvää alkavalle vuodelle!
Ystävällisin terveisin vm.74- fisteli
tervehdys vm.74. tunnen kyllä ulostamisen norm. ulostus tarpeen. pahin on ripuli,tosin kun ylemmästäni sulkijalihaksestani puuttuu osa ja leikkauskohdassa deformiteetti,soppa on valmis.tuttavallani oli haavainen paksusuolen tulehdus ja tähystettiin lukemattomia kertoja.hänelle jäi kyllä uloste-inkontinenssi ja vaipan käyttö. itse käytän suojaa vain ääri tapauksissa ns. pakolliset yleisötilaisuudet. oletko ollut hyksissä kirurgisen sair.tutkimuksissa? ovat erikoistuneet ko. vaivoihin.itse olen huomannut,että yleislääkärin tiedot eivät välttämättä riitä ko. sairaudessa,väheksymättä lääkärikuntaa.hyvää kevään odotusta! yst.terv "fisteli"
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674104Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181712- 1171547
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891484Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991418Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601385- 521336
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981245- 451109
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341088