kultakala

lasimaljassa

olen yrittänyt ostaa kultakalaa eläinkaupasta.Eivät suostu myymään,tarvitsee kuulemma ison tilan.En ymmärrä,ihan hyvin tuo edellinen on pärjännyt,jo 7 vuotta.Muistaa vaan veden hapettaa ja vaihtaa säännöllisesti

5

1185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Rihma-

Onneksi eivät myy lasimaljaan! Se on kyllä eläinrääkkäystä, sillä kultakala om parvikala ja voi kasvaa jopa 30 senttiseksi. Vain isoon akvaarioon.

• RoseJ__

minulle möivät kuopiossa 2kultakalaa semmoseen isoon duna boxiin mikä on 21 litraa samasta paikasta ostin kalat ja sen bixon ja suodattimen

• kirppukala

Voihan ne myydäkin rahan toivossa, mutta ostajalla pitäisi tietoa ensin olla.

• järkevä kauppias
        kirppukala kirjoitti:

Voihan ne myydäkin rahan toivossa, mutta ostajalla pitäisi tietoa ensin olla.

järkevä kauppias ei myy huonoihin tiloihin eläimiä,onneks ei siis myynny.

• eräs onneton
        järkevä kauppias kirjoitti:

järkevä kauppias ei myy huonoihin tiloihin eläimiä,onneks ei siis myynny.

Kun reilu vuosikymmen sitten innostuin akvaarion hankinnasta, myytiin minulle eläinliikkeessä 8kulmainen malja (20-30litrainen) ja kaksi kultakalaa siihen. Itse luotin sokeasti ammattitaitoisen oloisiin ja mukaviin kauppiaisiin, olin typerä enkä tarpeeksi selvillä asioista. Noh, kävi niin että kalat taistelivat ja toinen kuoli. Toinenkin menehtyi vähän myöhemmin. Kun kerroin asiasta seuraavalla käynnilläni samaisessa eläinliikkeessä, totesivat myyjät että todennäköisesti tilan puute on ollut syynä taisteluun ja molempien menehtymiseen.

Nyt kävin jälleen samassa eläinliikkeessä katselemassa kaloja ja kysyin ohimennen myyjältä, kuinka suuren akvaarion kultakala tarvitsee. Myyjä kertoi pätevänä että pitää olla ainakin 200litrainen jonne sitten voi ottaa jo useamman kalan. Kun kysyin montako kalaa siihen voisi sitten ottaa, sanoi hän että ainakin 5kultakalaa mahtuu sinne aivan huoletta. Kuvitella! Opettaa ainakin ottamaan itse selvää asioista ennen kuin edes suunnittelee eläinliikkeeseen suunnistamista.

Nimim. edelleen kultakaloista haaveileva, mutta realiteetit tunnistaneena jatkaa haaveiluaan vielä ennen asunnon vaihtoa (joka valitaan sillä silmällä että sinne kunnon akvaario kultakalaparvineen mahtuu vuosiksi eteenpäin)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      201
      4221
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      57
      2994
    3. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      89
      1608
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1296
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      12
      1264
    6. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      8
      1066
    7. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1057
    8. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      47
      1013
    9. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      234
      1002
    10. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      49
      956
    Aihe