heavy- vai hard rock -yhtye?
Onko Deep Purple
6
951
Vastaukset
- se se on
punk/räppiä
- merkitystä?
eikö se riitä että on yksi kaikkien aikojen
parhaita bändejä.
child in time. - tai oli
niin, että silloin kun Deep Purple aloitti vaelluksensa ihmisten tajuntaan ei eroteltu noilla termeillä musaa toisistaan.
Kovan alan rokkia se kyllä oli, Suomessa pop lajiteltiiin kahteen lokeroon:
Jytää vai purkkaa.
Deep Purple oli jytää :) Ja on kai vieläkin... - Retkuilija
mun mielestäni.Parasta.
- Deep Purple oli
yksi suurimmista vaikuttajista heavy metalin syntymisessä tuolloin 60-luvun lopulla ja 70-luvun alussa. Purple, Black Sabbath, Led Zeppelin, Uriah Heep, Blue Cheer ja Sir Lordi Baltimore edustivat metallimusiikin ensimmäistä aaltoa, eli siis heavy metalia. Kaikki muut metallimusiikkigenret polveutuvat heavy metalista, jonka luojiin siin Deep Purplekin kuuluu. Kyseessä on siis hard rock/heavy metal -yhtye, jonka alkuaikojen tuotannossa myös bluesilla oli suuri vaikutus.
- Retkuilija
joka soitti raskaalla otteella ennen Zeppeliiniä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.683198Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91851- 1111740
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241249- 1291048
- 99992
- 60944
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67926- 84869
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6865