LAPPIIN TYÖHARJOITTELUUN

kokemuksia..?

Haluaisin kuulla kokemuksia opiskelijoilta, jotka ovat lähteneet suorittamaan työharjoitteluaan johonkin pohjoiseen (Levi, Ruka jne isot hiihtokeskuskset).

Itse olen restonomi-opiskelija pääkaupunkiseudulta ja olen miettinyt, miten tällaisen toteuttaminen olisi mahdollista. Esim miten saada kämppä sieltä, mitä tehdä omalle vuokra-kämpälle täällä kun en siitä missään tapauksessa halua luopua (jos harjoittelu kestää esim 3kk).

Minkälaisiin hommiin opiskelijat pääsevät/laitetaan? Maksetaanko yleensä palkkaa ja minkä suuruista? Itse olisin kiinnostunut esim. hotelliharjoittelusta.

Kertokaa kokemuksia, kiitän!! :)
voi myös laittaa sähköpostia [email protected]

Ps. Lappilaiset! Olisiko kiinnostusta tulla tekemään työharjoittelua pääkaupunkiseudulle ensi talvena, n.kolmeksi kuukaudeksi..? Voitaisiin suunnitella esim kämpän vaihtoa tms!

5

4309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen lapin reissulainen

      Moikka,
      Kyllä hotelli ja -ravintola ala on sellainen jossa viis veisataan työntekijästä ja tessille nauretaan.
      Mitään et saa jos et tiukasti vaadi!

      Eli, jos ja kun lähdet sinne lappiin, vaadi ainakin maksuton asuminen, ja pientä palkkaa. Tiedän eräänkin tapauksen jossa työharjoittelija teki ilmaista työtä teki paskimmat duunit ja maksoi vielä asumisesta. Mutta pikkasen oli siinä henkilöiden omaa saamattomuuttakin että eivät olleet edes pyytäneet, tai oikeastaan eivät ollet uskaltaneet pyytää. joten tietenkin tällaisia ihmisiä käytetään surutta hyväksi.

      Itse kyllä suosittelisin tekemään tuon työharjoittelun omalla paikkakunnalla, ja vasta SITTEN lähtemään sinne Lappiin päin...
      Saat silloin niistä yli pitkistä päivistä palkan, mitä et välttistä saa työharjoittelijana, ja voit välttyä myös niiltä paskimmilta hommilta, kokematonta kun nokitaan eniten. (valitettavaa mutta totta... työharjoittelija tekee paskimmat duunit ja on siellä pahnan pohjimmaisena)