OPTIPAR/SEROXAT (paroksetiini)

Apua?

Voisiko joku ystävällisesti kertoa kokemuksiaan otsikossa mainituista lääkkeistä?

Kuinka kauan olet käyttänyt?
Aloitusoireita? Vieroitusoireita? Sivuvaikutuksia?
Minkälaisia tuntemuksia? Kuinka kauan ovat kestäneet? Yhteisvaikutusia? Vaikutusta?

Kiitos. Auttaisit todella paljon, jos kerrot kokemuksistasi.

13

6954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hele

      Mä oon syöny tuota lääkettä koht 2 vuotta ja eipä oo mitään valittamista. Mulla on serotoniinit ja dopamiinit, sun muut niin sekasin päässä, et luultavasti syön loppuelämäni näitä lääkkeitä.
      Ainoa juttu mikä varmasti johtuu noista lääkkeistä, on orgasmin saamisen vaikeus. Siis ei se sitä estä, tietenkään, vähän vaan pitää nähdä vaivaa... ;) Joillekki jätkille määrätäänkin Seroxatia ennenaikaiseen sieminsyöksyyn.
      Onnea matkaan! :)

      • sivupersoona

        onnea MATKAAN, tai Tripille pitäiskö sanoa..


    • annukka

      Mä olen syöny nyt n. vuoden seroxattia enemmän tai vähemmän. Aluksi ei tullut muita vaikutuksia, kuin just se orgasmin saaminen.. Mutta mulla meni ohi aika nopeesti, eikä nykyään ole ongelmia.. Päin vastoin, tuntuu että hormonit toimii paremmin :)
      Mutta minulla lääke auttoi ihanasti, eikä ole aiheuttanut mitään tunnevammasuutta jne, mitä jotkut joistain merkeistä valittaa. Mutta jos toi optipar on seroxattia vastaava lääke, siis sama, mutta halvempi, niin siit mun läheinen ihminen sanoi, että oli tullu niin kauheet oireet alottamises, ettei voinut syödä sitä. Seroxatissa ei sitä, mutta kalliimpi. Ja on tehty työtä, että tuote saataisiin pois markkinoilta, koska oireet johtuvat sen valmistustavasta.
      Seroxat on ainut lääke, mitä voin suositella,josta ei ole pahoja haittoja, niinku useissa muissa.

      • Apua?

        Kiitos paljon vastauksistanne. Toivottavasti saisin kuulla vielä lisääkin kokemuksia. Erityisen kiinnostunut olisin tapauksista, joissa esim. voimakkaiden alkuoireiden jälkeen on keskeyttänyt lääkityksen kokonaan.

        Minkälaisia vieroitusoireita olette kuulleet olleen?


      • mikko
        Apua? kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksistanne. Toivottavasti saisin kuulla vielä lisääkin kokemuksia. Erityisen kiinnostunut olisin tapauksista, joissa esim. voimakkaiden alkuoireiden jälkeen on keskeyttänyt lääkityksen kokonaan.

        Minkälaisia vieroitusoireita olette kuulleet olleen?

        Olen syönyt Seroxattia/Optiparia puolisen vuotta... Seroxatissa vieroitusoireiksi voisi lukea hikoilun ja ehkä väsymyksen. Optipaariin siirryin 40 mg:n päiväannoksella heinäkuussa. Pari ensimmäistä päivää oli kamalia, lääke aiheutti kamalaa poltetta kurkussa! mutta sitten vaiva lähti kokonaan pois.

        Summa summarun: vaikka on pieniä vieroistusoireita, niin kyllä se kannattaa =)


    • Aila

      paroksetiinia 5 vuotta ad 40mg/pvä. Ei sivuvaikutusta. Mieliala nousee tarpeeksi suurella annoksella ja elämä on tasaisempaa sekä
      inhimillisempää.--Välillä kokeiltiin muuta,ei ollut vieroitusoireita, kun pudotin annoksen ensin puoleen. Hyvää ja tehokasta.

    • Taika

      Aloitin keväällä Optiparin syönnin. Alussa oli ihan tajuton väsymys. Väsymys hellitti vähitellen kun annosta nostettiin,(luulin että väsymys vaan pahenee). Päänsärkyä, pahoinvointia, ripulointia, ihottumaa ja hieman ahdistuneisuuden lisäystä huomasin alussa, mutta se on pientä muihin kokeilemiini lääkkeisiin verrattuna. Paroksetiini taitaa olla seitsemäs lääkeaine jota kokeilen ja on ainoa lääke tähän mennessä joka tehoaa mun masennukseen/ahdistukseen (50mg päivässä). Söin välillä yhden paketin Seroxattia ja yllätyin kun ripulointi loppui ja ihottuma parani. Ilmeisesti niillä sidosaineilla on sittenkin jotain merkitystä, tiedä siitä. Nyt olen onnellinen kun vihdoinkin on löytynyt lääke joka auttaa minua. Todellisen vaikutuksen huomasin vasta kuukausien käytön jälkeen, mutta monethan saavan avun jo muutaman viikon päästä. Onnea ja iloa sinulle!

    • Seroxat koukussa

      Moi!

      Olen syönyt seroxatia jo useamman vuoden ajan pms-oireiden takia ja haluaisin kokeilla millaista elämä olisi ilman kyseistä lääkitystä. Ongelmana vaan on että tulen äärettömän kipeäksi kun yritän pienentää 20 milligramman annostusta puoleen ja vähempään. Pitäisikö sitten vaan olla kipeänä niin kauan kun vieroitusoireita kestää vai mikä avuksi? Henkilökohtaisesti en suosittele seroxatia kenellekkään, koska lääkkeestä eroon pääseminen saattaa olla vaikeampaa kuin itse ongelma jota lääkkeellä on yritetty hoitaa. Vierotusoireet ovat kamalat; pyörrytää, oksettaa ja muutenkin olo on tosi kurja.

      • ------

        Voisko joku ker´too


    • Ystävä

      Hei!

      Olen syönyt Seroxat/Optipar-lääkettä nyt noin vuoden. Kun aloitin lääkkeet, niin olin todella väsynyt. Mä vaan nukuin ja nukuin useamman viikon. Mutta kyllä siitä lääkkeestä on apua ollut! Alussa mullakin oli ongelmia orgasmin saamisessa, mutta nykyään se tulee ihan normaalisti.

      Yksi erittäin hassu ja mielenkiintoinen sivuvaikutus lääkkeestä on kuitenkin tullut. Nimittäin äidinmaidon erittyminen vaikka minulla ei ole ensimmäistäkään lasta! Tämä sivuvaikutus hämmensi minua todella, mutta lääkäri sanoi sen olevan normaalia. Maitoa tulee todella vähän, eli ei siitä ole mitään haittaa. Niinpä lääkäri ei nähnyt tarvetta vaihtaa lääkettä toiseen.

      En koe olevani millään matkalla tai "tripillä" käyttäessäni Optiparia (vaihdoin Seroxatin siihen hinnan takia). Ennen lääkkeitä kylläkin tunsin olevani "pihalla", sillä masennuin pahasti monien eri syiden seurauksena. Nyt olo on ihan normaali ja käyn töissä.

      Yhden kerran olin noin viikon käyttämättä lääkettä ja silloin kyllä tuli oireita. Päässä ns. "salamoi" ja pätki. Olin myös ärtynyt ja oloni masentunut. Itkin ja kaikki tuntui olevan huonosti (vaikkei ne niin huonosti olleetkaan). Mutta oireet loppuivat heti kun aloin taas syödä lääkettä.

      Syön siis edelleen ko. lääkettä, mutta aikomuksenani on lopettaa ne lähitulevaisuudessa. Minulla oli masennus johon lääke auttoi. Nyt kun taas seison tukevasti omilla jaloillani, niin en tarvitse lääkettä enää. Olen jutellut asiasta lääkärini kanssa ja aloitamme pikkuhiljaa pienentämään lääkeannosta ja lopulta lopetan sen käyttämisen kokonaan.

    • Optitrax

      Kolesteroli kohosi ja painoa tullut lisää Seroxatin takia.

      Annos 20mg tällä hetkellä enkä suurempaa suostu ottamaan.

    • huomiohuom

      Kysymys on vuodelta 2003.
      Mahtaako tavoittaa enää vastaustasi ?
      Katsokaa aloitusvuosi !

      • Anonyymi

        Kyllä ihmiset näitä lukee myöhemminkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe