Anteeksi virheellinen aiempi otsikkoni.
Kyse on loppuKATSELMUKSESTA ei loppuTARKASTUKSESTA.
Mitä tarkoittaa, että loppuKATSELMUS puuttuu?
Katselen erästä melko uutta taloa. Noin 4-5v vanhaa.
Pitääkö asiasta huolestua?
Eli mikä on loppuKATSELMUS ja miten tähän pitää suhtautua?
LoppuKATSELMUKSEN puuttuminen?
4
1568
Vastaukset
- adasdsaaddas
useimmille ihmisille katselmus = tarkastus, en tiedä on jossain lakitekstissä jokin tarkka määritelmä.
Käytännössä on vain kaksi vaihtoehtoa:
1) Se josta puhuttiin siinä toisessa keskustelussa. Eli siis kunnan rakennusvalvonnan lopputarkastus/katselmointi.
2) Jonkin talotehtaan loppukatselmus, jos talo on valmistalo.
Sinun pitää tietää kumpi se on. Soita sinne kuntaan ja selvitä, mikä sen talon tilanne on. Siellä tiedetään, mitä oli tekemättä, kun muuttotarkastuksessa ei voitu hyväksyä koko projektia. Mutta jos olet harkitsemassa talon ostoa, niin pitäisihän myyjälläkin olla se muuttotarkastuspaperi, jossa on puutteet lueteltu... - Raksan reunalta
Kun noita kahta sekoitetaan niin yleisesti, sait edelliseen viestiisi hyvät vastaukset
sillä ajatuksella, että juuri loppukatselmuksesta on kyse.
Puute täytyy välttämättä korjata, mutta se voi olla tosi hankalaa.
"Konnari, rakenne" antoi hyvän linkin. Katso sieltä myös ohjeet sekä pientalon
käyttöönotosta että pientalon loppukatselmuksesta.
Itse miettisin kahdesti epämääräisen taloprojektin ottamista vaivoikseni,
paitsi ehkä roimalla alennuksella.
Mistä tuon tietää, mitä siellä on tehty ja miten - ja mitä ei... - suhtautuisit siten
että kysyt miksi sitä katselmusta ei ole pidetty? Sieltä voi löyty kivoja ylläreitä.
- Loppukatselmus
Talon rakennusprojekti on virallisesti päättämättä jos loppukatselmus on tekemättä.
Jos ostat tuollaisen talon, niin ostat itseasiassa rakennusprojektin (et valmista taloa).
Minä ainakaan en ostaisi vaan vaatisin loppukatselmuksen tekoa ennen lopullista tarjousta.
Vaadi myös saada lukea loppukatselmuspöytäkirja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2033812Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii602406Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912286- 472203
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321521Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5131287Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931261- 561247
- 701147
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1241117