Toivoa ja Rakkautta

Kyynel tuo timantista jaloin
kastoi lumotun nuotion loimun

pieni ja niin viaton pisara
kulki eläen salaa liekeissä

huomaamattaan ja ajallaan
haalensi kipinät
rätisten tuuleen

tuiversi puhurit
nuotion sammutti

kipinät pisaroivat
nyt kyyneleitään

ilon roihut kaikonneet
tummentuneet jo
rakkauden jäänteet

poltettuina

joista lämpö katoaa

kyynelkin putoaa
jäätyy maan kylmään
syliin.

Uuteen päivään,jossa kyyneleet
poistuneet,mielikin jo
nousee kuin haasteen oraan,
sydämen sykkeenä uudistuen;

Toivoon ja Rakkauteen !

12

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiiger-66

      aivan,
      ompa niin ajankohtainen runo,,
      ,,,,,,sanaton oon,,,

      saan soperrettua;

      kaunein kiitos tästä
      herkän kauniista runosta,,
      ,,,,,,,,
      ,,,
      "Uuteen päivään,jossa kyyneleet
      poistuneet,mielikin jo
      nousee kuin haasteen oraan,
      sydämen sykkeenä uudistuen;

      Toivoon ja Rakkauteen !"

      -----loistavaa!!

      • Heissan....nyt olen erinäisten syiden
        vuoksi hieman sivussa näistä,mutta
        yritän päästä jotenkin mukaan.

        Kivana pidän että kärsivällisyytesi
        minua kohtaan kestäisi,sillä tässä
        olen tehnyt ja tekemässä pikku
        lisäyksiä...saa nähdä miten käy ?

        Hali poskelle ja yölle
        lämpimää.


    • runo64-1

      ...ilo ja suru sydämesi,
      elämäsi nuotiossa kunnes toivo viriää
      rakkauden puhurien saavuttaessa sinut.

      jäin heti alkuun kiinni:
      kyyneleen vertaaminen timanttiin-tosi hyvin.
      lumottu nuotio-huippu hyvin.

      dolanmaisista aineksista on maestron runo
      koottu.
      hyvä dolan!!!

      • Minulla vuorottelevat ja muuttuvat
        kuin muutoksia tässä koneessa,
        joita olen hiven tekemässä...
        sekoaa jonnekin välimaastoon,
        kun ei vain eksyisi.

        Kiitos hyvä ystävä
        sanoistasi ja lunta
        täälläkin kuin talven
        tuntoa eetterissä.


    • flaukka

      nimittäin se, että kyynelissä on suolaa niin paljon etteivät ne kunnolla edes jäädy (olen tehnyt kylmyyshavaintoja).

      huomentahohhoijaa

      • Anteeksi tämä myöhäinen vastaus,kun
        minulla on tässä olevinaan uutta
        laitettavaa masiinaan...ohjelmistoja.

        Täällä kivaa talven tuntoa...ja
        Sinä jo aamulla työn touhuissa
        ollut.

        Hyvää viikonvaihdetta ja Kiitos.


    • *MURUKULTA*

      Hen.koh. olisin jättänyt tuon viimeisen säkeistön pois,
      minusta se vie tietyn terävyyden pois,
      mutta runo on sinun ja uskon että halusit vain saattaa jotain toivoa loppuun.
      Sinäänsä arvostettava ajatus.
      Hyvin olet kynääsi käyttänyt jälleen!

      Mukvaa talvista pvää dolan pienen pakkasen seasta Murukulta! :)

      • Hitsi... en muista tuota loppua
        lainkaan,kun olen tässä aivan
        muuta puuhannut...pyyhi vaan
        se loppu pois - annan luvan.

        Kyllä oikeassa olet,sillä en oikein
        voi surullista loppua laittaa...otan
        Siust mallia.
        Mutta surullisuus tulee
        aikanaan.

        Anteeksi nyt,mulla on ollut pikku
        hässäkkää tässä ja ehkä jatkunee...
        ellei joku laita suitsia kätösiin
        ja...no olkoon...en käy nyt pilailemaan.

        Hyvää viikonvaihdetta.


    • Mysteriet

      Hieno ja myöskin opettavainen runo!

      Miten yksi pieni kyynel voikaan sammuttaa kokonaisen nuotion...

      Pidetään huoli ettei niin kävisi!

      • Hienoa Sinä löysit - juuri sen -
        joka oli tarkoituskin.
        Sinä osaat tulkata ja löytää sen
        runon ytimen...- olethan mestari
        kirjoittamisessa.

        Yritetään pitää huolta
        kaikesta,joka Elämää
        kantaa.

        Kiitos - ja Hyvää viikonvaihdetta.


    • lindalinda1

      Sinulle tänään Dolan toivon.

      ' kyynel, tuo timanteista jaloin '
      tosiaan, kaunista.

      Uusi aamu on aina iltaa viisaampi,
      niinhän sanotaan. Ja Sinä toit sen runossasi
      herkästi esille.

      Sitä syvällisempää Dolania tämä runo,
      hieno.

      • Tuo timantti kyyneleistä tuli
        kuin ohjus,joka on syvä tunteiden
        kieli.

        Sanontasi on niin tuttu,lienee
        niitä vanhan ajan perua ja kyllä
        siinä totuuden siementä on.

        Kiitos Sinulle ja hyvää lumista
        viikonloppua...vai- tietääkö
        niitä kolaus aaargh hommia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe