Vuosi pillerien lopetuksesta

Tammikuussa 08 lopetin pillerit ja kuukautiset ovat tulleet tänä aikan 3 kertaa. Ollaan käytetty muuta ehkäisyä, ajattelin että antaa kuukautisten ensin vakiintua. Noh, kannattaisiko jo käydä lääkärillä. Papa otettu syyskuussa ja oli ihan ok, mutta pillerien lopetus sai aikaan karvan hurjan kasvun, oikeen kunnolla puskee partaa ja viiksiä (inhottaa ja ottaa todella paljon päähän). Onko kellään vastaavasta kokemusta. Alkaa pelottaa että missä vika.
4388
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Moi!
Mä lopetin pillerit vuosi sitten joulukuun alussa ja kuukautiset ovat edelleen hyvin epäsäännölliset. Kierto on vaihdellut 28-46 päivää. Pillereiden lopettamisen jälkeen mullakin kasvanut karvoja ylähuulen yläpuolelle, kasvot ja yläselkä kukkii ajoittain finneistä. Tosi kiusallista. Ehkä sun kannattais mennä lääkäriin, jos menkat ollu vain kolmesti vuoden aikana. Ainakin, jos vauvahaaveita on (ainakin oletan niin, kun kirjoitat tälle palstalle...)

Äänestä

Terolut nimiset lääkkeet käyttöön. Auttavat epäsäännöllisissä kuukautisissa.Itse jouduin kans turvautumaan niiden apuun.

Äänestä

Tuli vaan mieleen, että eikös liiallinen karvankasvu ja pitkät kierrot voi olla PCO:n oireita? Sehän on melko yleinen ovulaatiohäiriö, joka viides nainen kärsii siitä. Millainen kiertosi oli ennen pillereiden aloitusta?

Suosittelen tuossa vaiheessa jo hakeutumaan gynekologille, mieluiten yksityiselle, joka pystyy tekemään ultraäänitutkimuksen, josta selviää mm. tuo PCO tai muut mahdolliset häiriöt.

Voihan hyvinkin olla, että kiertosi on vaan vielä sekaisin pillereiden lopettamisesta. Mutta siihenkin auttaa nuo Terolutit hyvin. Ei kannata jäädä enää odottelemaan!

Äänestä
  • Olen käyttänyt pillereitä jo 10 vuotta (vuoden tauko tossa 8 vuotta sitten) ja mikäli oikein muistan kyllä oli ihan säännölliset kuukautiset. Parasta mennä vaan sinne lääkäriin.

    Kiitos kommenteista

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Kuukautiset eivät vielä sää... kirjoitti:

Tammikuussa 08 lopetin pillerit ja kuukautiset ovat tulleet tänä aikan 3 kertaa. Ollaan käytetty muuta ehkäisyä, ajattelin että antaa kuukautisten ensin vakiintua. Noh, kannattaisiko jo käydä lääkärillä. Papa otettu syyskuussa ja oli ihan ok, mutta pillerien lopetus sai aikaan karvan hurjan kasvun, oikeen kunnolla puskee partaa ja viiksiä (inhottaa ja ottaa todella paljon päähän). Onko kellään vastaavasta kokemusta. Alkaa pelottaa että missä vika.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu