Ensilumi,,,ensirakkaus

Valkoinen puhdas,
kuin ensirakkaus.
Alas leijailee,
alastomaan poveen.

Ensirakkaus
satoi viattomaan
* sydämeen*
Sateesta ei,
kertonnu metsänpuut.
Ei syleilevä vesi,
ei hiotutuneet kivet.

Poveaan nukkuvaa,
kuumaa laavaa tunteitten,
valloituksen vuoret,
*rakkaus *
kaikkialta saartoi.

Avaututunnu taivas.
alas satoi ensilumen,
Antautunnu
ensirakkaus suli.

6

452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Ensilumi sulaa melkeimpä aina pois..ja ehkä se toinenkin
      ja näin, mutta jonain päivänä se sitten pysyykin..:)
      Kiertokulkua hiutaleen - tai ihmisen - sitähän se on..
      Pidin tästä rinastukseta, ja hyvin sen sait ylös kirjattua runoksi.

      Murukultaa hellitään pienellä lumella maassa ja puissa!
      Vähä mää oon hyvilläni! ..huh..ja lintulaudalla kuhina! :)))

      Perjantaita odotellessa mukvaa torstaipvää, Liisa, toivottelee Murukulta! :)

      • Maan sylii hetken pitii ja
        kyyneliks hiutaleet sulii.

        kaikki kaunis katoaa
        vain rakkaus jäljelle jää.

        MURUU...
        Sieläkös nee onkii lumen varastot?
        Voisitkos laittaa etelään lähtevään iltajunaan?
        Oiissss,,,,,niin kivaa olla laps
        ,,,,ees sen verran,,,,
        paljain käsin tehdä lumipallo.

        Päivät juoksee ihan ,,,kohta on ita
        ,,,,Sinulle täältä kiitos viestii,,,
        ollaas kiltisti,,,tontutki jo nurkissa kurkkii,,,
        oonkoha mää tullu lapsenmieliseks?Liisa


    • mies-v57

      Muistot sieltä ovat niin kuuraisen
      kauniita, missä kerran kukki ikkuna.

      Ne osui silloin silmään olivat niin
      valmiita, hänen lasissaan omana koruna.

      Silloin astuin eteen päivän nousevan,
      varjoksi sille mitä pidin tärkeänä.

      Hän tuli luokseni näin itkun vuotavan,
      tein jotain häneen mihin jäin pysyvänä.

      Sain viitan kädestään kylmän suojaksi,
      lämmön tarjosi itsestään kokonaan.

      Säteet päivän meissä muuttui kirkaaksi,
      hiljaa liuimme toisiimme olemaan.

      Tunsin miten hän ojensi kukan minulle,
      sen hellästi asetin sisään itseeni.

      Se oli alku meille ja Rakkaudelle,
      kukka ikkunasta tuli minun viereeni.


      > http://www.youtube.com/watch?v=3nSQLOeewKI&feature=related



      Kiitos runostasi.

      Varmaan valkean lumen
      peitossa olevan luonto,
      puut, jotenkin kuvaa
      ensirakkautta.

      Kaikki on uutta ja
      erityistä. Kokemuksena
      ja tunteina.

      Mitä sitten kuvaa
      lumen sulaminen?

      Alta paljastuu
      monimuotoisempaa ja
      vaativampaa?

      Eli pitäisi opetella
      Rakastamaan?

      Vertauskuvallinen
      ja hieno runo sinulta
      rakenteeltaan.

      Ajateltu ja huolella
      toteutettu.

      Pidin ja viihdyin.

      • mies-57

        ihan käsii ristiin Liisa liittää,
        herkkää elämänvihreää lehteä.

        "kuurankukkia"
        laulun sanat puhuttelevat.

        Tuosta"kuurankukkia"
        pohjanmaalla lapsuuden maisemissa,
        ikkunoita koristi kuurankukka verhot.
        Muistan ,,,kun istuttiin ja ihailtiin,
        lapsesta ne oli kuin satua.

        Enslumi
        sitä kaipasin niin ja
        yks aamu maa oli valkoinen.
        Hetken vain niin kauneuta vain,
        muistojen helminauhaa
        koristaa seki ,,,ensirakkaus.

        Sinun pulppuava sydän siitä kiitos,
        tiedäthän ei kaikkea sanoiks saa.
        hyvää perjantai-iltaa ....Liisa


    • tiiger-66

      kuinka riemuissaan olin
      ensilumihiutaleista ja täällä
      on nyt jo monta senttiä lunta,,
      ,,,,,,,,,
      ,,puhdasta,, valkeaa,,
      ,,on niin valoisaa,,
      ,,,,,,,
      ,,kyyläpäs on taas
      hienoo tekstii sulta liisa,,,,
      ,,,,,,,
      loistavaa!!!!
      bravoo!!
      ,,,,,,,
      ,,,ensirakkaus,,
      ,,,katoavaa,,sulanu pois,,
      ,,,,,,,rakkaus jääny
      hehkuna poven,,
      ,,
      ,,me ansaittu sitä
      aitoa ja puhdasta,
      kuin valkoinen lumi,,
      ,,,kestävää rakkautta,,,
      ,,,,,,,,kaunis kiitos lukuelämyksestä,
      ja vihjasit tuossa jossain
      runossani, että et enää
      julkaise täällä,
      me emme semmoista salli,
      ,,,,,,
      ,,
      ,,,rakkauella tigru~~

      • Vieraana vain kävi,
        aamu yks valkoinen.
        Uskomaan sai,
        pohjoisen maan lapsi,
        tunteet kylmät,
        tunteet kuumat,
        veressämme kiertää.

        Lumisotaa,kasvojen pesuu,
        seki tais olla ,,,rakkautta.
        Hmmmmmm,,,,nyt Liisa huokaa,
        jalan jäljet umpihangessa.

        Lumivalkoinen,
        puhdas rakkaus.
        sen sydän muistaa ja
        kantaa yli aikojen.

        no noita minun vaatimattomia ,
        pienen ihmisen tarinoita.
        Sinä kiitos olet lämpöäs jakanu,
        kiitän monista ihanista hetkistä.

        Sinulle voimia yön pimeisiin tunteihin
        tarinatuvastaan ajatuksin..Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      887
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      134
      579
    Aihe