FLASH CS:lle vaihtoehtoja?

alussa aina hankalaa

Tavoitteena on tehdä web-applikaatio, sellainen FLASH-peli. koetin katsella millaisella työkalulla semmoisen voisi toteuttaa ja yksi ohjelmisto tuli vastaan joka käänteessä:

FLASH CS4

Kyseinen ohjelmisto kuitenkin maksaa Adobe-storessa melkoisesti, satoja euroja ja vielä enempi dollareissa. Köyhälle opiskelijalle se on melkoinen raha se.

Onko olemassa ilmaisia tai halpoja FLASH -työkaluja? Sellaisia joilla voi tehdä FLASH pelejä, kuten nuo linkin takaa löytyvät pelit ovat:
http://www.flash-game.net/

3

807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi sen pelin pitää olla juuri Flashia? Java ei maksa mitään ja sillä tekee saman minkä Flashilla ja enemmänkin. Kuten esim. voi käyttää 3D-kiihdytystä. Jos jostain käsittämättömästä systä pitää olla nimenomaan Flashia niin sitten on swftools, tosin sillä tekeminen on kyllä melkoista nysväämistä.

• yhteensopivuusongelmista

Ehkei java sittenkään ole yhtään huonompi valinta kuin se FLASH. FLASHia meinasin alkaa juuri siksi, kun olen anim8or:lla rakennellut FLASH 3D-animaatioita ja sen sellaisia. Mutta jos noita 3D-mallinnuksia saisikin ympättyä java-projekteihin mukaan, ja miksi ei saisi?

Totta puhuen latasinkin jo viime viikolla eclipsen java koodausympäristön, luulen että vaakakuppi kallistuu javan ja javascriptin käytön kannalle.

• vielä luovuta !
        yhteensopivuusongelmista kirjoitti:

Ehkei java sittenkään ole yhtään huonompi valinta kuin se FLASH. FLASHia meinasin alkaa juuri siksi, kun olen anim8or:lla rakennellut FLASH 3D-animaatioita ja sen sellaisia. Mutta jos noita 3D-mallinnuksia saisikin ympättyä java-projekteihin mukaan, ja miksi ei saisi?

Totta puhuen latasinkin jo viime viikolla eclipsen java koodausympäristön, luulen että vaakakuppi kallistuu javan ja javascriptin käytön kannalle.

onhan cs:lle vaihtoehtoja, kuten Flash Develop http://osflash.org/flashdevelop

sekä muu tavara mitä esim. openSourceFlash tarjoaa:
        http://osflash.org/open_source_flash_projects

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3481
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1548
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1473
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1255
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      893
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      883
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      869
    8. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      858
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      844
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      819
    Aihe