Korvien puhdistus

Hulabaloobalai

Mulla kertyy vaikkua eli korvavahaa tosi paljon, ja se on kuulollekkin haitaksi. Se kertyy yleensä korvareiän sulle "seinämään" vaikeasti irroitttavaksi kovaksi ;( Ja aina kun vanupuikolla puhdistelenkorvia niin puikko on tosi osannsi/keltaisen vahan "peitossa"

Korvat ovat myös "likaisen" tuntuiset ja kutiavat.

Mitä kannattaisi tehdä? Olen kuullut ceridal suihkeen auttavat korvavahan kertymisessä?

Innolla odottelen kikkakolmosia!

4

4400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikkuliina

      Ceridalilla voi liottaa vaikkua, mutta osta apteekista removaxia tai jotain vastaavaa korvavaikun liottamiseen tarkoitettua korvatippaa. Laita ohjeen mukaan ja sitten käy esim omassa tk:ssa huuhteluttamassa korvasi. Korva huuhdotaan lämpimällä vedellä niin, etää ruskua ei suunnata suoraan kohti tärykalvoa vaan korvakäytävän reunoille. Joskus korvia huuhdellaan myös pirtulla.

      Topsilla työnnät töhkää kohti tärykalvoa, huono vehje korvankaivuuseen...itse ongin vaikut pois tavallisella hiuspinnillä... se lenkki tai mutka pää on hyvä... varovaisesti kuitenki ettei mee liian syvälle tai saa jotaki muuta pahhaa aikaiseksi...

    • Kutinaa

      Minulla kanssa sellainen vaikku-korva joka kuivuu ja kutisee. Käyn terveyden-hoitajalla joka huuhtoo korvat,että vaikku irtoaa. Ihan kuivaa karstaa korvakäytävässä.Olen saanut lääkäriltä Locacorten-Vioform tippoja joka on ollut hyvä ainakin minulle,kutinaan ja vaikkuun,irroittaa ihan isoja kuivuneita paloja.Ceridal on myös ihan hyvä aine.
      Välillä vaan unohtuu näiden käyttö,ja oireet alkaa taas pahentua.
      Taas pitäisi mennä korva-huuhteluun......
      Tosi kiusallinen vaiva......

      • korvaongelmaiset

        Mulle ainakin sanottiin, että pitäs käyttää ekana monta kertaaa viikossa korvanpuhdistusainetta, sitten voi alkaa pidentämän väliä mutta kerran viikossa olis kai hyvä, ettei sitä kerry. Eli jos on paha tilanne, niin menkää sine korvahuuhteluun tk:hon ekana ja sitten alkakaa puhdistamaan niitä korvia aineella. Ceridal on tosi toimivaa, omasta mielestä parempaa kuin jopa meiän muut korville tarkoitetut vaikkuaineet. Eli korvaan suihkutetaan, sitten annetaan ola ennen suihkua ja suihkussa vähän suihkutellaan korviin.Sitten suihkun jälkeen voi vielä varovasti putsata korvakäytävän reunoista töhnää pois. Ite otin syvempääkin toisi varovasti, mutta sieltähän sitä likaa lähtikin ihan kamala määrä. Ceridal teki vaikun tosi pehmeeksi, toimi hyvin.


    • Anonyymi

      Kaiva puukolla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2910
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2155
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1574
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      71
      1033
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe