Korvien puhdistus

Hulabaloobalai

Mulla kertyy vaikkua eli korvavahaa tosi paljon, ja se on kuulollekkin haitaksi. Se kertyy yleensä korvareiän sulle "seinämään" vaikeasti irroitttavaksi kovaksi ;( Ja aina kun vanupuikolla puhdistelenkorvia niin puikko on tosi osannsi/keltaisen vahan "peitossa"

Korvat ovat myös "likaisen" tuntuiset ja kutiavat.

Mitä kannattaisi tehdä? Olen kuullut ceridal suihkeen auttavat korvavahan kertymisessä?

Innolla odottelen kikkakolmosia!

4

4862

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikkuliina

Ceridalilla voi liottaa vaikkua, mutta osta apteekista removaxia tai jotain vastaavaa korvavaikun liottamiseen tarkoitettua korvatippaa. Laita ohjeen mukaan ja sitten käy esim omassa tk:ssa huuhteluttamassa korvasi. Korva huuhdotaan lämpimällä vedellä niin, etää ruskua ei suunnata suoraan kohti tärykalvoa vaan korvakäytävän reunoille. Joskus korvia huuhdellaan myös pirtulla.

Topsilla työnnät töhkää kohti tärykalvoa, huono vehje korvankaivuuseen...itse ongin vaikut pois tavallisella hiuspinnillä... se lenkki tai mutka pää on hyvä... varovaisesti kuitenki ettei mee liian syvälle tai saa jotaki muuta pahhaa aikaiseksi...

• Kutinaa

Minulla kanssa sellainen vaikku-korva joka kuivuu ja kutisee. Käyn terveyden-hoitajalla joka huuhtoo korvat,että vaikku irtoaa. Ihan kuivaa karstaa korvakäytävässä.Olen saanut lääkäriltä Locacorten-Vioform tippoja joka on ollut hyvä ainakin minulle,kutinaan ja vaikkuun,irroittaa ihan isoja kuivuneita paloja.Ceridal on myös ihan hyvä aine.
      Välillä vaan unohtuu näiden käyttö,ja oireet alkaa taas pahentua.
      Taas pitäisi mennä korva-huuhteluun......
      Tosi kiusallinen vaiva......

• korvaongelmaiset

Mulle ainakin sanottiin, että pitäs käyttää ekana monta kertaaa viikossa korvanpuhdistusainetta, sitten voi alkaa pidentämän väliä mutta kerran viikossa olis kai hyvä, ettei sitä kerry. Eli jos on paha tilanne, niin menkää sine korvahuuhteluun tk:hon ekana ja sitten alkakaa puhdistamaan niitä korvia aineella. Ceridal on tosi toimivaa, omasta mielestä parempaa kuin jopa meiän muut korville tarkoitetut vaikkuaineet. Eli korvaan suihkutetaan, sitten annetaan ola ennen suihkua ja suihkussa vähän suihkutellaan korviin.Sitten suihkun jälkeen voi vielä varovasti putsata korvakäytävän reunoista töhnää pois. Ite otin syvempääkin toisi varovasti, mutta sieltähän sitä likaa lähtikin ihan kamala määrä. Ceridal teki vaikun tosi pehmeeksi, toimi hyvin.

• Anonyymi

Kaiva puukolla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      66
      1877
    2. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      81
      1435
    3. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      93
      1078
    4. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      45
      874
    5. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      41
      830
    6. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      286
      828
    7. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      263
      755
    8. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      57
      728
    9. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      110
      708
    10. 39
      653
    Aihe