Sinileukakirjoahven!

kalapohdintaa

Sopiiko sinileukakirjoahven keltabarbien ja seeprakalojen kanssa samaan akvaarioon? Pohjalla asustelee partamonni ja muutama piikkisilmä. Pidetäänkö pareittain? Akvaarion koko 250 litraa, liian pieni? Olisin kiitollinen jos joku vastaa:)

2

3121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

... koita löytää koiras ja naaras, nuorella naaraalla evät pienempi kokoiset sekä väriltään keltaiset ja musta reunaiset, koiraalla vanhempana taivaansiniset joissa purppuranpunainen verkkokuvio.

Muuta ahventa tai toista koirasta ei sitten kannata ostaa samaan akvaarion, rauhallisuus saattaa muuttua kaaokseksi kun reviiriään puolustavat ahvenkoiraat alkavat kisata.

KELTABARBEJA kannattaa muuten olla ainakin kahdeksan

ja

SEEPRAKALOJA melkeimpä jopa toistakymmentä

pidä lämpötila ainakin 25-26 paikkeilla, ei ainakaan korkeampana kauempaa aikaa.

• m.i.n.n.n.a

sopii hyvin, koska on säyseä kala. itselläni myös kirsikkabarbeja seurana, ei hätyyttele yhtään. pidetään pareittain. kalana aika pitkäikäinen ja helppo saada kutemaan, itse olen nyt kaksi kertaa kasvattanu noin 30 päisen poikueen ihan seura-akvaariossa. ongelmana olikin sitten päästä niistä eroon, kun akvaarioliikkeeseen oli jokunen muukin tuomassa niitä samanlajin poikasia. ihana kala lemmikiksi kyllä ja varsin mukava seurailla poikasten hoitoa ihan pesäkuopan kaivamisesta alkaen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      566
      2615
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      67
      1416
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1350
    4. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      98
      1327
    5. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      137
      1228
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      105
      1128
    7. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      134
      1004
    8. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      910
    9. 74
      864
    10. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      47
      861
    Aihe