Angiina(ko)?

Patvo

Olen siis sairastanut angiinan noin muutamia vuosia sitten. Silloin menin lääkäriin korvakivun takia. Todettiin, että minulla oli angiina. Se hoidettiin kuntoon.
Nyt, tällä hetkellä, minulla on ollut kurkku kipeä jo ainakin kolme päivää, ilman kuumetta tai muuta flunssan oiretta. Nielu näyttää hieman erilaiselta, eikä minkäänlainen lääke tai tee tai hunaja lievennä kipua yhtään. Joskus on tuntunut kipu korvassakin, mutta vain vähän. Sen lisäksi vasen imusolmuke on turvonnut, ja vähän herkkä .Kipu tuntuu niemnomaan tällä puolella. Kuulostaako angiinalta?

9

3006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sairastava

Kuulostaa kyllä.

Angiina on usein ilman flunssan oireita. Onko kuumetta?

Mulla alkoi kurkku kipuilemaan kovastikin alkuviikosta. Nieleminen oli tuskaa, lopulta en pystynyt oikein puhumaankaan. Korvat meni vähän väliä lukkoon, mutta kuumetta ei ollut. Siinä vaiheessa epäilin angiinaa.

Parin päivän päästä ilmeni kuitenkin flunssan oireita: nuhaa, yskää, turvonneita imusolmukkeita ja kipua päätä liikutelessa. Lämpöä ei ole kuitenkaan yli 37°. Oon nyt vaan lepäillyt ja pikkuhiljaa on helpottamassa. Menen lääkäriin, jos tämä jatkuu ensi viikkoon. Siihen asti pysyn siinä uskossa, että tämä on vain flunssaa.

Jos kipu alkaa tuntumaan ylitsepääsemättömältä, niin lääkäriin sitten. Olethan sinä samoista, pysyvistä oireista jo 3 päivää kärsinyt...

Tsemppiä!

• Patvo

Kuumetta oli aluksi, 37,0 mutta se laski eikä ole sen koommin kuulunut. Yskää tai siis köhää ja limaa on vähän, mutta enimmäkseen kurkkukipua, joka säteilee korvaan päin. Kurkkukipu oli aluksi ihan pientä, joka ei haitannut, aattelin silloin että "nyt tulee flunssa". Sit tokana päivänä se oli jo vahvempaa ja kolmantena jäin kotiin lepäämään. Sillon se tuli melko kovaks jo se kipu. Aattelin lähinnä angiinaa, kun muistan vielä edellisen kerran oireet.

• selvittää,
        Patvo kirjoitti:

Kuumetta oli aluksi, 37,0 mutta se laski eikä ole sen koommin kuulunut. Yskää tai siis köhää ja limaa on vähän, mutta enimmäkseen kurkkukipua, joka säteilee korvaan päin. Kurkkukipu oli aluksi ihan pientä, joka ei haitannut, aattelin silloin että "nyt tulee flunssa". Sit tokana päivänä se oli jo vahvempaa ja kolmantena jäin kotiin lepäämään. Sillon se tuli melko kovaks jo se kipu. Aattelin lähinnä angiinaa, kun muistan vielä edellisen kerran oireet.

ei muu. Ja voi olla täysin kuumetonkin.

• Patvo
        selvittää, kirjoitti:

ei muu. Ja voi olla täysin kuumetonkin.

Kävin sunnuntaina sairaalassa, ja siellä testit ositivat, että tämä on enterorokko. En selitä enempää, kattokaa wikipediasta.

• mahdollisesti mullakin
        Patvo kirjoitti:

Kävin sunnuntaina sairaalassa, ja siellä testit ositivat, että tämä on enterorokko. En selitä enempää, kattokaa wikipediasta.

Tuliko sulle näppylöitä? Mulla oli yhden illan korkea kuume(39), laski yöllä ja seuraavana päivänä vain muutama kymmenys. Sitä seuraavana päivänä normaalilämpö. Nieleminen vähän sattui ajoittain noina päivinä, mutta ei pahasti. Nyt (3 vrk kuumeillasta) kihelmöi kämmeniä ja jalkapohjia ja niissä näyttää jotain pieniä punaisia täpliä olevan. Suussa ei ole ollut mitään oireita ja kurkku sekä lämpö on ok. Näppylät viittaisi enteroon, mutta voiko se esiintyä vain raajoissa? Vain onko vasta tulossa, vaikka kuumetta ei enää olekaan?

Pitäisi siis mennä itsestään ohi ja erityisiä lääkkeitä ei ole, vai mitä ne sairaalassa sanoi?

• Patvo
        mahdollisesti mullakin kirjoitti:

Tuliko sulle näppylöitä? Mulla oli yhden illan korkea kuume(39), laski yöllä ja seuraavana päivänä vain muutama kymmenys. Sitä seuraavana päivänä normaalilämpö. Nieleminen vähän sattui ajoittain noina päivinä, mutta ei pahasti. Nyt (3 vrk kuumeillasta) kihelmöi kämmeniä ja jalkapohjia ja niissä näyttää jotain pieniä punaisia täpliä olevan. Suussa ei ole ollut mitään oireita ja kurkku sekä lämpö on ok. Näppylät viittaisi enteroon, mutta voiko se esiintyä vain raajoissa? Vain onko vasta tulossa, vaikka kuumetta ei enää olekaan?

Pitäisi siis mennä itsestään ohi ja erityisiä lääkkeitä ei ole, vai mitä ne sairaalassa sanoi?

Juu, enterorokon oireisiin kuuluu näppylät jaloissa, kämmänissä tai nielussa, ja ehkä kuume. Ittelläni näppylöitä tuli vain nieluun, mutta se vaihtelee eri henkilöittäin. Toi kyllä kuulostais enterorokolta, mutta jos arveluttaa, nii sen voi terveysasemalta varmistaa.
        Tää tauti menee ihan ittsetään ohi, mulla meni tasan viikko. Kannattaa juoda jotakin kylmää, esim kokista, koska se ei tee niin pahaa. Kuuma yleensä vaan pahentaa kipuu.

• Anonyymi
        Patvo kirjoitti:

Juu, enterorokon oireisiin kuuluu näppylät jaloissa, kämmänissä tai nielussa, ja ehkä kuume. Ittelläni näppylöitä tuli vain nieluun, mutta se vaihtelee eri henkilöittäin. Toi kyllä kuulostais enterorokolta, mutta jos arveluttaa, nii sen voi terveysasemalta varmistaa.
        Tää tauti menee ihan ittsetään ohi, mulla meni tasan viikko. Kannattaa juoda jotakin kylmää, esim kokista, koska se ei tee niin pahaa. Kuuma yleensä vaan pahentaa kipuu.

Minä laitoin enterorokossa kahvit jääkaappiin. Ei pysynyt lämpimänä juomaan. Maito jostain syystä sattui vähemmän kuin vesi.

• angiinako emt

mulla on kurkussa ja nielussa semmosia ihme näppyjä jotka on tullu vaa en tiiä mistä pitäskö mennä lääkärii?

• Anonyymi

Jos sulla on kurkku kipeä ja nieleminen sattuu voi olla angiina . tai sukupuolitauti myös

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      150
      8865
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2629
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2407
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      46
      2405
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      196
      1833
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1817
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1713
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      42
      1240
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1136
    Aihe