Tupakointi ja hiustenlähtö?

aski päivässä

Hei. Tupakoinnin vaikutuksesta hiustenlähtöön löytyy tutkimuksia ja niiden mukaan tupakointi vaikuttaa enemmän tai vähemään hiustenlähtöön. Jossain tutkimuksessa oli jopa sellaisia tuloksia, et jos polttaa askin tai enemmän päivässä niin riski perinölliseen hiustenlähtöön on 2,3 kertainen. Syytä ei varmuudella tiedetty ja tuloskin oli lievää arvailua. Joka tapauksessa tupakointi tuskin edistää hiusten kasvua. Ja tupakointi nyt varmaan vaikuttaa ainakin hiusten laatuun, mut et vaikuttaako se perinnölliseen hiusten tippumiseen??

Kysynkin nyt, et millaisia kokemuksia ihmisillä on tupakoinnin vaikutuksesta, tupakoinnin lopettamisesta jne.

Kiitos.

13

8865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuuheahiuksinen äijä

      25 vuotta polttanut ja hiukset kuin rautalankaa.

    • kutunhuttu

      Tupakoinnilla ei ole mitään merkitystä perinnölliseen hiustenlähtöön. Kuulostaa taas joltain Liisa Hyssälän kansanterveyspropakandalta. Kyllähän nikotiini hetkellisesti vähentää pintaverenkiertoa, mutta sen vaikutus hiustenlähtöön on täysin olematon. Älä siis lopeta tupakointia sen takia.
      Jos haluat lopettaa röökin vedon, niin tee se sitten vaikka välttääksesi mahdollisen keuhkosyövän joskus vanhoilla päivilläsi.

      • Nahkaseppo

        Kyllä tupakoinnilla on vaikutusta hiusten lähtöön. Suosittelen että jos sulla on perinnöllistä lähtöä niin lopeta tupakointi. Itselläni on hiusten lähtö vähentynyt dramaattisesti kun lopetin tupakoinnin. Olen kuitenkin kärsinyt hiusten lähdöstä jo yli 4 vuotta että kokemusta on. Uutta tukkaa ei oo tullut. Nyt olen ollu melkolailla 1kk polttamatta. Ja vuonna 2005 pidin kans 1kk tauon polttamisessa ja silloinkin loppu hiusten lähtö ku seinään että mulla sillä ainaki on vaikutusta. Tupakkia meni noin aski päivässä.


      • lepacc0
        Nahkaseppo kirjoitti:

        Kyllä tupakoinnilla on vaikutusta hiusten lähtöön. Suosittelen että jos sulla on perinnöllistä lähtöä niin lopeta tupakointi. Itselläni on hiusten lähtö vähentynyt dramaattisesti kun lopetin tupakoinnin. Olen kuitenkin kärsinyt hiusten lähdöstä jo yli 4 vuotta että kokemusta on. Uutta tukkaa ei oo tullut. Nyt olen ollu melkolailla 1kk polttamatta. Ja vuonna 2005 pidin kans 1kk tauon polttamisessa ja silloinkin loppu hiusten lähtö ku seinään että mulla sillä ainaki on vaikutusta. Tupakkia meni noin aski päivässä.

        placeboa koko vaikutus. huuhaata


      • aski päivässä
        lepacc0 kirjoitti:

        placeboa koko vaikutus. huuhaata

        Oli vaikutus mikä tahansa niin kyllä mä tupakoinnin lopetan. Se on nyt kiistatta selvää, et tupakoinnilla on muita terveydellisiä haittoja, joten vaikka hiuksiin se ei niin vaikuttaskaan, niin lopetan kyllä.

        Lisää kokemuksia kehiin.


      • Nahkaseppo
        lepacc0 kirjoitti:

        placeboa koko vaikutus. huuhaata

        En nyt väittäis että ihan huuhaata. Kyllä sitä sen verran tuntee omat hiuksensa että huomaa jääkö sulla tukku hiuksia sormiin kun niitä hiplailee. Toki tupakoinnilla on hyvinkin yksilöllisiä vaikutuksia. Enkä kyllä usko että niitä uusia kasvaa vaikka ei polttaiskaan, kunhan nyt edes vähän hidastais lähtöä...


      • vaikuttaa,,
        Nahkaseppo kirjoitti:

        En nyt väittäis että ihan huuhaata. Kyllä sitä sen verran tuntee omat hiuksensa että huomaa jääkö sulla tukku hiuksia sormiin kun niitä hiplailee. Toki tupakoinnilla on hyvinkin yksilöllisiä vaikutuksia. Enkä kyllä usko että niitä uusia kasvaa vaikka ei polttaiskaan, kunhan nyt edes vähän hidastais lähtöä...

        mutta yksilöllisiä erojakin voi löytyä.
        Onhan se selvää,että aine, joka supistaa verisuonia ja siten hidastaa mm hiustuppien ravinnonsaantia niin voi vaikuttaa hiusten lähtöön ja kuntoon.


      • EiSeOllutkaanNiinVai
        Nahkaseppo kirjoitti:

        En nyt väittäis että ihan huuhaata. Kyllä sitä sen verran tuntee omat hiuksensa että huomaa jääkö sulla tukku hiuksia sormiin kun niitä hiplailee. Toki tupakoinnilla on hyvinkin yksilöllisiä vaikutuksia. Enkä kyllä usko että niitä uusia kasvaa vaikka ei polttaiskaan, kunhan nyt edes vähän hidastais lähtöä...

        Todellakin on vaikutusta.

        Itse olen hieman alta kolmekymppinen mies ja hiustenlähtö lähinnä päälaelta alkoi muutama vuotta sitten. (keskimäärin 1 aski / pvä)

        Nyt olen ollut puoli vuotta polttamatta ja hiustenlähtö on pysähtynyt kokonaan ja selvää uutta kasvua on myös havaittavissa. Myös hiusten rakenne on muuttunut omasta mielestäni radikaalisti. Hiuksista on tullut paljon "vahvemman" tuntuiset. Tupakoidessa ne tuntuivat heikoilta ja karheilta.

        Hiustenlähtö ei toisaalta ollut syy tupakoinnin lopettamiseen, vaan yleinen huoli omasta terveydestä.

        Itse olin yrittänyt lopettaa lukemattomia kertoja, kunnes viimein onnistuin. Kertalaakista.


      • asdasddsa
        EiSeOllutkaanNiinVai kirjoitti:

        Todellakin on vaikutusta.

        Itse olen hieman alta kolmekymppinen mies ja hiustenlähtö lähinnä päälaelta alkoi muutama vuotta sitten. (keskimäärin 1 aski / pvä)

        Nyt olen ollut puoli vuotta polttamatta ja hiustenlähtö on pysähtynyt kokonaan ja selvää uutta kasvua on myös havaittavissa. Myös hiusten rakenne on muuttunut omasta mielestäni radikaalisti. Hiuksista on tullut paljon "vahvemman" tuntuiset. Tupakoidessa ne tuntuivat heikoilta ja karheilta.

        Hiustenlähtö ei toisaalta ollut syy tupakoinnin lopettamiseen, vaan yleinen huoli omasta terveydestä.

        Itse olin yrittänyt lopettaa lukemattomia kertoja, kunnes viimein onnistuin. Kertalaakista.

        "tse olin yrittänyt lopettaa lukemattomia kertoja, kunnes viimein onnistuin. Kertalaakista."


        Huomaatko mitään ristiriitaa? :P


      • Ehkees
        asdasddsa kirjoitti:

        "tse olin yrittänyt lopettaa lukemattomia kertoja, kunnes viimein onnistuin. Kertalaakista."


        Huomaatko mitään ristiriitaa? :P

        Jäi häiritsemään... :D Tosin tarkoitti varmaankin, että sitten viimeisellä kerralla lopetti kokonaan esim. vähentämisen sijaan, muuuutta tiedä häntä. :)


    • o69o

      Itse lopetin n. 15 v sitten tupakoinnin enkä valitettavasti voi vahvistaa
      minkäänlaisia suotuisia vaikutuksia hiustenlähtöön ,päinvastoin hiuskato on mielestäni kiihtynyt lopettamisesta.Mutta toisaalta säästynet rahat voi nyt hyvällä omallatunnolla käyttää vaikka hiussiirtoon.

    • jkjkjkjkjkljkjkjkj

      Broidi polttanut ikinä, hiukset alkoivat lähteä 22 vuotiaana. Faija polttanut yli 50 vuotta, tukka kuin jöröjukalla.

    • opopoopopopo

      Ei oo mitään vaikutusta. Näitä juttuja aina, vaan en tiiä, jos jollakin on sitt vaikuttanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      469
      11005
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      316
      7629
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      28
      4615
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      340
      2407
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1817
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1663
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1410
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1313
    9. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      1194
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      54
      1028
    Aihe