Luottamuspula, kuinka kasata luottamus

kaikkia lähimmäisiä kohtaan?

Heippa!

Minulla on ongelma. Myönnän sen. En luota ihmisiin. Tottakai luotan päivätuttuihin, kun ei minun tarvitse niille sydäntäni avata ja luottaa tärkeimmissä asioissa.

Mutta kun ihmisestä tulee sydänystävä, niin en luota enää. En halua pudota korkealta, siksi en luota. Tiedän että sanotaan, että jos odottaa pahinta, niin se tulee tapahtumaan. Mutta kun en odota mitään. En vain luota.

Miten saan kasattua luottamuksen kaikkiin ihmisiin ja sydänystäviini? Menetin jo miehenikin luottamuspulan takia. (yksi syy, muiden joukossa) En siis koskaan epäillyt että hän pettäisi minua sängyssä jonkun toisen kanssa. En vain muuten luottanut. Sitä en osaa edes kuvailla kuinka en luottanut. Kuitenkin luotin ettei hän tekisi mitään pahaa minulle tai kotonani (omisti avaimet) jne...

Onko joitakin kirjoja tai nettisivuja tai jotain mistä saisin tukea ja apua ongelmaani? (ilmaista, suht halpaa) Haluan parantua. Haluan pystyä luottamaan ihmisiin. Auttakaa minua.

1

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelma**

      ihan samanlainen ongella on mullakin. poikaystävääni en luota pätkääkään. mutta toisaalta luotan että hän ei esimerkiksi tyhjennä tiliäni ja häivy tai varasta kukkarostani rahaa tai pahoinpitele minua tai muuta vastaavaa.
      mutta hänen kanssakäymiset muiden ihmisten (erityisesti naisten) kanssa on todella epäilyttävää. hänen miespuoliset kaverinsa ovat myös aika epäluotettavan oloisia vaikka hyvin heidätkin tunnen.
      hän pettää usein lupauksiian, on epärehellinen siis. jättää myös kertomatta asioita ja tiedostaa salailunsa. silti aina uskottelee että "luota kulta luota"
      en enää tiedä mitä tehdä. tai tiedän, pois pitää päästä ja pian, mutta tunteet ovat tässä taas niin isona muurina edessä että ei se tule onnistumaan. lähteminen on koettu moneen otteseen, on vähän on/off meininkiä siis. kun mies valehtelee tms, suutun ja lähden, en pidä yhteyttä, osoitan selkeästi että minua on loukattu. sitten jossain vaiheessa palaan taas takaisin. hetken on hyvä olla, kunnes taas jotain kertomatta jätettyä paljastuu.
      ainoa miten pääsisin eroon tästä, olisin jommankumman kuolema. siis raa'altahan se kuulostaa, mutta mitäs muutakaan..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe