kuluma

äiti kolmelle

Minkälaisia kokemuksia teillä on kulumasta tai kuluman hoidosta? Onko teillä kokemusta nivelen "puhdistamisesta"? Kertoisitteko siitä jotakin?

15

1965

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei yhdenkään äiti

Niin, mikä nivel?

Älä mene puhdistamaan, jos ei ole pakko.

• äiti kolmelle

Ollessani neljä vuotias hoitajani ei ollut kovinkaan harkitsevainen, ja sen saurauksena tipuin tekeillä olevan yläkerran lattian läpi alakerrokseen. Kyynärpääni murtui pahasti. Sen seurauksena näin 30 vuoden jälkeen käsi ei ole vieläkään normaalissa asennossa ja siihen on muodostunut jo kulumaa.

Olin käymässä Helsingin Orton- sairaalassa. Siellä lääkäri sanoi, että pärjään käteni kanssa 55-vuotiaaksi. Harmittaa, kun en älynnyt kysyä, että mitä sen jälkeen?

Miksi olet sitä mieltä, että ei kannata mennä puhdistukseen, jos ei ole pakko? Minkälaisia kokemuksia sinulla on nivelrikosta?

• Arhryl
        äiti kolmelle kirjoitti:

Ollessani neljä vuotias hoitajani ei ollut kovinkaan harkitsevainen, ja sen saurauksena tipuin tekeillä olevan yläkerran lattian läpi alakerrokseen. Kyynärpääni murtui pahasti. Sen seurauksena näin 30 vuoden jälkeen käsi ei ole vieläkään normaalissa asennossa ja siihen on muodostunut jo kulumaa.

Olin käymässä Helsingin Orton- sairaalassa. Siellä lääkäri sanoi, että pärjään käteni kanssa 55-vuotiaaksi. Harmittaa, kun en älynnyt kysyä, että mitä sen jälkeen?

Miksi olet sitä mieltä, että ei kannata mennä puhdistukseen, jos ei ole pakko? Minkälaisia kokemuksia sinulla on nivelrikosta?

Olisit heti kertonut, mikä nivel.

Glukosamiinin ei ole todettu auttavan muuta kuin polven nivelrikkoon eli sinulla siitä ei ole mitään hyötyä.

Itselläni meni polvi pahemmaksi, kun kävin sitä puhdistamassa. Noh olisin joka tapauksessa joutunut sen tekemään jossain vaiheessa.

Kysy ortopediltasi, mitä kantsii sinun tehdä.

• täällä ollaan
        Arhryl kirjoitti:

Glukosamiinin ei ole todettu auttavan muuta kuin polven nivelrikkoon eli sinulla siitä ei ole mitään hyötyä.

Itselläni meni polvi pahemmaksi, kun kävin sitä puhdistamassa. Noh olisin joka tapauksessa joutunut sen tekemään jossain vaiheessa.

Mihin se mahtoi perustua, että polvesi meni pahemmaksi puhdistuksen jälkeen? Onko se kenties paljon riskejä sisältävä toimenpide? Miten puhdistus tapahtuu, nukutuksessa vai puudutuksessa? Onko nivel kauan ja kovasti kipeä operaation jälkeen? Ollanko sairaalassa kauan?

Millä tavoin selvitetään löytyykö puhdistettavaa, röntgenkuvista näkyy ainoastaan nivelvälin kaventuma? Kumpi tuottaa kipuja puhdistettava irtoaines vai nivelraon kaventuma?

Kuinka pahat oireet sinulla oli päästessäsi puhdistukseen? Muistatko vielä millä tavoin oireilusu alkoi?

Paljon kysymyksiä, kiitos jos jaksat jotakin kirjoitella.

• Arthryl
        täällä ollaan kirjoitti:

Mihin se mahtoi perustua, että polvesi meni pahemmaksi puhdistuksen jälkeen? Onko se kenties paljon riskejä sisältävä toimenpide? Miten puhdistus tapahtuu, nukutuksessa vai puudutuksessa? Onko nivel kauan ja kovasti kipeä operaation jälkeen? Ollanko sairaalassa kauan?

Millä tavoin selvitetään löytyykö puhdistettavaa, röntgenkuvista näkyy ainoastaan nivelvälin kaventuma? Kumpi tuottaa kipuja puhdistettava irtoaines vai nivelraon kaventuma?

Kuinka pahat oireet sinulla oli päästessäsi puhdistukseen? Muistatko vielä millä tavoin oireilusu alkoi?

Paljon kysymyksiä, kiitos jos jaksat jotakin kirjoitella.

Polveni rutisi, paukkui ja kipuili.

Paheneminen tähystyksen jälkeen johtui siitä, koska niverikko tuli puhdistuksessa paljaaksi ja ärtyi, koska ennen siellä polvessa oli paljon sitä ns. höttöä.

Lääkäri lupasi, jotta polveni tulee kyllä kuntoon ajan kanssa. Kyllä se on tullutkin ajan kanssa paremmaksi (aikaa kulunut 8kk). Mutta tekonivelen saan kuulemma aikaisemmin kuin yleensä ihmiset.

Polven tähystys tehdään selkäydinpuudutuksella eikä satu yhtään. Aamulla menin ja illalla kotiin.

Toipuminen on AINA yksilöllistä.

Röntgen ei näytä muuta kuin luut ja magneetti on kallis. Nykyään oireilun perusteella ortopedi määrittelee tähystetäänkö vai ei eli magneettia ei vissiin oteta kuin tapaturmissa heti tapahtuneen jälkeen ja varsinkin, jos on joku vakuutus maksamassa.

Oireiluni alkoi pikkuhiljaa.

Riippuu ihan lääkäristä koska jotain tehdään.

Kuulun työterveyteen, joten saan hyvää hoitoa.

• äiti kolmelle
        Arthryl kirjoitti:

Polveni rutisi, paukkui ja kipuili.

Paheneminen tähystyksen jälkeen johtui siitä, koska niverikko tuli puhdistuksessa paljaaksi ja ärtyi, koska ennen siellä polvessa oli paljon sitä ns. höttöä.

Lääkäri lupasi, jotta polveni tulee kyllä kuntoon ajan kanssa. Kyllä se on tullutkin ajan kanssa paremmaksi (aikaa kulunut 8kk). Mutta tekonivelen saan kuulemma aikaisemmin kuin yleensä ihmiset.

Polven tähystys tehdään selkäydinpuudutuksella eikä satu yhtään. Aamulla menin ja illalla kotiin.

Toipuminen on AINA yksilöllistä.

Röntgen ei näytä muuta kuin luut ja magneetti on kallis. Nykyään oireilun perusteella ortopedi määrittelee tähystetäänkö vai ei eli magneettia ei vissiin oteta kuin tapaturmissa heti tapahtuneen jälkeen ja varsinkin, jos on joku vakuutus maksamassa.

Oireiluni alkoi pikkuhiljaa.

Riippuu ihan lääkäristä koska jotain tehdään.

Kuulun työterveyteen, joten saan hyvää hoitoa.

Sanoit, että polvesi rutisi, paukkui ja kipuili. Entä nyt, onko enään näitä ongelmia? Johtuuko kivut, rutina ja muut nivelrikon oireet puhdistettavasta aineksesta, nivelraon kaventumisesta vai molemmista?

Eli näkeekö magneettikuvasta onko puhdistettavaa vai ei?

Kiitos vielä, jos jaksat kirjoitella!

• Arhtryl
        äiti kolmelle kirjoitti:

Sanoit, että polvesi rutisi, paukkui ja kipuili. Entä nyt, onko enään näitä ongelmia? Johtuuko kivut, rutina ja muut nivelrikon oireet puhdistettavasta aineksesta, nivelraon kaventumisesta vai molemmista?

Eli näkeekö magneettikuvasta onko puhdistettavaa vai ei?

Kiitos vielä, jos jaksat kirjoitella!

"""Entä nyt, onko enään näitä ongelmia?"""

Polvi kipeytyy maastossa ja nyt tavipyörällä, kun joutuu liian raskaasti polkemaan tuolla "perunapellolla" nastarenkailla. Se kuluma vihoittelee.

Ilman Arthryliä kipuja oli ihan tavallisessa liikunnassakin.

""""Johtuuko kivut, rutina ja muut nivelrikon oireet puhdistettavasta aineksesta, nivelraon kaventumisesta vai molemmista?""""

En tiedä.

"""Eli näkeekö magneettikuvasta onko puhdistettavaa vai ei?"""

Tietääkseni näkee, mutta harvemmin kuvataan, koska ortopedi osaa jo oireiden perusteella sanoa, missä vika ja näinollen kalliita magneetteja ei nykyään kuulemma oteta.

Selkävaivaisilla otetaan noita magneetteja.

• äiti kolmelle
        Arhtryl kirjoitti:

"""Entä nyt, onko enään näitä ongelmia?"""

Polvi kipeytyy maastossa ja nyt tavipyörällä, kun joutuu liian raskaasti polkemaan tuolla "perunapellolla" nastarenkailla. Se kuluma vihoittelee.

Ilman Arthryliä kipuja oli ihan tavallisessa liikunnassakin.

""""Johtuuko kivut, rutina ja muut nivelrikon oireet puhdistettavasta aineksesta, nivelraon kaventumisesta vai molemmista?""""

En tiedä.

"""Eli näkeekö magneettikuvasta onko puhdistettavaa vai ei?"""

Tietääkseni näkee, mutta harvemmin kuvataan, koska ortopedi osaa jo oireiden perusteella sanoa, missä vika ja näinollen kalliita magneetteja ei nykyään kuulemma oteta.

Selkävaivaisilla otetaan noita magneetteja.

Minusta tuntuu, että liikunnasta ja nivelen käyttämisestä on lääkärikunnasta kahdenlaista mielipidettä. Osa sanoo, että sitä kannattaa käyttää ja jopa treenata, että lihakset vahvistuvat sen ympäriltä. Osa taas sanoo, että niveltä pitää säästää, että kuluma ei lisäänny. Mikähän sitten mahtaa olla hyvä? Onko sinulla nivel kipeytynyt normaaleista askareista ennen nivelen puhdistusta tai sen jälkeen?

Hyvää joulunodotusta!

• Arhtryl
        äiti kolmelle kirjoitti:

Minusta tuntuu, että liikunnasta ja nivelen käyttämisestä on lääkärikunnasta kahdenlaista mielipidettä. Osa sanoo, että sitä kannattaa käyttää ja jopa treenata, että lihakset vahvistuvat sen ympäriltä. Osa taas sanoo, että niveltä pitää säästää, että kuluma ei lisäänny. Mikähän sitten mahtaa olla hyvä? Onko sinulla nivel kipeytynyt normaaleista askareista ennen nivelen puhdistusta tai sen jälkeen?

Hyvää joulunodotusta!

"""Onko sinulla nivel kipeytynyt normaaleista askareista ennen nivelen puhdistusta tai sen jälkeen?"""

Oikeanlainen liikunta on ehdoton edellytys, jotta nivelet toimivat ja pysyvät toimintakykyisinä.

Itse uin ja pyöräilen ja ne eivät aiheuta mitään kipuja.

Maastossa kävely aiheuttaa kipua polveen.

• imettäjä
        Arhryl kirjoitti:

Kirjoitit, että glukosamiinin ei ole todettu auttavan kun polven kulumaan. Mihin se mahtaa perustua? Ostin tänään apteekista uutuustuotteen nimeltä Lysi nivel, siinä on mm.glukosamiinisulfaattia. Kysyin asiasta apteekista. Sieltä sanottiin, että se vaikuttaa kaikkiin niveliin samallalailla. Mikäköhän tästä mahtaa olla totuus?

Paketissa ei puhuttu imettämisestä mitään. Kuitenkin, kun tämä sama aine on reseptilääkkeenä imetystä ei suositeltu. Jäin vaan miettimään, että kannattaakohan tätäkään käyttää, kun imetän? No, täytynee ottaa selvää...

• Arthryl
        imettäjä kirjoitti:

Kirjoitit, että glukosamiinin ei ole todettu auttavan kun polven kulumaan. Mihin se mahtaa perustua? Ostin tänään apteekista uutuustuotteen nimeltä Lysi nivel, siinä on mm.glukosamiinisulfaattia. Kysyin asiasta apteekista. Sieltä sanottiin, että se vaikuttaa kaikkiin niveliin samallalailla. Mikäköhän tästä mahtaa olla totuus?

Paketissa ei puhuttu imettämisestä mitään. Kuitenkin, kun tämä sama aine on reseptilääkkeenä imetystä ei suositeltu. Jäin vaan miettimään, että kannattaakohan tätäkään käyttää, kun imetän? No, täytynee ottaa selvää...

Jukka Pekka kouri kertoili asiasta n. vuosi sitten AamuTV:n aamutohtorissa.

On tutkittu paljon ja polven nivelrikkoon sitä määrätään, koska on tutkittu juttu, jotta siihen auttaa.

• Arthryl

http://www.niveltieto.net/nivelrik.htm

Itse syön Arthrylia pillerimuodossa. On todella tehokas polven nivelrikkoon. Auttaa kipuun ja uudistaa kuulemma sitä rustoa (tutkittu juttu).

Se on glukosamiinia, jota myydään myös luontaistuotteena, mutta hinta on 3x enemmän luontaistuotteena, kuin tuo apteekin valmiste.

Arthryl:
      http://www.laakeinfo.fi/\Medicine.aspx?m=1406&d=16320 &i=ROTTAPHARM_ARTHRYL_ARTHRYL 750 mg tabletti

Täältä hinta, joka on 30€/3kk
      http://www.yliopistonapteekki.fi/

Kalan rasvat myös ovat hyviä eli syö kalaa, taikka osta esim. lysiä taikka mölleriä, jotka ovat hyviä kalaöljyjä sisältäen sekä epan että dha:n.

Jos haluat syödä e-epaa, niin edullisin löytyneen täältä:
      http://www.jrfitness.net/epages/JRFitness.axl/?ObjectPath=/Shops/JRFitness/Categories/Terveystuotteet

http://www.jrfitness.net/epages/JRFitness.axl/?ObjectPath=/Shops/JRFitness/Pages/Imprint

• täällä taas

Mä kyselin lääkäriltä tästä lääkevaihtoehdosta. Hän sanoi, että mä olen turhan nuori käyttämään lääkkeitä (34 v.). Minulle on tapahtunut tapaturma lapsena, tästä syystä minulla on kulumaa jo tässä iässä. Onko sinulle tapahtunut jotakin, mikä on altistanut kulumalle?

• Arthryl
        täällä taas kirjoitti:

Mä kyselin lääkäriltä tästä lääkevaihtoehdosta. Hän sanoi, että mä olen turhan nuori käyttämään lääkkeitä (34 v.). Minulle on tapahtunut tapaturma lapsena, tästä syystä minulla on kulumaa jo tässä iässä. Onko sinulle tapahtunut jotakin, mikä on altistanut kulumalle?

Kyse on täysin luontaistuotteesta, jota on myyty jo vuosikausia (jopa kymmeniä) luontaistuotteena eli reseptivapaana joka marketissa.

Sen on todettu tutkimuksissa auttavan ihan oikeesti polven nivelrikkoon ja näinollen se sai lääkestatuksen, vaikka on ihan ns. ruokaa nivelille. Eli lääketehtaat rupesivat tekemään sillä bisnestä, mikä on hyvä asia, koska hinta romahto roimasti verrattuna luontaistuotekaupan hintoihin.

Itse olen 40v.

Pieni kuluman alku toisessa polvessa. Syytä en tiedä.

Millä ihmeen lääkärillä sinä olet käynyt?

Kulumaa voi olla jo alle 30 vuotiailla.

• kait auttaa
        Arthryl kirjoitti:

Kyse on täysin luontaistuotteesta, jota on myyty jo vuosikausia (jopa kymmeniä) luontaistuotteena eli reseptivapaana joka marketissa.

Sen on todettu tutkimuksissa auttavan ihan oikeesti polven nivelrikkoon ja näinollen se sai lääkestatuksen, vaikka on ihan ns. ruokaa nivelille. Eli lääketehtaat rupesivat tekemään sillä bisnestä, mikä on hyvä asia, koska hinta romahto roimasti verrattuna luontaistuotekaupan hintoihin.

Itse olen 40v.

Pieni kuluman alku toisessa polvessa. Syytä en tiedä.

Millä ihmeen lääkärillä sinä olet käynyt?

Kulumaa voi olla jo alle 30 vuotiailla.

On todettu kulumaa polvessa. Syön clukosaminia apteekista resetillä . Puolen vuoden välein laitettu kortisonia koska turpoilee ja sitten kolme piikkiä hyalganin(kukonhelttauutetta)viikon välein.Kahden vuoden sisällä laitettu jo 14 piikkiä. On auttanut.Olen viiskymppinen. Jos kuulut työterv.huollon piiriin niin sinun ei tarvi maksaa noita itse . Maksaisi muuten niin paljon että minäkin kulkisin varmaan kulkisin keppien varassa muuten. Joten hakeudu lääkäriin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe