Emännällä lakkasi rattilukko pelaamasta, Onko tietoa, onko se sähkötoiminen ja mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään ? Kiitos !
peugeot 307 sw rattilukko
6
3016
Vastaukset
- mekaaninen
Ihan tavallinen perinteinen virtalukko,jossa on mekaaninen rattilukko.
- XUD9TE
lRattilukko on yleensä mekaaninen. Lukko ei ole missään tapauksessa tekemsessä sähähkökön kanssa. Paitsi, avain jossain määrin ojhattu käynnistymään sähköisesti
- käynnistyvä avain
Ei se auton avain vielä toistaiseksi mitenkään käynnisty... Ajonestoon tosin liitty avaimen sähköinen tunnistus, joka tarkoittaa, että moottori ei käynnisty autoon koodaamattomaala avaimella, vaikka avain fyysysesti virtalukkoon sopisikin. Tällä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä yhä edelleenkin mekaanisen virtalukon kanssa.
Kortilla käynnistettävät autot ovat toinen juttu, niissähän ei mekaanista virtalukkoa olekaan.
- pösömieäs
Mulla kävi samoin, tein näin -> Virtalukon irroitus on piisofkake, 2kpl Torx20 ruuveja irti muovikopan alhaalta ja sitten saa ylä ja alamuovin pois ja näkyvyyden virtalukkoon. Sen jälkeen klippi irti virtalukon takaa että saa muovi osan irti jota avain pyörittää, sekä muovi osa joka on lukko sylinterin ulkopuolelle (ympärillä) otetaan irti kahta läpyskää nostamalla (esim. talttapäinen rukari) . Johdot voi siirtää syrjään ja sitten murtaa muovin joka on sellainen neliskulmainen vaikkapa rukarilla varovaisesti, jotta pääsee niittiin käsiksi alapuolelta, murto pultti on sellainen ruuvi josta on jätetty ruuvimeisselin ura vain tekemättä, yläpuolella on niitti joka ottaa alapuolen ruuviin kiinni. Elikkä tee ura ruuvin kantaan, tai tee kuten minä, eli koputin vasaralla ja terävällä taltalla varovaisesti ruuvin ulkoreunaan jolloin se lähti pyörimään auki, loput ruuvista saa pyöritettyä sormin, sitten kun ruuvi on irti niin työnsin ohuella kuusikolo avaimella sen yläpuolen niitin pois siitä alapuolen ruuvin reiän kautta, tuli helposti. Nyt virtalukko irtoaa helposti nytkytellen. Tein uuden virtalukon kiinni laittoa varten siihen niitti-ruuviin uran rautasahalla ruuvipenkissä, pitäis mennä helposti kasaan, ostin x-partsilta käytetyn virtalukon 100€:lla. Toivotaan että toimii hyvin :).
- pösömieäs
Hyvin toimii taas.
- Pete-73
kiitos kerrankin hyvät ohjeet annoit lähti helposti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882