kalja allergia?

ei tajuu

voiko mulla olla kalja allergia ku tuntuu jos vedän esim yhden kalja ni mulla rupee menee henkitosi ahtaalle,naamaa punottaa ja kutisee..? mulla ei oo koskaa enne ollu tällöstä, tosi maha kyl ennenki menny sekasi esim kahesta kaljasta ja hengitys vähä laantunu mut ymmärtäny et sen se ööli tekeeki mut ei koskaa näin pahasti... cideristä ei tuu noita... iha huvikseni nyt ostin pari mansikka cideriä ni ei mee henki ahtaalle ku juo eikä kutise...eikä pyörrytä...nytki yhden 0.5 cideri juonu ni ei mitää ongelmia, ei yhtää oo "tukkone" olo...vai voiko kalja allergia tulla yhtäkkiä esim myöhemmäs iäs? olen 22.

6

4727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä80

      Allergia voi puhjeta aikuisenakin. Olet siis jollekin oluen ainesosalle allerginen ja allergiasi on pahentunut. Ikävä puoli on se, ettei alkoholituotteissa ole yhtä tarkkoja tuoteseloisteita kuin ruuissa, joten syynä olevan aineen löytäminen on arvailua. Sinuna en lähtisi leikkimään, jos oireet ovat noin voimakkaita.

    • aivastelua

      Aikanaan kun alkoholisiti-isäni vielä eli, tiesin milloin hän oli juonut olutta, milloin jotain muuta. Oluthumalassa hän nimittäin aivasteli pieniä tirskauksia tasaiseen tahtiin.

    • on myös

      oluthiivoille omat sarjat. Voit hyvinkin olla allerginen jollekin oluen ainesosalle, niin kuin joku jo mainitsikin. Työkaverillani on sama ongelma, ja hänellä löytyi allergeeni prick-testien avulla. Kutinaa käsissä, kasvoissa, selässä, tukkoisuutta jne.. Tukkoisuutesi voi olla seurausta myös siitä, että olut vapauttaa elimistösi omaa histamiinia ja se vetää limakalvot tukkoon. Vaihda ihmeessä merkkiä, voi olla joskus oikeasti hengenlähtö lähellä.

    • olla....

      Kyllä kuulostaa alkoholi-allergialta. Ite oon 27, ja joitaki vuosia sitten rupes tietyistä likööripohjaisista drinkeistä tulemaan kasvojen punoitusta, kutinaa, turvotusta, ihottumaa, pientä näppyä...

      Olut sisältää viljaa ja kaikkea muuta mahdollista, eli on paljon vaihtoehtoja mille oot allerginen.

      Mulla ei prick-testeissä löytynyt mitään allergioita, vaikka tiedän olevani allerginen tietyille mausteille, pölylle, kumille, ja noille likööripohjaisille juomille.

      prick-testi on vain suuntaa-antava. Luotettavampi on verikoe.

      • Allermiina

        Kaikki ei näy prickeissä eikä verikokeissa. Ihotautilääkäri sanoi minulle, kun jokin aine joutuu suunlimakalvolle,oireet voivat olla rajutkin vaikka testit eivät näytä mitään.
        Itse ihmettelin aina kun yhden oluen jälkeen mahassa alkoi kiertää ja loppuilta meni veskissä istuessa. Sen jälkeen ruisleivästä joistakin muroista rupesi nousemaan rakkuloita suuhun, nahka lähti suunlimakalvoilta nieluun asti.
        Testeissä löytyi ruis, ohra-allerigia.
        Monista alkoholeista vapautuu histamiinia, joka aiheittaa reaktiot.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe