kalja allergia?

ei tajuu

voiko mulla olla kalja allergia ku tuntuu jos vedän esim yhden kalja ni mulla rupee menee henkitosi ahtaalle,naamaa punottaa ja kutisee..? mulla ei oo koskaa enne ollu tällöstä, tosi maha kyl ennenki menny sekasi esim kahesta kaljasta ja hengitys vähä laantunu mut ymmärtäny et sen se ööli tekeeki mut ei koskaa näin pahasti... cideristä ei tuu noita... iha huvikseni nyt ostin pari mansikka cideriä ni ei mee henki ahtaalle ku juo eikä kutise...eikä pyörrytä...nytki yhden 0.5 cideri juonu ni ei mitää ongelmia, ei yhtää oo "tukkone" olo...vai voiko kalja allergia tulla yhtäkkiä esim myöhemmäs iäs? olen 22.

6

5429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä80

Allergia voi puhjeta aikuisenakin. Olet siis jollekin oluen ainesosalle allerginen ja allergiasi on pahentunut. Ikävä puoli on se, ettei alkoholituotteissa ole yhtä tarkkoja tuoteseloisteita kuin ruuissa, joten syynä olevan aineen löytäminen on arvailua. Sinuna en lähtisi leikkimään, jos oireet ovat noin voimakkaita.

• aivastelua

Aikanaan kun alkoholisiti-isäni vielä eli, tiesin milloin hän oli juonut olutta, milloin jotain muuta. Oluthumalassa hän nimittäin aivasteli pieniä tirskauksia tasaiseen tahtiin.

• on myös

oluthiivoille omat sarjat. Voit hyvinkin olla allerginen jollekin oluen ainesosalle, niin kuin joku jo mainitsikin. Työkaverillani on sama ongelma, ja hänellä löytyi allergeeni prick-testien avulla. Kutinaa käsissä, kasvoissa, selässä, tukkoisuutta jne.. Tukkoisuutesi voi olla seurausta myös siitä, että olut vapauttaa elimistösi omaa histamiinia ja se vetää limakalvot tukkoon. Vaihda ihmeessä merkkiä, voi olla joskus oikeasti hengenlähtö lähellä.

• olla....

Kyllä kuulostaa alkoholi-allergialta. Ite oon 27, ja joitaki vuosia sitten rupes tietyistä likööripohjaisista drinkeistä tulemaan kasvojen punoitusta, kutinaa, turvotusta, ihottumaa, pientä näppyä...

Olut sisältää viljaa ja kaikkea muuta mahdollista, eli on paljon vaihtoehtoja mille oot allerginen.

Mulla ei prick-testeissä löytynyt mitään allergioita, vaikka tiedän olevani allerginen tietyille mausteille, pölylle, kumille, ja noille likööripohjaisille juomille.

prick-testi on vain suuntaa-antava. Luotettavampi on verikoe.

• Allermiina

Kaikki ei näy prickeissä eikä verikokeissa. Ihotautilääkäri sanoi minulle, kun jokin aine joutuu suunlimakalvolle,oireet voivat olla rajutkin vaikka testit eivät näytä mitään.
        Itse ihmettelin aina kun yhden oluen jälkeen mahassa alkoi kiertää ja loppuilta meni veskissä istuessa. Sen jälkeen ruisleivästä joistakin muroista rupesi nousemaan rakkuloita suuhun, nahka lähti suunlimakalvoilta nieluun asti.
        Testeissä löytyi ruis, ohra-allerigia.
        Monista alkoholeista vapautuu histamiinia, joka aiheittaa reaktiot.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3585
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1896
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      62
      1014
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      843
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      834
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe