Ovatko MB CDI:t viileitä talvisin? Tästä on heitetty tarinaa palon, itselläkin on kokemuksia. Täkeätä kai on se, että tuleeko kabiiniin riittävästi lämmintä? Olisi mukava kuulla mietteitänne.
Tarkenetko CDI autossa
74
8590
Vastaukset
- Lisävalofanaatikko
Ei kai se vaan Niko siellä salanimimerkillä kirjoittele? No vastaan kuitenkin silläkin riskillä... ;) Täytyy sanoa etten oikein kunnolla tarkene! Sisätilan lämmittimen ja lohkolämmittimen käyttö on välttämätöntä kun auto on "ulkoruokinnassa" työpaikan pihalla. Tuskallisen hitaasti lämpenee sekä moottori että varsinkin matkustamo. Etenkin taajamanopeuksilla istuinlämmitys on tarpeen! Kaiken lisäksi tuuletin pitää ihme vihellystä yli -5'C pakkasella, vihellys loppuu kun tuuletuksen siirtää manuaalitilaan ja säätää puhallusnopeuden alle kolmasosanopeudelle. Jotkut ovat hehkuttaneet CDI E-mersujaan, ehkä niissä lämmitys on sitten C:tä paremmin toteutettu. Käytössäni on myös MB A 180 CDI -06 jossa lämpöä alkaa tulla lähestulkoon heti kun moottorin vain käynnistää! Mistähän moinen ero johtuu? Samoin Mersun ML 270 CDI "maasturi" tuntuu lämpenevän todella hyvin ja lämpöä saa halutessaan pökerryttävän paljon. Tarkoitus on selvittää että toimiiko oman C-mersuni sekä sähköinen PTC-lämpövastus (joka siis lämmittää jäähdytysnestettä) että jäähdyksen termostaatti ja se, että missä kunnossa lämpökenno oikein on. Tänään askartelin styroksin palasen jäähdytyskennon eteen. Kummasti vaan jäähdytysnesteen lämpö nousi maantieajossa peräti 80 'C:een kun normaalisti on pyörinyt vaivaisessa 55'C:ssa! Ja tämä kaikki pikkupakkasella (ulkolämpötila -5'C). Voit arvata että kunnon talvisäässä -20'C pakkasella ei takkia tarvitse autossa päältään pois heittää ja jaloissa käy vilu. Kun on vielä nuo ihanan viileät nahkaverhoillut istuimet... Mutta enpä halua maksaa 2000 euroa Webastosta asennuksineen ja CAN-väylän "palikan" kera joten palelu jatkuu toistaiseksi.
- timppanen
E 220 cdi vm 04: ssa sähköinen lämpövastus lämmittää tuloilmaa, ei jäähdytysnestettä.
- 6-vaiht manuaali
Lämpenee ihan kohtuullisesti ilman mitään styroksin virittelyäkin. Ja ulkona kaikki yöt. Mulla ei kyllä vertailukohtaa muuhun kuin edelliseen lähes 20 vuotta vanhaan bensamersuun...
- Lisävalofanaatikko
timppanen kirjoitti:
E 220 cdi vm 04: ssa sähköinen lämpövastus lämmittää tuloilmaa, ei jäähdytysnestettä.
Termostaatti on uusittu (ei toiminut ilmeisesti kunnolla), kiertovesipumppu on vaihdettu (ei toiminut ollenkaan!) ja viimasuoja on asennettu. Nyt moottori JA MATKUSTAMO lämpenevät nopeasti! Jäähdytysneste lämpenee hiaman yli 80'C :)))
- E 200 03
timppanen kirjoitti:
E 220 cdi vm 04: ssa sähköinen lämpövastus lämmittää tuloilmaa, ei jäähdytysnestettä.
Kertoisiko joku tarkemmin tämän sähkövastuksen toiminnasta? Siis toimiiko milloin ?
E 200 03 kirjoitti:
Kertoisiko joku tarkemmin tämän sähkövastuksen toiminnasta? Siis toimiiko milloin ?
Kokemukseni mukaan toimii silloin, kun sisäilma ei ole vielä lämmennyt tarpeeksi. Mistään tuota toimintaa ei sinänsä huomaa (paitsi että lämmintä puhaltaa heti käynnistyksestä lähtien), joten ihan tarkkaan en osaa sanoa, josko tuossa olisi joku asteraja, tms.
- E 200 03
The_Rat kirjoitti:
Kokemukseni mukaan toimii silloin, kun sisäilma ei ole vielä lämmennyt tarpeeksi. Mistään tuota toimintaa ei sinänsä huomaa (paitsi että lämmintä puhaltaa heti käynnistyksestä lähtien), joten ihan tarkkaan en osaa sanoa, josko tuossa olisi joku asteraja, tms.
Elikkä ilmeisesti sama vastus toimii myös taukolämpö painikkeesta. Ei mielestäni huono systeemi ollenkaan.
- t lämpö
E 200 03 kirjoitti:
Elikkä ilmeisesti sama vastus toimii myös taukolämpö painikkeesta. Ei mielestäni huono systeemi ollenkaan.
Taukolämpö toimii jo lämmenneellä kiertovedellä ja antaa lämpöä noin ½ h.
- E 200 03
t lämpö kirjoitti:
Taukolämpö toimii jo lämmenneellä kiertovedellä ja antaa lämpöä noin ½ h.
No, näinhän se tietenkin on. : ) Kiva systeemi, kunhan ei pakkasilla liian tiheään käytä.
- ainakin vielä
Kyllä ainakin tuossa 320 cdi vm 01 riittää lämpö,
mittari nousee pikkasen yli kahdeksankympin. - Mersut,
ne vasta kylmiä onkin, varsinkin uudehkot. Yleensä kun sellaisen näkee, istuu kuskin vieressä sellainen vanhempi akka, minkkiturkki päällä. Eikä tarvitse olla edes kovin kylmä ilma.
- 400CDI
Mersut on kyllä kylmiä kun tarttee hirveet turkikset että ruumiin lämpö pysyy edes hivenen hypotermian yläpuolella.
Olen myös huomannut että aina kun matkustan mersussa on pää aamulla kipeä ja joudun ottamaan buranaa. - wek
400CDI kirjoitti:
Mersut on kyllä kylmiä kun tarttee hirveet turkikset että ruumiin lämpö pysyy edes hivenen hypotermian yläpuolella.
Olen myös huomannut että aina kun matkustan mersussa on pää aamulla kipeä ja joudun ottamaan buranaa.Kuljetat ruumiita? Eikös niitä pidäkin kylmäkuljettaa?
- wek
Itselläni tosiaan on 04 270 ja moottorin lämmöt eivät nousseet kuin vajaaseen 60 asteeseen, yleensä oli sen alle. On vain yhtäsorttista termostaattia, ei ole eri astelukuisia, joten ns. talvitermostaattia o turha hakea.
Vaihdoin kuitenkin alkuperäisen uuden ja sitten ihmettelemään mitä tapahtuu. Koneen lämmöt nousi reippaasti yli 80 ja asettuivat jonnekin 90 tietämille. Eli nuo termarit ovat kulutuskamaa.
Että tämmöistä tänään näin lumituiverruksen keskeltä.- JOS EI LÄMPENE
Totesin saman! Vaihdoin 6 vuotta vanhan termostaatin uuteen samanlaiseen ja kuinkas ollakkaan- moottorin lämpö nousee noin 90 celsiukseen aikaisemman ehkä 75 sijaan. Eli termostaatti ei toimi kunnolla kuin muutaman vuoden.
ps. liikkuu juttuja joiden mukaan CDI mersut käyvät talvella kylmänä ( alle 80 c) Näin minulle väitti myös korjaamon asentaja ihmetellessäni alhaista käyntilämpötilaa. No, vaihdatin termostaatin siitä huolimatta ja nyt ajelen jo kolmatta talvea lämpimällä E 270 CDI:llä.
- Ducanaer
Eipä ole tähän asti ainakaan Vitossa (110 CDI) tullut kylmä.
- KSO
MB 270 CDI 2000 W163 VIILEÄÄ ON, IRROITIN RADION TAKANA OLEVASTA SÄÄTÖBOXISTA PIUHAT NIIN PARANI VÄHÄN. EDELLINEN OMISTAJA VAIHTOI TERMARIN LÄMMÖT HIEMAN YLI 80C. VAIHDOIN MYÖS JÄÄHDYTYSNESTEEN RADIAATTORIPUHISTUSAINEELLA AJON JÄLKEEN. EI MITÄÄN VAIKUTUSTA.
SÄHKÖISEN KIERTOPUMPUN VAIHDOLLA EI MYÖSKÄÄN VAIKUTUSTA. JOKU SITÄ KIERTOA VAIKEUTTAA KOSKA MENOLETKU MENEE IHAN KOVAKSI 2000 KIERROKSILLA.
KONE MENI HÄTÄKÄYNNILLE MONTA KUUKAUTTA JA VIKAA HAETTIIN AHKERASTI, UUSIN SÄÄTIMIÄ N 500 EUROLLA EI VAIKUTUSTA. SITTEN YKSI MERSUMIES JOLLA ON MB STAR TESTILAITE HAKI VIKOJA 2 TUNTIA JA LÖYSI LETKUISTA VUOTOJA VIRHEKYTKENNÄN.. NYT TOIMII. NYT GRUISE TEMPPUILEE SIINÄ UUSI HOMMA. - mersuilija11
99 200CDI ja tarkenee tosi hyvin, eikö teilläkin ole vakiona webasto? Siitä tupakinsytyttimen vierestä painatte sen napin niin alkaa tareta.
- Älä osta mersua.
Ettehän te ole edes kylmässä cdi mersulla ajaneet!
"tupakinsytyttimen vierestä painatte sen napin niin alkaa tareta."
Erittäin valitettavaa kun se toimii hyvin harvalla ja niin että oikeasti lämpenee.
Toiseksi siinä ei ole wepastoa, mersu käyttää eberiä.
Kolmanneksi mersu on cdi koneena aika kylmä kun pakkanen menee kuten 2013 talvella -36 asteeseen niin siinä ei mikään auta. - En osta ikinä.
Vielä tuohon tarkenemiseen,viimeksi ajoin 320cdi ja 270cdi pakkasta oli -15 astetta,huh huh kun oli kylmiä molemmat autot ,ei ne pirut nostaneet edes koneen lämpöjä tarpeeksi,no onneksi oli toyotan maasturi lähellä niin pääsin lämmittelemään.
En missään tapauksessa olisi voinut lähteä ajamaan kauemmas oli niin kauhean kylmiä molemmat.
Ei ole ikävä cdi mersuja, ihmettelen kuka piru niillä viittii ajaa.- 170kw
Jotenkin tuossa kulminoituu mersukateus: kylmää on, vaikkei ole metriäkään ajanut mesellä. Kumma juttu, ei ole ollut mesessä kylmää koko talvena, webasto lämmitti auton käyttövalmiiksi ja eikun menoksi.
Ja sitten vilkaise ulos, pesin mesen tänään pihassa ja puhdasta tuli. Kelvät tulee ja sinä jauhat p...aa! Mukavaa kevään alkua sinullekin! - Anonyymi
170kw kirjoitti:
Jotenkin tuossa kulminoituu mersukateus: kylmää on, vaikkei ole metriäkään ajanut mesellä. Kumma juttu, ei ole ollut mesessä kylmää koko talvena, webasto lämmitti auton käyttövalmiiksi ja eikun menoksi.
Ja sitten vilkaise ulos, pesin mesen tänään pihassa ja puhdasta tuli. Kelvät tulee ja sinä jauhat p...aa! Mukavaa kevään alkua sinullekin!Jos ei hänellä ole talvipakkasillakaan ku se ainut resunen T- paita
- Älkää ostako mb:tä
"Mukavaa kevään alkua sinullekin! "
Samoin sinne ,äläpä missaa tänään tuota mersu tv ohjelmaa klo:14:20
Siinä ne oikeat aidot mersut.
"Jotenkin tuossa kulminoituu mersukateus: "
Se vaan tuntuu sinusta siltä,ethän sinä edes tunne näköjään kuinka kylmä se on autosi,siinäs näit kun ajattelet vain tuntuulla.
Älä hyvä mies höpötä jaskaa noille muille yksinkertaisille taviksille kun ne ei käsitä mitä ne on ostaneet kun et itsekkään näytä edes tuntevan.> ethän sinä edes tunne näköjään kuinka kylmä se on autosi
Sillähän olikin mersu alla. Ei se ole kylmä.
Jollakulla on ollut näemmä ongelmana se, ettei moottori lämpene tarpeeksi. Termariviaksikin tuota kutsutaan yleensä. Sitä esiintyy kaikilla merkeillä tietääkseni.
Sisätilat kyllä lämpenevät tuolloinkin. Siitä huolehtivat sähkövastukset (tai webasto).
Kylmin auto jossa olen muuten ikinä istunut oli sitikan C5. Kaksi kuutautta vanha auto ja ilmastointi moodissa: jäähdytys. Pois ei saanut. Ulkona -20 ja sisällä vähintään yhtä paljon pakkasta... Sitikat nyt ovat toki muutenkin ranskan volkkareita, mielummin rellu jos pitää ranskalainen taas hankkia joskus.
- marsu3
Mikään muu merkki ei nosta niin paljon kateutta kuin mese! Ihan sama vaikka olisi ihan uusi corolla tai avensis, mutta jos sattuu omistamaan vanhan mersun niin ai ai kun on hankalaa ja pitää moittiasekä kommentoida.
Itsellä mersu alla mutten viitsi riisikippojen palstalle lähteä kertomaan omia totuuksiani. - Älkää ostako mb:tä
"mutten viitsi riisikippojen palstalle lähteä kertomaan omia totuuksiani."
Enkä minäkään. - Eemelillä eteenpäin
Itsellä S211 220 vm. 05 eikä ole kylmä. Sisäilman ptc-vastus toimii automaattisesti kun ulkoilman lämpötila on 5 C tai alempi ja ilmastointi on päällä. Moottorin käyntilämpötila 85 C. Lämpö on riittänyt kovimmillakin pakkasilla miinus 40 pinnassakin. Joten kyllä sillä tarkenee ja lämmön jakaantuminen on tasaista toisinkuin avensiksessa missä paloi korvalehdet ja varpaat jääty.
- 190D
Mersussa tarkenee hyvin vapusta lokakuuhun.
- Perseelleenlens
W210 200CDI Hyvin tarkenee, polttoaine lämmitin tulee kehiin kun on alle 5 ulkona.
- Eemelillä eteenpäin
Tuolla keskustelun aloittajalla ei ole ollut Cdi mersua ei sillä ole ollut edes autoa. Tekstiin se ottaa aineksia internetin eri keskustelupalstoilta ja uskoo tuntemattomia kirjoittajia. Seuraava aloitus alkaa vetenkiehumispiste on yhteksänkymmentä astetta celsiusta, laaja netin käyttäjien yhteisö on tätä mieltä ja maa on pannukakku...
- wek (alkuperäinen)
Ennen kuin hankin E mersun, niin toki olin lukenut eri käyttäjien kirjoituksia E mersuista. Huoleni oli tuolloin enegiapiheistä CDI koneista, ja niiden seurauksena sillä on vaikutus myös lämmön tuottamiseen.
Hauskaa on päättelit ettei minulla ole E mersua, meni pieleen. E mersu on kolmas MB. Edeltävä W124 300d -88 kun oli lämmin ja hyvä auto. Ja luotettava.
Hankittuaan E270 CDI '04 pari kuukautta kirjoituksen aloittamisesta, vaihdoin termarin joka nostin koneen lämmöt liki 90 asteeseen.
Auto on hyvä ja ennen kaikkea lämmin. Kabiiniin puhaltaa lämpöä heti liikkeelle lähdettyä. Siitä pitää huolen sähkövastus. Konekin lämpenee nopeasti.
En halua osoittaa että olet väärässä, vaikka esim. Jos väitän kuten epäilit että esittäisin että vesi kiehuu 90 asteessa, on tosi. Vesi voi kiehua 90 celsiusasteessa. Ihan oikeasti. Mutta viekas kun olen, annan sinun miettiä miksi näin voi tapahtua, ja siksi en paljasta vastausta. :). Katsotaan tiedätkö vastauksen ilman että googlaat asiasta. Epäilen kyllä, koska asenteesi estää sinua kehittymästä. :).
- hoyota
Onko totta että toijota kuskit ei saa naista?
- Horst Nussbaum
Eikä edes rahallakaan. Tämä Cdi kekustelu on ihan dorkaa, kaikki mb:n dieselit on 2000 luvulla niitä. Ihan sama asia vaikka telkuta siitä onko sivuventtiilikone kestävämpi kuin kansiventtiileillä ja pilattiinko ne kannen yläpuolisilla nokka-akseleilla. Vähäpäästöisillä dieseleillä pärjää eikä palele suomen talvessa kun huolehtii että termostaatti on oikea ja kunnossa sekä käyttää tarvittaessa viimasuojusta joka tunnettiin kauan ennen cdi moottoreita. Eukkoa paleltaa kesät talvet, vaati lisävarusteeksi ettei narise oikean kettu- tai minkkiturkin tai muuten joudun ulkoruokintaan.
- wek (alkuperäinen)
nyt se tempun teki moottori hajosi paskoja romuja nämä
- lämmin mese
2013vuosimallin 180cdi tarkenee ja on lämmin.on hyvä ajaa ei kuulu rengasmelu sisälle kulutus ok en löydä isompia puutteita erinomainen auto ainut miinus kateutta tuntuu aiheuttavan naapureissa .ainiin kilometrejä460000 ja omistuksessa 34 auto
- lämmin mese
lämmin mese kirjoitti:
2013vuosimallin 180cdi tarkenee ja on lämmin.on hyvä ajaa ei kuulu rengasmelu sisälle kulutus ok en löydä isompia puutteita erinomainen auto ainut miinus kateutta tuntuu aiheuttavan naapureissa .ainiin kilometrejä460000 ja omistuksessa 34 auto
sori yksi nolla liikaa ajokilometreissä
- vek (alkuperäinen)
Heh, esiinnyt minun nikillä...varmaan hauskaa ja vitsikästä.
- e mersulla
2010 200cdi e-mersu, aineskin omassa e-mesessä tarkenee kyllä kovillakin pakkasilla, varmaa yksi lämpimimmistä autoista mitä itellä ollu.
- älä osta mersua
ajakaa ne cdi mersut jo paaliin ostakaatoyota mailman paras auto
- whazup
Vielläkin ihmetyttää miksi pitää täällä punaniskassa kateellisena todistella jonkin merkin huonoutta...
- Älä osta Toyotaa
Älä osta mb elämä eilen shitikan C5 tänään mätä hilux huomenna ooppeli on mailman paras.
- villasukat myös
No nyt on turkeilla käyttöä mersuissa, nokivasarat ei kuumene nyky päivänä kunnolla.
- cdipas
kaikki cdi mersut kuuluu paaliin ne on paskoja onneks mulla on toyota hilux kyllä on lämmin auto ei kä ruostu niin helposti ku mersu ruosteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeseeeeeeeeeeeeeeeeeeeen hukkkuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu on onniiiiiiiiiiiii omistaaaaaaaaaaaaaaaaaaa johtotähtiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
- Älä osta mersua
Minä taas möin toyota maasturin ja oli todella helppo myydä,ostaja olisi heti halunut mutta jouduin sanomaan etteipä autoa myydä ennen kuin löydän matka auton.
No mersuja katselin urakalla ja tällä palstalla minua pidettiin renkaan potkijana,no mersuista ei ollut matkaan ne ei täyttänyt kriteereitä,onneksi ilmeisesti niin toistaiseksi.
Meinasin mennä katsomaan erästä mersua ja onneksi kerkisin ostamaan jo,no tuo mersun hinta oli muuttunut ja luin tekstin niin turbo kappaleena siksi oli hintaa muutettu rajusti.
Sitä ennen oli jo kansi remontoitu oli ajettu 400000km,se on näköjään tai sille oli jo liikaa.
Voi olla että ostan taas talveksi maasturi toyotan,en missään nimessä mersuun sekaannu siitä ei ole cdi talveen,se on ihan kuvatus toyotan rinnalla nelivedosta kun on kyse. - pitäis kestäät
yllä mersun kone pitäis kilometrejä kestää totta kai huonolla pidolla menee jotaki paskaks
- Älä osta mersua.
No pitäisi sen kestää,eikä kyseessä ollut äkkipoika,ikänsä omistanut mersuja 60 ikäinen ihminen.
s sarjalla oli tuttu näky kun ajeli,tunsi kyllä hyvin mallit oli viimeisen päälle mersu mies.
Nyt on tulossa meille näyttämään 124 korista tunnin sisällä eräs,katson onko auto sellainen kun mainosti,ajettu 390000km, kone 3l diesel automaatti ilmastoinilla.1992 mallia.
Pitkä aikainen omistaja ja kyseessä on autotalli auto.
No tästäkin meni kansi kun äitinsä oli ajanut ja vesiletku oli irronnut,mutta kansi remontti tehty,hoonausjälet oli pytyssä näkynyt joten kuvitellaan nyt olevan hyvä mersu,sen näkee kohta,osti itselleen bmw 530 dieselin matkaautoksi,ei kelvannut mersu enään.Joten poistaa sen autotallista,saa nähdä mitä se on kun pihaan saapuu. - En osta mersua enään
No nyt soitti se 124 korin myyjä,päivä meni odottamiseen ja oharin tekee,eli ei tule näyttämään,melkoisia vekkuleita on kaikki nämä mersujen omistajat.
Eräässäkin kävi niin oli 320cdi ja hieno viimeisen päälle puhelimessa kun kun kyseisenä iltana tarinoimme,(saattoi olla pienessä maistissa) no aamulla sitten oli lähdössä katsomaan,niin se hienous muutui samantien puhelimessa ja ei halunutkaan enään näyttää edes,oli kuulema puskurin uusintaa ja muuta maalaamista.jne....käsittämätöntä selitystä mersu huru ukoilta,niitähän ne on,täysiä vatipäitä.
Ne herrat luulee mutta tosipaikan tullen auto on pas-ka kasa. - kestää
älä osta mersua sä kirjottelet joka paikkaan pelkkää paskaaa mä ainaki ostan mersuja mitkä kestää
- Älä osta mersua.
No en kirjoittele mitään pas-kaa vaan täyttä totta.
OOtsä tyhmä?
Nimimerkkini on älä osta mersua,tai vastaava juuri siksi että sen tunnistaa,en siis kätkeydy niin kuin useimat,niin kuin nyt sinäkin,janulla on merkki (kestää).Ei tuomosta olematonta vätystä tunnistaa mitenkään päin,siksi mersullakin on tähti että sen tunnistaa.
Osteleppa sinä mersuja,minä en osta kuin yksilön tai hyvä kuntoisen jos sellainen sattuu kohdalle,toki en enään pelkkään käyttöön koska ostin jo toisen auton,kun sinulaisista mouhelo myyjistä ei tuu lasta eikä pas.kaa.
Kumpikohan se on mersulla enemmän ajanut???no minä sanon suoraan että minä olen.Paa nyt päähäsi ne ei kestä nykyään mitään,se on menneen talven mainetta menneisyydestä.- Älä osta mersua.
Kyllä sinä kätkeydyt. Jos haluaisit pelata avointa peliä liittäisit nimimerkin profilisi ja jättäisit sinne nimesi näkyviin. Ja ainahan on mahdollista kun oikein tuupaa sattuu tulemaan niin sen on joku toinen kirjoitellut.
- enpä ostaisi mb:tä
No niinhän tuota nyt otit nimimerkin käyttöön,siinä näät kuinka itse kätkeydyt minuksi nimimerkin taakse.
Olet sinä kiero mersumies,ei siitä mihinkään pääse,tuolaisilta vielä joku ostaa mersun.Tunnusta nyt että et huolla vaan korjaat koko ajan sitä autoasi,jos et tunnusta niin taas valehtelet,se kun ei kestä cdi lähelläkään samaa kuin 124 mersut kesti,varmaan tuli nyt kakat housuun. - mktp
Mulla vanha 94 c 180 mersu . ajettu 200 000 hyvä peli ! en vaihda riisikuppeihin ... ehkä jenkin hommaan kakkos autoksi jos budjetti sallii... Terkuin 180 c mese mies
- W211 2kpl
HYvin tarkenee -09 220CDI Eemelissä. Itseasiassa ei mitään ongelmaa.
- cdi.
Juu kesäisin tarkenee mutta talvella ei.
- mersunainen
cdi...totta talvisin varpaita paleltaa mutta kesäsin kiva ajella mersulla....enkä silti vaihtaisi..siltikään pois johtotähteä!
- E220 CDI
Lämpimiäkin tähdellisiä on, niistä on jopa valikoimaa. Webastollinen on lämmin jopa saman tien kun avaat oven.
- lämmintä on
Talvella liian lämmin ja kesällä liian kylmä. Näin ne suomalaiset ilmastointiaan yleensä käyttää.
W212 eemelissä automaatti hoitaa hienosti lämmön ylös, alas, sivuille ja keskelle eli kaikki ssuunnat. - spittarit jalas
Ihan paskaa on mersut, kyllä tuohon rahaan pitäis tarjeta ilman minkki turkkii talvella huom.
- jarmo4
kylä tulee heitä yli 15c pakkasella mesen maski suoja niin lämpenee.
- Älä osta mersua.
Täällä kaikilla on lämmin mersu,kumma se on kun minulle sattui hieman toisenlainen laite,en edes vertaa vanhaan citröen c5 2.2 hdi farkkuun jossa on webasto,mersulle tehty nämä nyt viime syksynä.
Autohan on vähän ajettu mersuksi mutta asentaja laittoi uuden termarin siis mersun asentaja,no minä laitoin pahvin keulaan ja varmistin vielä webaston moitteettoman toiminnan talveksi,sekin nyt uusittu eli toinen webasto tässä autossa ja kaukosäädin varustuksella.
Ei auta vaikka koko auto kasataan uudellleen,siitä ei saa lämmintä kun pakkanen menee 20 asteen tienoille jopa sen alle pitää wepastoa pitää päällä käytännössä lähes koko ajan.
Talveen siitä E sarjasta ei ole ,tietenkin jos haluaa ajaa pakaste arkulla niin sitten kyllä,säälittää vaan kun koneen reppanan pitäisi lämmetä yli 80 astetta mutta ei se pysy,sisälle ei tule tulikuumana lämpöä,kylmää on pakko pitää istuinlämmittimet täysillä,no takalasi ei sula milloinkaan eihän siinä reppanassa tehot riitä alun ei perin.
Pas.ka auto talvella,ei voi verrata citröeniin,sitikalla saa mennä yli 30 asteen pakkasella ja auto on vieläkin ihan toinen kun mersu,ei alustakaan ole kuin kivireellä ajaisi.
Täyttä pas-kaa ne on tehnyt ja ku-settaneet ihmisiä ,ihan turhasta on monet maksaneet.
Eli webastot ei riitä vaikka on uusittu ja oli takuu laite,sairaan huonoa kaikin puolin.
Mersu ei ole lämmin kuin pikku pakkasilla ja hemmetin pitkillä kilometreillä,siis kymmeniä kilometrejä täytyy ajaa noin 50km-60km ennen kuin kunnolla ehkä lämpenee jos lämpenee. - Voi elämän kevät
Ei siinä tarkene ,eräskin osti juuri E sarjan mallia 2011 niin haukkui samantien ettei ole edes edeltäjänsä arvoinen ja katu ostostaan,eli mitä uudempi sen pas-kempi mersu on kyseessä.
Ajakaa vaan mitä uudemmilla vuosimalleilla niin sitä huonompi se on.
Vahoissa sitten on monesti ruoste kaupan päälle,ai hemmetti mitä pas-kaa ne on voineet tehdä ihmisille, A sarjaan lelu koneet ja c sarjaan kaupan päälle myös ja höperöt ostaa. - (‿ˠ‿)(‿ˠ‿)(‿ˠ‿)
Saksalainen suunnittelee, ja turkkilainen karvakäsi kasailee palkalla, jolla ei tule edes toimeen, niin jälki on sen mukaista.......
- 220cdi
Syksyllä tuli hankittua E220 cdi. Kovia pakkasia nyt ei tänä talvena ole ollutkaan, mutta -20 asteessa ainakin pärjäsi mainiosti. Elämäni ensimmäinen Mersu, mutta ei varmasti viimeinen. Edellinen auto (BMW 530 xd -08) tuntuu muinaisjäänteeltä ja uuden mallin koeajolla tuli klaustrofobinen fiilis.
- E220 CDI
On tunnettua, ettei CDI:ssä tarkene ilman lisälämmitystä. Moottorin rakenteen tuntevat tietävät syynkin, joka ei ole energiahäviön vähäisyys, vaan etukammiodieseliä pienempi kannen hukkalämpö.
Se on sitten eri asia, miksi kenenkään pitäisi moista yrittää, kun lopputulos on tiedossa? Kylmä CDI on nimittäin pari mallisukupolvea vanha huonosti hoidettu Eemeli, ilman Webastoa ja sähkövastuksia. Se on edullinen tapa ajaa parin tonnin autoa pienin polttoainekuluin, eikä lämmitys kuulu mukavuuksiin.
Jo diesel C oli mukava parannus aiempaan bensavolvooni etenkin lämpenemisnopeuden vuoksi. Siinä C sarjalaisessa ei ollut webaa ollenkaan. W212 E on vielä lämpimämpi ja jäähdyttimen sulkevan kaihtimen vuoksi nyt myös moottori lämpenee melkein kuin kesällä, jolloin ilmastoinnin käynnistyminen komentaa jäähdyttimen lamellit auki ja tuuletuksen päälle.
Jotkut valmistajat asentavat weban toimimaan ajon aikana, koska muuten ei lämmitys riitä. Mersussa en näe mitään syytä Webaston käyttöön ajon aikana. Niin voisi tehdä, jos haluaisi, mutta ei ole tarpeen, koska lämmintä tehdään muutenkin riittävästi.
Mutta vaihteluhan virkistää, joten vilkaisin myös paljon kehuja saaneen Citroenin speksesjä. Vaikka uusinta E-sarjalaista ajankin, niin julman kalliilta C5 näyttää. Lämmintä Citikassakin luulisi riittävän, koska polttoainetta on palanut jo kesän lämmössä ajetussa laboratoriokokeessa enemmän kuin Mersu vie kylmän automaatin tahmeissa käynnistyksissä kaikkine lisälämmittimineen talvella. Citikan manuaalin ja automaatin suuri kulutusero pistää epäilemään citikan käyttävän joko Toyotan omistamaa japanilaista Aisin-Warneria tai jotain muuta tekniikan museosta löydettyä automaattia, jolla saa joka vuosi kutsun Veijo Esson pikkujouluun?
Viimein farkusta eroon päästyäni minähän en pakettiautolla aja ja C5 sedanin takapenkki on vain nykymuodin mukainen matala tilapäisistuin pienille lapsille.
Pitääpä oikein miettiä, maksaisinko kymppitonnin väliä kalliiseen ja ahtaaseen Citikkaan vain päästäkseni maksamaan 500 € / vuosi lisää polttoainekuluja?
Ajakaa vaan citikalla, kellä rahat riittää. Minulle riittää tämäkin. - Älä osta mersua.
Ai mitenkä?
Ostin aikoinaan 2002 mallia olevab farmari c5 hdi 2.2 manuaalin jossa oli kaikki tärkeet varusteet kuten webasto.
Auto maksoi 2700e ei ruosteita ja hemmetin halpaa ajoa ja hyvää jopa ettei montut paljoo tuntunut,ajaessani sen 560 000 km niin vaihdoin tollona vitoon cdi koneiseen tehokkaimpaan ja sen jälkeen se hel-vetti olikin irti,no siitä eroon päästyäni vaihdoin maasturi toyotaan ja se oli huippu auto,ei mitään tietoakaan kylmyydestä edes 30 asteen pakkasilla mutta matkaahan sillä ei viitsinyt ajaa ja kova syämäinen oli.
Sen jälkeen volvoon v 70 d5 farkkuun ja sitten mondeoa ja audia kävi sitten taas mersua alla cdi ja voin sanoa että pakko on olla webasto ei muuten lämpene 270cdi kone.- E220 CDI
En tiedä, miksi halusit ajaa Meseäsi kylmänä, mutta tiedän kyllä millä vuosikymmenellä OM647 valmistus päättyi. Muutkin voivat arvioida kommenttisi "ajankohtaisuutta" kun kerron, että viimeisen mainitsemaasi moottoria käyttäneen E-sarjalaisen seuraajankin valmistus on päättynyt yli 5 vuotta sitten. Aika suureen ääneen arvioit autoja, joita edeltävääkään sukupolvea et ole edes ajanut.
Nyt kun sait minut kiinnostumaan Citroenista, niin opastatko vähän lisää, kiitos. Minä en osaa ajaa autoja, joissa ratti kääntyy ja pyörät kääntyvät mutta auto ei käänny. Siksi ajan mieluummin normaaliin tapaan ratista kääntyvää takavetoista.
Citroenhan on tunnetusti rallimaailman johtava nelivetoisten valmistaja, joten koska pienen ahtaan ja kömpelösti kääntyvän Citikan kulutus on joka tapauksessa karmea, niin ei siinä konkurssissa enää nelivetokaan tunnu missään.
Niin että mitä malleja kannattaa katsoa verratakseen Citikan tarjoamia mekaanisia kovia nelivetoja tasapainoisella tai takapainoisella voimanjaolla lukoilla tai ilman? Jotain muuta voi kiinnostaa myös Citroenin kovien nelivetojen lisäksi kytkeytyvät nelivedot, joten kerro toki niistäkin? Mitkä Citroen nelivedot ovat sinusta parhaita ajettavia katuautossa?
- Monopol XO
Mä joudun ottamaan aina konjakkia kun lähden Mersulla talvella liikenteeseen.
On ne niin kylmiä,HRRRR!Otan vain sen verran,että jää promillet alle puolen,
ja sitten kun konjakit palanu niin autokin ja lämmin!Pullo on aina hanskalokerossa
varalla jos ei saa piuhan päähän.Joo, W211 E280 CDI kyseessä. - kaikki on totta
Tänään aamulla oli -1 mutta W204 220 CDIssä oli -10. Eli legenda kylmistä diesel autoista pitää paikkansa. Onneksi W204 220CDI alkaa puhaltamaan lämmintä ilmaa kabiiniin todella nopeasti tämmöisissä olosuhteissa, jo muutaman minuutin ajon jälkeen.
- Älä osta mersua.
Kyllä se -10 astetta ei meinaa vielä mitään mutta -15 ja yli liki 20 astetta meinaa jo,autohan on niin pirun kankea jne ....ei lämpene kuin pitkällä ajolla vaikka mitä olisi tehty.
Mitä uudempi mersu on sen huonommin siitä on pakkaseen,esim:eräs osti 2011 E sarjasen ja mietti ,kuka tällä on ajanut tämän ajan taksissa (pakastearkku) kun oli,edeltäjästä 211 mallista mainitsi että se sentään jollain tavalla lämpesi vaikkei sekään häävi ollut.- Hyvä peli
Minulla tämän vuoden cdi 220 mersu alla ja lämmin on ollut ainakin näillä pakkasilla.Harvoinpa täällä eteläisessä Suomessa pakkasta on yli 30 astetta.
- OM646
Oma W203 -06 200 CDI on Etelä-Saksan tuontia ja siinä tuttu ongelma, eli ei lämmöt nousseet kun 60 asteeseen. Autossa ei myöskään sähköistä moottorin lisälämmitintä eikä kiertovesipummua kierrättämässä jäähdytysnestettä lämmityslaitteen kennolle. Vaihdoin autoon 92 asteisen termostaatin sekä hommasin alkuperäisen maskisuojan (MB varaosanumero T05-0711 / AD4057). Nyt lämmöt 6-7 km jälkeen "normaalit" noin 90 C pakkasellakin ja sisälläkin tarkenee suht.hyvin.
- kylmääon
Onpa kylmää 90c pakkasta!!!!missä?
- mittarimies
kylmääon kirjoitti:
Onpa kylmää 90c pakkasta!!!!missä?
Ryssän helvetissä tiettävästi.
- ssfg
Vaihtakaa termostaatti.
Ei se auton tai tekniikan syy ole jos perämetsän pihit isännät ostaa karvalakki 200cdi:n jossa on alkuperäinen termostaatti ja toimivaahan ei kuulemma tarvitse vaihtaa eli autolla pystyy ajamaan.
Ihmeellistä että jos termostaatti päästää kokoajan liikaa vettä läpi niin asialle ei tarvitse tehdä mitään koska se kuulemma toimii vaikka on jo nolla kelissä vitun kylmää kyytiä mutta jos se jääkin kiinni ja nostaa lämpöjä, kyllä nuukaniilotkin alkaa silloin vaihtamaan sen kun on pakko vaihtaa.
3 litran cdi mersu toimivalla termostaatilla ja kyllä saa hytin kuumaksi vaikka olisi -40c pakkasta. Varmasti lämpenee pienempikin cdi kun on toimiva termostaatti rajoittamassa turhaa veden kierrättämistä. Ei ne autot sillä korjaannu että joka talvi vain lisätään pahvia keulaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34888201 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91391- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227