saako karkkeja antaa koiralle?mitä niistä tulee
sille jos ei saa?suklaata ei saa antaa
ainakaan!!mun koira syö karkkia ja muita herkkuja
jos sille antaa..miks se syö niitä?mä en anna mut
jos joskus tippuu ni se syö sen..ei mun toinen
koira syö karkkia..ottakaa kantaa!!
karkkia koiralle!!
22
18056
Vastaukset
- karkkia!
...12 vuotta cockerspanieli ja se söi kaikki
karkit mitä sille antoi... Eli ihan normaalin
elämän! Nyt mulla on useampia koiria, mutta
suklaata en niille anna, enkä mitään mikä
sisältää xsylitolia. Lakritsaa voi ihan hyvin
antaa, mutta ei kannata paljoa koska hampaat
menee ihan niinkuin ihmiseltäkin! - tiia
..ainakaan määrättömiä määriä!
Lakritsi taitaapi olla vaarallisin ja suklaa
suurina määrinä. Myös xylitoli on vaarallista.
Sokerihan ei ole koiralle/hampaille (kenellekään)
hyväksi.
Tottahan toki joskus tahtoisi "hemmotella"
koiraansa namuilla, mutta siinä saattaa tehdä
karhunpalveluksen rakkaimmalle ystävälleen.
Pyritään siis syömään karkit itse ja
koiraystävälle annetaan vain koiraystävällisiä
tuotteita, kaupoissa on suuret valikoimat koirien
namuja!!siitä vain valitsemaan!!- .....!
suklaata ei saa antaa missäään tapauksessa!!!
- laura
"mun koira syö karkkia ja muita herkkuja
jos sille antaa..miks se syö niitä?" jaa-a,
miksiköhän se syö niitä?! sen mielestä ne on
varmaan hyviä.
siksi niille ei saa karkkia/makeaa antaa, koska
niillä ei oo mitään pinnotteita hampaissa
niinkuin ihmisillä ja koska koirat ei yleensä
pese hampaita.
no tottakai joskus putoo jotain hyvää lattialle
sehän on selvää, mutta jos rupee antaa vaan sen
takia kun koira nyt sattuu niin kovasti
tykkäämään karkista, niin se ei oo suositeltavaa. - Girjun emäntä
Xylitoli on erityisen vaarallista koiralle!
Suklaa myös voi olla vaarallista! Koiria on jopa
kuollut 'karkkeihin' ja purkkaan! Ei mitään ideaa
ole antaa koiralle karkkia! Karkeissa on
sitäpaitsi ties mitä lisäaineita. Meidän
herkkupala on juustonnokare, porkkana.. - Kyllä lähtee!
Johan on kumma, ettei täällä ihmisillä ole
parempaa tietoa!? Soitto eläinlääkärille varmisti
asian!
Eli xsylitoli on koirille sama kuin meikäläinen
hörppäis tärpättiä eli se tukkii maksan ja
munuaiset ollen näin vaarallisin myrkky. Suklaa
taas aiheuttaa rasvakertymää koiran elimistöön,
ei siis normaalia lihomista, vaan nimenomaan
elimiin. Lakritsi ja salmiakki on ainoita jotka
ei tuhoa koiraa sisältäpäin, vaan ainoastaan
hampaita! Eli hampaiden pesulle karkin syönnin
jälkeen!
Mutta niinkuin täällä on jo todettu, niin paras
makupala koiralle on joku porkkana, hapankorppu
yms. josta koira erityisen paljon pitää! - tuulipuhakttagarwoa
Koira voi sokeutua jos sille syöttää karkkia!!!!!
- Anonyymi
Joo mul on koira se kertaa juustoo
- kati83
EI ihmisten karkkeja koiralle, koiralle on tehty
omat herkut!! Ja koirille on ihan omaa
suklaatakin, senkus vaan menet kauppaan ja ostat!
Veljeni amerikancockerspanieli tykkää syöda
porkkanaa, kurkkua, juustoa, kuivatettuja
leipiä... Pullataikinasta koira menee humalaan!! - huolestunut8
Karkkipussi jäi tuolille ja koira veti kaikki... Onko vaarallistakin kun aika iso määrä keralla?
- harmi on
Monet makeutusaineet koiralle myrkyllisiä, xylitol tappavaa.
Karkin ongelmahan on sen lihottavuus, mutta varsinkin sen vaikutukset hampaille. Harva pesee koiran hampaat kahdesti päivässä, joten kariesta pääsee syntymään. Koiran "hammaslääkärikäynnit" hoidetaan aina rauhoituksen alla, jossa on aina riskinsä. Varsinkin vanhojen koirien kohdalla pitää päättää, annetaanko mätien hampaiden olla (erittäin kivuliasta) vai rauhoitetaanko (ja toivotaan, että pulssi pysyy).
Itse pistäisin nuo hammaslääkärirauhoitukset turhien rauhoitusten kategoriaan siitä näkökulmasta, että ne voidaan vältää olemalla antamatta ruokasokeriakoiralle.
- ei karkkia
Yksi ja sama henkilö kirjoittanut tämän koko ketjun.... tekstin rivitys..
Teiltä pitäisi ottaa koirat pois - Hampaanpesijä
Hampaan pesulle päivän päätteeksi! Mitä muuta siinä hammastahnassa pitäisi välttää kuin Xylitolia? Fluoria näyttää ainakin olevan tuossa lastenhammastahnassa, jota me koirallemme käytetään. Niitä luujauhetahnoja kun ei täältä pikkukyliltä löydy.
- huolestunutsisko
Annan koirilleni jokapäivä 5 ateriaa: Aamupalan, päiväruuan, välipalan, lounaan ja iltapalan. He voivat mainiosti ja ylipainoa on vain 0,2 KG! Annan erittäin terveellistä ruokaa jossa on vain koirille suosittuja aineita.
Siskoni on itse erittäin lihava ja ylipainoinen, veikkaisin jopa 48 KG ylipainoa. Hänen koiransa on eritttäin liikalihava ja laiska.
Sisareni syöttää sitä silloin kun huvittaa, ja antaa ruokapöydästä paljon namuja. Olenkin erittäin huolissani hänen koirastaan. Olen nähnyt sisareni syöttävän sille muunmuassa: Suklaata, hedelmäkarkkeja, lakritsaa, juusto- ja pekonimakkaraa, suolalihaa, täytettyjä paprikoita, hampurilaisia, vanukasta sekä erittäin maustettua kanaa.
Olen yrittänyt sanoa siitä hänelle mutta hän vain sanoo " Terve koira syö " eikä suostu enää puhumaan asiasta. Minusta näyttää siltä että hän ei ole käyttänyt koiraansa eläinlääkärillä noin 3 vuoteen. Hänellä on ollut erittäin monta koiraa, ja kaikki ne ovat kuolleet noin 4 vuotiaina ylipainoon.
Terv. Huolestunut sisko.- Käske-älä-pyydä
Kyllä, aivan varmasti siskosi koira on vakavasti ylipainoinen jos sitä ylipainoa kerran on 48kiloa. Nyt käske sen laittaa koira laihikselle ettei se menehdy.
- Anonyymi
Saa antaa, kukaan ei kiellä vaikka syötät karkkia päivittäin koirallesi. Myöskin makeat leonnaiset, jäätelö ym. on koiran herkkuja. On kyllä syytä tarkkailla koiran ulostetta jos makeaa mahan täydeltä syötetää. Toki voi jätemyllynä käyttää myös, kaikki ruuantähteet ym. koiralle, kyllä sinne mahtuu.
- Anonyymi
Saako koiralle antaa karkkia?
- Anonyymi
Anna vain, kukaan ei kiellä vaikka syötät karkkia päivittäin koirallesi. Myöskin makeat leonnaiset, jäätelö ym. on koiran herkkuja. Toki voi jätemyllynä käyttää myös, kaikki ruuantähteet ym. koiralle, kyllä sinne mahtuu. Ei tarvitse biojätteeseen laittaa yhtään mitään, lisäksi säästää itse koiran ruokakuluissa.
- Anonyymi
Mut onko se maailman loppu?
- Anonyymi
Tottakai voi antaa suklaata kunhan muistaa antaa ksylitolia sen jälkeen ettei hampaat reikiinny!
- Anonyymi
Hei, koiralle ei ainakaan kannata antaa karkkeja. Todennäköisesti koirasi on hieman ahneempi joten kaikki lähes kaikki syötävät käyvät. Meillä on neljä koiraa ja he kyllä vahtaavat että jos vaikka jotain tippuisi ja kaksi heistä yrittää jopa varastaa välillä pöydältä. Ei meidän koirille ainakaan ole väliä onko ruoka lihaa vai porkkanaa.
Harvemmat karkit aiheuttavat ainakaan pienissä määrin myrkytystä. Suurimmasta osasta karkkeja voi aiheutua kuitenkin ripulia tai oksentelua.
Kun olin kuusi vuotias ja olimme ostaneet synttäreilleni karkkeja oli keeshondimme syönyt kaikki karkit. Ei siinä muuta kuin hirveä ripuli.- Anonyymi
Oma piski tykkää paahdetusta sipulista, syö 2-3 pussillista joka päivä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832244
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1721990Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I441933- 1281630
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia641509Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1891470Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771221Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321094- 711063
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni751053