karkkia koiralle!!

piitu

saako karkkeja antaa koiralle?mitä niistä tulee
sille jos ei saa?suklaata ei saa antaa
ainakaan!!mun koira syö karkkia ja muita herkkuja
jos sille antaa..miks se syö niitä?mä en anna mut
jos joskus tippuu ni se syö sen..ei mun toinen
koira syö karkkia..ottakaa kantaa!!

22

20605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karkkia!

      ...12 vuotta cockerspanieli ja se söi kaikki
      karkit mitä sille antoi... Eli ihan normaalin
      elämän! Nyt mulla on useampia koiria, mutta
      suklaata en niille anna, enkä mitään mikä
      sisältää xsylitolia. Lakritsaa voi ihan hyvin
      antaa, mutta ei kannata paljoa koska hampaat
      menee ihan niinkuin ihmiseltäkin!

    • tiia

      ..ainakaan määrättömiä määriä!
      Lakritsi taitaapi olla vaarallisin ja suklaa
      suurina määrinä. Myös xylitoli on vaarallista.
      Sokerihan ei ole koiralle/hampaille (kenellekään)
      hyväksi.
      Tottahan toki joskus tahtoisi "hemmotella"
      koiraansa namuilla, mutta siinä saattaa tehdä
      karhunpalveluksen rakkaimmalle ystävälleen.
      Pyritään siis syömään karkit itse ja
      koiraystävälle annetaan vain koiraystävällisiä
      tuotteita, kaupoissa on suuret valikoimat koirien
      namuja!!siitä vain valitsemaan!!

      • .....!

        suklaata ei saa antaa missäään tapauksessa!!!


    • laura

      "mun koira syö karkkia ja muita herkkuja
      jos sille antaa..miks se syö niitä?" jaa-a,
      miksiköhän se syö niitä?! sen mielestä ne on
      varmaan hyviä.
      siksi niille ei saa karkkia/makeaa antaa, koska
      niillä ei oo mitään pinnotteita hampaissa
      niinkuin ihmisillä ja koska koirat ei yleensä
      pese hampaita.
      no tottakai joskus putoo jotain hyvää lattialle
      sehän on selvää, mutta jos rupee antaa vaan sen
      takia kun koira nyt sattuu niin kovasti
      tykkäämään karkista, niin se ei oo suositeltavaa.

    • Girjun emäntä

      Xylitoli on erityisen vaarallista koiralle!
      Suklaa myös voi olla vaarallista! Koiria on jopa
      kuollut 'karkkeihin' ja purkkaan! Ei mitään ideaa
      ole antaa koiralle karkkia! Karkeissa on
      sitäpaitsi ties mitä lisäaineita. Meidän
      herkkupala on juustonnokare, porkkana..

    • Kyllä lähtee!

      Johan on kumma, ettei täällä ihmisillä ole
      parempaa tietoa!? Soitto eläinlääkärille varmisti
      asian!

      Eli xsylitoli on koirille sama kuin meikäläinen
      hörppäis tärpättiä eli se tukkii maksan ja
      munuaiset ollen näin vaarallisin myrkky. Suklaa
      taas aiheuttaa rasvakertymää koiran elimistöön,
      ei siis normaalia lihomista, vaan nimenomaan
      elimiin. Lakritsi ja salmiakki on ainoita jotka
      ei tuhoa koiraa sisältäpäin, vaan ainoastaan
      hampaita! Eli hampaiden pesulle karkin syönnin
      jälkeen!

      Mutta niinkuin täällä on jo todettu, niin paras
      makupala koiralle on joku porkkana, hapankorppu
      yms. josta koira erityisen paljon pitää!

    • tuulipuhakttagarwoa

      Koira voi sokeutua jos sille syöttää karkkia!!!!!

      • Anonyymi

        Joo mul on koira se kertaa juustoo


    • kati83

      EI ihmisten karkkeja koiralle, koiralle on tehty
      omat herkut!! Ja koirille on ihan omaa
      suklaatakin, senkus vaan menet kauppaan ja ostat!
      Veljeni amerikancockerspanieli tykkää syöda
      porkkanaa, kurkkua, juustoa, kuivatettuja
      leipiä... Pullataikinasta koira menee humalaan!!

    • huolestunut8

      Karkkipussi jäi tuolille ja koira veti kaikki... Onko vaarallistakin kun aika iso määrä keralla?

      • harmi on

        Monet makeutusaineet koiralle myrkyllisiä, xylitol tappavaa.

        Karkin ongelmahan on sen lihottavuus, mutta varsinkin sen vaikutukset hampaille. Harva pesee koiran hampaat kahdesti päivässä, joten kariesta pääsee syntymään. Koiran "hammaslääkärikäynnit" hoidetaan aina rauhoituksen alla, jossa on aina riskinsä. Varsinkin vanhojen koirien kohdalla pitää päättää, annetaanko mätien hampaiden olla (erittäin kivuliasta) vai rauhoitetaanko (ja toivotaan, että pulssi pysyy).
        Itse pistäisin nuo hammaslääkärirauhoitukset turhien rauhoitusten kategoriaan siitä näkökulmasta, että ne voidaan vältää olemalla antamatta ruokasokeriakoiralle.


    • ei karkkia

      Yksi ja sama henkilö kirjoittanut tämän koko ketjun.... tekstin rivitys..

      Teiltä pitäisi ottaa koirat pois

    • Hampaanpesijä

      Hampaan pesulle päivän päätteeksi! Mitä muuta siinä hammastahnassa pitäisi välttää kuin Xylitolia? Fluoria näyttää ainakin olevan tuossa lastenhammastahnassa, jota me koirallemme käytetään. Niitä luujauhetahnoja kun ei täältä pikkukyliltä löydy.

    • huolestunutsisko

      Annan koirilleni jokapäivä 5 ateriaa: Aamupalan, päiväruuan, välipalan, lounaan ja iltapalan. He voivat mainiosti ja ylipainoa on vain 0,2 KG! Annan erittäin terveellistä ruokaa jossa on vain koirille suosittuja aineita.

      Siskoni on itse erittäin lihava ja ylipainoinen, veikkaisin jopa 48 KG ylipainoa. Hänen koiransa on eritttäin liikalihava ja laiska.

      Sisareni syöttää sitä silloin kun huvittaa, ja antaa ruokapöydästä paljon namuja. Olenkin erittäin huolissani hänen koirastaan. Olen nähnyt sisareni syöttävän sille muunmuassa: Suklaata, hedelmäkarkkeja, lakritsaa, juusto- ja pekonimakkaraa, suolalihaa, täytettyjä paprikoita, hampurilaisia, vanukasta sekä erittäin maustettua kanaa.

      Olen yrittänyt sanoa siitä hänelle mutta hän vain sanoo " Terve koira syö " eikä suostu enää puhumaan asiasta. Minusta näyttää siltä että hän ei ole käyttänyt koiraansa eläinlääkärillä noin 3 vuoteen. Hänellä on ollut erittäin monta koiraa, ja kaikki ne ovat kuolleet noin 4 vuotiaina ylipainoon.

      Terv. Huolestunut sisko.

      • Käske-älä-pyydä

        Kyllä, aivan varmasti siskosi koira on vakavasti ylipainoinen jos sitä ylipainoa kerran on 48kiloa. Nyt käske sen laittaa koira laihikselle ettei se menehdy.


    • Anonyymi

      Saa antaa, kukaan ei kiellä vaikka syötät karkkia päivittäin koirallesi. Myöskin makeat leonnaiset, jäätelö ym. on koiran herkkuja. On kyllä syytä tarkkailla koiran ulostetta jos makeaa mahan täydeltä syötetää. Toki voi jätemyllynä käyttää myös, kaikki ruuantähteet ym. koiralle, kyllä sinne mahtuu.

    • Anonyymi

      Saako koiralle antaa karkkia?

    • Anonyymi

      Anna vain, kukaan ei kiellä vaikka syötät karkkia päivittäin koirallesi. Myöskin makeat leonnaiset, jäätelö ym. on koiran herkkuja. Toki voi jätemyllynä käyttää myös, kaikki ruuantähteet ym. koiralle, kyllä sinne mahtuu. Ei tarvitse biojätteeseen laittaa yhtään mitään, lisäksi säästää itse koiran ruokakuluissa.

    • Anonyymi

      Mut onko se maailman loppu?

    • Anonyymi

      Tottakai voi antaa suklaata kunhan muistaa antaa ksylitolia sen jälkeen ettei hampaat reikiinny!

    • Anonyymi

      Hei, koiralle ei ainakaan kannata antaa karkkeja. Todennäköisesti koirasi on hieman ahneempi joten kaikki lähes kaikki syötävät käyvät. Meillä on neljä koiraa ja he kyllä vahtaavat että jos vaikka jotain tippuisi ja kaksi heistä yrittää jopa varastaa välillä pöydältä. Ei meidän koirille ainakaan ole väliä onko ruoka lihaa vai porkkanaa.
      Harvemmat karkit aiheuttavat ainakaan pienissä määrin myrkytystä. Suurimmasta osasta karkkeja voi aiheutua kuitenkin ripulia tai oksentelua.
      Kun olin kuusi vuotias ja olimme ostaneet synttäreilleni karkkeja oli keeshondimme syönyt kaikki karkit. Ei siinä muuta kuin hirveä ripuli.

      • Anonyymi

        Oma piski tykkää paahdetusta sipulista, syö 2-3 pussillista joka päivä!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe