Tampere-talo tänään

pinsio

Tampereen konsertti on sitten takana. Päällimmäiset tunnot ovat ehkä hieman ristiriitaiset. Odotinkin, että on paljon 'uusia' lauluja, siis joita ei ennen konserteissa ole esitetty ja vähemmän tuttuja ralleja. Näin olikin, mutta ehkä olisi saanut olla jokunen uusi nopeampikin ralli mukana tasaamaan menoa. Toki upeita kappaleita vuosikymmentenkin takaa aina tähän päivään saakka.
Ääni on mielestäni kunnossa, ei siitä mihinkään pääse. Ainakin mitä meikäläinen ymmärtää ja mistä myös nauttii. Ei tollasta ohjelmaa moni, sanotaan nyt sitten iskelmälaulaja, pysty tässä maassa vetämään. Näitä esim. iskelmäradiossa soivia rallejahan vetää kuka tahansa laulaja, mutta ei tämän konsertin tapaisia teoksia ihan kuka vaan. Kyllä se vaan näin on. Sanotaan täälläkin sitten mitä sanotaan.
Pikkuisen oli välillä hakusessa orkesterin kanssa, mutta ei pahemmin, eikä se isommin haitannut. Puhaltajat olivat aivan uskomattoman hyviä nuoria miehiä, ja heitä Tapsakin kehui kehumasta päästyään, samoin pianisti/kosketinsoittaja.
Tretalo ei ollut täynnä, mutta toistatuhatta kuulijaa oli paikalla. Tapsa kiersi koko permannon laulunsa aikana kiittelemässä ja kättelemässä. Ja kun tuolla toisessa aiheessa puhutaan Tapsan laulutaidosta automerkkeihin verraten, todetaan sekin, että sanoi tänään käyneensä vaihtamassa autonsa ihan vaan aikansa kuluksi Tampereella. Konsertti loppui n. 21.40, yksi encore, Nina paikalla, kun sitä kuitenkin kysytään. Ja yhteislaulutkin ilmeisesti meni heti kunnolla, koska ei tarvinnut uusia!

24

1909

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lorujaje

Lauloiko Tapsa sen Elämäni laulukirjan ?
      Oliko ohjelmisto mielestäsi parempi/ huonompi, kuin viime syksyn juhlakonsertissa ?
      Pelleilikö Tapsa siellä paljon ( ts. jutteliko hauskoja välispiikkejä ) ?

• pinsio

oli ohjelmistossa, ja se oli yksi illan helmi, samoin myös Tapsan oma kappale On syli auki ... Tapsa muuten tokaisi, että ei pysy enää päässä, varsinkaan omat tekstit ja otti prillit avukseen.
        Sanoin jo vuosi sitten, että en niin kauheasti pitänyt siitä juhlakonsertin ohjelmasta, kun kaikki oli niitä niin tuttuja kappaleita, mutta silloin totesin myös, että niin kait se juhlakonsertin ohjelma rakennetaankin. Mun mielestä tämä tämänpäiväinen oli haastavampi mutta myös vakavampi. Hienoja tunnelmapläjäyksiä vanhoja tekijöitä kunnioittaen, kuten Tapsa kehuikin (mm. Malmsten, Tanner, Kuusisto, Chaplin, Tauro, Edelman, Loiri, Saukki jne.) En tarkoita, että näiden lauluja olisi välttämätta laulettu, mutta mainitsi näitä mestareita jutuissaan. Ja lauloi härmän lisäksi englanniksi ja ruåtsiksi.

• Joku vaan
        pinsio kirjoitti:

oli ohjelmistossa, ja se oli yksi illan helmi, samoin myös Tapsan oma kappale On syli auki ... Tapsa muuten tokaisi, että ei pysy enää päässä, varsinkaan omat tekstit ja otti prillit avukseen.
        Sanoin jo vuosi sitten, että en niin kauheasti pitänyt siitä juhlakonsertin ohjelmasta, kun kaikki oli niitä niin tuttuja kappaleita, mutta silloin totesin myös, että niin kait se juhlakonsertin ohjelma rakennetaankin. Mun mielestä tämä tämänpäiväinen oli haastavampi mutta myös vakavampi. Hienoja tunnelmapläjäyksiä vanhoja tekijöitä kunnioittaen, kuten Tapsa kehuikin (mm. Malmsten, Tanner, Kuusisto, Chaplin, Tauro, Edelman, Loiri, Saukki jne.) En tarkoita, että näiden lauluja olisi välttämätta laulettu, mutta mainitsi näitä mestareita jutuissaan. Ja lauloi härmän lisäksi englanniksi ja ruåtsiksi.

Kiitokset konserttikuulumisistasi Pinsio !
        Olin Hämeenlinanassa Tapsan konsertissa viikko sitten ja ohjelmisto tosiaan sisältää aikalailla herkempiä ja tunteikkaampia lauluja, kuin viime vuoden juhlakonsertti ohjelmisto, mutta Tapanihan ei olekkaan mikään kaavoihinsa kangistunut laulaja, vaan tarjoaa konserteissaan aina jotain erillaista ja yllätyksiäkin.
        Kun miettii sitäkin ,että mitä Tapani on tänä syksynä kokenut ( tarkoitan siis näitä parisuhde sotkuja tms.) , niin olisihan se vähän ihmeellistä jos konserttiohjelmisto olisi vaan ja ainoastaan jostain railakkaista ralleista koottu.

• pinsio
        Joku vaan kirjoitti:

Kiitokset konserttikuulumisistasi Pinsio !
        Olin Hämeenlinanassa Tapsan konsertissa viikko sitten ja ohjelmisto tosiaan sisältää aikalailla herkempiä ja tunteikkaampia lauluja, kuin viime vuoden juhlakonsertti ohjelmisto, mutta Tapanihan ei olekkaan mikään kaavoihinsa kangistunut laulaja, vaan tarjoaa konserteissaan aina jotain erillaista ja yllätyksiäkin.
        Kun miettii sitäkin ,että mitä Tapani on tänä syksynä kokenut ( tarkoitan siis näitä parisuhde sotkuja tms.) , niin olisihan se vähän ihmeellistä jos konserttiohjelmisto olisi vaan ja ainoastaan jostain railakkaista ralleista koottu.

Delilah-kappaleen 'sisäänkuuluttaessaan' totesi, että teki parisuhdeterapiaa jo -60 luvulla. Ja totesi vielä hyymörilla, että itsellään ei ole kokemusta parisuhdeongelmista juurikaan.

• särkynyt sydän
        pinsio kirjoitti:

Delilah-kappaleen 'sisäänkuuluttaessaan' totesi, että teki parisuhdeterapiaa jo -60 luvulla. Ja totesi vielä hyymörilla, että itsellään ei ole kokemusta parisuhdeongelmista juurikaan.

Kerrankin Tapani lauloi niitä lauluja ,joita olen aina toivonut hänen laulavan.Delilah-kappaleen hän lauloi paremmin kuin koskaan,on käsittämätöntä ,mistä hän sen latauksen saa siihen lauluun, vaikka on laulanut sen tuhansia kertoja.Ääni Tapanilla on paremassa kunnossa kuin koskaan.Syyslaulun hän lauloi niin herkästi,että meikäläiseltä tuli itku.
        Satumaa-tangon Tapani lauloi parhaiten mitä olen kenenkään kuullut ennen laulavan.Hän löysi siitä oleellisen,jota Taipale ei ole löytänyt.
        Aluksi Tapani oli vähän kireä,mutta kun homma rupesi pelaamaan , niin se todella pelasi.
        Myöskin Bond-leffan tunnuslaulu oli todella upea tulkinta.
        Tapanilla on todella mahtava tietomäärä populäärimusiikista ja sen historiasta.
        Sille Tapanikaan ei voi mitään ,että sokeritauti on kavala ja se aiheuttaa myöskin hänelle ongelmia
        Toivottavasti Tapani jatkaa tällä uudella linjalla ja karsii sekä pelkistää esiintymistään entistä minimaalisempaan suuntaan ja antaa äänensä puhua,sillä ääni on Tapanilla poikeuksellisen taipuisa ja mahdollistaa monelaisia tulkintoja.
        Konsertin ulkopuolelta toteaisin,että Nina on todella upean näköinen nainen ,kuvat eivät tee hänelle oikeutta.

• Caramia.

Mua ärsyttää kun täällä leikitään niin salamyhkäsiä , että ei voida kertoa , että mitä biisejä se siellä konsertissa lauloi. Olen menossa Tapsan konserttiin Turkuun , eikä mua ainakaan haittaisi yhtään vaikka etukäteen niitä biisejä tietäisinkin. Varmaan se ohjelmisto ns."elää" ja muuttuu matkanvarrella vähän kokoajan , niin että joku biisi jää pois ja tulee joku muu biisi tilalle. Olisi näinollen kiva vertailla sitä , että minkä kipaleen Tapsa lauloi esim. encorena eri paikoissa.

• OK.

Lauloiko Tapsa sen "Äidin pikkupojan paluun " ?

• grets

huomiota, orkesterin kanssa vähän hakusessa? Jos puhaltajat, pianisti/kosketinsoittaja loistavia niin ketäpä jää jäljelle joiden kanssa "hakusessa"? Ja niistä biiseistä, joita ei muka kukaan muu pysty esittämään kuin Kansa, sanoisin paskapuhetta! Asia on lähinnä niin et kukaan muu ei viitsi niitä edes ottaa ohjelmistoonsa! Ärsyttää suunnattomasti Kansan paskan tärkeä, teennäinen mahtipontisuus, millä se yrittää vetää niitä hoilotuksiaan ja sitä kautta hakea edes jonkunlaista arvostusta tekemiselleen! Säälittää reppana!

• Katri-fani

Todellakin älytöntä väittää, että TK pystyisi laulamaan kipaleita, joihin ei muka muut Suomalaiset huippuartistit pystyisi,PAH sanon minä!!! Itse en henkilökohtaisesti ole pitänyt koko tyypistä enää pitkään aikaan! Makuja on monia, joten ne jotka pitävät, niille hyviä konserttihetkiä ja mulle oman suosikkini parissa joka on Katri Helena(eikä ole mikään ylivertainen, satun vaan pitämään hänen äänestään ja lauluistaan!)

Katri-fani kirjoitti:

Todellakin älytöntä väittää, että TK pystyisi laulamaan kipaleita, joihin ei muka muut Suomalaiset huippuartistit pystyisi,PAH sanon minä!!! Itse en henkilökohtaisesti ole pitänyt koko tyypistä enää pitkään aikaan! Makuja on monia, joten ne jotka pitävät, niille hyviä konserttihetkiä ja mulle oman suosikkini parissa joka on Katri Helena(eikä ole mikään ylivertainen, satun vaan pitämään hänen äänestään ja lauluistaan!)

Mitä teet täällä Tapsan palstalla, jos ethänestä kerran pdä. Katri.Helenallekkin on oma foorumi, jos et ole vielä huomannut, joten tervemenoa sinne kirjoittelemaan.

• Katri-fani
        *********** kirjoitti:

Mitä teet täällä Tapsan palstalla, jos ethänestä kerran pdä. Katri.Helenallekkin on oma foorumi, jos et ole vielä huomannut, joten tervemenoa sinne kirjoittelemaan.

Että minusta on kiva kierrellä eri artistien palstoilla! Täällä TK.n sivuilla näyttää olevan vain niin PIRUN herkkänahkaista porukkaa, että tuppaa iha NAURATTAMAAN!!!!! Ei kaikki voi pitää kaikista artisteista, saa sitä silti mielipiteensä sanoa. Onhan KHstakin vaikka millaisia kirjoituksia omalla sivustollaan, enkä ole heitä muualle sieltä käskenyt! Toivottavasti kirjoittajat pysyvät kuitenkin ASIALLISENA kenestä nyt kirjoittelevatkin...

• pinsio

että kukaan olisi huonosti soittanut, vaan tarkoitin lähinnä sitä, että Tapsan improvisointi yllätti soittokunnan pari kertaa totaalisesti, kertooko se sitten harjoittelemattomuudesta vai tilannetajusta tai -tajuttomuudesta laulajan ja soittajien välillä. Mene ja tiedä. Orkesterin johtaja sai kyllä nopeasti molemmilla kerroilla tilanteen haltuun. Ja tää tapahtui näitten perinteisten rallien aikana.

• pinsio
        Katri-fani kirjoitti:

kunniaan. Luepas nyt uudestaan, mitä todella kirjoitin. Enhän väittänyt, ettei kukaan muu pysty laulamaan näitä, vaan sanoin, ettei monikaan.
        Ja tiedoksesi, Tapsa lauloi myös Katrin, jota arvostan suuresti, kappaleen Syysunelma.

• grets
        pinsio kirjoitti:

että kukaan olisi huonosti soittanut, vaan tarkoitin lähinnä sitä, että Tapsan improvisointi yllätti soittokunnan pari kertaa totaalisesti, kertooko se sitten harjoittelemattomuudesta vai tilannetajusta tai -tajuttomuudesta laulajan ja soittajien välillä. Mene ja tiedä. Orkesterin johtaja sai kyllä nopeasti molemmilla kerroilla tilanteen haltuun. Ja tää tapahtui näitten perinteisten rallien aikana.

mitähän se sitten tarkoitti tuo hakusessa, muuta kuin että pieleen meni! Ja ainahan se soittajien vika on jos herra "suuri tähti" poikkeaa sovitusta ja vetelee mitä sattuu! Pitäis jopa Kansankin ymmärtää et konserttiin mennään tekemään homma 110 lasissa eikä leikkimään! Leikkiköön vaikka sen karanneen muijansa kanssa, jos leikkiä haluaa!

• Tapsa!
        grets kirjoitti:

mitähän se sitten tarkoitti tuo hakusessa, muuta kuin että pieleen meni! Ja ainahan se soittajien vika on jos herra "suuri tähti" poikkeaa sovitusta ja vetelee mitä sattuu! Pitäis jopa Kansankin ymmärtää et konserttiin mennään tekemään homma 110 lasissa eikä leikkimään! Leikkiköön vaikka sen karanneen muijansa kanssa, jos leikkiä haluaa!

Olin myös Tampere-talon konsertissa eilen ja mielestäni konsertti oli loistava. Avausbiisi ja tulkinta oli todella hieno! Myös Delilah oli nyt pysäyttävän upea, parasta T.Kansaa mitä minä olen kuullut (ja olen kuullut Tapsaa aika paljon :)).

Minusta oli hienoa, että ohjelmisto oli niin erilainen verrattuna esimerkiksi juhlakonserttiin.

• Näkemiin

ristiriitaiset ovat ajatukset Tampere-talon konsertista. Oikeastaan sanoiksi ei voi pukea, ettei loukkaisi ketään. Surullista myös, sillä tämä
      oli ehdottomasti viimeinen kerta kun arvokkaaseen paikkaan ja siellä pidettyyn KONSERTTIin tämän taiteilijan kohdalla osallistun. Todettakoon vain, että jos lehdissä on osannut kehua - lavalla osaa haukkua. Ei ole aidon artistin käytöstä, ei kuulu konserttilavalle eikä välispiikkeihin. Siis näkemiin, joissakin toisissa merkeissä kuin tllaisissa konserteissa. Tämä toteutus ei ollut hyvä.

• tästä ketjusta

Haluaisin tietää miksi on poistettu viestejä tästä ketjusta??? Omanikin muiden ohessa.
      On se kumma jos viesti sisältää aivan asiallista kritiikkiä niin se heti poistetaan!!!
      Ymmärrän jos olisi ollut sellaista "törkykirjoituksia" niin ne pitääkin poistaa mutta nyt ei todellakaan ollut kyse sellaisista!
      Turha tänne on kirjoitella jos pitää olla vain sellaisia ylistyskirjoituksia. Kyllä rakentava kritiikki on mielipide siinä muiden ohessa ja sehän on juuri sitä keskustelua. Ai niin mutta unohdin, täällä ei saa kuin kehua ja ylistää.
      No, eipä tarvi enää tulla tänne.

• niin!

Ja vastausta ei tule tähän kysymykseen miksi viestejä poistettiin, kuten arvata saattaa.

• En ole poistanut yhtään viestiä tästä ketjusta.

Rekisteröityneet käyttäjät voivat poistaa oman viestin ja samalla poistuu myös vastaukset.

Tervetuloa tänne edelleenkin kirjoittamaan mielipide Tapani Kansasta. Voit kirjoittaa uudelleen mielipiteesi, voit aloittaa vaikka uuden erillisen ketjun aiheesta.

Sen takia tämä keskustelupalsta on olemassa, jokaisella on oikeus kirjoittaa oma mielipide Tapani Kansasta.

• Jaajo
        uralin kirjoitti:

En ole poistanut yhtään viestiä tästä ketjusta.

Rekisteröityneet käyttäjät voivat poistaa oman viestin ja samalla poistuu myös vastaukset.

Tervetuloa tänne edelleenkin kirjoittamaan mielipide Tapani Kansasta. Voit kirjoittaa uudelleen mielipiteesi, voit aloittaa vaikka uuden erillisen ketjun aiheesta.

Sen takia tämä keskustelupalsta on olemassa, jokaisella on oikeus kirjoittaa oma mielipide Tapani Kansasta.

Juu, ei tarvitse kirjoittaa uudestaan. Jos ei ole tykännyt jostainTapsan välispikistä, niin olisi sanonut sen sille sitten. Ei täällä hyödytä mitään siitä märistä jälkikäteen.

• arvelinkin
        uralin kirjoitti:

En ole poistanut yhtään viestiä tästä ketjusta.

Sitten Jusiinax on sen ketjun poistanut sillä hänen kirjoitukseensa vastasin.
        Jotenkin on turhauttavaa että nämä rekisteröidyt saavat poistaa omansa (ja samalla lähtee koko siinä olleet muidenkin kirjoitukset) juuri tarkoituksella että vähänkin "ei niin ihanat" kirjoitukset katoaa taivaan tuuliin.
        Painotan vielä että en arvostellut ketään tai mitään muuta kuin Tampereen konserttia, jota olin katsomassa, ja ilmaisin vain oman mielipiteeni siitä.

Olisi suotavaa poistot tekisi vain seriffi. Muuten on epäreilua!

• sentään!
        Jaajo kirjoitti:

Juu, ei tarvitse kirjoittaa uudestaan. Jos ei ole tykännyt jostainTapsan välispikistä, niin olisi sanonut sen sille sitten. Ei täällä hyödytä mitään siitä märistä jälkikäteen.

Vai märistä täällä, voi sinua. Eikö rakentava kritiikki ole juuri sitä keskustelua mitä voidaan käydä esim. Tapani Kansan keskustelupalstalla konsertin jälkeen!

Mutta sulle lienee turha selittää, kun et selvästikään ymmärrä mistä on kysymys.
        Ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.

• Gilla*

Saiko Tapani kukkasia siellä ? Jakoiko nimikirjoituksia konsertin jälkeen ?

• Zori

Muistaako joku mikä tämän laulun nimi taas onkaan, jonka Tapsa komeesti lauloi tuolla konsertissa myös. Eli "Kadun pintaan sateen varjo lankeaa...."

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1891
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1748
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1186
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      78
      986
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      978
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      835
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      85
      806
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      782
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      764
    Aihe