Mitenpäin varapyörä kannattaisi laittaa auton pohjassa olevaan telineeseen?
Varapyörän kiinnitys Ducato 15 (vm. 2005)
4
1403
Vastaukset
- XXXXXXXXXXXXX
... aina tasaisempi puoli ("julkisivu") ylöspäin. Sen telineen kiristysruuvi kannattaa rasvata vaseliinillä tms. todella runsaasti ja hyvin, jotta sen renkaan saisi tarvittaessa poiskin sieltä...
Niin päin se minullakin nyt on - itse laitettuna. Sitä telinettä oli kuitenkin erittäin vaikea nostaa ylös. Tuntui, että jokin ottaa vastaan. Kun auto oli myöhemmin korjaamolla, pääsin katsomaan sitä altapäin ja huomasin, että auton pohjan ja vanteen välissä on lyttyyn mennyt kumisen näköinen kartio. Ilmeisesti sen tarkoituksena on estää pyörää kolisemasta. Jäin miettimään, olisiko se kartio pitänyt sovittaa vanteessa olevan reiän tms. syvennyksen kohdalle.
Jos vanteen laittaisi sinne venttiili alaspäin, ilmanpaineen pääsisi ehkä tarkistamaan telinettä avaamatta, mutta toisaalta venttiili ei olisi niin suojassa. Jos venttiili on ylöspäin, täytynee varoa, ettei se osu sen kumikartion kohdalle ja murru, kun teline kiristetään.- orufgdlö
Timontti kirjoitti:
Niin päin se minullakin nyt on - itse laitettuna. Sitä telinettä oli kuitenkin erittäin vaikea nostaa ylös. Tuntui, että jokin ottaa vastaan. Kun auto oli myöhemmin korjaamolla, pääsin katsomaan sitä altapäin ja huomasin, että auton pohjan ja vanteen välissä on lyttyyn mennyt kumisen näköinen kartio. Ilmeisesti sen tarkoituksena on estää pyörää kolisemasta. Jäin miettimään, olisiko se kartio pitänyt sovittaa vanteessa olevan reiän tms. syvennyksen kohdalle.
Jos vanteen laittaisi sinne venttiili alaspäin, ilmanpaineen pääsisi ehkä tarkistamaan telinettä avaamatta, mutta toisaalta venttiili ei olisi niin suojassa. Jos venttiili on ylöspäin, täytynee varoa, ettei se osu sen kumikartion kohdalle ja murru, kun teline kiristetään.Oisko kenelläkään kuvaa kyseisestä vararenkaan kiinityksestä ?
- likyjrt
Timontti kirjoitti:
Jos vanteen laittaisi sinne venttiili alaspäin, ilmanpaineen pääsisi ehkä tarkistamaan telinettä avaamatta, mutta toisaalta venttiili ei olisi niin suojassa. Jos venttiili on ylöspäin, täytynee varoa, ettei se osu sen kumikartion kohdalle ja murru, kun teline kiristetään.Mikähän sen venttiilin rikkoisi? Kai sinulla on venttiilisuojat alla oleville renkaille?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174586
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842519Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731657Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291525Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641207- 211199
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221165- 119985
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42942- 171924