Varapyörän kiinnitys Ducato 15 (vm. 2005)

Mitenpäin varapyörä kannattaisi laittaa auton pohjassa olevaan telineeseen?

4

1645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XXXXXXXXXXXXX

      ... aina tasaisempi puoli ("julkisivu") ylöspäin. Sen telineen kiristysruuvi kannattaa rasvata vaseliinillä tms. todella runsaasti ja hyvin, jotta sen renkaan saisi tarvittaessa poiskin sieltä...

      • Niin päin se minullakin nyt on - itse laitettuna. Sitä telinettä oli kuitenkin erittäin vaikea nostaa ylös. Tuntui, että jokin ottaa vastaan. Kun auto oli myöhemmin korjaamolla, pääsin katsomaan sitä altapäin ja huomasin, että auton pohjan ja vanteen välissä on lyttyyn mennyt kumisen näköinen kartio. Ilmeisesti sen tarkoituksena on estää pyörää kolisemasta. Jäin miettimään, olisiko se kartio pitänyt sovittaa vanteessa olevan reiän tms. syvennyksen kohdalle.

        Jos vanteen laittaisi sinne venttiili alaspäin, ilmanpaineen pääsisi ehkä tarkistamaan telinettä avaamatta, mutta toisaalta venttiili ei olisi niin suojassa. Jos venttiili on ylöspäin, täytynee varoa, ettei se osu sen kumikartion kohdalle ja murru, kun teline kiristetään.


      • orufgdlö
        Timontti kirjoitti:

        Niin päin se minullakin nyt on - itse laitettuna. Sitä telinettä oli kuitenkin erittäin vaikea nostaa ylös. Tuntui, että jokin ottaa vastaan. Kun auto oli myöhemmin korjaamolla, pääsin katsomaan sitä altapäin ja huomasin, että auton pohjan ja vanteen välissä on lyttyyn mennyt kumisen näköinen kartio. Ilmeisesti sen tarkoituksena on estää pyörää kolisemasta. Jäin miettimään, olisiko se kartio pitänyt sovittaa vanteessa olevan reiän tms. syvennyksen kohdalle.

        Jos vanteen laittaisi sinne venttiili alaspäin, ilmanpaineen pääsisi ehkä tarkistamaan telinettä avaamatta, mutta toisaalta venttiili ei olisi niin suojassa. Jos venttiili on ylöspäin, täytynee varoa, ettei se osu sen kumikartion kohdalle ja murru, kun teline kiristetään.

        Oisko kenelläkään kuvaa kyseisestä vararenkaan kiinityksestä ?


      • likyjrt
        Timontti kirjoitti:

        Niin päin se minullakin nyt on - itse laitettuna. Sitä telinettä oli kuitenkin erittäin vaikea nostaa ylös. Tuntui, että jokin ottaa vastaan. Kun auto oli myöhemmin korjaamolla, pääsin katsomaan sitä altapäin ja huomasin, että auton pohjan ja vanteen välissä on lyttyyn mennyt kumisen näköinen kartio. Ilmeisesti sen tarkoituksena on estää pyörää kolisemasta. Jäin miettimään, olisiko se kartio pitänyt sovittaa vanteessa olevan reiän tms. syvennyksen kohdalle.

        Jos vanteen laittaisi sinne venttiili alaspäin, ilmanpaineen pääsisi ehkä tarkistamaan telinettä avaamatta, mutta toisaalta venttiili ei olisi niin suojassa. Jos venttiili on ylöspäin, täytynee varoa, ettei se osu sen kumikartion kohdalle ja murru, kun teline kiristetään.

        Mikähän sen venttiilin rikkoisi? Kai sinulla on venttiilisuojat alla oleville renkaille?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe