Hei,otin viimekuussa parvekkeelta sisälle kesäkoison,kun se oli jo ihan kuin kuollut.Leikkasin reilusti kaikki kuivuneet lehdet ja suihkutin sitä ja laitoin lisämultaa ja muutaman lannoitetikun multaan.Sitten olen kastellut harvakseltaan ja se on nyt keittiössä ja tulee uudet lehdet.
Näinköhän tuo onnistaisi ensikesään asti?
Vai pitäisikö viedä kylmiöön?
kesäkoiso
3
4121
Vastaukset
- samaa puuhaan..
miten kesäkoisosi jaksaa nyt?
Minä ostin taimimyymälästä kesäkuulla parilla eurolla neljä pakkasen puremaa kesäkoisoa jotka olivat ihan kuolleen näköisiä.
Kun saivat lämpöä innostuivat kukkimaan huikeasti koko kesän.
Annoin niiden "kuolla" syksyllä ja otin ennen talvea sisälle.
Nyt mulla on neljä pikkupuuta jotka kasvattavat uutta oksaa ja vaaleanvihreitä lehtiä joita pudottelevat luultavasti koska valo ei riitä.
Se ei haitaa, pääasia että ovat hengissä.Leikkaan ne keväällä ja toivon että tuo oksien kasvattaminen vaihtuu kesän ajan kukinnaksi. - ippa 2
Minulla on upea kesäkoiso jo ainakin viisivuotta vanha. Korkeutta kasvilla on noin 2.5m, voi olla enemminkin. Eilen siirsin " hänet " talviteloille, viileään varastoon. keväällä aijon leikata reippaasti. Ai niin... parina viime kesinä on riesana ollut kirvat, onkohan kenelläkään konstia niiden torjuntaan.
- koisokki
Kirvat lähtevät suihkuttamalla rasvattomalla maidolla ennenkuin lehdet ovat ehtineet kokoonsa ,tämä toimii myös lumipalloheisiinkin ja moneen muuhunkin kasviin .Kokemusta on .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937968
- 403812
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241240
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281033Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10810Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749