Hei,otin viimekuussa parvekkeelta sisälle kesäkoison,kun se oli jo ihan kuin kuollut.Leikkasin reilusti kaikki kuivuneet lehdet ja suihkutin sitä ja laitoin lisämultaa ja muutaman lannoitetikun multaan.Sitten olen kastellut harvakseltaan ja se on nyt keittiössä ja tulee uudet lehdet.
Näinköhän tuo onnistaisi ensikesään asti?
Vai pitäisikö viedä kylmiöön?
kesäkoiso
3
4160
Vastaukset
- samaa puuhaan..
miten kesäkoisosi jaksaa nyt?
Minä ostin taimimyymälästä kesäkuulla parilla eurolla neljä pakkasen puremaa kesäkoisoa jotka olivat ihan kuolleen näköisiä.
Kun saivat lämpöä innostuivat kukkimaan huikeasti koko kesän.
Annoin niiden "kuolla" syksyllä ja otin ennen talvea sisälle.
Nyt mulla on neljä pikkupuuta jotka kasvattavat uutta oksaa ja vaaleanvihreitä lehtiä joita pudottelevat luultavasti koska valo ei riitä.
Se ei haitaa, pääasia että ovat hengissä.Leikkaan ne keväällä ja toivon että tuo oksien kasvattaminen vaihtuu kesän ajan kukinnaksi. - ippa 2
Minulla on upea kesäkoiso jo ainakin viisivuotta vanha. Korkeutta kasvilla on noin 2.5m, voi olla enemminkin. Eilen siirsin " hänet " talviteloille, viileään varastoon. keväällä aijon leikata reippaasti. Ai niin... parina viime kesinä on riesana ollut kirvat, onkohan kenelläkään konstia niiden torjuntaan.
- koisokki
Kirvat lähtevät suihkuttamalla rasvattomalla maidolla ennenkuin lehdet ovat ehtineet kokoonsa ,tämä toimii myös lumipalloheisiinkin ja moneen muuhunkin kasviin .Kokemusta on .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 314224
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1344037- 613665
- 873521
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans323504Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe643321- 812876
- 542805
- 252596
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142304