Multa meni kans vaihtoon..

Scenu

Mun Scenic (Grand , -05, Confort, 1.6, vakkari, autom. ilmastointi, p.tutka jne) meni sit kans vaihtoon.

Auto oli toimiessaan todella fiksu, mutta en enää jaksanut jäädä odottelemaan loppujakin tyypillisiä sähköhuolia, puolat ja pissapojanpumppu riitti, joihin maahantuoja ja jälleenmyyjä viittasivat kintaalla kunnes otti kuluttajaneuvojan apuun. Itsepähän tiensä valitsivat, ja pitivät huolta asiakkaan menettämisestä.

Varusteista jää korkitonta tankkia, automaattisesti himmenevää taustapeiliä, loistavaa muunneltavuutta, pyyhinutomattiikka, sopivaa maavaraa, mukavaa mutta kantavaa jousitusta, kuskin ovesta avattavia lapsilukkoja jne kaipaamaan. Toisaalta tankilla tarvitsee nykyisin käydä lähes puolet harvemmin, ja lapset ovat taas vähän isompia.

En ymmärrä miten maahantuoja ja jälleenmyyjä kehtaa kirkkain silmin väittää että 30tkm ajetussa autossa on ihan normaalia että puolat paukahtelee, ja että ensimmäisestä katsastuksesta samoilla kilsoilla ei päästä läpi liian väljän raidetangonpään vuoksi. Mutta omapahan oli valintansa, tuskin enää koskaan Rellua ostan.

Uutta katsellessa oli Rellu selkeästi hinnoitellut itsensä ulos, dieseliä kun hain, kyllästyneenä Scenun jatkuvaan 9 litran kulutukseen. Ja ei enää oikein ole luottoa sen verran vaativan moottorin rakennustaitoon kuin diesel on, kun bensamoottorin sähköjäkään ei saada kestämään 30 tkm. Common Rilin pumppu ja suuttimet kun maksavat omenoita.

Toisaalta kiva ajaa autolla joka Scenicin paperilla olevia tehoja laiskempana on huomattavasti pirteämpi tiellä, ja ennen kaikkea nyt ei enää tunnu kuin ajaisi microsoftin force feedback wheelillä.

Autossa oli paljon hyvää, mutta paljon oli jätetty vaiheeseen (kuten lampunvaihto) ja viimeistään paskojen alihankkijoiden käyttö pilasi loputkin. Ero suoritettiin ristiriitaisissa tunnelmissa, mutta nyt elämä taas hymyilee.. :)

8

2446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sceenikko

      Vaihtohyvitys uuteen vaihdettaessa oli mikä?

      Myyjän ja ostajan välinen asiahan se toki on mutta kyselen koska vaihtoarvot näyttävät romahtaneen vielä entisestäänkin kun -04/-05 Grandeja näyttää saavan 13-14 kiloeuron hintaan liikkeestä...
      Siihen vielä kalliit huollot, kalliit korjaukset ja Bilian erikoistarjoukset (3000-5000e alea liikkeessä oleville autoille tarjottu) niin kalliiksi tulee Scenicci.
      C4 Picasso näkyy pitävän vielä toistaiseksi hyvin.

      • Scenu

        Sain vaihdossa reilut 16keur, mikä oli mielestäni ihan kohtuullisen hyvin kun merkkiliikkeessäkään lähes vuosi aiemmin ei luvattu kuin noin 13keur, eli edes merkkiliikkeessä ei arvosteta näköjään.

        Lähes puolet auton hinnasta hävisi 3 ½v ja 35tkm aikana.

        Saamaani vaihtohyvitykseen kai saan olla suht tyytyväinen, tosin auto oli erittäin vähän ajettu ja hyvin varusteltu, eikä sen kohdalle onneksi osunut kuurosokeita ikäautoilijoita kolmion takaa.
        Nyt kuitenkin tuntuu olevan ostajan
        markkinat, kerrankin ko merkin liikkeessä oli myyjä, joka halusi tehdä kauppaa, mistä suuri ihmetys, ilmeisesti ko nuori myyjä ei ole vielä oppinut talon tavoille...

        Itseasiassa olin kakkosautoon laturin hihnaa hakemassa, mutta tuli tarjous, josta ei voinut kieltäytyä. ;)

        Ja jos nyt jotain vielä vaivaa, niin uudeksi tuli Golf Variant 1.9 TDI LuxLine, jossa saa mielestäni kohtuupaljon autoa rahalla. Vastaavaa Elegance Octaviaa teki ensisijaisesti mieli, mutta se olisi saamillani tarjouksilla tullut niin paljon
        kalliimmaksi, että piti tyytyä konsernin halvempaan vaihtoehtoon.. :)

        Joo myönnetään, tie kotimatkalla kaupasta uuden auton noutamisen jälkeen oli huonommassa kunnossa kuin sinne vanhalla mennessä.. :) Mutta toisaalta nyt saa lamputkin vaihdettua reissussa huoltoaseman pihassa, eikä tarvitse ajaa puolipimeellä autolla kotiin peläten koska toinenkin lamppu sammuu.

        Picasson parempaan hinnan säilymiseen lienee syynä että tarjontaa siitä on paljon vähemmän.


      • mja
        Scenu kirjoitti:

        Sain vaihdossa reilut 16keur, mikä oli mielestäni ihan kohtuullisen hyvin kun merkkiliikkeessäkään lähes vuosi aiemmin ei luvattu kuin noin 13keur, eli edes merkkiliikkeessä ei arvosteta näköjään.

        Lähes puolet auton hinnasta hävisi 3 ½v ja 35tkm aikana.

        Saamaani vaihtohyvitykseen kai saan olla suht tyytyväinen, tosin auto oli erittäin vähän ajettu ja hyvin varusteltu, eikä sen kohdalle onneksi osunut kuurosokeita ikäautoilijoita kolmion takaa.
        Nyt kuitenkin tuntuu olevan ostajan
        markkinat, kerrankin ko merkin liikkeessä oli myyjä, joka halusi tehdä kauppaa, mistä suuri ihmetys, ilmeisesti ko nuori myyjä ei ole vielä oppinut talon tavoille...

        Itseasiassa olin kakkosautoon laturin hihnaa hakemassa, mutta tuli tarjous, josta ei voinut kieltäytyä. ;)

        Ja jos nyt jotain vielä vaivaa, niin uudeksi tuli Golf Variant 1.9 TDI LuxLine, jossa saa mielestäni kohtuupaljon autoa rahalla. Vastaavaa Elegance Octaviaa teki ensisijaisesti mieli, mutta se olisi saamillani tarjouksilla tullut niin paljon
        kalliimmaksi, että piti tyytyä konsernin halvempaan vaihtoehtoon.. :)

        Joo myönnetään, tie kotimatkalla kaupasta uuden auton noutamisen jälkeen oli huonommassa kunnossa kuin sinne vanhalla mennessä.. :) Mutta toisaalta nyt saa lamputkin vaihdettua reissussa huoltoaseman pihassa, eikä tarvitse ajaa puolipimeellä autolla kotiin peläten koska toinenkin lamppu sammuu.

        Picasson parempaan hinnan säilymiseen lienee syynä että tarjontaa siitä on paljon vähemmän.

        Totta on että (vasemman) lähivalon vaihtaminen on ulkona työlästä, koska akkukotelon kannen joutuu irroittamaan. Oikea vaihtui viimeksi 2 minuutissa. Pitää vain muistaa irroittaa joutsenkaula ensin, jolloin lamppu on tarjottimella. Mutta mikä ongelma tämä on, tähän mennessä lähivalot on menneet noin 2 vuoden välein, eikä silloinkaan tarvitse ajaa pimeänä, onhan siinä hätävarana sumarit.

        Minäkin vaihtaisin Scenicin, jos saisin kaikki samat varusteet ja ominaisuudet siinä toisessa. VAG-yhtymän autot putoavat pois jo siksi, että haluan oikean lohkolämppärin, en mitään koneen kylkeen ruuvattua lämpöpalaa. Ilmankos ne tuputtaa Webastoa melkein väkisin, dieselissä nyt ainakin. Miksei muissa autoissa ole atermistä tuulilasia, automaattipyyhkijöitä, sähkökäsijarrua/mäkilähtöä, käännettävää repsikan penkkiä, irroitettavia takapenkkejä, himmenevää taustapeiliä, jäähdytettävää hansikaslokeroa, EPSsää ja sutimisenestoa vakiona tms. Puhumattakaan rulosta, josta tosin piti maksaa. Ja vakkarista joka toimii kuin unelma. Toisin kuin moni muu, minä tykkään myös digitaalisesta nopeusmittarista, ei koskaan tarvitse arvata ja sekunnin murto-osakin riittää vilkaisuksi.

        En muistanutkaan miten meluisia ei-ranskalaiset kärryt ovat, ennekuin käytiin pari viikkoa sitten firman autolla Tampereella. Miksi Mondeossa rengasmelun pitää kuulua sisään, miksei moottori voi pitää mölyjä mahassaan. Eli jos vaihtaa saksalaiseen autoon, vaihtoehtona on vain Mersu ja BMW..?

        Se raidetanko-juttu... minulla oli (kunnes lopettivat) soppari ja kärry oli 30 tkm huollossa. Kärryä luovutettaessa tj luki että "alkavaa väjyyttä raidetangon päässä". Kysyin miksei ne sitten korjanneet, siinähän on soppari? Volvo-mies Bilian tiskin takana höpisi jotain käsittämätöntä ja lähdin niine hyvineni. Oli vuoden viimeinen päivä, ehkä se selittää niiden kiireet. Seuraavana keväänä koettelin renkaita vaihtaessa sitä raidetankoa, ja sehän heilui ihan kämmenellä muutaman millin klik-klak edestakaisin. Koetin vaimon Cliosta, siinä raidetanko pysyi paikoillaan. Kesällä vein ensimmäiseen katsastukseen, heppu sanoi että "onpa hyvässä kunnossa - täähän on melkein uusi".

        Seuraavan kerran vein Scenicin 4-vuotishuoltoon viime kesäkuussa, sopimuksen päättymisen kunniaksi kerroin kaikki ongelmat. Raidetanko vaihtui sopparin voimalla ihan kevyesti, samoin aurauksen uussäätö. Klik-klak ilmiö oli poissa, kokeilin heti. Ilmeisesti se ei sittenkään ollut ihan löysä, näin katsastuksessa ihan selvästi kun heppu kokeili myös raidetankoa.

        Bilia ja Volvo-auto on aina ollut minulle mysteeri. Ehkä ne pitää Renautia jotenkin vähäarvoisena (paitsi kassalla) ja ne reppanat jotka Rellunsa sinne tuovat, ovat todennäköisesti maksaneet sen itse. Eihän sellaista kannata palvella. Teoriassani on vain yksu heikko kohta: miksi vaimo sitten saa aina priima palvelua Biliassa? Sopparikin sillä on voimassa eikä ihan mahdottomia maksa. Ehkä vika on asiakkaan naamassa..:-D


      • x123
        mja kirjoitti:

        Totta on että (vasemman) lähivalon vaihtaminen on ulkona työlästä, koska akkukotelon kannen joutuu irroittamaan. Oikea vaihtui viimeksi 2 minuutissa. Pitää vain muistaa irroittaa joutsenkaula ensin, jolloin lamppu on tarjottimella. Mutta mikä ongelma tämä on, tähän mennessä lähivalot on menneet noin 2 vuoden välein, eikä silloinkaan tarvitse ajaa pimeänä, onhan siinä hätävarana sumarit.

        Minäkin vaihtaisin Scenicin, jos saisin kaikki samat varusteet ja ominaisuudet siinä toisessa. VAG-yhtymän autot putoavat pois jo siksi, että haluan oikean lohkolämppärin, en mitään koneen kylkeen ruuvattua lämpöpalaa. Ilmankos ne tuputtaa Webastoa melkein väkisin, dieselissä nyt ainakin. Miksei muissa autoissa ole atermistä tuulilasia, automaattipyyhkijöitä, sähkökäsijarrua/mäkilähtöä, käännettävää repsikan penkkiä, irroitettavia takapenkkejä, himmenevää taustapeiliä, jäähdytettävää hansikaslokeroa, EPSsää ja sutimisenestoa vakiona tms. Puhumattakaan rulosta, josta tosin piti maksaa. Ja vakkarista joka toimii kuin unelma. Toisin kuin moni muu, minä tykkään myös digitaalisesta nopeusmittarista, ei koskaan tarvitse arvata ja sekunnin murto-osakin riittää vilkaisuksi.

        En muistanutkaan miten meluisia ei-ranskalaiset kärryt ovat, ennekuin käytiin pari viikkoa sitten firman autolla Tampereella. Miksi Mondeossa rengasmelun pitää kuulua sisään, miksei moottori voi pitää mölyjä mahassaan. Eli jos vaihtaa saksalaiseen autoon, vaihtoehtona on vain Mersu ja BMW..?

        Se raidetanko-juttu... minulla oli (kunnes lopettivat) soppari ja kärry oli 30 tkm huollossa. Kärryä luovutettaessa tj luki että "alkavaa väjyyttä raidetangon päässä". Kysyin miksei ne sitten korjanneet, siinähän on soppari? Volvo-mies Bilian tiskin takana höpisi jotain käsittämätöntä ja lähdin niine hyvineni. Oli vuoden viimeinen päivä, ehkä se selittää niiden kiireet. Seuraavana keväänä koettelin renkaita vaihtaessa sitä raidetankoa, ja sehän heilui ihan kämmenellä muutaman millin klik-klak edestakaisin. Koetin vaimon Cliosta, siinä raidetanko pysyi paikoillaan. Kesällä vein ensimmäiseen katsastukseen, heppu sanoi että "onpa hyvässä kunnossa - täähän on melkein uusi".

        Seuraavan kerran vein Scenicin 4-vuotishuoltoon viime kesäkuussa, sopimuksen päättymisen kunniaksi kerroin kaikki ongelmat. Raidetanko vaihtui sopparin voimalla ihan kevyesti, samoin aurauksen uussäätö. Klik-klak ilmiö oli poissa, kokeilin heti. Ilmeisesti se ei sittenkään ollut ihan löysä, näin katsastuksessa ihan selvästi kun heppu kokeili myös raidetankoa.

        Bilia ja Volvo-auto on aina ollut minulle mysteeri. Ehkä ne pitää Renautia jotenkin vähäarvoisena (paitsi kassalla) ja ne reppanat jotka Rellunsa sinne tuovat, ovat todennäköisesti maksaneet sen itse. Eihän sellaista kannata palvella. Teoriassani on vain yksu heikko kohta: miksi vaimo sitten saa aina priima palvelua Biliassa? Sopparikin sillä on voimassa eikä ihan mahdottomia maksa. Ehkä vika on asiakkaan naamassa..:-D

        Itse vaihdoin tuon 3½ vuoden ja 35 tkm aikana viisi lyhyen ajovalon poltinta. Mun käsien (hanskakoko 11) kanssa sinne häärääminen oli yhtä tuskaa, verinaarmuilla joka kerta. Lisäksi polttimoa kiinni pitävä jousi piti löysätä, ja sen suorittamiseen piti olla pieni torx-avain. Avain piti tähdätä paikalleen taskulamppu suussa, avain toisessa ja tähystyspeili toisessa kädessä. Lisäksi oli riskinä avata liikaa ja pudottaa tuo pienen pieni ruuvi, jonka jälkeen se on taatusti mennyttä, eikä polttimo pysy enää paikallaan. Sitten kun tämä tehdään 10-25 asteen pakkasessa 400 km päässä kotoa iltahämärissä, on valmis lähettämään Hornetit viemään terveiset Ranskaan heti. Sumareilla kyllä pärjää varmaan valaistuilla tieosuuksilla missä ei valoja tarvitse kuin olemassaolonsa ilmaisemiseen, mutta siellä missä valoja oikeasti tarvitaan, täällä periferiassa, niillä ei ole muuta virkaa kuin ärsyttää muita autoilijoita, ja näyttää mukaviileelle. Ensimmäiset lyhyet, hyytyi muuten kahden tunnin välein kumpikin. Tasaista laatua, ala Osram.

        Noita varusteita saa oikeisiin autoihinkin, niissä pitää vaan olla kukkaro kunnossa. Atermisen tilalle ottaisin ennemmin lämmitettävän, lasi auki minuutissa-parissa, Scenicin hieno näe-hyvin toiminto kun ei futaa kunnolla alle 3(?, ulkomuistista) asteen, ilmastointi kun ei enää niissä lämpötiloissa mene päälle sen kennon suojaussyistä. Mutta Suomessahan ei huurtuminen ole koskaan ongelma alle 3 asteen.. :)

        Säteilylämppäri on /c:stä, myönnetään, ja minusta voisi jo laskea huijaukseksi sen että siitä ei edes mainita asiakkaalle, vaan kun asiakas tilaa lohkolämmittimen, laitetaankin säteilylämmitin, eikä sanota mitään. Toisaalta oikein asennettu letkulämmitin on ihan yhtä hyvä kuin lohkolämmitinkin, mutta tietysti vaikeampi asentaa, säteilylämppäri on vain bolt on, letkulämppäriin pitää päästää nesteet ...


      • Sceenikko
        Scenu kirjoitti:

        Sain vaihdossa reilut 16keur, mikä oli mielestäni ihan kohtuullisen hyvin kun merkkiliikkeessäkään lähes vuosi aiemmin ei luvattu kuin noin 13keur, eli edes merkkiliikkeessä ei arvosteta näköjään.

        Lähes puolet auton hinnasta hävisi 3 ½v ja 35tkm aikana.

        Saamaani vaihtohyvitykseen kai saan olla suht tyytyväinen, tosin auto oli erittäin vähän ajettu ja hyvin varusteltu, eikä sen kohdalle onneksi osunut kuurosokeita ikäautoilijoita kolmion takaa.
        Nyt kuitenkin tuntuu olevan ostajan
        markkinat, kerrankin ko merkin liikkeessä oli myyjä, joka halusi tehdä kauppaa, mistä suuri ihmetys, ilmeisesti ko nuori myyjä ei ole vielä oppinut talon tavoille...

        Itseasiassa olin kakkosautoon laturin hihnaa hakemassa, mutta tuli tarjous, josta ei voinut kieltäytyä. ;)

        Ja jos nyt jotain vielä vaivaa, niin uudeksi tuli Golf Variant 1.9 TDI LuxLine, jossa saa mielestäni kohtuupaljon autoa rahalla. Vastaavaa Elegance Octaviaa teki ensisijaisesti mieli, mutta se olisi saamillani tarjouksilla tullut niin paljon
        kalliimmaksi, että piti tyytyä konsernin halvempaan vaihtoehtoon.. :)

        Joo myönnetään, tie kotimatkalla kaupasta uuden auton noutamisen jälkeen oli huonommassa kunnossa kuin sinne vanhalla mennessä.. :) Mutta toisaalta nyt saa lamputkin vaihdettua reissussa huoltoaseman pihassa, eikä tarvitse ajaa puolipimeellä autolla kotiin peläten koska toinenkin lamppu sammuu.

        Picasson parempaan hinnan säilymiseen lienee syynä että tarjontaa siitä on paljon vähemmän.

        Hyvin tingattu vaihtohyvitys, osaisinpa itsekin!


      • mja
        x123 kirjoitti:

        Itse vaihdoin tuon 3½ vuoden ja 35 tkm aikana viisi lyhyen ajovalon poltinta. Mun käsien (hanskakoko 11) kanssa sinne häärääminen oli yhtä tuskaa, verinaarmuilla joka kerta. Lisäksi polttimoa kiinni pitävä jousi piti löysätä, ja sen suorittamiseen piti olla pieni torx-avain. Avain piti tähdätä paikalleen taskulamppu suussa, avain toisessa ja tähystyspeili toisessa kädessä. Lisäksi oli riskinä avata liikaa ja pudottaa tuo pienen pieni ruuvi, jonka jälkeen se on taatusti mennyttä, eikä polttimo pysy enää paikallaan. Sitten kun tämä tehdään 10-25 asteen pakkasessa 400 km päässä kotoa iltahämärissä, on valmis lähettämään Hornetit viemään terveiset Ranskaan heti. Sumareilla kyllä pärjää varmaan valaistuilla tieosuuksilla missä ei valoja tarvitse kuin olemassaolonsa ilmaisemiseen, mutta siellä missä valoja oikeasti tarvitaan, täällä periferiassa, niillä ei ole muuta virkaa kuin ärsyttää muita autoilijoita, ja näyttää mukaviileelle. Ensimmäiset lyhyet, hyytyi muuten kahden tunnin välein kumpikin. Tasaista laatua, ala Osram.

        Noita varusteita saa oikeisiin autoihinkin, niissä pitää vaan olla kukkaro kunnossa. Atermisen tilalle ottaisin ennemmin lämmitettävän, lasi auki minuutissa-parissa, Scenicin hieno näe-hyvin toiminto kun ei futaa kunnolla alle 3(?, ulkomuistista) asteen, ilmastointi kun ei enää niissä lämpötiloissa mene päälle sen kennon suojaussyistä. Mutta Suomessahan ei huurtuminen ole koskaan ongelma alle 3 asteen.. :)

        Säteilylämppäri on /c:stä, myönnetään, ja minusta voisi jo laskea huijaukseksi sen että siitä ei edes mainita asiakkaalle, vaan kun asiakas tilaa lohkolämmittimen, laitetaankin säteilylämmitin, eikä sanota mitään. Toisaalta oikein asennettu letkulämmitin on ihan yhtä hyvä kuin lohkolämmitinkin, mutta tietysti vaikeampi asentaa, säteilylämppäri on vain bolt on, letkulämppäriin pitää päästää nesteet ...

        Kuulostaa ihan eri lampulta, kuin minulla (Scenic -04) Ahdasta on, mutta ei siellä mitään torx-ruuveja ja jousia irroitella. Ei myöskään manuaalin ohjekuvassa, Jossain vaiheessahan Scenioin lähivalot vaihtuivat linssilliseen, olisiko noi ruuvit/jouset tulleet silloin?

        Omassa Scenicissä oikeanpuoleinen H7 lamppu irtoaa niin, että kumihattu irroitetaan, kantaa johtoineen kierretään n. 1/8 kierrosta, vedetään pidike lamppu ulos, minkä jälkeen H7 irroitetaan pidikkeestä. Uusi vaihdetaan päinvastaisessa järjestyksessä.

        Vasemmanpuoleisessa on vähän ahdasta, akkukotelon kansi kannattaa irroittaa. Sitten käsi kiinni lamppuun (oma käsi = koko 10) 1/8 kierrosta auki, ja lamppu pidike ulos. Tässä kohtaa tulee sen verran ahdasta, että työnnän lattapäisen ruuvarin pidikkeen ja lampun väliin, mikä löysää lampun. Sitten vaan lamppu irti. Totta on että tätä ei tehdä ulkona pakkasessa.

        Itsellä on palaneet lamput 2 vuoden välein, joten 3,5 vuoden kohdalla oli vaihdettu molemmat kerran.


    • EX dCi

      Itsellä petti pokka vuositakaperin ja vaihdoin alle 100tkm ajetun -04 GS dieselin pois. Vajaa 3 vuotta ja noin 25 korjaamo käyntiä ( loppui into laskea 20 jälkeen ) eikä sähkövikoihin tuntunut löytyvän ratkaisua. Hatunnosto kylläkin paikalliselle edustukselle, joka jaksoi yrittää ja sijais autokin löytyi aina alle. Mutta jos ei taidot riitä tai värkki on vaan siin huonoa ettei sitä saa toimimaan, niin en halunnut alkaa rahoittamaan kokeiluja. Kulkine vaihtui VAG-konsernin isoon tila-autoon, joka ei sekään ole viaton ollut, mutta kaksi vikaa vuoden aikana tuntuu aika vähältä Rellun jälkeen ja kun on tullut kuntoonkin vielä.
      Kaivannut olen hiljaista kyytiä ja ergonomiaa joka sattui sopimaan itselleni aivan nappiin. Niin se taitaa kuitenkin olla, ettei kaikkea mitä haluaa saa samassa paketissa, pätee muuten muuhunkin..

    • silti uskollinen

      Minulla oli 2 lagunaa, joilla ajoin yhteensä 400 tkm. Niissä ei ollut mitään vikaa koko aikana.
      Sitten minulla oli Pösö. En pitänyt sen äänestä.
      Nyt tällä Scenicillä olen ajanut 100 tmk.

      Itse pilasin tämän auton raidetangon pään kun pyysin poikia vaihtamaan renkaat. He eivät älynneet poistaa alumiinisovitetta ja renkaat vispasi raivostuttavasti. No ... oppirahoja.

      Tässä minun scenicissä on mittarionglema, mutta saan korjattua sen 200 €:lla. Irrotan itse mittarin ja lähetän Vegatronicsille. Minulle sopiva projekti. Vähän haastetta ja halpaa lystiä.

      Minulla on myös Tojota, mutta ei sillä viitsi ajaa kuin lähikauppaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe