miellyttämisen halun

"puutos"...

että mua on alkanut ärsyttämään ihmiset, jotka eivät oikeasti ymmärrä koiraani. kyseessä on siis tiibetinmastiffi. näitten taulapää ihmisten jakeluun ei mene se, että KOIRALLANI EI OLE MITÄÄN MIELYTTÄMISEN HALUA!! sanotaan vain, että koira on tyhmä ja huonosti koulutettu (esim. kun ei tee näitä samperin temppuja, ei voi pitää vapaana tms..) miksi ihmiset eivät oikeasti tajua, että koiratkin ovat erilaisia?!? joskus, kun olen koirani kanssa lenkillä( ja tällöinkin hän kävelee-jos kävelee kunnolla..) tulee joku f***ing sakemannin omistaja, ja alkaa niiiin kehumaan koiraansa, kun hän voi pitää vapaana, ja sessu osaa kieriä ja varmaan tehdä voltinkin ilmassa. mutta kun mua vaan vituttaa. miksi meidät leimataan huonoksi omistajiksi?? miksi ei hitto ihmiset ei tajua?? ja näkisittepä niitte ilmeen, kun kerron koirastani..ovat niin epäuskoisia..heidän mielestään vain varmaan kuvittelen kaiken.. " kait nyt omassa pihassa voi pitää vapaana.."

pakko päästää hermoja... olen kokenut tätä usein, ja joskus vain nyppii!!

seuraavalle kaikkitietävälle näytän paljasta persettä ja heitän voltin ilmassa!!Perkkkkkkkless..!!!!

23

1809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ah-med

      Joskus on vain todettava että hankimme koiramme itseäme, ei muita varten.

      • "puutos"

        tietenkin itseämme varten hankimme, mutta joskus vaan alkaa tympimään. valtaosa koiraihmisistä kuitenkaan "ei ymmärrä"..


    • Liikut?

      ja mihin aikaan?

      • jonka kanssa

        eilen harrastettiin doginkia?


    • ahmal ahmed allah

      miksi et liiku öisin?

    • kehua että mun tiibettiläistä voi pitää irti, sillon ku ei muita koiria lähettyvillä :) ja luoksetulo on jo kohtuuhyvin hallinnassa... toisaalta, tää mun tiibettiläinen tykkää noutaa keppiäki nii se voi selittää monta juttua xD

      • tiibettiläisesi

        kunnon laumanvartija, jos se noin käyttäytyy. Tarkan vartijan kuuluu havaita vieraat ja tututkin tunkeutujat ensin ja reagoida siihen. Ja muutenkin jos keppiä hakee, niin ei sovi kuvioon ollenkaan!


      • "puutos"

        voi sua onnellista..mä en voi pitää yhtään irti, karkaa heti omille teilleen.. joskus pentuna onnistui vain.
        meillä ei noutais keppiä, mutta sisällä hakee pallon kylläkin- muttei tuo sitä takaisin :)


      • keskari...
        "puutos" kirjoitti:

        voi sua onnellista..mä en voi pitää yhtään irti, karkaa heti omille teilleen.. joskus pentuna onnistui vain.
        meillä ei noutais keppiä, mutta sisällä hakee pallon kylläkin- muttei tuo sitä takaisin :)

        Ainakin keskaria tunnen jonkinverran. Tiibettiläistä en ole tainnt edes koskaan nähdäkkään. Keskari ei juuri aikuistuttuaan leiki, pidettään aikuisena vasta 4-vuotiaana. Osaa ajatella tarkoin mitä tekee ja tekee juuri sen minkä haluaa tehdä sen se oppii nopeasti, ja mitä ei halua, niin vaikeata on saada tekemään sitä, ei auta makupalat ei huuto eikä muukaan rähjääminen jos liikaa yrittää patistella niin voi jopa saada julman irvistyksen osakseen.
        Pentuna haki jopa keppiä muutaman kerran ennen kuin teki päätöksen ettei se ole minun juttu ollenkaan, hae itse keppisi. Minä vartioin se on mun homma, ja tultuaan aikuisen ikään vartiointi vietti vaan vahvistui entisestään. Jos tulisi vihulainen reviirille niin siinä kyllä karvat pöllyäisi, ei mitään irvistelyä vaan suoraa toimintaa heti. Ja siihen ei olisi väliin menemistä. Reaktio kyky on valtava ja refleksit sen mukaiset uskomattoman nopeat liikkeet isokokoiselta koiralta. Eipä tulisi mieleenkään laskea irti lenkillä ollessa! Hämy haukut aamuin illoin ilmoittaen, että minä vartioin täällä.
        On sosiaalinen luonne silloin kun ei olla omalla reviirillä, tulee kaikkien koirien kanssa toimeen, mutta vain vieraalla reviirillä, ei omalla siedä vierasta koiraa jos ei ole hyvin tuttu ja "vaarattomaksi" havaittu.


      • tiibettiläisesi kirjoitti:

        kunnon laumanvartija, jos se noin käyttäytyy. Tarkan vartijan kuuluu havaita vieraat ja tututkin tunkeutujat ensin ja reagoida siihen. Ja muutenkin jos keppiä hakee, niin ei sovi kuvioon ollenkaan!

        vahtii ja ilmottaa niinku asiaan kuuluu :) tosin sisällä ei hauku ku se on kiellettyä, mutta murinalla ilmottaa sisällä =)

        juu me ollaan kasvattajan kanssa juteltu että on kyllä outo tapaus ku samasta pentueesta ainaki 2 muistuttaa käytökseltään noutajaa xD


      • "puutos" kirjoitti:

        voi sua onnellista..mä en voi pitää yhtään irti, karkaa heti omille teilleen.. joskus pentuna onnistui vain.
        meillä ei noutais keppiä, mutta sisällä hakee pallon kylläkin- muttei tuo sitä takaisin :)

        vetoleikit on aivan IN :) sillä sen saa tekemään mitä tahansa, ja makupalojen perään on kans joten naksutinkoulutus on myös mieluisaa touhua, ja agility jota tuolla ulkona jonkun verran ollaan kokeiltu :)


      • weenus
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        vetoleikit on aivan IN :) sillä sen saa tekemään mitä tahansa, ja makupalojen perään on kans joten naksutinkoulutus on myös mieluisaa touhua, ja agility jota tuolla ulkona jonkun verran ollaan kokeiltu :)

        Lienevätköhän gerbiilit parenpia agilityssä kuin koirat?? Itse olen harrastanut gerbiilieni kanssa agilityä jo jonkin aikaa.


      • Outo laumanvartija...
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        vetoleikit on aivan IN :) sillä sen saa tekemään mitä tahansa, ja makupalojen perään on kans joten naksutinkoulutus on myös mieluisaa touhua, ja agility jota tuolla ulkona jonkun verran ollaan kokeiltu :)

        SIis todellako oikeasti uskot, tai näet että koirasi tykkää hommistaan? Saako se tehdä luontaista työtään kuitenkin???

        Perso namille täytyy olla, tosin naksutin kyl toimii mut et sitten parempaa rotua valinnut agilityyn???
        EIkö ihmisillä mahdu päähän, että koirat on jalostettu johonkin käyttöominaisuuteen, ja sitä pitää todella huomioida. Näin koira todella elää huomattavasti tasapainoisemmin...
        No toivottavsti teitin matka jatkuu yhtä hyvis merkeissä:)


      • Onnenkäpälä
        Outo laumanvartija... kirjoitti:

        SIis todellako oikeasti uskot, tai näet että koirasi tykkää hommistaan? Saako se tehdä luontaista työtään kuitenkin???

        Perso namille täytyy olla, tosin naksutin kyl toimii mut et sitten parempaa rotua valinnut agilityyn???
        EIkö ihmisillä mahdu päähän, että koirat on jalostettu johonkin käyttöominaisuuteen, ja sitä pitää todella huomioida. Näin koira todella elää huomattavasti tasapainoisemmin...
        No toivottavsti teitin matka jatkuu yhtä hyvis merkeissä:)

        Sen kyllä näkkee meijä neitistä heleposti jos se jostai tykkää :D ja eikö jokainen omistaja omasta koirastaan huomaa millo sillä on hauskaa ja millo ei?
        Ja ei, se ei saa tehä luontaista hommaan ku ei oo sen kummepaa laumaa mitä vahtia,(aika harvalla nykyään on) vaa parvekkeella se kyllä muksujen touhuja seurailee mielellään :D luulee raukka että sillä on "oma piha" xD Tosin muutto omakotitaloon on tässä jossai vaiheessa, mutta se mitä ollaan maalla vierailtu nii ei se pihalla yksikseen viihy vaa pakko päästä jalakoihin pyörimään :)

        Enkä mää tätä rotua agilityyn valinnukkaa, vaa agilityn tälle meijän koiralle, oon jopa kuullu että jotku muutki harrastaa tiibettiläisensä kanssa, jopa tokoa ;) (tosin tulokset nyt on mitä sattuu x)

        Mistä päättelet ettei rotuominaisuuksia oo huomioitu? siitä että teen koirani kanssa muutaki ku annan sen nököttää pihalla haukkumassa ja käytä sitä lenkillä?
        jo on outo käsitys tasapainottomasta elämästä, jos se tarkottaa että koiralla on hauskaa :P

        Juu samallaisia jatkoja toivon minäki, tähä asti on menny kyllä hiveen hyvin :)


      • ah-med
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        Sen kyllä näkkee meijä neitistä heleposti jos se jostai tykkää :D ja eikö jokainen omistaja omasta koirastaan huomaa millo sillä on hauskaa ja millo ei?
        Ja ei, se ei saa tehä luontaista hommaan ku ei oo sen kummepaa laumaa mitä vahtia,(aika harvalla nykyään on) vaa parvekkeella se kyllä muksujen touhuja seurailee mielellään :D luulee raukka että sillä on "oma piha" xD Tosin muutto omakotitaloon on tässä jossai vaiheessa, mutta se mitä ollaan maalla vierailtu nii ei se pihalla yksikseen viihy vaa pakko päästä jalakoihin pyörimään :)

        Enkä mää tätä rotua agilityyn valinnukkaa, vaa agilityn tälle meijän koiralle, oon jopa kuullu että jotku muutki harrastaa tiibettiläisensä kanssa, jopa tokoa ;) (tosin tulokset nyt on mitä sattuu x)

        Mistä päättelet ettei rotuominaisuuksia oo huomioitu? siitä että teen koirani kanssa muutaki ku annan sen nököttää pihalla haukkumassa ja käytä sitä lenkillä?
        jo on outo käsitys tasapainottomasta elämästä, jos se tarkottaa että koiralla on hauskaa :P

        Juu samallaisia jatkoja toivon minäki, tähä asti on menny kyllä hiveen hyvin :)

        Pääasia että puuhaa on ja se on mielekästä. Lykkyä tykö mastiffi-agilityyn:)


      • ah-med kirjoitti:

        Pääasia että puuhaa on ja se on mielekästä. Lykkyä tykö mastiffi-agilityyn:)

        ties vaikka ruettas iha aktiivisesti harrastaan ;)


      • käpälälle
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        Sen kyllä näkkee meijä neitistä heleposti jos se jostai tykkää :D ja eikö jokainen omistaja omasta koirastaan huomaa millo sillä on hauskaa ja millo ei?
        Ja ei, se ei saa tehä luontaista hommaan ku ei oo sen kummepaa laumaa mitä vahtia,(aika harvalla nykyään on) vaa parvekkeella se kyllä muksujen touhuja seurailee mielellään :D luulee raukka että sillä on "oma piha" xD Tosin muutto omakotitaloon on tässä jossai vaiheessa, mutta se mitä ollaan maalla vierailtu nii ei se pihalla yksikseen viihy vaa pakko päästä jalakoihin pyörimään :)

        Enkä mää tätä rotua agilityyn valinnukkaa, vaa agilityn tälle meijän koiralle, oon jopa kuullu että jotku muutki harrastaa tiibettiläisensä kanssa, jopa tokoa ;) (tosin tulokset nyt on mitä sattuu x)

        Mistä päättelet ettei rotuominaisuuksia oo huomioitu? siitä että teen koirani kanssa muutaki ku annan sen nököttää pihalla haukkumassa ja käytä sitä lenkillä?
        jo on outo käsitys tasapainottomasta elämästä, jos se tarkottaa että koiralla on hauskaa :P

        Juu samallaisia jatkoja toivon minäki, tähä asti on menny kyllä hiveen hyvin :)

        Siis aivan mahtavaa, juuri näin mäkin tän koko koirahommelin näkisin, kait sen ny näkee mist oma dogi diggaa! Jotkut tuntuu olevan todella laput silmillä näiden laumanvartijoidensa kanssa. Meillä kun on toi vanha paimenkoira, niin onkohan tullut ihan väärin harrastettua, kun sillä ei oo ollu omaa lammasta, vaan ollaan palvelus- ja pelastuskoirahommeleista touhuttu. Olen useamman vuoden aikana vetänyt eri agilityryhmiä harrastajista kilpailijoihin ja täytyy sanoa, että kaikkein hauskinta on ollut nähdä juuri näiden ns. "epätyypillisten" harrastajien ilo (siis myös koirien). Keep on going !


    • Normaalia tuo

      Moikka ymmärrän sinua tasan tarkkaan tiedän miltä tuo tuntuu kun ihmiset tulee arvostelemaan asioista missä heillä ei ole mitään hajuakaan miten homma oikeasti toimii.

      Itselläni on kaukkari uros tulee nyt 1v ja en pystynyt pitää herraa enään 3kk jälkeen vapaana koska se EI OLE PALVELUS KOIRA koska en myöskään hakenut sellaista koiraa.

      Tiesin että minkälainen herran kuuluukin olla meillä taisteltiin heti seuraavasta päivästä alkaen( johtajuudesta) kun tämä kaukkarin pentu tuli kotiin.

      Ihmiset näkee vain sen ulkokuoren siinä koirassa et voi kun on söpö ja saanko silittää jne olen sanonut kaikille JOS SE ANTAA SINUN SITÄ SILITTÄÄ aina kun ei se tykkää kaikista ihmisistä.

      Ihmiset sitten jeesustelee sitä jos ei koira tykkääkkään että sitä paijataan ja olen sitten yrittänyt selittää että se ei todellakaan ole mikään lassie esim.

      Olen sanonut että se on laumanvartija ja olen sanonut että sen miellytämis halu ihmistä kohtaan on maksimissaan ehkä 1% jos sitäkään se tekee kun se tekee ei sitä voi kouluttaa antaa keppiä esim tai tekee jotain hienoja temppuja.

      Se on AJATTELEVA koira se tekee silloin kun se ei paljon ihmisen hyväksyntää siinä kaipaa MUTTA toisaalta ne on ihania ns" koti koiria tällä tarkoitan siis omaa perhettä.

      Välillä tuntuu että minä en omista koiraa vaan koira omistaa minut lol lol no sen neuvon olen antanut ihmisille jotka on minu nkoiraani tullut ihastelemaan ja vihastelemaan (niitäkin sattunut) OTA SELVÄÄ KOIRA RODUSTA JOKO NETISTÄ TAI KASVATTAJALTA.

      TULE SITTEN VASTA SELITTÄMÄÄN MINKÄLAINEN KOIRAN TÄYTYISI OLLA ei muuta kuin kuule ihania kevään odotuksia sinulle ja koirallesi ja pidä kuule lippu korkealla vaikka se on tosi vaikeaa välillä.

      • järkeä päähän

        eli tosin sanoen teillä on täysin arvaamaton koira kotona, joka tekee mitä huvittaa ja on vaaraksi muille, mutta haluatte sen, koska pääsette koiran kanssa toteuttamaan jotain outoa käskyttämistarvetta ja vallanhimoa. nämä puoliksi villit "laumanvartija" koirat on vaarallisia niin ihmisille kuin muille koirillekin ja pääsääntöisesti omistajilla, jotka vain luulevat olevansa jotain koiraeksperttejä. se että koira ei tottele miään käskyjä ja käyttäytyy hyökkäävästi ei johdu sen jännittävän itsepäisestä luonteesta ja syvistä tilanneanalyyseistä vaan sitä, että koira on eläin ja näissä tapauksissa liian villi ja sopeutumaton lemmikiksi.


      • IHMINENKIN ON VAARALLINEN
        järkeä päähän kirjoitti:

        eli tosin sanoen teillä on täysin arvaamaton koira kotona, joka tekee mitä huvittaa ja on vaaraksi muille, mutta haluatte sen, koska pääsette koiran kanssa toteuttamaan jotain outoa käskyttämistarvetta ja vallanhimoa. nämä puoliksi villit "laumanvartija" koirat on vaarallisia niin ihmisille kuin muille koirillekin ja pääsääntöisesti omistajilla, jotka vain luulevat olevansa jotain koiraeksperttejä. se että koira ei tottele miään käskyjä ja käyttäytyy hyökkäävästi ei johdu sen jännittävän itsepäisestä luonteesta ja syvistä tilanneanalyyseistä vaan sitä, että koira on eläin ja näissä tapauksissa liian villi ja sopeutumaton lemmikiksi.

        Anteeksi tiedätkö sä edes mistä koirasta on ensisijassa kyse?? Oletko edes NÄHNYT koko koirarotua saatikka sitten tutustunut siihen??

        Tiesin että kaukkari ei koskaan tule olemaan mikään dobberi tai saku koska en sellasta edes hakenut (koska nekin on ollu) ja tiesin tasan tarkkaan mitä odottaa kun ton kaukkari otin jos ihan oikeasti olet tutustunut kyseiseen rotuun tai edes mihinkään laumikseen tietäisit paremmin että näin on tosissaan että ne ei paljon ihmistä miellytä KOSKA NE EI OLE SIIHEN JALOSTETTU.


        Ja koskaan tuo ei ole hyökkäilly turhan takia ja suurin osa uroksita ei voi sietää toista urosta reviirillään jos sulla olis koira niin tietäisit tämänkin asian.

        Luulen ihan oikeasti että olet juuri niitä ihmisiä joista tämä ketjun aloittaja mainitsi ja joita itsekkin olen nähnyt ja mitä koiran tykkäämiseen tulee EI SEN KUULUU TYKKÄÄ KAIKISTA!

        Saanko kysyä tykkäätkö itse kaikista ihmisitä joita olet elämäsi varella nähnyt ja tavannut??

        Kaukkari on koira joka on "jalostettu" nimen omaan TYÖHÖN johon kuuluu lauman suojeleminen ja vartioiminen et teeppä kuule ne tausta työt ennen kuin rupeat saarnaamaan.

        Jk! Kaikki ei tykkää kaikista jos itse tykkäät jostain toisesta koirarodusta niin mikäs siinä mutta ei kaikki voi tykätä samoista mistä sinä tykkäät sen enenmpää kuin kaikki voi tykkää samoista mistä minä tykkään OLEMME YKSILÖITÄ SAMOIN KUN KOIRAMME ÄLKÄÄMME YLEISTÄKÖ NÄITÄ ASIOITA jookos :-)

        nämä puoliksi villit "laumanvartija" koirat on vaarallisia niin ihmisille kuin muille koirillekin ja pääsääntöisesti omistajilla, jotka vain luulevat olevansa jotain koiraeksperttejä.

        Ai niin missä siellä mun tekstissä lukee että olen KOIRA EXPERTTI??

        Olen yksinkertaiseti tullut siihen tulokseen ton meitin koiran kanssa et se on minulle sopiva rotu ja älä maalaile piruja seinille kun joku sanoo laumiksista jotain kuten sanottu pliis OTA SELVÄÄ ei ne ole koiraa kummempia ne on vaan viritetty vähän erinlailla jos dobberi on porche niin kaukkari on tankki.

        IHMINENKIN ON VAARALLINEN JOS SILLE EI OPETETA MITÄÄN PIENESTÄ PITÄEN.


      • järkeä pähän jatkaa
        IHMINENKIN ON VAARALLINEN kirjoitti:

        Anteeksi tiedätkö sä edes mistä koirasta on ensisijassa kyse?? Oletko edes NÄHNYT koko koirarotua saatikka sitten tutustunut siihen??

        Tiesin että kaukkari ei koskaan tule olemaan mikään dobberi tai saku koska en sellasta edes hakenut (koska nekin on ollu) ja tiesin tasan tarkkaan mitä odottaa kun ton kaukkari otin jos ihan oikeasti olet tutustunut kyseiseen rotuun tai edes mihinkään laumikseen tietäisit paremmin että näin on tosissaan että ne ei paljon ihmistä miellytä KOSKA NE EI OLE SIIHEN JALOSTETTU.


        Ja koskaan tuo ei ole hyökkäilly turhan takia ja suurin osa uroksita ei voi sietää toista urosta reviirillään jos sulla olis koira niin tietäisit tämänkin asian.

        Luulen ihan oikeasti että olet juuri niitä ihmisiä joista tämä ketjun aloittaja mainitsi ja joita itsekkin olen nähnyt ja mitä koiran tykkäämiseen tulee EI SEN KUULUU TYKKÄÄ KAIKISTA!

        Saanko kysyä tykkäätkö itse kaikista ihmisitä joita olet elämäsi varella nähnyt ja tavannut??

        Kaukkari on koira joka on "jalostettu" nimen omaan TYÖHÖN johon kuuluu lauman suojeleminen ja vartioiminen et teeppä kuule ne tausta työt ennen kuin rupeat saarnaamaan.

        Jk! Kaikki ei tykkää kaikista jos itse tykkäät jostain toisesta koirarodusta niin mikäs siinä mutta ei kaikki voi tykätä samoista mistä sinä tykkäät sen enenmpää kuin kaikki voi tykkää samoista mistä minä tykkään OLEMME YKSILÖITÄ SAMOIN KUN KOIRAMME ÄLKÄÄMME YLEISTÄKÖ NÄITÄ ASIOITA jookos :-)

        nämä puoliksi villit "laumanvartija" koirat on vaarallisia niin ihmisille kuin muille koirillekin ja pääsääntöisesti omistajilla, jotka vain luulevat olevansa jotain koiraeksperttejä.

        Ai niin missä siellä mun tekstissä lukee että olen KOIRA EXPERTTI??

        Olen yksinkertaiseti tullut siihen tulokseen ton meitin koiran kanssa et se on minulle sopiva rotu ja älä maalaile piruja seinille kun joku sanoo laumiksista jotain kuten sanottu pliis OTA SELVÄÄ ei ne ole koiraa kummempia ne on vaan viritetty vähän erinlailla jos dobberi on porche niin kaukkari on tankki.

        IHMINENKIN ON VAARALLINEN JOS SILLE EI OPETETA MITÄÄN PIENESTÄ PITÄEN.

        sanoisin vaan että i rest my case, mutta taitaa mennä laumanvartijayhdistyksen ymmärryksen yli, joten kerro ihmeessä: jos koirasi on tarkoitettu vartioimaan ja suojelemaan niin ketä miten se toteuttaa tehtäväänsä lemmikkinä? yleisesti ottaen oma on asiasi, jos haluat puoliksi villin koiran kotiisi, mutta ole ystävällinen ja pidä se pois vaarantamasta muiden turvallisuutta. voi olla vaikea myöntää itselleen erehtyneensä romanttisten "susi kodissani" fantasioiden kanssa.


    • jarmotp

      MOI! Metsästyskoiran omistajana on vastaantulijoiden kanssa, joskus ollut samanlaisia ongelmia kaiken maailman lässyttäjien kanssa. Työkoirat kun ei ole temppukoiria. Ns. miellyttämisen halua voi nostaa/harjoittaa ja saada näin koirastaan oppivaisemman.... Karkkariani Kkssu, kylläkin lenkkeilytän yleensä ilta yhdeksän jälkeen. Ja irtipitäminen on likimahdotonta, koska katoaa maisemiin. On ihmeteltävää, että yleensä aletaan arvostelemaan, sitä miten kunkin koira kulkee taluttimessa. Sehän on hyvin ystävällistä muita kohtaan, että kuljettaa koiraansa taluttimessa, ja sirkuskoirat on erikseen...

    • öpöne

      Mullakin on kohta 3 vuotias estrela. Kävelyllä muakin joskus ärsyttää, nimittäin yleinen kommentti on "huii! onpas sulla iso koira." ja sit kävellään pikapikaa ohi. Kukaan ei ikinä usko minuakaan kun kerron vähän koirastani, kuulemma niin "uskomatonta". Oma hauvelini on iloisesti vastaanottamassa vieraita, mutta en ymmärrä miksi kaikille tulee kylmiä väreitä koirastani. Sit ku vähän tutustuu huomaa miten kohtelias koira on. Voiku vaan uskaltais tulla tutustumaan...
      Siihen pitää vaan tottua, ja todeta ettei ole koiraansa hankkinut muille, vaan itselleen. (aivan kuten joku jo mainitsikin.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe