http://www.rasmus.fi/view_wysiwyg_attach/Rasmus_suomi_esite.pdf?id=185
Miten on, olisiko arvoillesi sopivaa esim. liityä jäseneksi Rasmukseen.
Tehän ette ole rasisteja, se ei ainakaan ole este kohdallanne, vai kuinka?
Perussuomalainen ole hyvä
31
894
Vastaukset
- Juho Eerola
Se on jokaisen ihmisen henkilökohtainen asia mihin yhdistykseen kuuluu ja mihin ei. Itse kuulun kahdeksaan eri yhdistykseen. En oikein koe tarpeellisena nyt rasmukseen liittyä. En ole kovin hyvin perehtynyt järjestöön, mutta näkemykseni mukaan se ei erityisesti aja niitä asioita, joita pidän todella tärkeinä. Kuten esimerkiksi isänmaallisuutta.
Miksi et muuten kysy tätä samaa asiaa muiden puolueiden ihmisiltä?- Miksiköhän hän ei
niin tee? Sitä sopii pohtia...
- helposti leimautuvat
Miksiköhän hän ei kirjoitti:
niin tee? Sitä sopii pohtia...
ties kuka mihinkin "skeneen?". Usein taustalla on varmasti puolueessa vaikuttavat henkilöt, heidän tekonsa ja sanansa. Ja varsin usein myös ihan aiheetonkin mustamaalaus. Tämä koskee kaikkia puolueita.
- noin yksiselitteinen
lain puolelta. Ei sitä ihan mihin vaan voi Suomessa kuulua, varsinkaan jos toimii kansan edustajana valtuustossa!
- xyzåäö
Hei Juho
ihan vaikka minun mielikseni, niin pikkaisen malttia. Kannattaako tällaiseen asiaan edes mitään sanoa. Yli 800 ääntä ja energiaasi kulutat naurettavan provoilun kommentointiin.
Tietysti on jokaisen oma asia mihin energiansa kuluttaa, mutta siis - You know! - Juho Eerola
xyzåäö kirjoitti:
Hei Juho
ihan vaikka minun mielikseni, niin pikkaisen malttia. Kannattaako tällaiseen asiaan edes mitään sanoa. Yli 800 ääntä ja energiaasi kulutat naurettavan provoilun kommentointiin.
Tietysti on jokaisen oma asia mihin energiansa kuluttaa, mutta siis - You know!Tuo mitä sanot on ihan totta.
Olen kuitenkin tätä palstaa harrastanut jo monta vuotta, ihan kuten sisuakin. Ei tästä niin vain eroon pääse heti, kun saa äänivyöryn ja pääsee parempiin piireihin. Tykkään tästä palstasta. Tykkään että minua provosoidaan ja että provosoin itsekin. Palstan ilmapiiri on sopivan negatiivinen minulle. Tästä on mukava ammentaa voimaa. - hyvä ja mielestäni
Juho Eerola kirjoitti:
Tuo mitä sanot on ihan totta.
Olen kuitenkin tätä palstaa harrastanut jo monta vuotta, ihan kuten sisuakin. Ei tästä niin vain eroon pääse heti, kun saa äänivyöryn ja pääsee parempiin piireihin. Tykkään tästä palstasta. Tykkään että minua provosoidaan ja että provosoin itsekin. Palstan ilmapiiri on sopivan negatiivinen minulle. Tästä on mukava ammentaa voimaa.oikea lähestymistapa! Hyvä. En ole kokenutkaan niin, että turhan päiten provosoituisit täällä. Ainahan joku ärsyttää ja sinäkin osaat sen. osaat pitää asiat kuitenkin oikeassa kuosissa, eli olet fiksu ja henkevä persoona. Lupaan ärsyttää jatkossakin, tee sinäkin niin! Ilman sinua tämä palsta olisi todella köyhä. Ei asioista tarvitse olla samaa mieltä, silti arvostan sinua hyvänä mielipiteidesi kertojana: osaat sanoa asiasi ymmärrettävästi.
- Juho Eerola
hyvä ja mielestäni kirjoitti:
oikea lähestymistapa! Hyvä. En ole kokenutkaan niin, että turhan päiten provosoituisit täällä. Ainahan joku ärsyttää ja sinäkin osaat sen. osaat pitää asiat kuitenkin oikeassa kuosissa, eli olet fiksu ja henkevä persoona. Lupaan ärsyttää jatkossakin, tee sinäkin niin! Ilman sinua tämä palsta olisi todella köyhä. Ei asioista tarvitse olla samaa mieltä, silti arvostan sinua hyvänä mielipiteidesi kertojana: osaat sanoa asiasi ymmärrettävästi.
Oli mukava kuulla.
- zzzzhzzz
Olemme sisu suomalaisia se riittänee tyhmään kysymykseen vastauksesi.
- Siinä pulma
§ Vähemmistövaltuutettu tiedottaa: Vähemmistövaltuutettu Johanna Suurpää muistuttaa puolueita rasismin vastaisista sitoumuksista
Vähemmistövaltuutettu muistuttaa puolueita eurooppalaisesta rasismin vastaisesta peruskirjasta, jonka kaikki eduskunnassa edustettuina olevat puolueet ovat allekirjoittaneet. Peruskirjan mukaan puolueet sitoutuvat olemaan edistämättä ennakkoluuloja ja vihamielisyyttä millään tasolla. Peruskirjan allekirjoittaneet puolueet sitoutuvat myös varmistamaan, että kaikki puolueen piirissä tai sen hyväksi toimivat tuntevat sitoumuksen periaatteet. Asia on ajankohtainen nyt kunnallisvaalien jälkeen, kun toiminnan piiriin
on tullut uusia luottamushenkilöitä.
Sotiiko Perussuomalaisia kunnanvaltuutettujen liittyminen Suomen Sisun jäseneksi, tätä vastaan.- onkos tuossa nyt
selkeä ristiriita? Eikös valtuustoon valittujen joukossa ole joku, tai joitakin, jotka kuuluu siis kumpaankin nyt? Tuleeko siinä siis laki rikotuksi, vai? valistakaa viisaammat. Pitäisikös siis erota valtuustosta, vai kyseisestä rasistisesta järjestöstä?
- Kenen LEX joutaa romuksi
onkos tuossa nyt kirjoitti:
selkeä ristiriita? Eikös valtuustoon valittujen joukossa ole joku, tai joitakin, jotka kuuluu siis kumpaankin nyt? Tuleeko siinä siis laki rikotuksi, vai? valistakaa viisaammat. Pitäisikös siis erota valtuustosta, vai kyseisestä rasistisesta järjestöstä?
Kuka puuttuu tämän sopimuksen valvontaan kunnissa. Kelle Kotkan kunnallisvaltuustossa kuuluu valvonta että lakia noudatetaan.
- tuo jää, saadaanko
Kenen LEX joutaa romuksi kirjoitti:
Kuka puuttuu tämän sopimuksen valvontaan kunnissa. Kelle Kotkan kunnallisvaltuustossa kuuluu valvonta että lakia noudatetaan.
orastava rasismin siemen kitketyksi pois tulevasta valtuustosta? Lakihan ei anna sijaa selittelylle. Ja fiksu edustaja itsekin osaa vetää johtopäätöksensä. Siis painotus sanalla fiksu!
- xyzåäö
Tommosia sopimuksia kun tehdään, niin niitähän tietenkin pitää lukea kuin piru raamattua. Olisiko siis parempi, että politikot eivät tekisi mitään? Eipähän ainakaan tekisi kenellekään pahaa.
No ehkä monasti olisikin parempi, etteivät tekisi. - Juho Eerola
Rasismi on sillä tavoin kriminalisoitu asia, että jos Suomen Sisu olisi rasistinen järjestö, se olisi kielletty, tai sen toimintaan olisi puututtu. Tietääkseni järjestö jatkaa ihan rauhassa.
Sen sijaan, ihan tässä syksyllä paljastui tapaus, jossa kehitysapua ja monikulttuurisuutta edustavan järjestön johto jäi kiinni vakavista taloudellisista väärinkäytöksistä. Kuka muistaa mikä yhdistys ja kuka arvaa mistä oli päärikollinen kotoisin? Sisun olemattomat rikokset ovat saaneet paljon enemmän huomiota, kuin tämä todella vakava talousrikos.
mutta en ole monikulttuurin kannattaja, joten järjestö ajaa sellaista joista olen eri mieltä.
- monikulttuuria ja silti
olet tullut Suomeen muualta? Onkohan tuossa nyt jotakin ristiriitaa?
- lillivarsa
sitten Sinut on kuulemma bongattu useastikin monikulttuurisessa Myllyssä?
- hän on ollut
lillivarsa kirjoitti:
sitten Sinut on kuulemma bongattu useastikin monikulttuurisessa Myllyssä?
kantamassa "vettä myllyyn?". Aika hyvä, heh.
- tyhjän puhuja?
Tekosi ja sanasi eivät kohtaa. Ilmoitat, että et ole monikulttuurisuuden kannattaja ja olet kuitenkin pyrkinyt mm. Myllyä pyörittävän yhdistyksen hallitukseen. Tällöin olet lienee myös kyseisen yhdistyksen jäsen vai oletko? Kyseisen yhdistyksen tarkoituksena lienee monikulttuurisuuden edistäminen ja eri kulttuurien kohtaamisen tukeminen. Eikös tässä ole aika suuri ristiriita sanojesi ja tekojesi välillä?
- Juho Eerola
tyhjän puhuja? kirjoitti:
Tekosi ja sanasi eivät kohtaa. Ilmoitat, että et ole monikulttuurisuuden kannattaja ja olet kuitenkin pyrkinyt mm. Myllyä pyörittävän yhdistyksen hallitukseen. Tällöin olet lienee myös kyseisen yhdistyksen jäsen vai oletko? Kyseisen yhdistyksen tarkoituksena lienee monikulttuurisuuden edistäminen ja eri kulttuurien kohtaamisen tukeminen. Eikös tässä ole aika suuri ristiriita sanojesi ja tekojesi välillä?
Tässä nyt asiaa kysytään Freddyltä, mutta vastaan omasta puolestani. Olen nimittäin itsekin Myllyn jäsen ja peräti myös kuulun sen hallitukseen. Logiikkani on sama, kuin kuulumisessani muutamiin muihinkin yhdistyksiin.. Eli jos on tapahtumassa jotain merkittävää, jossa näkee joitakin uhkia olevan, niin on parempi olla mukana ohjaamassa laivaa haluamaansa suuntaan. Ainakin edes yrittää.
- Kauris
Yritä nyt vaan hyväksyä monikultturisuus,olethan Suomessa,jossa on Saamelaiset,Savolaiset,Karjalaiset ja Romaanit on muitakin,mutta tuossa vähän.Itse nuoruuteni Karhulassa viettäneenä ja nyt kohta Suurkouvolalaisena,tunnen,että mulla on "kaksoiskansalaisuus"täällä Kymenlaaksossa,olen syntynyt Peräpohjolassa!Ajelkaa varovasti!!
- Kauris
Kauris kirjoitti:
Yritä nyt vaan hyväksyä monikultturisuus,olethan Suomessa,jossa on Saamelaiset,Savolaiset,Karjalaiset ja Romaanit on muitakin,mutta tuossa vähän.Itse nuoruuteni Karhulassa viettäneenä ja nyt kohta Suurkouvolalaisena,tunnen,että mulla on "kaksoiskansalaisuus"täällä Kymenlaaksossa,olen syntynyt Peräpohjolassa!Ajelkaa varovasti!!
taas mokasin! Tarkoitin tietysti "kaksoiskaupunkilaisuutta"!
- lillivarsa
Juho Eerola kirjoitti:
Tässä nyt asiaa kysytään Freddyltä, mutta vastaan omasta puolestani. Olen nimittäin itsekin Myllyn jäsen ja peräti myös kuulun sen hallitukseen. Logiikkani on sama, kuin kuulumisessani muutamiin muihinkin yhdistyksiin.. Eli jos on tapahtumassa jotain merkittävää, jossa näkee joitakin uhkia olevan, niin on parempi olla mukana ohjaamassa laivaa haluamaansa suuntaan. Ainakin edes yrittää.
Nyt olisi sitten aika pistää seinälle ne UHKAT joita Myllyn toiminnassa on. Ilmoittanet ne myös Myllyn hallitukselle, sekä jäsenistölle ynnä toiminnanjohtajallekin, jotta niihin voidaan tarttua ja asiat korjata!
Kauris kirjoitti:
on käsittä ja sen merkitys tulkitaan milloin mitenkin, itse katson jos lakeja täyttyy muuta, sen takia että ne sopii paremmin jonkun viimeisen 20 vuoden aikana vapaaehtoisesti suomeen muuttaneelle vähemmistölle, silloin on jotain pielessä.
- nyt sitten että
lillivarsa kirjoitti:
Nyt olisi sitten aika pistää seinälle ne UHKAT joita Myllyn toiminnassa on. Ilmoittanet ne myös Myllyn hallitukselle, sekä jäsenistölle ynnä toiminnanjohtajallekin, jotta niihin voidaan tarttua ja asiat korjata!
myllyn toiminnassa on jotain uhkia, vai että jossain muualla ehkä on ja että Mylly on keino vaikuttaa niihin?
- Tyhjän puhuja?
Juho Eerola kirjoitti:
Freddyn vastausta odottelin ja sain Juhon "kootut". Sen verran jatkan aiheesta, että F ilmoitti (tulkintani) tällä palstalla ettei voi kuulua yhdistykseen jonka tarkoitus on monikulttuurisuuden edistäminen. Siinä mielessä kysymykseni hänelle oli aiheellinen. Eli mitä hittoa pyrit yhdistykseen joka edistää vastustamaasi asiaa? Ei mahdu pollaanni.
Ja mitä tekisi yhdistys miehellä, jonka tavoitteet on päinvastaiset? F:n pitäisi yhdistyksessään toimiessaan vastustaa kaikkia toimia mitkä lisäävät monikulttuurisuutta kun kerta on ilmoituksensa mukaan sen vastustaja. Kaikki muu toiminta on hänen omien sanojensa vastaista toimintaa.
Kärjistäen, F:n pitäisi lokiikallanne liittyä Vihreiden tai Vasureiden jäseneksi ja pyrkiä niiden hallituksiin torjumaan uhkia. Tyhjän puhuja? kirjoitti:
Freddyn vastausta odottelin ja sain Juhon "kootut". Sen verran jatkan aiheesta, että F ilmoitti (tulkintani) tällä palstalla ettei voi kuulua yhdistykseen jonka tarkoitus on monikulttuurisuuden edistäminen. Siinä mielessä kysymykseni hänelle oli aiheellinen. Eli mitä hittoa pyrit yhdistykseen joka edistää vastustamaasi asiaa? Ei mahdu pollaanni.
Ja mitä tekisi yhdistys miehellä, jonka tavoitteet on päinvastaiset? F:n pitäisi yhdistyksessään toimiessaan vastustaa kaikkia toimia mitkä lisäävät monikulttuurisuutta kun kerta on ilmoituksensa mukaan sen vastustaja. Kaikki muu toiminta on hänen omien sanojensa vastaista toimintaa.
Kärjistäen, F:n pitäisi lokiikallanne liittyä Vihreiden tai Vasureiden jäseneksi ja pyrkiä niiden hallituksiin torjumaan uhkia.Jos se tarkoittaa erioikeuksia tietyille ryhmille, en käsittää mitä siinä on tavoittelemisen arvoista.
En vastustaa syömistä, juomista, tanssimista ja laulamista tai siihen rinnastettavaan hauskanpito,mm tieteen, taiteen, eli se mitä myllyssä harrastetaan.
Wikipedia Monikulttuuristen yhteisöjen luottamuspula
Britannian sisäministeriön tekemän tutkimuksen mukaan monikulttuurisilla alueilla elävät ihmiset luottavat vähemmän toisiinsa kuin yksikulttuurisilla alueilla elävät. Britannian "tasa-arvo- ja ihmisoikeuskomission" puheenjohtaja, itsekin maahanmuuttaja Trevor Phillips on sanonut, että ihmiset ovat onnellisempia asuessaan omanlaistensa seurassa. Harvardin professorin Robert Putnamin mukaan monikulttuuriset yhteisöt tarvitsevat "sosiaalista pääomaa"; eri etnisten ryhmien välistä vahvaa vuorovaikutusta.[17]
[muokkaa] Monikulttuurisen yhteisön vaikutus yksilöön
Harvardin yliopiston professori Robert Putnamin haastattelututkimusten mukaan monikulttuurisissa yhteisöissä elävät kokevat itsensä sukupuolesta ja iästä riippumatta vieraantuneiksi.
Tällaisissa yhteisöissä ihmiset luottavat keskivertoa vähemmän hallintoon ja julkiseen sanaan
He eivät luota poliittisiin vaikutusmahdollisuuksiinsa, eivätkä äänestä
He eivät osallistu talkoisiin, eivätkä tee hyväntekeväisyystyötä
Yhteisöissä asuvilla on keskivertoa vähemmän ystäviä ja he viettävät paljon aikaa kotonaan
He kokevat itsensä keskivertoa onnettomammiksi.[18]
Tutkija Richard Johnstonin mukaan erilaisuus on uhka kansalaisyhteiskunnalle.[19]- Ranja-73
Juho Eerola kirjoitti:
Onko Myllyn uhka mielestäsi se että maahanmuuttajat saattaisivat jopa sopeutua Kotkaan? No ei varmaan onnistu jos sinä olet siellä hallituksessa
- siellä Myllyn
Ranja-73 kirjoitti:
Onko Myllyn uhka mielestäsi se että maahanmuuttajat saattaisivat jopa sopeutua Kotkaan? No ei varmaan onnistu jos sinä olet siellä hallituksessa
uhkasta? Luulisin, kun miehen tunnen, että tarkoittaa uhkaa joka maahanmuuttajista voi koitua ilman myllyä. Ja ilman sitä että on itse siellä.
- Tyhjän puhuja?
wonterghem kirjoitti:
Jos se tarkoittaa erioikeuksia tietyille ryhmille, en käsittää mitä siinä on tavoittelemisen arvoista.
En vastustaa syömistä, juomista, tanssimista ja laulamista tai siihen rinnastettavaan hauskanpito,mm tieteen, taiteen, eli se mitä myllyssä harrastetaan.
Wikipedia Monikulttuuristen yhteisöjen luottamuspula
Britannian sisäministeriön tekemän tutkimuksen mukaan monikulttuurisilla alueilla elävät ihmiset luottavat vähemmän toisiinsa kuin yksikulttuurisilla alueilla elävät. Britannian "tasa-arvo- ja ihmisoikeuskomission" puheenjohtaja, itsekin maahanmuuttaja Trevor Phillips on sanonut, että ihmiset ovat onnellisempia asuessaan omanlaistensa seurassa. Harvardin professorin Robert Putnamin mukaan monikulttuuriset yhteisöt tarvitsevat "sosiaalista pääomaa"; eri etnisten ryhmien välistä vahvaa vuorovaikutusta.[17]
[muokkaa] Monikulttuurisen yhteisön vaikutus yksilöön
Harvardin yliopiston professori Robert Putnamin haastattelututkimusten mukaan monikulttuurisissa yhteisöissä elävät kokevat itsensä sukupuolesta ja iästä riippumatta vieraantuneiksi.
Tällaisissa yhteisöissä ihmiset luottavat keskivertoa vähemmän hallintoon ja julkiseen sanaan
He eivät luota poliittisiin vaikutusmahdollisuuksiinsa, eivätkä äänestä
He eivät osallistu talkoisiin, eivätkä tee hyväntekeväisyystyötä
Yhteisöissä asuvilla on keskivertoa vähemmän ystäviä ja he viettävät paljon aikaa kotonaan
He kokevat itsensä keskivertoa onnettomammiksi.[18]
Tutkija Richard Johnstonin mukaan erilaisuus on uhka kansalaisyhteiskunnalle.[19]Vastauksesi on ihan puppugeneraattorin tuotoksia vastaavaa p*****... se, että julkisesti mainostat olevasi monikulttuurisuuden vastustaja ja saman aikaisesti pyrit yhdistyksen hallitukseen jonka tarkoituksena on edistää monikulttuurisuutta ON KAKSINAAMAISTA TOIMINTAA. Tätä ristiriitaa et näköjään pysty toiminnassasi havaitsemaan.
No toisaalta Suomessa politiikkoihin liitetään monesti kaksinaamaisuus, joten toimit kuin opetat eli MAASSA MAAN TAVALLA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904302
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?382582Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1052438Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1072219Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281937- 321925
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91607Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1931602- 291588
- 791396