Sain Hopottajien kautta luettavaksi otsikossa mainitun Ystävät hämärän jälkeen kirjan. Se oli aika yllättävä. Luulin saaneeni käsiini tavallisen vampyyrikirjan(tykkään niistä aika paljon), mutta se oli kaikkea muuta kuin perinteinen "saalistanpa tässä vähän verta"-romaani. Se on enemmänkin dekkari. Paremminkin vielä dekkari nuoren näkökulmasta. Kirjailija John Ajvide Lindqvist on ujuttanut mukaan koulukiusaamista ja kuvausta nuorisorikollisuudesta.
En silti suosittelisi sitä ihan lapsille, koska kirjassa esiintyy aika raakaa väkivaltaa ja joillain kirjan henkilöistä on aika erikoisia mieltymyksiä nuorempiin ihmisiin.
Jos joku on aikaisemmin lukenut kirjan, mitä mieltä olitte? Loppuhan oli aika avoin, mutta itselle jäi epäselväksi oliko se vain tehokeino vai onko kirjalle mahdollisesti tulossa jatkoa.
Toki keskusteluun saa ottaa osaa sellainenkin, joka ei ole lukenut opusta tai sellainen, joka aikoo sen lukea.
Ystävät hämärän jälkeen
Pitkästä aikaa kirjan parissa
2
1031
Vastaukset
- vink vink
Minun mielipiteeni löytyy Kirjavinkeistä: http://www.kirjavinkit.net/arvostelut/ystavat-hamaran-jalkeen/
Lyhyesti, tykkäsin kovasti. Todellakin omanlaisensa kirja, jonka tunnelma toimi tosi hyvin. Loppu voi pedata jatko-osaa, tai muuten vain yrittää olla hämärä... En tiedä, voisi toisaalta olla hyväkin jos jäisi tuohon.
Ei kyllä mikään lastenkirja, tosiaan, sen verran paljon veri roiskui ja käsiteltiin juttuja, joista lasten ei tarvitse tietää. - Embize
Mulla on lainassa tällä hetkellä kyseinen kirja, mutta en ole vielä aloittanut sitä. Varmaankin on hyvä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1397648KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4237091Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei693623Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521383256Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1092784Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään442318- 1261926
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231793Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv261566Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821457