Varastelu

miksi??

Täällä on ollut puhetta varastelusta kirppareilla ja aloin miettimään, miksi? Miksi joku haluaa varastaa jonkun omaisuutta? Eivätkä hinnat ole edes päätä huimaavia! Onko se nuukuus (ei raaski tuhlata vähäisiä rahojaan) vai puhutaanko jo luonteenpiirteestä (kleptomania)?

12

1769

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voidaan vähentää

      tehokkaasti asettamalla hyllyn päälle teksti kaikki -50%. Kukahan nyt aletavaraa viitsisi varastaa.

      • k-hylly

        kaikki 100% alennuksella. Kuka ilmaista varastaisi.


    • Kukahan viitsi varastaa peruukkia tukkeineen. Ehkä joku transu joka ei kehannu maksaa uudesta tukasta. Heh hehe. No kyllä mä vedän letistä jos vastaan tulee =o).

      • tuula

        Hei, siitä varastelusta. Minusta tuntuu , että on tietty ryhmä , joka mieltää tavarat vapaaksi riistaksi. Siltä ainakin tuntuu. Jos viet myyntiin tavaroita mistä voi ottaa jonkin osan se viedään. Ihan kuin kirpputori tavara ei olisi enää toisen omaisuutta. Varkaus on varkaus myös kirpputorilla.
        Sitä vain on valitettavan paljon, ei se ole tavaran hinnasta kiinni, se vaan on eräiden henkilöiden käsitys omistus oikeudesta, joka siirtyy vasta sitten toiselle kun tavara on maksettu.


    • olla aika

      vähän kuitenkin varastelua. Kun olen itse myynyt ja ostanut niin olen huomannut, että omia tavaroita ( myös toisten) pyörii siellä sun täällä kirpparia. Ihmiset eivät viitsi viedä tavaroita alkuperäisille paikoilleen. Kannattaa tsekata kunnolla kaikki pöydät, ennen kuin päättelee, et tavara on varastettu.

      • varastetaan.

        Olen nähnyt aukirevityn pakkauksen, jossa jäljellä oli vain hintalappu 15e, joka oli puolet Lape-hinnasta senaatin painatukselle kyseistä merkkiä ja siitäkin olisi saanut vielä - 50%. Luulisi, että filatelistit sentään ovat rehellistä väkeä. Sairas täytyy olla, jos nauttii varastetusta kokoelmastaan.


      • mulla on ollut

        pöytä vuokralla, olen kierrellyt silloin tällöin muiden pöytiä läpi. Viimeisenä päivänä teen tarkimman kierroksen ja yhtään kadonnutta tavaraa en ole muista pöydistä löytänyt.


      • hävinnyt
        mulla on ollut kirjoitti:

        pöytä vuokralla, olen kierrellyt silloin tällöin muiden pöytiä läpi. Viimeisenä päivänä teen tarkimman kierroksen ja yhtään kadonnutta tavaraa en ole muista pöydistä löytänyt.

        pakkauksestaan. Mitä sillä teet ilman käyttöohjetta ja koodilistaa, jotka jätit jäljelle?


      • slammm

        on paljon, ei kuitenkaan niin paljoa, että ei kannattaisi hyllypaikkaa pitää. Aina joku kirjoittaa, että tavaraa on muilla pöydillä. Meillä on ollut kimppapaikka useiden henkilöiden kanssa yli vuoden. Tavaraa on kadonnut tasaiseen tahtiin eikä vieläkään ole löytynyt. Suurin artikkeli joka katosi oli n.100 cm x 20 cm x 15 cm kokoinen puinen arkistolaatikko, hinta 3 €. Eli kaikkea varastetaan hinnasta tai koosta riippumatta. Joskus inventoimme ja totesimme, että keskimmäärin meiltä hävisi 4 kk aikana 5 € edestä kamaa/viikko.


      • rassaa
        hävinnyt kirjoitti:

        pakkauksestaan. Mitä sillä teet ilman käyttöohjetta ja koodilistaa, jotka jätit jäljelle?

        Tuo olisi voinut olla minun kirjoittamani viesti! Itseltäni varastettiin myös yleiskaukosäädin kirpparin pöydältä, pelkkä muovikotelo oli jätetty jäljelle. Säälittävintä asiassa oli se, ettei kyseessä ollut mikään 50-100 euron arvokas säädin vaan Lidlistä ostettu halpissäädin. Miten säälittävän surkea ihmisen pitää olla, että varastaa KIRPPUTORILTA?!?!? Vuosien kirpputorikokemuksella (lähinnä Lahdesta) voin vain sanoa, että varastelun määrä on järkyttävää. Hävetkää, te kleptomaanit.


      • Joulupukki
        slammm kirjoitti:

        on paljon, ei kuitenkaan niin paljoa, että ei kannattaisi hyllypaikkaa pitää. Aina joku kirjoittaa, että tavaraa on muilla pöydillä. Meillä on ollut kimppapaikka useiden henkilöiden kanssa yli vuoden. Tavaraa on kadonnut tasaiseen tahtiin eikä vieläkään ole löytynyt. Suurin artikkeli joka katosi oli n.100 cm x 20 cm x 15 cm kokoinen puinen arkistolaatikko, hinta 3 €. Eli kaikkea varastetaan hinnasta tai koosta riippumatta. Joskus inventoimme ja totesimme, että keskimmäärin meiltä hävisi 4 kk aikana 5 € edestä kamaa/viikko.

        Oli lahjaksi kelpaavaa tavaraa ja aivan sama jos olisin lahjoittanut sillä kun tein inventaarion niin oli iso hävikki ja surkee myynti!
        Toisten en pöytää vuokraa vaan heitän enemmin roskiin.Huvittavaa oli että kirpparin pitäjä selitteliettä niin pieni hinmtaista tavaraa.Outoa kun ei kolmesta eurosta ylöspäin menneet tavarat vaan kirjautuneet myyntiin.Onpa valikoivat varkaat.


      • kleptomaaneja
        mulla on ollut kirjoitti:

        pöytä vuokralla, olen kierrellyt silloin tällöin muiden pöytiä läpi. Viimeisenä päivänä teen tarkimman kierroksen ja yhtään kadonnutta tavaraa en ole muista pöydistä löytänyt.

        Mulla on ollut pöytä muutaman kerran vuokralla ja todella paljon olen saanut kantaa omia tavaroitani muiden pöydistä takaisin omaani ja samoin olen muiden tavaroita palauttanut paikalleen.

        Osa tavaroista on varmasti lähtenyt muiden matkaan pöytiä pakattaessa (varsinkin jos on ollut kimppapöytiä) ja osa on varastettu. Onneksi mitään suurempaa ei ole viety. Mutta jos on oikeasti niin säälittävä että pitää varastaa kirpparilta euron hintaisia vaatteita, niin varmasti vievät tarpeeseen nuo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      132
      2081
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      375
      1548
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1156
    4. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      108
      962
    5. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      959
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      92
      933
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      908
    8. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      848
    9. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      798
    10. Seksuaalinen halukkuus ja kyvykkyys

      Tulee mieleeni kysyä, onko palstalla enää ihmisiä joilla olisi se voimakas seksuaalinen halukkuus vastakkaiseen sukupuol
      Sinkut
      99
      691
    Aihe