raskaaksi kuukautisten aikana?

???

onko kellään kokemusta asiasta minkälaiset mahdollisuudet on tulla raskaaksi kuukautisten aikana?

9

8727

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä80

Aika minimaalisen pienet, jos kiertosi on säännöllinen. Ovulaatio tapahtuu kierron keskivaiheilla ja silloin raskautuminen on parin-kolmen päivän ajan mahdollista. Mutta jos kiertosi heittelee vielä paljonkin, niin silloin mahdollisuus on olemassa.

• esimerkki

Ajatellaanpa että kiertosi on säännöllinen mutta lyhyehkö 24 vrk. Tällöin ovulaatio tapahtuukin kierron päivänä 10 eli 10 vrk vuodon alusta. Kuukautisvuotosi pituus on 7 vrk. Olet yhdynnässä viimeisenä vuotopäivänä. Sperma on hedelmöityskykyistä jopa viikon...

Eli voit hyvinkin tulla raskaaksi em. tavalla.

• kierron pituudesta

ja myös luteaalisen vaiheesi pituudesta. Ovulaatio tapahtuu 11-16 vrk ennen seuraavia kuukautisia, yksilöllisesti, eli pitkällä luteaalisella vaiheella ja lyhyellä kuukautiskierrolla ovulaatio voi tapahtua heti kuukautisten päätyttyä. Kun siittiöt elävät 3-7 vrk, sanoisin, että raskautta on syytä pelätä eniten kolmesta viikosta viikkoon ennen seuraavia kuukautisia. Mitä lyhyempi kierto, mitä epäsäännöllisempi kierto, sitä enemmän riskiä.

• paitsi...

Mistähän nämä kirjoittajat on tietonsa haalineet? Ei ne siittiöt tosiaankaan elä siellä viikkoa. Tai olisi kiva nähdä luotettava lähde missä näin sanotaan. Esim. hedelmallisyys.fi sivu toteaa seuraavaa: Siittiöt pystyvät elämään naisen elimistössä 2–3 päivää. Aika, jolloin siittiö voi hedelmöittää munasolun, on 12–24 tuntia.
        Kaksplussan sivuilla sanotaan että 2-4 päivää. Ja niin edelleen. Itse aiheeseen en sano juuta enkä jaata, melkoisen turvallista se kai on etenkin kuukautisten alkupäivinä, mutta en minä sitä suosittele kokeilemaan.

• sitä haluavalle
        paitsi... kirjoitti:

Mistähän nämä kirjoittajat on tietonsa haalineet? Ei ne siittiöt tosiaankaan elä siellä viikkoa. Tai olisi kiva nähdä luotettava lähde missä näin sanotaan. Esim. hedelmallisyys.fi sivu toteaa seuraavaa: Siittiöt pystyvät elämään naisen elimistössä 2–3 päivää. Aika, jolloin siittiö voi hedelmöittää munasolun, on 12–24 tuntia.
        Kaksplussan sivuilla sanotaan että 2-4 päivää. Ja niin edelleen. Itse aiheeseen en sano juuta enkä jaata, melkoisen turvallista se kai on etenkin kuukautisten alkupäivinä, mutta en minä sitä suosittele kokeilemaan.

Esim.
        http://www.early-pregnancy-tests.com/sperm.html

Siittiöiden elinkaari vaihtelee todella paljon riippuen olosuhteista. Jos siittiöt pääsevät emättimestä yli ja olosuhteet ovat otolliset, ne voivat elää jopa 7 vrk, näin on arvioitu. Laboratoriossa ideaaliympäristössä tutkijat ovat ilmoittaneet, että siittiöt ovat eläneet noin 2 viikkoa.

Siksi, jos haluaa itse pelata varman päälle, käyttää vähintään tuota 5 päivän varoaikaa.

Hedelmöittyminen on asia erikseen, sperman laatu on maksimaalinen, jos taukoa laukeamisten välillä on 3-4 päivää, mutta jotta hedelmöittyminen onnistuisi parhaiten (munasoluhan elää vain vuorokauden), suositellaan joka toisena päivänä yhtymistä.

Luonnonmukaisia järjestelmiä käytettäessä ehkäisy ja raskaaksitulo vaativat hieman erilaista logiikkaa, koska luonto järjestää aina tietyn määrän yllätyksiä.

• peloissaan

Onkohan mahdollista että tyttöystäväni olisi raskaana kun kondomi puhkesi mutta en ehtinyt vielä laueta, tyttöystävälläni oli silloin menkat ja hän sai 60 tunnin päästä tapahtuneesta jälkiehkäisy tabletin.

• Kokemusta on

En usko että kannattaa olla huolissaan. Jälkiehkäysi tabletin ohjepapereissakin lukee 12-72 tunnin kuluessa seksistä.

• .

60 tuntia on jo pitkä aika, jokainen tunti heikentää je-pillerin tehoa, eikä jälkiehkäisy ole muutoinkaan 100%:n varma vaikka sen ottaisi heti yhdynnän jälkeen.

Eli ehdottomasti testi parin viikon kuluttua!!

• .

ups, olikin vanha viesti johon vastasin. No, ainakin tuli oiottua edellisen kirjoittajan luuloja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8403
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4674
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4353
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3493
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3470
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3368
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3133
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2871
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2634
    Aihe